Maarten Web

Over mijzelf
Ik ben Maarten
Ik ben een man en woon in Stokkem City (België) en mijn beroep is Psychiatrisch verpleegkundige.
Ik ben geboren op 22/03/1980 en ben nu dus 44 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: Lopen... Een 'verslaving' die me goed te pakken heeft.... Motorrijden is mijn tweede hobby, enkel sinds kort terug motor.

E-mail mij

Mijn mailbox is onverzadigbaar dus mailen maar :-D!!


Blog als favoriet !

Willekeurig Bloggen.be Blogs
thrillers
www.bloggen.be/thrille

Up and Running
04-05-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rondje Munsterbos
Om 19u de eerste passen door het Munsterbos gelopen en zo'n uurtje erna er terug uitgkomen.
Het ging goed vandaag. Lekker weertje, veel schaduw, koele wind, niet te warm... Perfectomundo.
Heel erg rustig tempo, ik schat zo'n 8km/u (hooguit ) maar ik heb m'n hoofd kunnen leegmaken en wat aan sightseeing kunnen doen .
En nu zit ik idd weer in de 'nacht'... de laatste en dan maar liefst 10!! dagen vrij ... yes i'm a happy man !

Morgen ga ik waarschijnlijk mijn Polar rs200sd binnenkrijgen. Kijk er toch wel naar uit om daar alvast mee te prutsen.
Maar ik ben nog steeds op zoek naar een tof schema (15km) dat ik kan hanteren.
Dus als jullie zo'n schema weten... mail maar even door en mijn dank is groot!

Oh en dit wil ik ook nog even kwijt.
Ben hier nog maar een dag of 3 ondertussen en toch al veel leuke reacties gekregen!
Lopers zijn erg sociale dieren precies!! Fantastisch!!

Have fun en loop ze!!

04-05-2007, 00:55 geschreven door Maarten  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
03-05-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nachtdienst
Klik op de afbeelding om de link te volgen Nachtdienst.... ...en het is nu 2:51u terwijl ik dit schrijf... en het is rustig...dus gaan we maar wat bloggen .
Maar als ik uitgeslapen ben straks dan is het weer looptijd.
Op het gemakje een duurloop doen van zo'n 50min denk ik, ligt er ook beetje aan of mijn loopmaatje meegaat.

Ohw en niet onbelangrijk... Ik ga mij een nieuwe hartslagmeter aanschaffen.
Heb mijn oog laten vallen op een Polar RS200SD, een Red Chili exemplaar.
Heeft alle functies wat ik nodig heb en niets meer en niets minder... Ben eens benieuwd.
Mijn vorige hartslagmeter had geen footpod en deze RS200SD wel en dat is toch wel een erg leuk extraatje.

Zo nu toch maar wat verder werken

03-05-2007, 08:33 geschreven door Maarten  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
01-05-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Another day... another run

Vandaag zo'n 45min gelopen... nu ja gelopen... afmalen is meer het woord.
Wat ging het vandaag lastig. De zon op m'n hoofd en loodzware benen.
Hoe langer ik liep hoe trager en moeizamer het allemaal ging.
Maar ok, ik ben nog maar zo'n 2 weken terug aan't lopen dus 45min is zeker niet slecht.

Vandaag trouwens gemerkt dat mijn oude Polar hartslagmeter de geest heeft gegeven...
Da's jammer want wat toch wreed handig zo'n ding... Dus een andere halen dan maar .

Vanavond eens wat speurwerk doen naar loopschema's en info zoeken over hartslagmeters.
Als iemand loopschema's heeft (15km).... SHOOT en let me know

thx en tot blogs

01-05-2007, 00:00 geschreven door Maarten  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De blog wereld verkennen
Mijn eerste bericht...
Wat schrijven? Wat te vertellen in een eerste bericht.
Toch niet zo eenvoudig als ik dacht. Zal ik eerst beginnen met een klein verhaaltje?
Hier komt het.

Waarom deze blog? Wel met deze blog wil ik jullie laten weten hoe ik vooruitgang boek met mijn grootste hobby. En dat is lopen.
Momenteel nog ongetraind en tamelijk wat overgewicht, een erfenis van mijn rijk studentenleven!
Je kent dat wel. Feestje hier, kebabje daar, pizza tussendoor enz enz met als gevolg, een uitbreiding van mijn buikstreek.
Daar had ik nu eens genoeg van. Die buik. Dat moet minder. Maar hoe ging ik dat doen?
Het antwoord is eenvoudig.

Lopen-joggen-running en eerlijk is eerlijk. Vroeger werd ik al moe van het idee alleen al.
Sporten... leuk... om naar te kijken maar actief? Nee dank je. Dat dacht ik vroeger maar tijden veranderen... Gelukkig .

Die verandering is er gekomen nadat ik een jaar of 2 geleden een collega van mij hoorde vertellen dat zij 'liep'.
Ik stond verbaasd.... Lopen? Zomaar? Waarom?  Dat waren m'n eerste vragen en net door haar verhaal en door haar enthousiasme was mijn interesse gewekt.
Dat moest ik ook eens proberen. Baat het niet dan schaadt het niet.
En dus loopschoenen gekocht en hup... Lopen maar... Maar ai ai ai wat was dat een ramp zeg!
Na 100m puffen, happen naar adem en branden dat m'n longen deden... alsof ik lava had geïnhaleerd .
Dit moet beter en zo ben ik bij de cursus 'Start-to-Run' uitgekomen.
Een kleine maand na mijn eerste korte, pijnlijke loopervaring ben ik aan de cursus 'Start-to-run' begonnen.
In 10 weken van 0 naar 5km en dat binnen 30min.
Ok, ik geloofde er eerst niet in maar wat een verschil.. wat een vooruitgang van conditie.. super!!

Mijn collega heeft haarzelf opgeofferd om mijn tempo, mijn rustmomenten te volgen... Ze was niet alleen mijn collega maar ze werd mijn personal coach! En daar ben ik haar nog steeds dankbaar voor!
Zo heb ik een klein jaartje gelopen... steeds langer en steeds wat sneller...
De kilootjes vlogen eraf en conditie was tip-top. Een uurtje lopen was lang geen uitzondering meer.
En toch in de zomer ben ik beginnen slabakken met lopen en zelfs stilgevallen.

Tot nu... Ik ben weer UP AND RUNNING met een gezonde dosis ambitie... Mijn personal coach, m'n loopmaatje is ook weer van de partij en dat is echt superdeluxe!
Wat die ambitie is laat ik nog even achterwege... Mijn verhaal heeft voorlopig lang genoeg geduurd en alles op een eerste 'date' vertellen is ook niet interessant .

Tot blogs

 


01-05-2007, 00:00 geschreven door Maarten  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
Lopers... deel 1....
  • Katrien r
  • Jess
  • Julie
  • Harmsie
  • Geert Van Moer
  • Runnergirl
  • Steven
  • Yves
  • Ruthje
  • Wieter

    Lopers.... deel 2...
  • Dirk & Tine
  • Kurt


  • Laatste commentaren
  • en? (Jess)
        op Eindelijk na 1 week....
  • Welcome back (Runnergirl)
        op Eindelijk na 1 week....
  • Succes (stofke)
        op Eindelijk na 1 week....
  • Welcome back (Yves)
        op Eindelijk na 1 week....
  • eten en drinken (Dirk)
        op Eindelijk na 1 week....

  • Archief per maand
  • 05-2007


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs