Tijdens de lessen mens en maatschappij - wetenschap en techniek gingen de kinderen op zoek naar bezienswaardigheden binnen de provincie. Alles werd gebundeld tot een paar mooie collages.
Naar aanleiding van het ontbijt op school maakten we met lapjes stof kippen. Alhoewel dit de eerste keer was dat we met naald en draad aan de slag gingen, lukte dit aardig.
Fier als het gieter kwam het 2de leerjaar voor ons het lied "Broeder Jacob" zingen en dit wel in 3 verschillende talen! Dank je wel kinderen van het 2de leerjaar. Het was super mooi.
In de namiddag kregen we de laatste proevertjes: eclairs, cupcakes, chocolademousse en mangotaart. Hopelijk worden we deze avond niet ziek van al ons proeven. Nog een welgemeende dank aan allen die hun steentje hebben bijgedragen aan al dat lekkers.
Donderdagmorgen, 18/2/2016 kwamen de tassen met de heerlijke proevertjes aan op school. Juf Dominique en juf Sophie zouden voor vandaag wel eens van klas willen veranderen, denk ik. Juwairia mocht de spits afbijten met haar typisch Marokkaanse pannenkoeken. We noemen dit wel "msemen". En die waren zelfs nog warm! Dezelfde morgen werden die gebakken om super vers te zijn. Na de lekkere pannenkoeken kregen we ook nog rijsttaart, chocoladecake en wraps. Die werden door kok Nils ter plaatse vervaardigd. Een echte kok in wording.
Ieder jaar komt het thema "Smik, smak, smullen" aan bod. In dit thema leren de kinderen wat ingrediënten, materiaallijst, werkwijze, ... allemaal betekenen. Ze mogen dan ook hun lievelingsgerecht voorstellen. Sommige gebruiken daarvoor een power point, foto's, proevertjes, ... Een jaarlijks gebeuren om naar uit te kijken.
Gedurende 3 weken kwam meester Ruben langs in verband met het kunstproject. De kinderen leerden er slow motion filmpjes maken. En het resultaat mag gezien worden. Dank je wel meester Ruben.
Deze maand was het druk met onze jarigen. We kregen Rodriguez, Obie en Yasin. Maar ook de juf werd jarig. En dan nog op dezelfde dag als Yasin. Proficiat!!
Tijdens een nieuwe les drama zocht meester Jeroen zijn inspiratie bij Charlie Chaplin, namelijk de scene "The lion cage".Deze artiest, komiek leefde van 1889 tot 1977. Chaplin speelde telkens de rol van een eenvoudig mannetje met een klein snorretje, steeds gekleed in een strak jasje met een hoed en een wandelstok.
Tijdens een les ruimte gingen we op het plan van de gemeente op zoek naar onze woonplaats. De kortste weg van huis naar school werd gezocht en aan elkaar getoond.
Vorige week vrijdag kwam meester Jeroen in de klas. Gedurende een uur leefden we in Italië en konden we enkel Raviolaans praten. Op het einde van de les vertelde meester Jeroen over zijn schooltijd met name "de jaarlijkse klasfoto". Daarop stonden de leerlingen eens vrolijk, dan weer verdrietig, ... .
Naar aanleiding van het project "kansrijk" werd het spel "Geldweg" gespeeld. "Geldweg" wil kinderen uit het lager onderwijs op een speelse manier leren omgaan met geld. Door de juiste keuzes te leren maken en bewust te leren anticiperen op onvoorziene kosten en omstandigheden groeien de leerlingen op tot kritische consumenten.