Inhoud blog
  • Uittreksel uit 'Nieuwsbrief Drugbeleid Mechelen'
  • Reacties? Opmerkingen?
  • Horecazaken die meewerken
  • Start van de campagne tijdens Mechelse Nieuwjaarsdrink (deel 2)
  • 't Bruist nu ook op Facebook
    Zoeken in blog

    ECAT
    'to Empower the Community in response to Alcohol Threats'
    Project Mechelen

    Rondvraag / Poll
    Hebt u al kennis gemaakt met de campagne 't Bruist in Mechelen?
    Nee, enkel via deze blog
    Ja, via de pers
    Ja, tijdens de nieuwjaarsdrink van de Stad Mechelen
    Ja, in één van de deelnemende horecazaken
    Bekijk resultaat

    't Bruist in Mechelen
    Patron, voor mij een waterke!
    25-01-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Start van de campagne tijdens Mechelse Nieuwjaarsdrink
    Zondag 25 januari werd de hele campagne aan het grote publiek voorgesteld tijdens de traditionele nieuwjaarsdrink van de Stad Mechelen. Schepen Ali Salmi en Burgemeester Bart Somers kwamen een kijkje nemen bij de Fantmobiel, samen met vele Mechelaars. Hierbij een kort fotoverslag.








    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Persconferentie trapt campagne op gang
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Op vrijdag 23 januari 2009 werd op een persconferentie de campagne 'T Bruist in Mechelen officieel voorgesteld. In aanwezigheid van verantwoordelijk Schepen Ali Salmi, Directeur van CGG De Pont Bob Cools, regionaal preventiewerker Peter Aertsen, Mechels preventiewerkster Inge De Meulenaere en journalisten van verschillende kranten én RTV werd volgend persbericht verspreid en toegelicht :

    ’t Bruist in Mechelen

    De Stad Mechelen start op haar nieuwjaarsdrink voor de bevolking met een nieuwe campagne. De Fantmobiel van de VAD (Vereniging voor Alchol- en andere Drugproblemen) zal het visuele knooppunt zijn van waaruit de Mechelaar op de drink kan kennismaken met “ ’t Bruist in Mechelen “, een campagne voor een positief uitgaansklimaat en verantwoord alcoholgebruik.

    De Mechelse caféganger/fuiver zal vanaf maandag 26 januari in een dertigtal horecazaken geconfronteerd worden met affiches, bierviltjes een blog en flesjes (gratis) bruiswater.

    Uitgaan en drank, het ‘hoort samen’.

    Maar moet het persé steeds alcohol zijn? Een bruiswatertje is ook cool.

    Daarom roept de campagne op om ook eens een watertje te bestellen, dat maakt het vandaag veilig(er) en morgen aangenamer.

    De hele campagne kwam tot stand in samenwerking met een uitgebreide groep van stakeholders vanuit verschillende werkvelden : hulpverlening, onderwijs, horeca, politie, preventie, justitie, BIVV, administratie, … en is onderdeel van het ECAT-project ('to Empower the Community in response to Alcohol Threats'), dat door de Europese Commissie werd goedgekeurd.

    ECAT heeft als doel succesfactoren voor lokale alcoholpreventiecampagnes om te zetten in praktische richtlijnen. Eén van de sleutelelementen is het werken op maat van de lokale context en dit vanuit een sterke participatie met lokale sleutelfiguren (professionals en bevolking). Om adequaat op maat te kunnen werken, werd een 'quick scan' methode ontwikkeld. Deze quick scan maakt het mogelijk om in een beperkte tijdsspanne (+/- 4 maanden) een scherp beeld te schetsen van de lokale alcoholsituatie. Eens de resultaten van de quick scan analyse gekend zijn, is het aan de betrokken sleutelfiguren om de resultaten te bespreken en om te zetten in concrete acties.

    De Stad Mechelen, Centrum voor Geestelijke Gezondheidszorg De Pont, de

    Vereniging voor Alcohol- en andere Drugproblemen en de Vlaamse Gemeenschap zijn de vier partners die de Mechelse ECAT-campagne ondersteunen.

    Doe eraan mee! En bestel een watertje bij de patron!

      

    voor meer info : Peter De Ridder (ECAT Mechelen) : +32479/63.96.71 of www.bloggen.be/tbruistinmechelen


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.'t Bruist nu ook op Facebook
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Anno 2009 is Facebook een echt begrip geworden. Ook onze campagne kan niet wegblijven van dit immens populaire medium. Bezoek onze pagina via volgende link : http://www.facebook.com/home.php?#/group.php?gid=45387220781 (let op, je moet wel eerst ingelogd zijn bij Facebook vooraleer deze link werkt).



    Foto

    Reacties

    Druk op onderstaande knop om ons te e-mailen.


    Onze partners en interessante links
  • Stad Mechelen
  • Vlaamse Gemeenschap
  • VAD - Vereniging voor Alcohol- en andere Drugproblemen
  • Centrum voor Geestelijke Gezondheidszorg De Pont vzw

  • Archief per week
  • 23/02-01/03 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs