Hoofdpunten blog Sport2Help
  • Dringend steun gezocht !
  • Inhoud blog
  • Dringend steun gezocht !
  • Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Foto
    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • Blog als favoriet !
    Een interessant adres?
    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • Sport2Help
    Sporten voor een goed doel.
    07-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dringend steun gezocht !
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Ik ben toch wat verbaasd over de weinige steun voor mijn aktie om mensen uit eigen land te helpen. De spontaneïteit en de gulheid die er was in december voor het glazen huis is totaal verdwenen.

    Crisis ?
    Neen, dit heeft niets met de crisis te maken.

    Ik denk dat men niet beseft hoe het leven na een ongeval, na een ziekte kan zijn. Ik denk dat men niet beseft hoe belangrijk het is en hoeveel energie en geld het kost voor onderzoek, revalidatie... Ik denk dat men niet beseft: het kan jouw buur, jouw kind, een familielid of misschien wel jijzelf zijn die morgen deze steun zo hard nodig heeft.

    Ik denk dat we soms iets te veel "ik" denken. Of is het omdat er geen media belangstelling is? 

    Deze mensen moeten verder, de onderzoeken zijn noodzakelijk, het geld is noodzakelijk ik zet ook door, verder en verder en hoop op jullie "steun".

    Yes we can!

    Serge.
     

    07-04-2009 om 00:00 geschreven door Serge Van Autreve  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (5 Stemmen)
    06-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

     

    REGISTRATIEBEWIJS

     

    To Walk Again vzw bevestigt dat de volgende fondsenwervingsactie ten voordele van To Walk Again vzw werd geregistreerd:

     

    ·        Start actie:                        17/05/2009

    ·        Einde actie:                     17/05/2009

    ·        Actieplaats:                      Mont Ventoux - Frankrijk

    ·        Organisator:                     Serge Van Autreve

    ·        Verantwoordelijke :         Serge Van Autreve, Valk 87, 2890 Sint-Amands, Gsm 0484 660 915– email: sergevas@skynet.be

     

    De organisator verbindt er zich toe om het resultaat van de fondsenwervingsactie onverwijld over te maken op rekeningnummer 733-0131195-81 van To Walk Again vzw en dat uiterlijk op 15/12/2009.

     

    Tongerlo, 19/03/2009

     

     

     

     

    Johan Cremery

    Fondsenwerving & Sponsoring To Walk Again vzw

    Industriepark 6

    9820 Merelbeke

       +32 (0)473 68 68 83

       +32 (0)14 54 12 48

     jcremery@sporta.be

      www.sporta.be

     

    To Walk Again vzw - Geneinde 2 - 2260 Tongerlo

     

    Financiële gegevens:

    • KBC bank Westerlo - Grote Markt 9 - 2260 Westerlo
    • Rek-n°: 733-0131195-81
    • IBAN: BE36 7330 1311 9581
    • BIC: KREDBEBB
    • Fiscaal attest voor giften vanaf € 30.

    06-04-2009 om 13:26 geschreven door Serge Van Autreve  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Geachte To Walk Again-partner,

     2009 is al voor 1/4e voorbij, tijd dus om u te informeren.

     Dit is een belangrijk jaar voor ons waarin we de opstart van onze afdeling Oost-Vlaanderen willen bestendigen met o.a. de officiële opening van onze aangepaste fitness in “De Heide” te Merelbeke op 29 mei.

     Hierbij kort ook even een greep uit onze activiteiten voor dit jaar: 
    On Wheels-dagen op 25 april in Geraardsbergen, 16 mei in Halle en 6 juni in Roeselare.

    • Sporta op z’n kop op 26 april.
    • Fiets- en handbikeweek van 4 t.e.m. 8 mei in en rond Geraardsbergen.
    • Ventoux On Wheels van 17 t.e.m. 22 juni op en rond de Mont Ventoux.
    • Deze zomer hebben we het Dance On Wheels-, het Wheels On Fire-, het Adventure On Wheels- en het Beachfun On Wheels-kamp en een avonturenkamp in samenwerking met Nike.

     Daarnaast informeren wij u graag over enkele acties t.v.v. TWA waarbij wij hopen dat u uw netwerk, organisatie, bedrijf en/of persmogelijkheden aanspreekt om deze evenementen nog meer bekend te maken. De organisatoren, To Walk Again en dus uiteindelijk de sporter met een fysieke beperking, waarvoor we het allemaal doen, kunnen er alleen maar wel bij varen.

     Bilzen Run met alle info op www.sport-bilzen.be

     Mocht uw actie zich niet in de lijst bevinden kan u dit natuurlijk melden.

     Vriendelijke groeten,

     Johan Cremery

    Fondsenwerving & Sponsoring To Walk Again vzw

    Industriepark 6

    9820 Merelbeke

    È   +32 (0)473 68 68 83

    Ê   +32 (0)14 54 12 48

    * jcremery@sporta.be

    :  www.sporta.be

     Bezoek ons op de REVA-beurs van 23 t.e.m. 25 april in Flanders Expo, hal 1, standnr. 20.06

     To Walk Again vzw

    Geneinde 2

    2260 Tongerlo

     Financiële gegevens:

    • KBC bank Westerlo

    Grote Markt 9

    2260 Westerlo

    • Rek-n°: 733-0131195-81
    • IBAN: BE36 7330 1311 9581
    • BIC: KREDBEBB
    • Fiscaal attest voor giften vanaf € 30.

     

     

    06-04-2009 om 13:23 geschreven door Serge Van Autreve  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    31-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.To walk again

    Duathlon op de
                   MONT VENTOUX

    25,7 km / 22,7 km / 21,2 km totaal hoogteverschil: 4309 m.

    Serge Van Autreve,  Gsm 0484 660 915

    www.bloggen.be/sportup

    Beroep: chef restaurant Bel Mondo, Dageraadplaats 20 , 2018 Antwerpen


    Op 21 december 2008 heb ik besloten om voor het glazen huis van Studio Brussel en het Rode

    Kruis geld in te zamelen. Mijn manier was om de afstand Antwerpen - Gent (65 km) al lopend

    af te leggen. Op 23 december volbracht ik mijn opdracht in 5u15min. en met 3.500 Euro op

    zak voor het goede doel.              
                                                  
                                                   65km Run Het Glazen Huis 2008

    Met Marc Herremans als voorbeeld -zijn energie en zijn volharding- heb ik in 2003 een

    andere wending aan mijn leven kunnen geven. Hij inspireerde ook mij om vol te houden en te

    vechten. Mede daardoor ben ik weer degene die ik was.

                              It’s all in the mind.                                                     

    Het is mijn goed gevoel, mijn energie die ik op mijn beurt wil doorgeven aan hem en zijn

    foundation “To Walk Again”.

    Daarom heb ik besloten om op zondag 17 mei 2009 op een originele manier de Mont Ventoux

    te beklimmen en op die manier geld in te zamelen.


    Ik ga de drie kanten zo snel mogelijk op: de eerste klim lopend, dan al fietsend en de derde

    klim doe ik opnieuw lopend naar de top.

    Ik overbrug daarmee een totaal hoogteverschil van 4309m in duathlonstijl.

    Bij mijn weten heeft nog niemand mij dit voor gedaan.

    Aangezien ik niet op het Sporta evenement aanwezig kan zijn maar deze uitdaging ook liever

    individueel aanga, wil ik hieraan zo véél mogelijk ruchtbaarheid geven om een mooi bedrag

    te kunnen inzamelen voor de foundation.

    Op 37-jarige leeftijd wou ik mijn leven een andere wending geven. Ik werd lid van een fitness

    club en besloot aan mijn conditie te werken.

    Na vijf maanden nam ik deel aan de 10 miles van Antwerpen. Negen maanden later deed ik

    een eerste kwart triathlon en nam deel aan een wielerwedstrijd in de Provence met een rit

    over de Mont Ventoux, in het totaal 170km. De dag nadien beklom ik deze berg al lopend.



    Mont Ventoux 2003

    Dit was werkelijk een nieuw leven voor mij. Maar ik wou meer en beter. Ik werd lid van

    triathlonclub Go Like Hell en liet me coachen door Sofie Reniers en daarna door Ben De

    Wolf.

    Inmiddels is de lang- afstand mijn favoriet. Een bekende microbe in de sport -méér en beter

    willen- heeft ook mij gebeten.

    Het koppelen van deze uitdagingen aan een goed doel geven mij die enkele seconden bij het

    bereiken van de meet een onbeschrijfelijk en vooral onvergetelijk gevoel.


    De beklimmingen op zondag 17 Mei 

    1/ Run vanuit Sault
    Gemiddeld stijgingspercentage : 4.5 % Min : 1 % Max : 11 %
    Afstand: 25.7 km Hoogte start: 760 m Hoogte top: 1912 m Verschil: 1152 m
    Moeilijkheidsrang: 1141 Moeilijkheidsscore: 104.45

    2/ Bike vanuit Bedoin
    Gemiddeld stijgingspercentage : 7.1 % Min : 2 % Max : 11 %
    Afstand: 22.7 km Hoogte start: 290 m Hoogte top: 1912 m Verschil: 1622 m
    Moeilijkheidsrang: 105 Moeilijkheidsscore: 176.11

    3/ Run vanuit Malaucène
    Gemiddeld stijgingspercentage : 7.2 % Min : 2 % Max : 12 %
    Afstand: 21.2 km Hoogte start: 377 m Hoogte top: 1912 m Verschil: 1535 m
    Moeilijkheidsrang: 134 Moeilijkheidsscore: 170.26

    31-03-2009 om 00:00 geschreven door Serge Van Autreve  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    30-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    STEFAAN ENGELS BEËINDIGT SUCCESVOLLE RECORDJACHT


    Op zondag 23 november 2008 bereikte de Gentenaar Stefaan Engels, op 48-jarige leeftijd, voor de 20ste en laatste keer dit jaar de finish van een triatlon. Volgens het Guinness Book of Records volstonden 15 triatlons om zich tot wereldrecordhouder te kronen.

    Met deze laatste triatlon in Arizona (VS) komt meteen ook een einde aan de Energy World Tour 2008. 2008 was voor Stefaan een jaar van zwoegen, zweten en afzien, maar tegelijkertijd ook van voldoening en vreugde als hij weer een finish haalde. The Energy World Tour 2008 was meer dan een ambitieuze sportieve campagne alleen. Stefaan wil hiermee de wereldwijde bewegingsarmoede aanklagen. Het is zijn bedoeling zoveel mogelijk mensen aan te zetten meer te bewegen en een gezonde voeding te gebruiken. Hij geeft iedereen het goede voorbeeld met als motto: ‘waar een wil is, is een weg!’

    Wie denkt dat Stefaan nu op zijn lauweren gaat rusten, slaat de bal mis. Een nieuw sportief project staat alweer in de steigers. Met het project ‘Factor 100’ wil Stefaan 100 niet-sportieve, maar gemotiveerde mensen begeleiden naar een sportief doel dat voor hen in eerste instantie onmogelijk lijkt. Geïnteresseerd? Schrijf je dan als de bliksem in via info@factor100.be.

     

    30-03-2009 om 00:17 geschreven door Serge Van Autreve  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    29-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het goede doel
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Deze opvolger van www.bloggen.be/sportup is er gekomen na mijn eerste anderhalve marathon voor het goede doel.
    Het gevoel die ik na afloop had is onvergetelijk. De steun die ik kreeg om mijn doel te kunnen bereiken was hartverwarmend. De financiele bijdrage die ik door deze prestatie heb kunnen leveren om anderen te helpen maakten het nog mooier.

    Het is bijna vanzelfsprekend dat dit een vervolg krijgt.

    Bij deze...

    Mijn volgende stunt is reeds aangekondigd.

    Anderen zijn altijd welkom om te helpen, deel te nemen of hun aktie via deze blog kenbaar te maken.

    Doen !!

    Serge.

    Bijlagen:
    http://www.bloggen.be/sportup   

    29-03-2009 om 00:00 geschreven door Serge Van Autreve  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)


    Archief per week
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009

    Blog als favoriet !

    HELP TO WALK AGAIN
    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    E-mail mij

    Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.


    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    djkenghi
    www.bloggen.be/djkengh
    Zoeken in blog


    Mijn favorieten
  • bloggen.be

  • Foto

    Blog als favoriet !

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    bel_bult_avdeynde
    www.bloggen.be/bel_bul
    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs