Ik ben Guy, en gebruik soms ook wel de schuilnaam Skodaman.
Ik ben een man en woon in Kapelle o/d Bos (Belgie) en mijn beroep is Geen ben Invalide.
Ik ben geboren op 30/01/1962 en ben nu dus 63 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: alles over autos.
auto nostalgie & pin ups
Welkom Bij Skodaman
19-06-2007
Renault Alpine A110 1962-1977
Renault Alpine A110 1962-1977
Jean Rédélé, ooit de jongste Renault-dealer van Frankrijk, bouwt al in 1954 zijn eerste echte sportwagen, in zeer kleine aantallen. Vanaf 1962 vestigt hij zijn naam definitief met de Alpine A110. Hoewel de A110 grotendeels is opgebouwd met onderdelen van de R8, is dat er totaal niet aan af te zien. De fraai gelijnde carrosserie is opgetrokken uit polyester. Eronder schuilt ongeveer zoals bij de Lotus Elan een backbone chassis met daarmee samengebouwde motor, versnellingsbak en achterwielophanging. De A110 wordt gebouwd in het Franse Dieppe. Wanneer Rédélé de Alpine onder Renault-vlag mag verkopen, neemt de vraag met sprongen toe. Vanaf 1963 wordt de 1.108 cc metende Gordini-motor achterin de A110 geplaatst; deze brengt 84 paarden op de been. In de loop der jaren worden ook diverse 1300, 1500 en 1600 versies leverbaar, waarvan de 1600 S met 138 pk de sterkste is. Uiteindelijk wordt de sportwagen tevens in licentie gebouwd in Brazilië, Bulgarije, Mexico en Spanje. De A110 is vanwege zijn wegligging en handling erg populair bij rallys, waaronder de Rallye Monte Carlo, die hij diverse keren weet te winnen. De A110 verkoopt zo goed, dat hij zelfs naast zijn opvolger, de A310, wordt doorgebouwd en de productie pas in 1977 stopt. De laatste versie van de A110, de 1600 SX uit 1976, heeft een 1.647 cc met 95 pk (uit de R16 TX) en wordt 389 maal gebouwd.
type Alpine A110 A110-1100 Alpine A110 A110-1600 S Alpine A110 A110-1600 SX bouwjaren 1962-1965 1970-1973 1976-1977 bouwwijze 4 cil.,lijn 4 cil.,lijn 4 cil.,lijn cilinderinhoud 1108 cc 1565 cc 1647 cc brandstof benzine benzine benzine aandrijving achter achter achter vermogen 84 138 pk/6000 tpm 95 pk/6000 tpm lengte 385 cm 385 cm 385 cm breedte 146 cm 152 cm 152 cm hoogte 113 cm 113 cm 113 cm massa 545 kg 635 kg 790 kg topsnelheid - 215 km/h 195 km/h productieaantal 531 1.550 389
Panhard PL17 In 1961 kostte een Panhard PL17 sedan in Nederland fl. 6.850,- en de cabriolet-uitvoering de helft meer. Dat was een hele prijs, want voor hetzelfde geld kon men twee Volkswagen Kevers kopen. Maar de PL17 bood natuurlijk wel een heel ander rijplezier. De wagen was ruim genoeg voor de hele familie en de kofferbak groot genoeg voor de vakantiebagage. De cabriolet kon met de standaard luchtgekoelde kopklepmotor of met de motor uit de Tigre geleverd worden. Tegenwoordig zijn deze cabrio's pittig geprijsd. Ook in Frankrijk zelf.
Soort: cabriolet Aantal cilinders: 2 Cilinderinhoud: 850 Vermogen: 42/5250 en 50/5750 Topsnelheid: 130 en 145 Chassis: platformchassis Productiejaar: 1960-1963 Productieaantallen: ca. 600
Neen, uw blog moet niet dagelijks worden bijgewerkt. Het is gewoon zoals je het zélf wenst. Indien je geen tijd hebt om dit dagelijks te doen, maar bvb. enkele keren per week, is dit ook goed. Het is op jouw eigen tempo, met andere woorden: vele keren per dag mag dus ook zeker en vast, 1 keer per week ook.
Er hangt geen echte verplichting aan de regelmaat. Enkel is het zo hoe regelmatiger je het blog bijwerkt, hoe meer je bezoekers zullen terugkomen en hoe meer bezoekers je krijgt uiteraard.
Het maken van een blog en het onderhouden is eenvoudig. Hier wordt uitgelegd hoe u dit dient te doen.
Als eerste dient u een blog aan te maken- dit kan sinds 2023 niet meer.
Op die pagina dient u enkele gegevens in te geven. Dit duurt nog geen minuut om dit in te geven. Druk vervolgens op "Volgende pagina".
Nu is uw blog bijna aangemaakt. Ga nu naar uw e-mail en wacht totdat u van Bloggen.be een e-mailtje heeft ontvangen. In dat e-mailtje dient u op het unieke internetadres te klikken.