Is da normaal dak da gewoon met een beetje kracht kan losdraaien :s:s Kdacht da zoiets op 350 Nm zou moeten staan
Die remtrommel ga ik eens deftig afschuren en spuiten met hittebestendige verf (verkoper heeft me verzekert dat dat gaat ook zonder in de oven te steken...).
Nog een vraagje : ik denk dat de stabilisatorstang een beetje naar beneden buigt ... Of heb ik ze verkeerd gemonteerd ?
Hier een fotoke van men zetels (de rest staat al goe weggezet). Stofke gaan kiezen en laten bekleden door een kennis ... Kvind het zelf wel goed gedaan. (alleen het stof is pikzwart maar dit komt niet zo goed door op de foto :s)
die rubbers in die draagarm..moeten niet mooi geverfd zijn..die moeten vooral GOED zijn!! ik zou ze ineens verwijderen en vervangen.
Jah tis daarmee, maar naar mijn inziens zijn de rubbers nog goed, langs den andere kant is wss de kost van nieuwe rubbers te verwaarlozen opt einde van de restauratie ...
Nog twee vraagjes Kan ik voor ik ze schilder met hammerite gewoon eerst een laagje rooie menie erover doen ? Of is dit niet aan te raden ...
Die splitpennetjes ..., heb niet kunnen voorkomen dat ze gebroken zijn met ze uit de kroonmoeren te halen. Waar kan ik deze halen? Weet iemand welke maat deze zijn ?
Ik heb vandaag toch de kroonmoeren losgekregen. Nu was er aan de linkerveerpoot een leiding zat die er rechts niet zat, deze kwam uit in het koffer ... Deze heb ik doorgesneden Nu zegt er iets in mij dak da beter niet gedaan had ... Weet iemand waarvoor dat da dient ?
Nu ben ik de stabilisatorstang aan het afschuren en daarna schilderen met hammerite. Hierna volgt de rest
die oude moeren moogt ge niet terugzetten voor de keuring, beste is zelfborgende moeren te gebruiken
eeuhm heb het is bij ons int school nagevraagd en ik kreeg toch te hore dat gewoon een nieuw splitpenneke erin het beste was ... Ik ben eigenlijk ook geneigd om terug naar het originele te gaan ...
Hebbe jullie dit allemaal met zelfborgende moeren gedaan ?
bij die remleiding zit er normaal een plaatje rond die moer... deze heeft een geplooid uiteinde hier kan je een tang op zetten en hem er dan gewoon vanaf trekken... dan gaat de hele leiding los.
Ik heb het eraf gekregen, heel simpel als je het weet :p :d
De veerpoot langs de andere kant heb ik nog niet losgekregen ... Nog maar eens ingespoten met WD 40. Morgen nog een keer proberen :p
die oude moeren moogt ge niet terugzetten voor de keuring, beste is zelfborgende moeren te gebruike
Dus in de plaats van ergens splitpennekes (voor in de kroonmoer te steken) te gaan zoeke moetk gewoon zelborgende moeren gaan kopen ... Goeie tip want dit wist ik helemaal niet
bij die remleiding zit er normaal een plaatje rond die moer... deze heeft een geplooid uiteinde hier kan je een tang op zetten en hem er dan gewoon vanaf trekken... dan gaat de hele leiding los.
Morgen ga ik proberen de bevestiging los te krijgen tussen het rubberen slangetje, de carrosserie en de ijzeren remleiding ...
Eindelijk een paar kroonmoeren losgekregen, nadat ik het pinneke eruit heb kunnen prutsen ging hij wel los. Iemand een idee waar ik die kan krijgen ?
Het enige probleem is nog dat ik de remleidingen niet los krijg :s, Het zal waarschijnlijk simpel zijn maar ik zie niet de manier waarop ... Ik de kleine moer er al af gedraaid ( Was nen 11) maar die grotere (16 denk) krijg ik ni los van het plaatje waar deze op vast zit ...
Ben terjust nog een halfuur aan zon kroonmoer aant ****** geweest. Hij beweegt gene mm. Iemand nen tip ofzo om zoiets los te krijgen (er zit nog wel een stukske van da dingske in) ?
Kheb nu alleen maar sleutels thuis, men doppen liggen in school, wellicht gaat het daar een stuk beter mee ...
Na het recht trekken van de pinnetjes heb ik da pinneke er proberen uit te trekken ... natuurlijk afgebroken aan beide kanten :s Nu zit dus in het midden van die bout dus nog een stuk van da pinneke ... Hoe krijg ik da nu nog los ? :s
Heb het nog maar eens met WD-40 ingespoten, met geduld zal deze wel loskome gok ik ?
Ik heb toch alle vijze losgekregen dankzij de slagschroevendraaier ...
Hier volgen wat foto's van de kever!
Wat vinden jullie van het laswerk ?
Het volgende puntje wat ik in gedachte had is het terug opmaken van de vooras, ik heb gezien dat dit bij sommige(oudere) kevers niet zo ingewikkeld in elkaar zit, hoe zit dat bij deze ... Heeft iemand een handleiding ofzo voor de vooras te demonteren ?