De iPad heeft het de afgelopen weken niet makkelijk gehad. Het gaat een flop worden, niemand zit op zon extra apparaat te wachten en weblogs publiceerden lijstjes met 10 redenen waarom de iPad suckt. Apple-haters konden naar hartenlust hun frustraties botvieren op de iPad, die heel wat minder krachtig is dan de Windows Tablet PCs. Je zou bijna denken dat de iPad vóór de lancering al een flop is totdat je bedenkt dat het eigenlijk altijd zo is gegaan. Elk nieuw Apple-product is bij de lancering de grond in geboord. Dat geldt voor de Macintosh (1984), de iMac (1998), de iPod (2001) en de iPhone (2007).
Bij de iPhone zeiden critici dat de telefoon er prachtig uitzag, maar het gebrek aan een fysiek toetsenbordje zou het toestel de nek omdraaien en er misten teveel functies die op een mobiele telefoon standaard aanwezig zijn. MMS werd vaak genoemd: ook al gebruiken mensen de functie nauwelijks, ze willen wel dat het erop zit. Uiteindelijk verkocht Apple 1,12 miljoen iPhones in de eerste drie maanden en werd de iPhone een icoon waar nog steeds alle andere smartphones mee vergeleken worden.