Vrijdagavond moest de eerste opdracht binnen zijn. Iedereen heeft die tijdig ingestuurd. Dus daarvoor verdient iedereen - zoals afgesproken - de helft van de punten. Wie hieronder zijn balkje goed gekleurd ziet staan, heeft de opdracht helemaal juist opgelost en verdient twee punten. Als je een oranje balkje hebt, heb je een heel goed antwoord, maar dat net ietsje beter kon. Een rood balkje wil zeggen dat je de opdracht niet hebt opgelost zoals gevraagd. Voor deze opdracht betekende dit een fragment kiezen plus uitleggen waarom je dit koos. Twee jongens hebben dit laatste vergeten.
Na een heel intensieve les deze morgen waarin jullie heel hard hebben gewerkt, heeft iedereen Opdracht 1 beantwoord. Dit is dus netjes op tijd, want ten laatste morgen moesten de antwoorden op deze Opdracht binnen zijn. Alleen Joren, Koen en Robin hebben nog niet uitgelegd waarom zij dat fragment uit een brief van Paulus kozen. En Frédéric moet zijn antwoord nog iets meer verduidelijken. Alle andere leerlingen zijn helemaal in orde met Opdracht 1.
Voor de andere Opdrachten kan je hieronder zelf zien hoever je staat. Denk er aan dat de antwoorden op Opdracht 2 en Opdracht 3 ten laatste maandagavond moeten binnen komen!
Twee dagen voordat Opdracht 1 moet binnen zijn, geef ik hieronder een eerste beoordeling. Dit in de vorm van een tabel.
Hoe moet je deze tabel lezen? a) Van onder naar boven vind je jullie namen. Van rechts naar links staan de nummers van de opdrachten. b) Als het vakje groen gekleurd is, wilt het zeggen dat je de opdracht helemaal juist hebt opgelost. c) Als het vakje oranje gekleurd is, wilt het zeggen dat je de opdracht goed hebt opgelost. Maar je kan jouw antwoord nog een beetje verbeteren. d) Als het vakje rood gekleurd is, wilt het zeggen dat je de opdracht foutief hebt gemaakt. e) Als het vakje wit gekleurd is, heb je deze opdracht nog niet gemaakt.
Wat wilt dit zeggen voor de punten? groen = alle punten voor die opdracht oranje = 75 % van de punten voor die opdracht rood = de helft van de punten voor die opdracht wit = geen punten voor die opdracht
Hallo allemaal. Jullie meester, Meester Michielsen, sprak me daarstraks aan. Hij zei dat het toch oppassen is voor de reclameboodschappen bovenin onze weblog. Inderdaad, dat is het nadeel van deze weblog. Het is helemaal gratis maar daarvoor moet je wel de reclameboodschappen er bij nemen. Daarom een belangrijke boodschap: negeer gewoon alles wat er hierboven staat! Klik er zeker niet op.
Stel je voor, een leerling van een andere klas vraagt jou wie Paulus is. Geef hieronder een korte samenvatting wie hij is. Doe dat in vijf zinnen die zijn leven samenvatten. Deadline: maandag 18 mei 2009. Met deze opdracht kan je vijf punten behalen.
Hou ook deze keer rekening met de raadgevingen onderaan bij Opdracht 1.
Hoe maakt Paulus het meest indruk op jou? - Als wereldreiziger? - Als schrijver van brieven? - Als verkondiger van het geloof? Kies de invalshoek die jou het meeste aanspreekt en verklaar jouw antwoord in twee zinnen. Deadline: maandag 18 mei 2009. Met deze opdracht kan je twee punten behalen.
Hou nog steeds rekening met de richtlijnen onder Opdracht 1.
In ons lesboek staan verschillende verhalen over Paulus. Kies het verhaal dat jou het meest aanspreekt. Vat het hieronder samen in een drietal zinnen. Deadline: maandag 11 mei 2009. Met deze opdracht kan je drie punten behalen.
De richtlijnen uit Opdracht 1 zijn nog steeds geldig!
Paulus heeft in zijn leven heel veel gereisd. Hij is zo gegrepen door Jezus dat hij niet meer kan zwijgen. Hij wil aan iedereen zijn verhaal vertellen. Welke vragen of twijfels zou Paulus aan het begin van zijn reis hebben? Noteer deze hieronder in minstens drie zinnen. Deadline: maandag 11 mei 2009. Met deze opdracht kan je drie punten behalen.
Hou zeker rekening met de richtlijnen die ik je al gaf in Opdracht 1.
Paulus stichtte in zijn leven groepen christenen in veel landen rond de Middellandse Zee. Hij bezocht ze tijdens zijn reizen en schreef brieven naar hen als hij elders was. Hij schreef ook naar gemeenschappen die hij niet gesticht had. Van al zijn brieven zijn er nog dertien bekend. Ze staan vol raadgevingen en aanmoedigingen, zodat de christenen één blijven en trouw aan de boodschap van Jezus. Opdracht: Kies één fragment uit een van de brieven van Paulus dat jou aanspreekt. Plaats hieronder een reactie. Klik daarvoor op het woordje reageer (onderaan rechts). Typ het fragment van de brief over en vertel er zeker bij waarom je dit fragment koos. Vermeld zeker ook uit welke brief jij een fragmentje koos. Deadline: vrijdag 8 mei 2009. Met deze opdracht kan je twee punten behalen.
Vier belangrijke richtlijnen wanneer je hieronder reageert: 1) Gebruik in vakje 1 alleen jouw voornaam. Niet jouw achternaam. Behalve Jan & Jan. Die gebruiken ook de eerste letter van hun familienaam. 2) Gebruik in vakje 2 nooit jouw eigen e-mailadres. Maar gebruik wel dit fictieve e-mailadres: leerling@zesde.be. 3) In vakje 3 hoef je niets in te vullen. 4) In vakje 4 tenslotte typ je een titel. Die mag je zelf kiezen.
In de lessen van het derde trimester behandelen we in het zesde leerjaar het thema 'Paulus'. Dit schooljaar voor de eerste keer op een interactieve manier. Dit betekent dat jullie zelf aan de slag zullen moeten gaan met het aangereikte materiaal uit de klas. In verschillende opdrachten leren we de figuur van Paulus beter kennen. Met elke opdracht kan je punten verdienen. Succes ermee!