Foto
Foto
Foto
My guestbook
  • onderdelen !!
  • demper
  • meer monobouwers
  • MuZ Skorpion bikes
  • Goe bezig !!!

    Feel free to press the button and leave me a message!

    Blog als favoriet !
    Foto
    http://www.youtube.com/watch?v=vhZdKNR9ZhM

    Videofragment van het 660 MuZ/Yamaha Blok zonder demper (enkel voorbochten).
    Foto
    Foto
    Archief
  • Deel 2 foto's
  • mooi weer en dus een foto update...
  • ...afdekplaatje voorlicht...
  • ...ophangplaatje uitlaat...
  • ...Foto update 31/12/2011...
  • ...van straat tot circuitfiets...
  • ...een nieuwe neutral sensor(bout)...
  • ...en we kunnen weer!...
  • ...Update 09/10/2011! ... Eerste testrit en eerste tegenvaller!...
  • ...'Bagster' tanktas en hoes...
  • ...zitkussen op maat!...
  • ...zit en spatbord gespoten!...
  • ...eigenbouw kentekenplaat -en knipperlichthouder...
  • ...Koso RS Dyno 's avonds...
  • ...Zitje en spatbord...
  • ...foto update...deel 2
  • ...foto update...deel 1
  • ...aanpassing van de tandwielhouder...
  • 06/09/2011... Update!
  • Aangepast subframe...
  • Tellerhouder voor de Koso en het contactslot...
  • Nieuw achterlicht...met leds!
  • Bar end mirrors...
  • Remlichtsensor op remoliedruk...
  • Foto's magneetbout (remschijf) en ophangbracket...
  • Enkele foto's met de zit er los op...
  • Temperatuursensor koelvloeistof...
  • Bekabeling netjes weggewerkt...
  • Een perfecte zit!
  • Eindelijk terug gestart!
  • Aangepaste koplamphouders en tanksteun...
  • Update! 11/06/2011
  • Universele (losse) K&N luchtfilters...
  • Brembo achterremklauw, spacer + Paioli klauwadapter
  • Koplampsteunen en chokehendel...
  • Wijziging van de plannen!
  • Schetsplaten en afdekkapjes in het matzwart...
  • Nieuwe helm gekocht...
  • Kleine update...
  • Subframe verder aangepast....
  • Nieuwe achtervelg voor de SuperMono!
  • Subframe gedemonteerd...
  • Nieuwe digitale teller van KOSO!
  • Nieuwe koplamp!
  • Plaatsen van de koppeling -en gaskabels.
  • Enkele foto's van hoe hij er nu bijstaat...
  • Aangepaste balhoofdpen is binnen!
  • UpsideDown voorvork
  • Het nieuwe voorwiel voor de SuperMono
  • De Clipons van de SZR met bedieningsarmaturen
  • Aanpassing van de kabelboom en veranderen van de stekkers en kabels...
  • De Brembo Goldline klauwen, remleidingen, pomp met hendel en reservoir...
  • De lichtgewicht schijven vooraan...
  • De zoektocht naar onderdelen...
  • Doorheen de jaren...
  • De eerste veranderingen aan het basismodel...
  • De basis van de SuperMono was een...
    Super Mono Racer Project
    ... building a Super Mono Racer ...
    01-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Subframe verder aangepast....

    Het subframe hing vol met overbodig geworden stukken metaal. O.a. de ophangbeugels van de voetsteunen (+ uitlaat), zadelslotbevestiging, ophangpunten van de luchtfilterbox... . Al deze zaken mochten verwijderd worden.

    Werkwijze was eenvoudig:
    1) met een fijn slijpschijfje onder de lasnaad doorslijpen (zonder de buis te raken)
    2) met een afbraamschijf de lasnaden wegwerken
    3) bijwerken met een ijzervijl en opschuren met fijn korrelig schuurpapier

    * Indien nodig wordt het frame verstevigd.











    01-05-2011 om 00:00 geschreven door SuperMonoRacer  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe achtervelg voor de SuperMono!
    De originele Grimeca achtervelg van de MuZ Skorpion is enorm zwaar en dus kocht ik net zoals vooraan een Brembo exemplaar afkomstig uit een Yamaha SZR. De tandwielhouder zat er uiteraard ook bij.
    De nieuwe achterband die ik op de Grimeca had laten plaatsen kan gewoon op het Brembo exemplaar worden overgezet.
    Afmetingen van de velg/band zijn eveneens 150/60 R17 (150 breed - 60 hoog - diameter 17).

    * Exact gewicht van beide velgen (Grimeca en Brembo) volgen later. Het is echter meteen duidelijk dat de Brembo enkele kilo's lichter is!

    Met dank aan Paul Potuit van wie ik deze prachtige velg overnam.













    01-05-2011 om 00:00 geschreven door SuperMonoRacer  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    27-04-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Subframe gedemonteerd...

    Ik had reeds enkele stukken van het subframe afgeslepen, maar gemonteerd met olietank, luchtfilterbox, kabels... was verder aanpassen onmogelijk.
    Omdat ik de olietank, rubbers, bekabeling en slangen toch eens grondig moest nakijken besloot ik alles even te demonteren.
    Het aanpassen van het subframe mag geen half werk worden en dus ga ik dit samen met een lasser doen. Alles wordt netjes afgeslepen en bijgewerkt waar nodig.

    (minpunt) * Het subframe is vrij zwaar en er moet zoveel mogelijk weggehaald worden!

    De originele luchtfilterbox gaat eraf en losse K&N filters rechtstreeks op de carbs komen in de plaats. Aangezien de batterij normaal in een bakje achter de luchtfilterbox zit moet hiervoor een nieuwe houder ontworpen en gemaakt worden.













    27-04-2011 om 16:18 geschreven door SuperMonoRacer  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe digitale teller van KOSO!
    De originele tellerset van MuZ is in drie woorden samengevat, "groot, zwaar en onnauwkeurig". De opvolger van de oorspronkelijke teller vond ik in een digitaal exemplaar van KOSO, namelijk de RS DYNO.
    Online besteld bij    http://www.josdijkman.nl/shop/    en na een week netjes geleverd.
    Samen met de teller bestelde ik ook een extra temperatuursensor.

    Prijs digitale teller = 185,00 euro
    Prijs temperatuursensor = 17,50 euro









    27-04-2011 om 15:20 geschreven door SuperMonoRacer  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    24-04-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe koplamp!
    De originele MuZ koplampen staan er bekend om stuk te trillen en voor een ondermaatse verlichting te zorgen. De originele kop (en onder)kuip gaat toch weg en dus vond ik het tijd voor een andere look. Op het net kwam ik voor een mooie prijs een BOSCH koplamp afkomstig van een Ducati Monster tegen. Deze koplamp is voorzien op een H4 lamp en dus een hele verbetering (langere levensduur, meer licht...), enkel de aansluitfiches moeten nog pas gemaakt worden.

    De nieuwe koplamp (lamp PHILIPS H4) heeft volgende functies:           Low beam + High beam --> samen in 1 lamp (de MuZ heeft origineel voor elk een lamp) + afzonderlijk standlicht

    Koplampsteunen worden op maat gemaakt!









    24-04-2011 om 21:15 geschreven door SuperMonoRacer  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Plaatsen van de koppeling -en gaskabels.

    De oude (originele) MuZ Skorpion Koppelingshendel zat op Gilles Tooling Light GP-clipons. Deze raakten doordat ze eigenlijk enkele cm's te kort waren de kuipbeugels of kopkuip. Eens de clipons dan toch in een juiste (aanvaardbare) hoek waren gezet, zat de koppelingshouder -en kabel lichtjes geklemd.
    Resultaat: de kabel schuurde steeds door. Met de nieuwe SZR-vork en bijhorende clipons kwam ook een originele SZR koppelingshendel + houder. Veel robuuster dan het MuZ exemplaar en beter te regelen. Het rubberen afdekkapje van Domino werd gewoon overgenomen. Het gashandle is eveneens een enorme verbetering! Zoals eerder gezegd is de behuizing van het SZR exemplaar uit metaal.
    De 2 stelschroeven ontbraken echter en dus kocht ik er 2 nieuwe aan die perfect passen. Om de stelschroeven netjes af te dekken kwamen er rubberen kapjes over die vast gezet zijn met een stripje.













    24-04-2011 om 18:52 geschreven door SuperMonoRacer  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    20-04-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Enkele foto's van hoe hij er nu bijstaat...

    De ophangbeugeltjes voor snelbinders (rekkers) werden weggeslepen alsook het handvat om de motor op zijn middenbok te trekken. De middenbok was toch al weggehaald. Alles wordt wel nog netjes afgewerkt wanneer het achterframe verder wordt aangepast met monozit...











    20-04-2011 om 00:32 geschreven door SuperMonoRacer  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (3 Stemmen)




    Foto

    Categorieën
  • Te koop/Gevraagd hoek / For sale/Wanted corner (0)

  • Foto

    Foto

    Forum...

    Wil je reageren? Plaats dan gerust een berichtje in mijn forum.


    Interessante adressen en links!!!
  • K.M.T.S.
  • Jos Dijkman onderdelen webshop
  • MuZ Skorpion Bikes Blog
  • monoconnection forum
  • Mario's Motorcenter
  • Bill Jurgenson's SOS Page
  • Motozoom webshop
  • Motor-Forum.nl
  • OEM-Motorparts

  • Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs