Inhoud blog
  • Melkproducten?
  • Het ontbijt
  • Maar hoe komt het nu eigenlijk dat ik afval?
  • Hoe vaak moet men eten?
  • Het principe
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Ikzelf ben 15 kilo afgevallen in 75 dagen met een bijna constant gemiddelde van 200 gram per dag. Mijn startgewicht was 101,8 kg en mijn huidig gewicht is 86,8. Ik ben 1m87 en doe sowieso al vele jaren aan sport.

    Hoe ik ben afgevallen zonder dieet.
    Mijn succesvolle ervaring.
    28-07-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoe vaak moet men eten?
    Hoe vaak moet je eten om gezond bezig te zijn?

    Eigenlijk is dit een heel eenvoudig principe: je moet je lichaam zien als een open haard.
    Een open haard hou je aan de praat door af en toe hout bij te gooien, zo blijft hij branden. 
    Wanneer je geen hout meer bijgooit, zal de haard uitdoven.

    Met het menselijk lichaam is dit net hetzelfde. 

    Na het ontwaken begin je met een maaltijd en vanaf dan begint je lichaam met de 'verbranding/verwerking' van je opgenomen voeding en drank.  Na ongeveer 4 uur zonder voedsel 'dooft de haard' en zal je lichaam in een andere modus gaan.  Je lichaam gaat anders omspringen met het voedsel dat het binnenkrijgt.  Je lichaam gaat meer de neiging hebben om het voedsel 'vast' te houden omdat er onvoldoende vaak voedsel binnenkomt.

    Daarom is het van belang dat je ongeveer om de 3 uur iets eet, zo is je lichaam er zeker van dat er voldoende voedsel binnenkomt en moet het lichaam niet hamsteren.  Het lichaam blijft dus calorieën verbranden, de haard dooft niet.

    Naar het einde van de dag toe, mag je de haard dan laten uitdoven, daarom eet ik zelf niets meer in de laatste 2 uur voor het slapengaan.  

    Indien je lang wakker blijft 's avonds moet je daarom ook goed omspringen met je voedsel-inname.  Stel dat je om 18.30 uur je avondmaal neemt en je pas gaat slapen om middernacht ga je sowieso honger krijgen rond 22.30 uur-23.00 uur en stort je je meestal niet in het meest gezonde wat er op dat ogenblik voor handen is.  Ik denk dat die avondsnack het grootste gevaar is wat betreft de dagelijkse opname van calorieën.

    Vandaar dat ik in mijn bed kruip tegen dat die avondhonger er is, dat scheelt al snel een paar honderd calorieën. Als je dat je ongeveer 7000 kcal moet verbranden om 1 kilogram vet te verliezen, zullen deze laatste avondcalorieën je dus zeker niet helpen.

    Zo zijn jullie opnieuw op de hoogte van een belangrijk principe, eet minstens om de drie uur iets en plan je maaltijden dus zo vooraf in!

    In het volgend bericht zal ik het 'ontbijt' bespreken.

    Tot dan!! 

      

     

     



    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail *
    URL
    Titel *
    Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (0)



    Archief per week
  • 31/07-06/08 2017
  • 24/07-30/07 2017

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Klik hier
    om dit blog bij uw favorieten te plaatsen!


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Bloggen.be, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!