Inhoud blog
  • Melkproducten?
  • Het ontbijt
  • Maar hoe komt het nu eigenlijk dat ik afval?
  • Hoe vaak moet men eten?
  • Het principe
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Ikzelf ben 15 kilo afgevallen in 75 dagen met een bijna constant gemiddelde van 200 gram per dag. Mijn startgewicht was 101,8 kg en mijn huidig gewicht is 86,8. Ik ben 1m87 en doe sowieso al vele jaren aan sport.

    Hoe ik ben afgevallen zonder dieet.
    Mijn succesvolle ervaring.
    27-07-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het principe
    Dag beste lezers,

    opnieuw welkom op mijn blog.

    Zoals beloofd ga ik jullie nu het principe van 'mijn succesvol afvallen' proberen uit te leggen.

    Ik herhaal hierbij dat ik geen voedingsdeskundige of specialist ben, maar enkel mijn eigen ervaringen met jullie deel.

    PRINCIPE

    Om af te vallen moet je terug naar het oeroude basisprincipe: ELK PONDJE GAAT DOOR HET MONDJE.  Dit geldt voor 95 procent van de bevolking denk ik.  De mensen die een medische oorzaak hebben die aan de basis van overgewicht ligt, moet ik doorverwijzen naar specialisten in die materie.

    Eigenlijk zou je dagelijks je calorieën moeten tellen.  Wij gaan echter nooit calorieën tellen, dat is voor als je op dieet bent.  'Op dieet zijn' betekent voor mij per definitie: tijdelijk.  Ik ga voor permanent, daarom gaan we wel bewuster omgaan met onze calorietjes.  We gaan geen eten afwegen, we gaan geen poedertjes drinken, we gaan geen 'pillen' nemen.  Het gaat er vooral om 'wat' je eet, ongeveer 'hoeveel', 'hoe vaak' en 'wanneer'.  Een man die wil afvallen zou zijn dagelijkse calorie-inname moeten beperken tot ongeveer 2000 Kcal per dag, een vrouw moet het hier stellen met ongeveer 1800 Kcal per dag.  Of je nu als persoon start met een gewicht van 105 kilo of 85 kilo maakt volgens mijn ervaringen niets uit, heel simpel dus: man: 2000 Kcal, vrouw: 1800 Kcal.

    Wanneer je nu al zin hebt om te stoppen met het lezen van deze blog kan ik iedereen alvast gelukkig maken met het feit dat je nog ALLES mag eten en drinken wat er in de wereld te verkrijgen is. 

    Enkele eerste 'verplichte' tips kan ik jullie nu al meedelen:

    1. Drink voldoende water! Ikzelf heb/had het behoorlijk lastig met het drinken van water.  Ik dronk ongeveer 1 liter water per week! Nu is het aan te raden om MINSTENS 1 liter water per dag te drinken.  Indien je hier geen problemen mee hebt, mag je tot 2 liter water per dag gaan.  Hiermee moet ik jullie vertellen dat het geen zin heeft om 1 liter in 1 keer uit te drinken, het lichaam kan maar 300 ml op korte tijd verwerken.  Mijn ervaring werd succesvol met het drinken van flesjes van een halve liter.  Dat formaat ligt perfect in de hand en door de meestal grote opening is dat flesje in 2 drinkbeurten leeg, zo heb je heel snel en gemakkelijk al een halve liter water binnen, best bij het ontbijt al beginnen, dan heb je nog een hele dag om de rest van je water te drinken.

    Kies hiervoor voor PLAT water, neem geen bruisend water! Vraag me niet waarom, mijn persoonlijk gevoel geeft me niet dezelfde resultaten als ik plat water drink of spuitwater.  Wetenschappelijk echter blijkt er volgens mij geen verschil in het feit of je plat of bruisend water drinkt.  Ik ga voor plat water.  Het merk dat je hierbij kiest maakt niet zo veel uit, maar variatie is belangrijk, elk water heeft een andere samenstelling.

    2. Voor het bereiden van eten gebruik je olijfolie extra vierge of vloeibare boter(liefst soya), GEEN VASTE botersoorten.

    In het volgende bericht leer ik jullie hoe vaak je MOET eten.

    Tot dan!!

     

    27-07-2017 om 00:00 geschreven door Tim Van Steenwinkel  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Voor wie is deze blog bestemd?
    Dag beste lezers, welkom op mijn blog.

    Deze blog is eigenlijk ontstaan omdat ik te veel vragen kreeg over 'mijn succesvol afvallen', ik val zowat 200 gram per dag af, zowat 15 kilo in 75 dagen, waarbij het hierbij bijna volledig over 'vetverlies' gaat.

    De bedoeling van deze blog is jullie te laten inzien hoe je op een eenvoudige manier gewicht kan verliezen. 
    Ik meen dat ik de sleutel gevonden heb waarmee je vlot kan afvallen en toch van het leven kan blijven genieten.

    Als ervaringsdeskundige/Bourgondiër/levensgenieter/sportman probeerde ik al verschillende tips en tricks en dat gedurende ongeveer 15 jaar.

    Mijn manier van afvallen is zo succesvol dat ik ze maar drie maanden doe om de vijf jaar.  De 15-20 kilo die ik telkens bijkom in die 3-4-5 jaar verlies ik vlotjes terug in 3-4-5 maanden. 
    Uiteraard is dit geen verstandige manier van werken omdat je zo telkens opnieuw moet beginnen, hier tracht ik nu verandering in te brengen.  Het betreft hier dus helemaal geen dieet, maar een andere manier van leven.

    Eens je de andere manier van leven beet hebt, zal je nooit geen kilo's meer aankomen, geen jojo-effect dus.

    Hoe ik het doe leg ik jullie uit in verschillende etappes. 

    Ik beschrijf jullie dus eigenlijk hoe "ik" het doe, ik probeer deze blog zo snel mogelijk te vervolledigen.  Ik streef ernaar om binnen twee weken jullie te voorzien van een volledige leidraad die jullie kan leiden tot succes.

    De eerste etappe lezen jullie in mijn volgend bericht: 'Het principe'.

    Succes!!

     

     

     

    27-07-2017 om 00:00 geschreven door Tim Van Steenwinkel  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 31/07-06/08 2017
  • 24/07-30/07 2017

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Bloggen.be, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!