Pink Ribbon, het magazine tegen borstkanker, ligt nu in de krantenwinkel.
Eén op negen vrouwen krijgt borstkanker. Eén op drie kankers bij vrouwen is borstkanker. Maar bij vroege ontdekking overleven negen op tien vrouwen het. Preventie is hierbij het sleutelwoord. En daar legt Pink Ribbon dan ook de nadruk op. Maar Pink Ribbon is geen medisch magazine, wel een onvervalst vrouwenblad. Wie het doorbladert, zou kunnen denken een Flair of Libelle in handen te hebben. Lifestyle, mode, een culinaire rubriek Maar wie beter kijkt, ziet dat de reportage over badmode gewijd is aan een merk dat badpakken maakt voor vrouwen met maar één borst. Of dat het stuk over hippe kapsels enkel tips geeft voor moderne heel korte kapsels, voor vrouwen die hun haren verloren tijdens de chemotherapie. Human interest artikels brengen verhalen van vrouwen die borstkanker kregen, en verhalen van de partners, kinderen, vrienden Pink Ribbon wil kanker bespreekbaar maken, informeren en sensibiliseren, met een warm en stijlvol magazine dat vrouwen positieve energie wil geven.
Pink Ribbon is te koop voor vier euro. De opbrengst gaat integraal naar Kom op tegen Kanker, dat dit jaar focust op borstkanker.
Nu vrijdag, 20.30u, start de topper van de27ste speeldag op het veld van Sclessin. Anderlecht gaat op zoek naar de drie punten om Genk onder druk te blijven zetten, terwijl Standard jacht maakt op de overwinning om Gent voor te blijven en hun niet uitgesproken titeldroom levendig te houden.