Inhoud blog
  • Melkproducten?
  • Het ontbijt
  • Maar hoe komt het nu eigenlijk dat ik afval?
  • Hoe vaak moet men eten?
  • Het principe
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Ikzelf ben 15 kilo afgevallen in 75 dagen met een bijna constant gemiddelde van 200 gram per dag. Mijn startgewicht was 101,8 kg en mijn huidig gewicht is 86,8. Ik ben 1m87 en doe sowieso al vele jaren aan sport.

    Hoe ik ben afgevallen zonder dieet.
    Mijn succesvolle ervaring.
    31-07-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het ontbijt
    Iedereen weet dat het ontbijt een belangrijke maaltijd is en toch kom ik nog steeds mensen tegen die dit overslaan.

    Als je het principe van het kacheltje beet hebt, weet je dat je de dag moet beginnen met een ontbijt, zo is de verbranding alvast gestart.

    Maar wat moet je nu eigenlijk eten als ontbijt?

    Ikzelf at vroeger wit brood met nutella-choco en dat vond ik heerlijk.

    Toen ik wat bewuster omging met voeding at en maakte ik al vanalles gaande van eieren, bruin brood, volkoren brood, confituur(al dan niet light), speculoospasta, honing, havermoutpannekoeken met en zonder appeltjes, havermout met gesuikerde yoghurt, magere yoghurt met fruit, granola met zonnebloempitten, pijnboompitten, sesamzaadjes, pompoenpitten, griekse yoghurt, griekse stijl yoghurt, vers fruit, fruitsap, koffie, thee, cornflakes, ontbijtgranen.

    Bij het ene ontbijt was er al wat meer werk en voorbereiding aan dan aan het andere.

    Nu heb ik voor mezelf het meest ideale ontbijt samengesteld en dat bestaat heeeeeel eenvoudig uit:

    4 volkorenboterhammen met boter en choco of confituur, heerlijk!  Nu moet ik wel toegeven dat ik niet zomaar eender welke boter en choco gebruik.  Ik weet niet of ik in mijn blog merkprodukten mag vernoemen, maar als smeerboter gebruik ik die van boni(heeft slechts 170 calorieën per 100 gram), als choco gebruik ik 'ballade'-choco(in de Colruyt te koop en slechts de helft van de calorieën van andere choco) en als confituur gebruik ik ook heel gewone confituur van de Colruyt met de minste calorieën(van één van de huismerken).

    Hou er wel rekening mee dat je niet dik mag smeren uiteraard.  Het heeft geen zin om 1 cm dik te smeren met light produkten e...

    Voor vrouwen is het wel zo dat je je zou moeten beperken tot 2-3 volkorenboterhammen bij het ontbijt.

    De volkorenboterhammen zorgen ervoor dat je langer verzadigd blijft en vind ik ook niet zo lekker, een voordeel, want anders zou ik wel 10 boterhammen kunnen eten en brood is en blijft toch wel een dikmaker als je overdrijft.

    Succes!

     




    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail *
    URL
    Titel *
    Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (0)



    Archief per week
  • 31/07-06/08 2017
  • 24/07-30/07 2017

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Klik hier
    om dit blog bij uw favorieten te plaatsen!


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs