Het subframe van een MuZ Traveller is niet hetzelfde als dat van een Sport. De nieuwe poly monoseat op basis van Sport en Cup panelen had wel de juiste afmetingen maar kwam niet overeen met het Travellerframe dat voorzien was voor de grote duozadel. De zit zat veel te laag en er waren geen bevestigingspunten. Een uit aluminium vervaardigt kadertje werd in elkaar geknutseld zodat de zit op de juiste hoogte kwam en netjes aanpaste aan de benzinetank. Op dit kadertje worden snelsluiters geplaatst om de zit stevig en veilig vast te zetten, maar eveneens snel te kunnen demonteren.
Verdere aanpassingen:
* In een eerste fase had ik de voetsteunen en overbodige bevestigingspunten afgeslepen en het frame netjes zwart gespoten. Doordat er nog teveel zaken moesten worden uitgeprobeerd was de verf echter snel weer beschadigd.
* Om de nieuwe accuhouder vast te zetten waren er eveneens geen bevestigingspunten (origineel zit de accu achter in/op de luchtfilterbox), twee verticale en evenwijdige latjes werden daarom op het frame gelast en bieden meer dan genoeg ruimte om een eigenbouw of ontwerp bakje op te hangen.
* De uitlaat moet hoger geplaatst worden naast of onder de kont. Het originele ophangpunt was al weggeslepen en in de plaats liet ik iets verder naar achteren een stalen plaatje oplassen. Hierop kan ik dan een zelf ontworpen ophangbeugel bevestigen.
* Om een nieuwe nummerplaat/knipperlichthouder vast te zetten op het frame heb ik een hoekprofielplaatje laten snijden, plooien en oplassen.
Alle lasnaden werden bijgeslepen en het frame werd opgeschuurd om vervolgens met zwarte hoogglans 'Hammerite' te worden gespoten. Deze verf is veel sterker en beschermd het frame beter dan welke andere verf tegen roest en vuil.