Met zijn kamishibai ( verteltheatertje) wist de schrijver Daniël Billiët ons te boeien voor zijn mooie gedichten. We leerden er heel veel rond gevoelens bij verschillende kinderrechten.
We kregen de kans om een prachtige oefensessie mee te maken in een tof en gezellig theater. Enkele kippenvelmomenten bij het acrobatisch schouwspel hoorden er bij. Voor een verslag beluister je best je eigen kindreporter.
Op vrijdagnamiddag 16 oktober gingen we op stap naar de kunstenaars. Op het eerste adres werden we vriendelijk onthaald door Joris en zijn lieve vrouw Ludi. Joris is kalligraaf en steenkapper. We kregen deskundige uitleg en genoten van de mooie werken. Ludi maakt kantlkloswerkjes maar ook schilderijen. Daarna bezochten we ook nog beeldhouwer Mrcel die prachtige beelden maakt. Het werd een kunstige namiddag. Bedankt, kunstenaars, dat we mochten komen.
De juf vergat al vlug haar bijgekomen rimpel. Ze werd onthaald door dansende leerlingen.lieve mama's bakten taarten , waarvoor een welgemeende dank. Kunstige toneelspelers toonden hoe muzisch ze wel zijn. Bedankt aan iedereen!
Allemaal kunstenaars. Tijdens het thema kunstig mocht iedereen zijn kunsten tonen. Dolenthousiast mochten we genieten van zovele kunstenaars en hun kusten. Zonder toegangsticket mag je graag meegenieten.
Tijdens ons project rond sprookjes leerden we enkele klassiekers kennen. Ook de moderne sprookjes zijn in trek. Toen we echter zelf een sprookje mochten spelen voor een echt publiek werd het pas echt spannend. Ieder groepje koos zelf een sprookje en gaf er een prachtvoorstelling van. Geniet maar mee......
Het dappere kleermakertje kon er zeven in één klap aan. Hans en Grietje rekenden op gepaste wijze af met de heks. Gelukkig werden Roodkapje en haar grootmoeder gered van de boze wolf. Vrouw Holle leerde hoe werkzame kinderen beloond worden. Veel fotogenot.
Kinderen van het vierde leerjaar worden peter en meter.
Hallo,
Deze week kregen de kinderen van het derde leerjaar een tweede peter of meter. Omdat ze dit jaar al enkele lessen in de klas van het vierde leerjaar krijgen, mogen ze hulp verwachten van hun oudere klasgenoten. Elke derdeklasser kreeg een peter of een meter uit het vierde leerjaar. Bij deze vrienden kunnen ze terecht als ze vragen hebben over het reilen en zeilen in de klas. Bij problemen die niet echt in verband staan met de uitleg van de leerstof kunnen ze aankloppen bij peter en meter. Omdat zoiets natuurlijk niet zomaar kan , hebben we er een heuse plechtigheid van gemaakt. Elke peter en meter beloofde om te helpen waar kan. Elk pete-of metekind bedankte op zijn beurt voor de steun. Alles werd beklonken met een lekkere drink, net zoals de groten het ons voordoen. Een tafelkampioenschap tussen beide partijen leverde zelfs vaak winst op voor de pete- of metekinderen. Hopelijk zetten de kinderen hun goede band met elkaar verder in de loop van het ganse jaar.