Een super handig Vertaal Gadget dat helpt anderstalige inhoud te verklaren.
Translate-It: Easy translation for multiple languages
Translate-It: Easy translation for multiple languages
Translate-It makes multi-language translation easy to implement on any website. With just a few lines of Javascript you can quickly include internationalization on your site.
How to put on Translate-It on your website
Integrating Translate-It into your website is a piece of cake. Just upload the translate-it.js file to your website, and include these lines of Javascript:
Make sure to modify the path to translate-it.js if necessary.
Finally, add this HTML wherever you want the flag icons on your page:
<div id="translateFlags"></div>
And that's it, your website has become much more global, with translation into tons of languages!
Customizing Translate-It
To customize Translate-It, first open up translate-it.js and look towards the top for the config section. This is the area that is easy to modify and any non-developers should only work within this section.
There are only 10 languages enabled by default, but including up to 34 languages is simple, just edit the usedLangs array. You can also change the order that the flags appear with this array. Just make sure that the last item doesn't have a comma at the end, or it will throw an error in IE.
Additionally, if you want to use your own imagery, or just want to host the flags locally, you can modify the bgImage variable. If you do want to style the flags yourself, you'll want to set useFlagCSS and useWrapperCSS to 0 (zero).
If your site is in a language other than English to begin with, make sure to change the fromLang variable.
Finally, if you want to use a different id than 'translateFlags', either set the flagsWrap variable statically, or pass the id into TranslateIt.init() to change it on the fly.
Subliminale boodschappen
Een subliminale boodschap is verstopte reclame in bijvoorbeeld posters, films of korte audioboodschappen. Onbewust wordt dit door je brein geregistreerd, verwerkt en wordt er een bepaalde stimulans uitgedragen. Griezelig is het dus wel om te bedenken dat 90% van je waarnemingen onbewust zijn en slechts 10% bewust. Het doel van deze subliminale beïnvloeding is om je iets te laten doen of een bepaald doel te bereiken zonder dat je het überhaupt doorhebt.
Er wordt verondersteld dat je geregistreerd en ingelogd bent bij Spotify.
1. Rechts-klik op een lied, album of afspeellijst in Spotify en selecteer Ingebouwde code".
2. Plak het adres in een blanco tekstbestand. Er kan nog bijkomende tekst worden toegevoegd. Wie wat html-code kent kan het geheel aantrekkelijker maken door multimedia toe te voegen.
3. Om het tekstbestand dat je zojuist hebt aangemaakt te transformeren in een html-bestand wijzig je het achtervoegsel [.txt] in [.htm].
4. Open nu eens het gemaakte html- bestand dat je bvb de naam [Spotify-knop.htm] kunt geven.
Als alles goed is krijg je de speler van Spotify te zien , iets zoals het voorbeeld onderaan.
5. Je kan nu het aangemaakt bestand publiceren, hetzij op uw blog of website of delen op Facebook. Om het te delen op Facebook heb je een link nodig. Die bekom je via Dropbox, waar ik al mijn gemaakte bestanden op plaats die ik voornemens ben te publiceren. Ik neem de publieke link van Spotify-Knop.htm via mijn Dropbox-map op mijn klembord door een rechtsklik en opteren voor 'Openbare link' en geef ze door op mijn Facebook voor de vrienden.
Zet de speler uit voordat je het bericht afsluit, zoniet blijft hij doorspelen, ook en zelfs nadat je dit blog hebt verlaten.
Gepubliceerd op 20 apr. 2015
34 Artists. 1 Mashup. This is the line up for Radio 1's Big Weekend 2015 in Norwich UK.
Watch all Radio 1 Big Weekend performances in the UK on BBC iPlayer here http://www.bbc.co.uk/tv/radio1 for 30 days after the event.
The artists are:
5 Seconds Of Summer
Alt-J
Ben Howard
Catfish & The Bottlemen
Charli XCX
Circa Waves
Clean Bandit
David Guetta
Ella Eyre
Fall Out Boy
Florence + The Machine
Foo Fighters
George Ezra
Hozier
Imagine Dragons
James Bay
Jamie T
Jess Glynne
Jungle
Lower Than Atlantis
Mallory Knox
Muse
Olly Murs
Raury
Rita Ora
Rudimental
Sam Smith
Sigma
Slaves
Snoop Dogg
SOAK.
Taylor Swift
The Vaccines
Years & Years
We hebben om te starten ook al een reeks extra's toegevoegd aan uw blog, zodat u dit zelf niet meer hoeft te doen. Zo is er een archief, gastenboek, zoekfunctie, enz. toegevoegd geworden. U kan ze nu op uw blog zien langs de linker en rechter kant.
U kan dit zelf helemaal aanpassen. Surf naar http://www.bloggen.be/ en log vervolgens daar in met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Klik vervolgens op 'personaliseer'. Daar kan u zien welke functies reeds toegevoegd zijn, ze van volgorde wijzigen, aanpassen, ze verwijderen en nog een hele reeks andere mogelijkheden toevoegen.
Om berichten toe te voegen, doet u dit als volgt. Surf naar http://www.bloggen.be/ en log vervolgens in met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Druk vervolgens op 'Toevoegen'. U kan nu de titel en het bericht ingeven.
Om een bericht te verwijderen, zoals dit bericht (dit bericht hoeft hier niet op te blijven staan), klikt u in plaats van op 'Toevoegen' op 'Wijzigen'. Vervolgens klikt u op de knop 'Verwijderen' die achter dit bericht staat (achter de titel 'Proficiat!'). Nog even bevestigen dat u dit bericht wenst te verwijderen en het bericht is verwijderd. U kan dit op dezelfde manier in de toekomst berichten wijzigen of verwijderen.
Er zijn nog een hele reeks extra mogelijkheden en functionaliteiten die u kan gebruiken voor uw blog. Log in op http://www.bloggen.be/ en geef uw gebruikersnaam en wachtwoord op. Klik vervolgens op 'Instellingen'. Daar kan u een hele reeks zaken aanpassen, extra functies toevoegen, enz.
WAT IS CONCREET DE BEDOELING??
De bedoeling is dat u op regelmatige basis een bericht toevoegt op uw blog. U kan hierin zetten wat u zelf wenst.
- Bijvoorbeeld: u heeft een blog gemaakt voor gedichten. Dan kan u bvb. elke dag een gedicht toevoegen op uw blog. U geeft de titel in van het gedicht en daaronder in het bericht het gedicht zelf. Zo kunnen uw bezoekers dagelijks terugkomen om uw laatste nieuw gedicht te lezen. Indien u meerdere gedichten wenst toe te voegen op eenzelfde dag, voegt u deze toe als afzonderlijke berichten, dus niet in één bericht.
- Bijvoorbeeld:
u wil een blog maken over de actualiteit. Dan kan u bvb. dagelijks een bericht plaatsen met uw mening over iets uit de actualiteit. Bvb. over een bepaalde ramp, ongeval, uitspraak, voorval,... U geeft bvb. in de titel het onderwerp waarover u het gaat hebben en in het bericht plaatst u uw mening over dat onderwerp. Zo kan u bvb. meedelen dat de media voor de zoveelste keer het fout heeft, of waarom ze nu dat weer in de actualiteit brengen,... Of u kan ook meer diepgaande artikels plaatsen en meer informatie over een bepaald onderwerp opzoeken en dit op uw blog plaatsen. Indien u over meerdere zaken iets wil zeggen op die dag, plaatst u deze als afzonderlijke berichten, zo is dit het meest duidelijk voor uw bezoekers.
- Bijvoorbeeld: u wil een blog maken als dagboek. Dagelijks maakt u een bericht aan met wat u er wenst in te plaatsen, zoals u anders in een dagboek zou plaatsen. Dit kan zijn over wat u vandaag hebt gedaan, wat u vandaag heeft gehoord, wat u van plan bent, enz. Maak een titel en typ het bericht. Zo kunnen bezoekers dagelijks naar uw blog komen om uw laatste nieuwe bericht te lezen en mee uw dagboek te lezen.
- Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met plaatselijk nieuws. Met uw eigen blog kan u zo zelfs journalist zijn. U kan op uw blog het plaatselijk nieuws vertellen. Telkens u iets nieuw hebt, plaats u een bericht: u geeft een titel op en typt wat u weet over het nieuws. Dit kan zijn over een feest in de buurt, een verkeersongeval in de streek, een nieuwe baan die men gaat aanleggen, een nieuwe regeling, verkiezingen, een staking, een nieuwe winkel, enz. Afhankelijk van het nieuws plaatst u iedere keer een nieuw bericht. Indien u veel nieuws heeft, kan u zo dagelijks vele berichten plaatsen met wat u te weten bent gekomen over uw regio. Zorg ervoor dat u telkens een nieuw bericht ingeeft per onderwerp, en niet zaken samen plaatst. Indien u wat minder nieuws kan bijeen sprokkelen is uiteraard 1 bericht per dag of 2 berichten per week ook goed. Probeer op een regelmatige basis een berichtje te plaatsen, zo komen uw bezoekers telkens terug.
- Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met een reisverslag. U kan een bericht aanmaken per dag van uw reis. Zo kan u in de titel opgeven over welke dag u het gaat hebben, en in het bericht plaatst u dan het verslag van die dag. Zo komen alle berichten onder elkaar te staan, netjes gescheiden per dag. U kan dus op éénzelfde dag meerdere berichten ingeven van uw reisverslag.
- Bijvoorbeeld:
u wil een blog maken met tips op. Dan maakt u telkens u een tip heeft een nieuw bericht aan. In de titel zet u waarover uw tip zal gaan. In het bericht geeft u dan de hele tip in. Probeer zo op regelmatige basis nieuwe tips toe te voegen, zodat bezoekers telkens terug komen naar uw blog. Probeer bvb. 1 keer per dag, of 2 keer per week een nieuwe tip zo toe te voegen. Indien u heel enthousiast bent, kan u natuurlijk ook meerdere tips op een dag ingeven. Let er dan op dat het meest duidelijk is indien u pér tip een nieuw bericht aanmaakt. Zo kan u dus bvb. wel 20 berichten aanmaken op een dag indien u 20 tips heeft voor uw bezoekers.
- Bijvoorbeeld:
u wil een blog maken dat uw activiteiten weerspiegelt. U bent bvb. actief in een bedrijf, vereniging of organisatie en maakt elke dag wel eens iets mee. Dan kan je al deze belevenissen op uw blog plaatsen. Het komt dan neer op een soort van dagboek. Dan kan u dagelijks, of eventueel meerdere keren per dag, een bericht plaatsen op uw blog om uw belevenissen te vertellen. Geef een titel op dat zeer kort uw belevenis beschrijft en typ daarna alles in wat u maar wenst in het bericht. Zo kunnen bezoekers dagelijks of meermaals per dag terugkomen naar uw blog om uw laatste belevenissen te lezen.
- Bijvoorbeeld: u wil een blog maken uw hobby. U kan dan op regelmatige basis, bvb. dagelijks, een bericht toevoegen op uw blog over uw hobby. Dit kan gaan dat u vandaag een nieuwe postzegel bij uw verzameling heeft, een nieuwe bierkaart, een grote vis heeft gevangen, enz. Vertel erover en misschien kan je er zelfs een foto bij plaatsen. Zo kunnen anderen die ook dezelfde hobby hebben dagelijks mee lezen. Als u bvb. zeer actief bent in uw hobby, kan u dagelijks uiteraard meerdere berichtjes plaatsen, met bvb. de laatste nieuwtjes. Zo trek je veel bezoekers aan.
WAT ZIJN DIE "REACTIES"?
Een bezoeker kan op een bericht van u een reactie plaatsen. Een bezoeker kan dus zelf géén bericht plaatsen op uw blog zelf, wel een reactie. Het verschil is dat de reactie niet komt op de beginpagina, maar enkel bij een bericht hoort. Het is dus zo dat een reactie enkel gaat over een reactie bij een bericht. Indien u bvb. een gedicht heeft geschreven, kan een reactie van een bezoeker zijn dat deze het heel mooi vond. Of bvb. indien u plaatselijk nieuws brengt, kan een reactie van een bezoeker zijn dat deze nog iets meer over de feiten weet (bvb. exacte uur van het ongeval, het juiste locatie van het evenement,...). Of bvb. indien uw blog een dagboek is, kan men reageren op het bericht van die dag, zo kan men meeleven met u, u een vraag stellen, enz. Deze functie kan u uitschakelen via "Instellingen" indien u dit niet graag heeft.
WAT IS DE "WAARDERING"?
Een bezoeker kan een bepaald bericht een waardering geven. Dit is om aan te geven of men dit bericht goed vindt of niet. Het kan bvb. gaan over een bericht, hoe goed men dat vond. Het kan ook gaan over een ander bericht, bvb. een tip, die men wel of niet bruikbaar vond. Deze functie kan u uitschakelen via "Instellingen" indien u dit niet graag heeft.
Het Bloggen.be-team wenst u veel succes met uw gloednieuwe blog!