de "velleman-kit "gaan halen, is een half electronische onsteking, contactpunten blijven, maar krijgen geen hoege stromen meer te verwerken, kan makkelijk 50000km mee nu zonder vervangen. de behuizing in eerste laag lak gezet, en kabels mooi samen gebonden,
15-11-2014 om 11:08
geschreven door spitterke
11-11-2014
radiator-tunnel gemonteerd
beide zjplaten voor de radiator terug gemonteerd voor een nog betere luchtkoeling... remklauwen in eerste laag oranje, rest van onderdelen van de ophanging 3de laag gegeven
11-11-2014 om 15:16
geschreven door spitterke
09-11-2014
leds in wijzerplaten
ledstrips op 12 volt gemonteerd in de tellers en kleine meters, een blauwe gloed gekozen, goed gelukt!
09-11-2014 om 10:32
geschreven door spitterke
grote radiator gemonteerd
nu nog een overloop maken naar het overdruk vatje, hittebestendige pvc gebruikt (radiator is ook in kunstof) en met hoge druklijm aan elkaar versmolten, denk toch nog van er nog hittewerende tape rond te doen, idem als voor de uilaatbuizen, en hopelijk (volgens de berekeningen), past mijn neus er nog op
09-11-2014 om 10:32
geschreven door spitterke
01-11-2014
nieuwe zekeringsbox
(klik om te vergroten) kabels uitgelengd, alles berekend waar en wat er op zit van wattage, en onderverdeeld in 6 groepen, elk afzonderlijk een spanning van 12 volt ,van kabel die 300amp kan verwerken, ook moderne relais geplaatst onder daschbord, en de oude laten staan in de motoruimte "voor de look "en rest meteen binnenin geplaats, is een minder vochtige ruimte
01-11-2014 om 12:00
geschreven door spitterke
alles ontvet,
klaar voor de primer, de remklauwen ga ik ook zelf reviseren, bussen vernieuwen,enz...
01-11-2014 om 11:52
geschreven door spitterke
27-10-2014
rem en koppelingunits nieuwe exemplaren gekocht
alle remleidingen in de lak, onderdelen gelakt en gemonteerd, morgen de draadboom terug plaatsen en aansluiten, nog de ruitenwissermotor beetje bijwerken waar nodig
27-10-2014 om 16:48
geschreven door spitterke
vette boel
de draagarmen gedemonteerd, alles ontvetten en in de anti-roest, trunions zijn aan vervanging toe, als ook nieuwe rubberbussen monteren
de draden uitgezocht en verlengd met de juiste dikte-diameters, zal naar 6 apparte zekeringen gaan in plaats van de 3 standaard, radio en toebehoren dan nog een gepaste zwevende zekering tussen plaatsen. de rest van de daschbord bekabeling zal ik ook aanpassen naar eigen smaak,
26-10-2014 om 15:06
geschreven door spitterke
schutbord in de lak
schutbord in de lak, stuurstang gemonteerd, bekabeling terug omwonden met hittebestendige tape, morgen nieuwe zekeringsbox monteren,
26-10-2014 om 11:45
geschreven door spitterke
25-10-2014
stuurstang gerestaureerd
nieuwe rubbers, vers vet, stuurkogels blijkbaar nog vernieuwd geweest, zijn nog in prima staat, (gelukkig) en alles in de primer en lak. (klik om te vergroten)
25-10-2014 om 12:50
geschreven door spitterke
schutbord in de primer
na lekkage van de remcilinder was de lak naar de kl....., dus alle losse lak verwijderd, onderdelen vernieuwd, en nu klaar om te spuiten in oranje,
25-10-2014 om 12:34
geschreven door spitterke
alle losse onderdelen in kleur
25-10-2014 om 12:20
geschreven door spitterke
24-10-2014
de meetings
24-10-2014 om 19:40
geschreven door spitterke
nieuw lakwerk
kleur RALL 2004 met mat-zwarte race strepen, later word er nog een gouden lijn naast de strepen aangebracht, kleuren die ook zullen terugkomen in interieur en carosserie
24-10-2014 om 19:22
geschreven door spitterke
de :motor en boite
de motor restauratie, overal nieuwe dichtingen, cilinders gehoond, kleppen geslepen en alles in goudkleur met zwart en oranje,
24-10-2014 om 00:00
geschreven door spitterke
de aankoop
Na 17 Volvo oldie liefhebber te zijn geweest, vond ik het tijd voor iets anders, mijn keuze viel op een triumph spitfire, ziehier de aankoop, in "old english white"in mindere staat, ophanging te vernieuwen, lekkage aan motor,en kap en interieur versleten, word een rijdend projectje...