Foto
Inhoud blog
  • Klassementswijziging
  • 11de week competitie tafeltennis
  • 10de week competitie tafeltennis
  • 9de week competitie tafeltennis
  • Provinciaal Criterium Klassementenreeksen WVL op zondag 20 november 2011 te Schiervelde (Roeselare)
  • 8ste week competitie tafeltennis
  • 7de week competitie tafeltennis
  • Provinciaal Criterium Leeftijdsreeksen WVL op zondag 6 november 2011 te Schiervelde (Roeselare)
  • 6de week competitie tafeltennis
  • Jeugdliga tafeltennis op zondag 23 oktober 2011 te Schiervelde (Roeselare)
  • 5de week competitie tafeltennis
  • Mini-Jeugdliga 1 te Lauwe
  • 4de week competitie tafeltennis
  • 3de week competitie tafeltennis
  • 2de week competitie tafeltennis
  • 1ste week competitie tafeltennis
  • Uitslagen 30/07/2011 zomercriterium te Bredene
  • Uitslagen 23/07/2011 zomercriterium te Bredene
  • Uitslagen 16/07/11 zomercriterium te Bredene
  • Uitslagen 09/07/11 zomercriterium te Bredene
  • Zomercriterium te Bredene
  • Kalender tafeltenniscompetitie 2011-2012 afdeling 5D
  • Jeugdliga tafeltennis op zondag 20 maart 2011 te Schiervelde (Roeselare)
  • Jeugdliga tafeltennis op zondag 16 januari 2011 te Schiervelde (Roeselare)
  • EINDE VOETBALPLEZIER ?
  • KLASSEMENT SEIZOEN 2010-2011
  • 06/11/2010 Dosco Beveren - K.FC Lichtervelde (2de jaars): 0-8
  • WEDSTRIJDEN COMPETITIE 2010-2011
  • 30/10/2010 K. SV Diksmuide - K.FC Lichtervelde: 4-2
  • 23/10/2010 K.FC Lichtervelde - SP. Keiem: 0-7
  • 16/10/2010 SK Torhout - K.FC Lichtervelde: 0 - 4
  • 09/10/2010 Zonnebeke - K.FC Lichtervelde: 0-12
  • 02/10/2010 K.VV Aartrijke - K.FC Lichtervelde: 12-0
  • 25/09/2010 K.FC Lichtervelde - Torhout 1992 KM: 0-3
  • 18/09/2010 S.V.D. Kortemark - K.FC Lichtervelde: 0-3
  • 11/09/2010 K.FC Lichtervelde - VC Ichtegem: 5-5
  • 04/09/2010 K.SV KOEKELARE - K.FC LICHTERVELDE: 2-1
  • Toernooi te Oostnieuwerke op zaterdag 28 en zondag 29/08/2010
  • Toernooi te Gits op zaterdag 28/08/2010
  • Vriendschappelijke wedstrijd tegen De Ruiter op woensdag 25/08/2010
  • Tegenstanders seizoen 2010-2011
  • Trainingen
  • VOETBALKAMP LICHTERVELDE 12-16/07/2010
  • FIFA WORLD CUP SOUTH AFRICA 2010
  • MIJN TOTAALSCORE SEIZOEN 2009-2010
  • Toernooi te Gistel op zaterdag 15 mei
  • Wedstrijd te Pittem op woensdag 12 mei 2010
  • Toernooi te Tielt op zaterdag 8 mei
  • JEUGDCUP NIEUWSBLAD
  • Toernooi te Rumbeke op zaterdag en zondag, 1 en 2 mei
  • Toernooi te Hertsberge op zondag 25 april
  • Competitie 2009 - 2010 (deel 3)
  • OVERZICHT RESULTATEN 'COMPETITIE 2009-2010'
  • Corrida Torhout
  • Toernooi te Aarsele op zaterdag 3 april
  • Vriendschappelijke wedstrijd op 20/02/2010 tegen SC Zonnebeke
  • Indoortoernooi te Vlamertinge op zondag 24 januari
  • Indoortoernooi te Pittem op woensdag 30 december
  • Zaalvoetbaltoernooi te Bulskamp op zondag 27 december
  • Zaalvoetbaltoernooi te Gits op zaterdag 26 december
  • Competitie 2009 - 2010 (deel 2)
  • Vriendschappelijke wedstrijd op 20/09/2009 tegen SC Zonnebeke
  • Competitie 2009 - 2010 (deel 1)
  • Beker van België
  • Standard Luik maakt 'gehakt' van Anderlecht
  • Vriendschappelijke wedstrijd op 29/08/2009 tegen K.SKV Zwevezele
  • Toernooi Lichtervelde
  • Toernooi Staden
  • Trainingen
  • Tegenstanders seizoen 2009 - 2010
  • Cristiano Ronaldo: kassa kassa, ring ring
  • Oefenen maar ...
  • Afscheidsmatch seizoen 2008 - 2009
  • KM Torhout opnieuw naar derde !
  • Corrida Torhout
  • MIJN TOTAALSCORE SEIZOEN 2008 - 2009
  • Toernooi Pittem
  • BLESSURE VOLLEDIG GENEZEN !
  • Voorbereiding competitie 2009 - 2010
  • SEIZOEN 2008-2009: OVER AND OUT!
  • Competitie 2008 - 2009 (deel 2)
  • OVERZICHT RESULTATEN 'COMPETITIE 2008-2009'
  • Cristiano Ronaldo verkozen tot beste voetballer van de wereld
  • Toernooi Pittem
  • Cristiano Ronaldo verkozen tot beste voetballer van Europa
  • Competitie 2008 - 2009 (deel 1)
  • Dwars door Lichtervelde
  • Toernooi Vieille Eglise (Frankrijk)
  • Mama mia, olympisch goud voor Tia
  • Toernooi Lichtervelde
  • Trainingen
  • Tegenstanders seizoen 2008 - 2009
  • EK Voetbal Zwitserland en Oostenrijk 2008
  • MIJN TOTAALSCORE SEIZOEN 2007 - 2008:
  • Toernooi Hooglede
  • Corrida Torhout
  • Toernooi De Ruiter
  • François Sterchele is niet meer
  • Toernooi Pittem
  • Toernooi Audruicq (Frankrijk)
  • OVERZICHT RESULTATEN 'COMPETITIE 2007-2008'
  • Competitie 2007 - 2008 (deel 3)
  • Intervieuw De Weekbode 21 maart 2008
  • Vriendschappelijk
  • Toernooi Zwevezele
  • Toernooi Pittem
  • Competitie 2007 - 2008 (deel 2)
  • Bekervoetbal
  • Competitie 2007 - 2008 (deel 1)
  • Toernooi Lichtervelde
  • Toernooi Zarren
  • Toernooi Ruddervoorde
  • Favoriete ploeg
  • Favoriete speler
  • Hobby's
  • Mijn ploeg in 2007 - 2008
  • SK TORHOUT
    Zoeken in blog

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    nineke
    www.bloggen.be/nineke
    WEST-VLAAMSE VOETBALPLOEGEN:
  • Club Brugge
  • Cercle Brugge
  • KSV Roeselare
  • Zulte Waregem
  • KV Kortrijk
  • KM Torhout
  • KV Oostende
  • RC Waregem
  • SC Wielsbeke
  • SK Eernegem
    SNELNIEUWS
    SPORTPLEZIER MET SIMON
    SIMON DEMEYERE - ° 01/09/1999 - PIPOLIC (Lichtervelde)
    Ik heet u van harte welkom op mijn blogsite. Ingevolge terugkerende blessures ben ik (voorlopig) afgeschreven voor het voetbal. Gelukkig heb ik een nieuwe uitdaging gevonden: tafeltennis. Vanaf september '11 speel ik competitie voor de Lichterveldse pingpongclub Pipolic in afdeling 5D.
    20-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vriendschappelijke wedstrijd op 20/02/2010 tegen SC Zonnebeke
    20/02/2010 K.FC Lichtervelde - SC Zonnebeke: 2-4

    Onmiddellijk na de wedstrijd tegen SV Pittem werd de match tegen SC Zonnebeke op gang gefloten. Reeds van bij het fluitsignaal was duidelijk dat de meesten reeds hun beste pijlen verschoten hadden. We kwamen 0-2 achter. Nog voor de rust kon ik met een fraai doelpunt de doelman van de bezoekers te grazen nemen. Tijdens de tweede helft een aantal goeie combinaties, maar de meesten zaten er volledig door. Uiteindelijk verloren we met 2-4. 

    24-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Indoortoernooi te Vlamertinge op zondag 24 januari
    9 u 30: K. FC Lichtervelde - KSV Veurne 1: 3 - 1
    We begonnen zeer geconcentreerd aan de wedstrijd. De ene mooie combinatie na de andere. Toch kwamen we onverdiend 0-1 achter. Met 2 assists en een doelpunt konden we de scheve situatie gelukkig nog recht trekken. Een betere start konden we ons dus niet inbeelden.

    11 u 00: K. FC Lichtervelde - Eendracht Brugge: 1 - 6
    Eendracht Brugge was voor ons helemaal geen onbekende. Voor de beker verloren we reeds met 0 tot 5 tegen deze sterke tegenstander. Tegen alle verwachtingen in kon ik de 1-0 tegen de netten trappen. Wat daarna volgde was eenrichtingsvoetbal. We kwamen er helemaal niet meer bij te pas. We verloren à la Clijsters met zware 1-6 cijfers. Gelukkig kon onze gelegenheidskeeper Iben de dubbele cijfers van het scorebord houden.

    12 u 00: K. FC Lichtervelde - KFC Poperinge: 1 - 2
    De zware wedstrijd tegen Eendracht Brugge hing duidelijk nog in onze kleren. Net zoals de vorige wedstrijd liep het voor geen meter, met een 1-2 nederlaag tot gevolg.

    13 u 00: KSC Menen - K. FC Lichtervelde: 4 - 4
    We namen een uitstekende start. Na nog geen 2 minuten stonden we reeds met 0-2 voor. Menen kon milderen tot 1 - 2. Daarna liepen we opnieuw uit tot 1 - 4. De 4de doelpunt nam ik na een knappe actie voor mijn rekening. Daarna was het over en uit. Vanaf de zijlijn moest ik toekijken hoe Menen er uiteindelijk nog in slaagde een paar keer te scoren en zelfs de score in evenwicht kon brengen.

    Ik had veel meer verwacht van dit toernooi. Ik ben dan ook enorm ontgoocheld. In ieder geval geen goeie repetitie voor het vervolg van de competitie. Tijdens de laatste wedstrijd werd ik een aantal keer zeer stevig onderuit gehaald, maar gelukkig zonder veel erg.

    29-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Indoortoernooi te Pittem op woensdag 30 december
    Ingevolge het beurtrolsysteem heb ik de matchen aan de zijlijn gevolgd:

    8 u 50 Meulebeke - K.FC Lichtervelde: 3 - 0

    10 u 50 K.FC Lichtervelde - Pittem: 1 - 3

    11 u 30 Ledegem - K.FC Lichtervelde: 3 - 0

    27-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zaalvoetbaltoernooi te Bulskamp op zondag 27 december
    8 u 55: Koksijde - K.FC Lichtervelde: 2 - 4
    We begonnen het best aan de wedstrijd. Met een floddergoal kon ik reeds na een paar minuten de keeper van de tegenstander verschalken. Daarna kon ik dankzij mijn ploegmaten nog 2 keer scoren, maar Koksijde kon milderen tot 2 - 3. Na een hoekschop van Lars, kon ik met mijn rug naar de keeper met links binnentrappen. We konden het toernooi niet beter starten. We waren de enige ploeg die tegen Koksijde, de latere winnaar van het toernooi, zouden winnen.

    9 u 45: K.FC Lichtervelde - Bulskamp: 3 - 0
    Een zwakkere tegenstander dan tijdens de 1ste wedstrijd. Lisa nam het 1ste en het 3de doelpunt voor haar rekening. Ik scoorde het 2de doelpunt. Toch was deze overwinning niet echt overtuigend.

    10 u 35: K.FC Lichtervelde - Snaaskerke: 1 - 3
    Snaaskerke nam een blitzstart. Het liep 0 - 3 uit, maar daarna was het eenrichtingsvoetbal. Ik kon milderen tot 1 - 3. Daarna kregen we nog een kans of 8, maar het geluk ontbrak telkens aan onze zijde.

    11 u 25: K.FC Lichtervelde - VG Oostende: 0 - 6
    De nederlaag tegen Snaaskerke had duidelijk haar sporen nagelaten. We kwamen zo goed al nooit in het spel voor. We waren volledig kansloos: 0 - 6 !


    26-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zaalvoetbaltoernooi te Gits op zaterdag 26 december
    Ingevolge het beurtrolsysteem heb ik niet deelgenomen aan dit toernooi.

    9 u 20 : Gits - K.FC Lichtervelde: 1 - 3

    10 u 10 : Dosko Beveren - K.FC Lichtervelde: 1 - 4

    12 u 00: Hooglede - K.FC Lichtervelde (finale): 4 - 0

    Een goed toernooi van mijn ploegmaten. Helaas werd de finale verloren. Hopelijk doen we het morgen minstens even goed. Duimen maar !

    12-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Competitie 2009 - 2010 (deel 2)
    12/12/2009: K.FC Lichtervelde - K.VC Wingene: 2-3
    De match van vandaag was een thriller van formaat. Onze tegenstander had nog geen enkele match verloren en we wilden natuurlijk dolgraag dat daar vandaag een einde aan zou komen. We begonnen allebei goed aan de wedstrijd, maar toch waren de beste kansen voor de bezoekers. Ze troffen 2 keer de paal, maar tegen alle verwachtingen in kwamen we toch op voorsprong. Nog voor de rust slaagde Wingene er oververdiend in de gelijkmaker te scoren. Na de rust kwamen we bij momenten gevaarlijker voor de dag, maar de bezoekers kregen ook nog voldoende kansen. Wingene kwam op voorsprong, maar de gelijkmaker liet niet lang op zich wachten. Wingene slaagde er in nog een 3de keer te scoren. Ik kreeg daarna nog een goeie kans. Even twijfelde ik of ik al dan niet naar mijn ploegmaat zou passen, maar die stond samen met de keeper van de bezoekers op nog geen meter afstand van mij opgesteld. Ik kon dus niet anders dan zelf naar het doel trappen. De bal ging jammer genoeg net naast. Een nipte nederlaag, maar we hebben in ieder geval getoond dat we enorm veel progressie hebben geboekt. Ik weet dat het niet gemakkelijk is om steeds op het juiste moment te passen, maar toch denk ik niet dat ik de verkeerde beslissingen genomen heb. Ik ben hoe dan ook zeer tevreden over mijn prestatie van vandaag. Veel goeie passen gegeven en amper balverlies geleden tegen een sterke tegenstander.

    05/12/2009: HO Oedelem - K.FC Lichtervelde
    Voor de 2de opeenvolgende keer geen voetbal door de overvloedige regen. Hopelijk zijn de weergoden ons volgende week gunstiger gezind zodat de topper tegen K.VC Wingene kan doorgaan.

    28/11/2009: C. Oedelem - K.FC Lichtervelde
    Voor het eerst dit seizoen werd een van onze matchen afgelast. De hevige regenval van de voorbije dagen veranderde alle grasmatten in een zwembad. Spijtig. Hopelijk wordt deze match op een andere datum gespeeld.

    21/11/2009: K.FC Lichtervelde - GL Ruiselede: 3-0
    Bij aanvang van de wedstrijd was ik er niet echt gerust in. Bij onze tegenstrever kwamen heel wat grote spelers aan de aftrap, wat het meestal niet eenvoudiger maakt. We startten de wedstrijd heel sterk. Er volgden heel wat mooie combinaties. Dankzij een mooie voorzet kon ik de keeper van Ruiselede het nakijken geven. We bleven vechten voor elke bal, wat uiteindelijk leidde tot ons tweede doelpunt. Na de rust kon ik opnieuw de netten laten trillen. Eventjes was het oppassen geblazen, maar onze keeper kon beletten dat de bezoekers tot scoren kwamen. Een oververdiende overwinning tegen een ploeg die ik net iets sterker had verwacht.
    Ik zou in ieder geval de ganse ploeg willen bedanken voor de mooie voorzetten die ik wekelijks krijg. Het is niet belangrijk wie scoort, maar het is wel belangrijk dat we wekelijks goed spelen als een team. FCL, FCL, FCL, olé, olé, olé, ...

    14/11/2009: VC Ichtegem - K.FC Lichtervelde: 0-9
    Veel wind, maar dit belette niet dat we er alles aan deden om de 8ste keer op rij te winnen. De thuisploeg kwam er nauwelijks aan te pas. Het was een wedstrijd die eigenlijk geen wedstrijd was. Aan de rust was het 0-3. Het 3de doelpunt kon ik binnenkoppen na een gemeten voorzet van Lars. Een keer scheerde mijn omhaal net langs de rechterpaal. De eerste minuten van de 2de helft waren niet mooi om naar te kijken. Eenmaal op dreef konden we de thuiskeeper nog 6 keer verschalken. Een aantal mooie combinaties leidden tot een aantal knappe doelpunten.
    De tegenstander van volgende week, GL Ruiselede, zal wellicht van een ander kaliber zijn.

    07/11/2009: K.SC Beernem - KFC Lichtervelde: 2-4
    Tijdens de gietende regen legde Beernem een moordend tempo op. Thymen stond letterlijk in een schiettent, maar hij keepte de match van zijn leven. Hij bleef zeer geconcentreerd en kon telkens verhinderen dat de thuisploeg kon scoren. Tegen de gang van het spel in kwamen we 0-1 voor. Ik kon van dichtbij met rechts binnentikken. Beernem verhoogde nog wat het tempo. Voor de rust moest onze uitblinker zich toch een keer gewonnen geven. Aan de rust mochten we van geluk spreken dat het nog geen 5-1 was. We misten overduidelijk onze spelmaker Iben, die in laatste instantie verstek moest geven. Mijn 1ste helft vond ik verre van slecht. Ik heb heel wat moois laten zien, maar een centraal aanspeelpunt ontbrak telkens. Ik heb me geweerd als een duivel maar de thuisploeg was zonder de minste twijfel de betere.
    Aan de rust dus heel wat werk voor de trainster. Ze moest de ploegtaktiek veranderen, en met succes. De 2de helft een gans ander Lichtervelde te zien. De ster van de thuisploeg raakte wat vermoeid, waardoor we beter in de match kwamen. Ikzelf was verkleumd door de regenkou. We kwamen 2-1 voor, maar Beernem kon de stand in evenwicht brengen. Daarna waren we duidelijk de betere. We konden nog 2 keer de netten laten trillen, waardoor onze 7de overwinning op rij een feit was.
    Vandaag hebben we net zoals vorige week bewezen dat, ook al loopt het niet altijd van een leien dakje, we blijven vechten als leeuwen. Volgende week tegen Ichtegem zullen we er opnieuw alles aan doen om de overwinning mee naar huis te nemen.

    31/10/2009: SKD Hertsberge - KFC Lichtervelde: 3-7
    We begonnen zwak aan de wedstrijd. Bij de 1ste 3 kansen die we kregen was het evenwel telkens raak. Het 3de doelpunt nam ik met een volley voor mijn rekening. De laatste 5 minuten voor de rust hadden we het knap lastig. We speelden veel te slordig, voornamelijk te wijten aan de hoge druk van de tegenstander. Het was 1-4 aan de rust. De 1ste 10 minuten van de 2de helft geen beterschap in ons spel. Hertsberge kon milderen tot 3-4. Daarna begon iedereen opnieuw beter te spelen. Zelf kon ik nog 1 keer scoren. Uiteindelijk werd het 3-7.
    Ons spelniveau van vorige week was uitstekend. Het spreekt voor zich dat we niet elke week hoogstaand voetbal kunnen brengen. Als team hebben we vandaag dan misschien niet zo goed gespeeld, maar over mijn eigen prestatie ben ik zeker tevreden. Ik denk een aantal mooie acties getoond te hebben. Het belangrijkste is dat we vandaag gewonnen hebben.

    24/10/2009: K.FC Lichtervelde - FC Veldegem: 7-1
    De weergoden waren ons niet gunstig gezind vandaag. Veldegem had nog maar 1 match verloren, en dit tegen onze tegenstander van volgende week, zijnde Hertsberge.  Het beloofde een topmatch te zullen worden. Tijdens de 1ste 5 minuten greep onze tegenstander ons volledig bij de keel en geraakten we nauwelijks over onze helft. Wat daarna volgde, was een en al voetbalplezier. Onze 1ste kans was meteen bingo. Ik kon van dichtbij binnentikken. Daarna volgden nog 2 beauties van Iben. We hadden Veldegem volledig in onze greep. Aan de rust was het dan ook oververdiend 3-0. Tijdens de 2de helft volgden de goeie combinaties elkaar op, wat uiteindelijk tot nog 4 doelpunten van de onzen leidde. Mijn 2de doelpunt mocht er ook best wezen. Met een individuele actie kon ik een aantal verdedigers en de keeper voorbijdribbelen en met links binnentikken. Uiteindelijk konden de bezoekers nog de eer redden.
    Ongelooflijk hoe wij in een paar maanden tijd zo'n hoog niveau halen, waarvoor wij Niki natuurlijk onvoldoende kunnen bedanken. Volgens mij was dit onze allerbeste wedstrijd tot op heden. Het was zonder de minste twijfel ook mijn allerbeste match van het seizoen. Ik ben dan ook uitermate tevreden.
    Momenteel zijn we in the winning mood. Ooit zal daar een eind aan komen, maar hopelijk niet volgende week op verplaatsing tegen Hertsberge.

    17/10/2009: K.SKV Zwevezele - K.FC Lichtervelde: 1 - 3
    Ingevolge het beurtrolsysteem moest ik de wedstrijd langs de zijlijn volgen. Mijn ploeg was duidelijk de betere, maar met een 1-2 ruststand was de 2de helft een thriller van formaat. Zowel Zwevezele al Lichtervelde kregen de ene kans na de andere. Brian bewees vandaag met een sterke prestatie het perfecte sluitstuk van de verdediging te zijn. Uiteindelijk kon mijn ploeg op het einde nog een doelpunt tegen de netten trappen.  Vandaag zag ik een collectief sterke prestatie van een ploeg waarvan het passenspel met de week beter wordt. Ik kijk er dan ook enorm naar uit om volgende week tegen Veldegem te knokken. Het zal zeker niet gemakkelijk worden.

    10/10/2009: K.FC Lichtervelde - S.V.D. Kortemark: 3 - 0
    We wisten dat het niet gemakkelijk zou worden, maar zo'n droomstart had niemand voorspeld. Na nog geen 5 minuten spelen stond de 3 - 0 reeds op het scorebord. Met een kopstoot kon ik het 3de doelpunt voor mijn rekening nemen. Tijdens de 2de helft voerde Kortemark de druk op, maar zelf kregen we ook nog heel wat kansen.  Kortemark slaagde er niet meer in de aansluitingstreffer te scoren, vooral te wijten aan het goede verdedigingswerk van de onzen.

    Deze zege doet mij enorm veel deugd. Ik ben niet alleen tevreden over mijn eigen prestatie, maar ook over onze prestatie als team. Deze zege is vooral het resultaat van het keihard werken van de ganse ploeg. Nadat de training van woensdag door de hevige regenval was afgelast, gaf Niki ons gisterenavond nog een stevige training. Haar aanpak en liefde voor het voetbal rendeert in ieder geval. Momenteel 5 competitiewedstrijden gewonnen en 2 verloren. Op voorhand had ik daar zeker willen voor tekenen. Op naar de volgende match !

    03/10/2009: K.FC Sint-Joris Sp. - K.FC Lichtervelde: 0 - 7
    In tegenstelling tot hetgeen we verwachtten, kwam de thuisploeg er helemaal niet bij te pas. Dat supporters zich tijdens de match kunnen blesseren, bewees Joris in Sint-Joris tijdens zijn vreugdedansje toen Vital zijn eerste van het seizoen tegen de netten knalde. Net zoals tegen SK Torhout duurde het heel lang vooraleer we opnieuw konden scoren. Ondertussen had mijn knie tijdens een hoekschop onzacht kennis gemaakt met de tatsen van een tegenstander. Aan de rust was het 0 - 3 en was de match reeds gespeeld. Tijdens de 2de helft kon onze keeper zich een paar keer opwarmen bij het uittrappen van de bal. Ikzelf had een paar halve kansen, maar telkens lag een goeie thuiskeeper in de weg. Uiteindelijk werd het 0 - 7.
    Tijdens de 1ste helft heb ik heel wat goeie ballen afgegeven, maar tijdens de 2de helft had ik duidelijk last van het slechte veld. Dat ik vandaag niet tot scoren kwam, daar heb ik geen enkel probleem mee. Tijdens de volgende weken zal ik er zoveel mogelijk proberen aan te werken om mijn rechtervoet opnieuw meer te gebruiken. De tussentijdse evaluatie van het huidige seizoen leert mij dat ik niet meer de scorende spits van weleer ben, maar veeleer diegene die met goeie passen aan de basis van mooie acties of doelpunten ligt.

    26/09/2009: K.FC Lichtervelde - SK Torhout: 9 - 1
    Een bijzondere match voor mij, want we speelden tegen mijn ex-club. Reeds tijdens de eerste minuten kon ik met links binnentikken. Ondanks de vele kansen duurde het enorm lang vooraleer we de score konden verdubbelen. Eventjes vreesde ik voor een tegendoelpunt, maar eenmaal ons 2de doelpunt, waren we vertrokken. Tijdens de 2de helft kon SK de eer redden via onze Totti. Zelf slaagde ik er in om ook nog 1 keer  te scoren. Al bij al een gemakkelijke zege. Vandaag denk ik bewezen te hebben dat mijn passenspel goed is en dat ik op een zeer degelijk niveau aan het acteren ben. SK zou ik hoe dan ook nog veel succes voor de rest van het seizoen willen toewensen.

    20-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vriendschappelijke wedstrijd op 20/09/2009 tegen SC Zonnebeke
    20/09/2009: SC Zonnebeke - K.FC Lichtervelde: 2 - 3
    Over mijn prestatie tijdens de 1ste helft ben ik enorm tevreden. Ik ben weer helemaal terug. Ik durf opnieuw tegenstrevers 'uit te kappen' waardoor mijn kunnen beter uit de verf komt. De supporters hebben er weken moeten op wachten, maar gelukkig werd ik tijdig wakker geschud. Ik sta dan misschien wel al een paar weken 'droog', maar ik ben zonder de minste twijfel een goeie teamspeler geworden. Ook de hoekschoppen die ik vandaag gaf mochten er best zijn. Alleen op conditioneel vlak heb ik nog wat achterstand. Tijdens de weinige speelminuten die ik tijdens de 2de helft kreeg, kon ik mijn vormpeil helaas niet meer onderstrepen. Een oververdiende zege, maar toch ontbreekt de afwerking nog bij mijn ploeg.

    Onze volgende tegenstander is niemand minder dan SK Torhout. Ook al is zelf scoren misschien niet het allerbelangrijkste, toch zou ik tegen mijn ex-club zelf een paar keer de netten willen laten trillen. Ik ben in ieder geval enorm gemotiveerd.

    19-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Competitie 2009 - 2010 (deel 1)
    19/09/2009: SV Pittem - K.FC Lichtervelde: 3 - 1
    Tijdens de 1ste helft behaalde ik zonder de minste twijfel bijna mijn allerbeste niveau. Na een mooie dribbel kon ik een assist geven aan Totti. Nog voor de rust kwam de thuisploeg op gelijke hoogte. Tijdens de 2de helft was de laatste pas telkens niet goed genoeg en liet de afwerking telkens te wensen over. We speelden ook veel te veel opeen geplakt. De thuisploeg ging onverdiend met de zege lopen.

    Momenteel speel ik zo goed  als uitsluitend met mijn linkerpoot, terwijl ik eigenlijk rechtsvoetig ben. Vandaar de opbouwende kritiek van trainster Niki om tijdens de volgende wedstrijden beide voeten zoveel mogelijk afwisselend te gebruiken, waarvoor dank.

    12/09/2009: K.FC Lichtervelde - SKD Hertsberge: 3 - 0
    Ingevolge het beurtrolsysteem kwam ik vandaag niet aan de aftrap. Met wat ik vandaag gezien heb denk ik dat mijn ploeg helemaal klaar is om volgend weekend tegen SV Pittem een heel goeie prestatie neer te zetten. We behalen duidelijk opnieuw het niveau van tijdens ons eigen toernooi.

    09/09/2009: K.FC Lichtervelde - HO Oedelem: 6 - 2
    Ook al speelden we tijdens de 1ste helft niet zo slecht, we kwamen 0 - 1 en 1 - 2 achter. Nog voor de rust konden we onze achterstand in een voorsprong ombuigen. Daarna was het een en al voetbalplezier. Zelf heb ik niet gescoord, maar dit is niet het allerbelangrijkste. Met mijn 2 assists ben ik meer dan tevreden. Ik denk getoond te hebben dat ik heel goed op weg ben om binnenkort mijn allerbeste niveau te behalen. Met een aantal individuele acties, voortdurende inzet en goeie passen heb ik mijn zelfvertrouwen teruggewonnen. Het was ongetwijfeld mijn beste wedstrijd van het nog jonge seizoen. Tegen SK Torhout en SV Pittem wil ik mij hoe dan ook in de kijker spelen. Ik ben enorm gebrand op een spetterende prestatie.

    02/09/2009: K.VC Wingene - K.FC Lichtervelde: 8 - 2
    Reeds vanaf de 1ste minuut moesten we de wet van de sterkste ondergaan. Thymen stond letterlijk in een schiettent. Net voor de rust gingen de hemelsluizen open. Gelukkig maar. We gingen de rust in met 7 - 1. Na  de rust scoorden beide ploegen nog elk een keer. Het zou wel eens een moeilijk seizoen kunnen worden.

    02-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beker van België
    18 u 00: K.FC Lichtervelde - Eendracht Brugge: 0 - 5
    In tegenstelling tot wat de eindstand doet vermoeden, denk ik niet dat wij zo slecht gespeeld hebben. We speelden stukken beter dan van 't weekend tegen Zwevezele. Tot aan de rust konden we min of meer gelijke tred houden. Een knappe kopstoot van de onzen vloog net naast de kruising. Brugge had overwicht en kon 2 keer scoren. Na de rust speelden we ook niet zo slecht, maar onze tegenstander combineerde net iets beter. Ik ben hoe dan ook niet ontgoocheld, ook al hadden we zelf ook wel een doelpunt verdiend. Ik denk dat iedereen zich vandaag goed heeft ingezet.

    Wat mijn prestatie betreft, ben ik niet helemaal ontevreden. Ik was al iets gretiger dan tijdens de vorige wedstrijden en ik heb toch al een paar pogingen tot individuele acties ondernomen, al moet ik er nog wat aan werken.

    Zaterdag vindt onze eerste competitiematch te Wingene plaats. Daar hoop ik alvast nog een beetje mijn niveau te kunnen opkrikken. Nog een beetje geduld dus.

    30-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Standard Luik maakt 'gehakt' van Anderlecht
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Op zondagavond 30/08/2009 vond de topper Anderlecht - Standard Luik plaats. Dat het er zeer hard ging aan toegaan, wist iedereen, maar dat Wasilewski en Polak resp. voor minstens een jaar en een  half jaar buiten strijd zouden gestampt worden, doet iedere voetballiefhebber naar de zakdoek grijpen. Gouden Schoen Axel Witsel slaagde er met een doodschop in om Anderlechtenaar Wasilewski met een dubbele beenbreuk voor minstens een jaar van de voetbalvelden te houden. Misschien zal dit wel het einde van de carrière van de Pool betekenen. Deze zware fout zal ongetwijfeld een negatieve invloed hebben op de rest van de carrière van de jonge Witsel. Eerder liep Jan Polak een scheur in de voorste kruisband van zijn rechterknie op, eveneens na een gemene overtreding, en dit van De Camargo. De uitslag was totaal bijkomstig.

    29-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vriendschappelijke wedstrijd op 29/08/2009 tegen K.SKV Zwevezele
    9 u 15: K.FC Lichtervelde - K. SKV Zwevezele: 0 - 4
    Tijdens de 1ste helft moesten we absoluut niet onderdoen voor onze tegenstander. Zwevezele heeft ons wel een lesje in efficiëntie geleerd: 2 doelpunten uit welgeteld 2 kansen. Ikzelf kreeg een enkele kans, maar mijn kopstoot vloog naast het doel. Tijdens de 2de helft een zeer zwak Lichtervelde. Er viel absoluut niets meer te bespeuren van al het positieve van de afgelopen wedstrijden. Vandaag was de afwezigheid van Dries duidelijk voelbaar. Iedereen speelde alles behalve op een degelijk niveau. Uiteindelijk gingen we de boot in met 0 - 4. Woensdag zullen we hoe dan ook uit een andere vaatje moeten tappen om wat weerstand tegen Eendracht Brugge te kunnen bieden.

    Ikzelf speel ook nog niet op het niveau van vorig jaar. Ik denk dat dit niet echt onbegrijpelijk is na mijn maandenlange blessure. Momenteel heb ik duidelijk nog problemen met mijn snelheid, maar over mijn passenspel kan niemand al te veel opmerkingen maken. Tot individuele acties ben ik dit seizoen nog niet overgegaan, maar tijdens de volgende wedstrijden zal ik wellicht een en ander uitproberen.

    21-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Toernooi Lichtervelde
    "Yes, we can !"

    Vandaag zijn we er in geslaagd ons eigen toernooi te winnen. Net zoals op 14 augustus  wonnen we vandaag alle wedstrijden. In de halve finale hadden we onze handen vol met Zwevezele. In de finale slaagden we er in om tegen Gits revanche te nemen voor onze verloren wedstrijd tijdens het toernooi te Staden.

    Net zoals in Staden duurde elke wedstrijd 2 keer 12,5 minuten.

    Wedstrijden 14 augustus:
    Bij afwezigheid van Tymen had de trainster vrijwilligers nodig om het doel te verdedigen.

    17 u 30: K.FC Lichtervelde - KVC Ardooie: 2 - 1
    Tijdens deze wedstrijd kreeg ik mijn vuurdoop als keeper. Ik heb slechts een paar ballen moeten wegwerken. Ardooie kon mij slechts 1 keer verschalken, waardoor wij oververdiend met de zege konden lopen.

    18 u 50: K.FC Lichtervelde - SKD Hertsberge: 5 - 2
    Nu  was Vital aan de beurt om onder de lat te staan. Tijdens de 1ste helft waren we  een klasse sterker dan Hertsberge.  Met 2 assists en een doelpunt konden we de rust ingaan met een 5 - 0 voorsprong. Gelukkig kon Vital een paar keer de bal van de lijn wegwerken, maar na de rust moest hij zich toch 2 keer gewonnen geven. We waren duidelijk door onze beste krachten heen. Uiteindelijk konden we winnen met 5 - 2 waardoor een toernooizege nog steeds tot de mogelijkheden behoort. 

    Totaal aantal doelpunten: 7

    Wedstrijden 21 augustus:
    18 u 35: K.FC Lichtervelde - K. SKV Zwevezele: 1 - 0
    Voor het eerst konden we tijdens de voorbereiding op het nieuwe seizoen beroep doen op Sybe, Lisa en Totti. Dit resulteerde ook in de beste wedstrijd tot op heden. Ferre bewees dat hij achteraan ook zijn mannetje kan staan. We waren duidelijk de beste ploeg, maar toch gingen we de rust in met een brilscore. Met een assist zorgde Iben er in 2 tijden voor dat de Zwevezeelse keeper sterretjes zag toen de bal via zijn gezicht in het doel belande. Op het einde was het bibberen geblazen toen onze tegenstander nipt naast het doel schoot. Uiteindelijk konden wij ons oververdiend voor de finale plaatsen. Chapeau voor iedereen die tot de allerlaatste minuut is blijven vechten !

    19 u 45: K.FC Lichtervelde - VP Gits: 2 - 0
    Tijdens de finale waren we duidelijk sterker dan Gits, maar toch was het aan de rust, net zoals tijdens de halve finale, nog steeds 0 - 0. Totti slaagde er in een hoekschop rechtstreeks te scoren. Toch was de buit nog niet binnen. Ik trof nog een keer de paal. Uiteindelijk slaagde ik er in om net voor affluiten aan de linkerkant van de rechterpaal de score te verdubbelen. Eind goed al goed !

    Van de 10 wedstrijden die we tot op heden gespeeld hebben, hebben we er 7 gewonnen en 3 verloren. Indien we het niveau en de inzet van de wedstrijd tegen Zwevezele kunnen doortrekken, zouden wij in staat moeten zijn tijdens de competitie heel wat wedstrijden te winnen.

    Totaal aantal doelpunten: 8

    15-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Toernooi Staden
    3 keer gewonnen en 3 keer verloren. Ik verliet het toernooi met heel wat gemengde gevoelens.

    Wedstrijden 8 augustus:
      9 u 00: KSC Menen - K.FC Lichtervelde: 6 - 2
    Reeds van bij de aftrap was duidelijk dat het geen gemakkelijke klus zou worden. Na een aantal tegendoelpunten lieten we onze hoofden hangen. Van deze wedstrijd zal me vooral de gemene fout van een Menense tegenstander op Ferre bijblijven. Onbegrijpelijk dat hij door zijn trainer niet onmiddellijk van het terrein werd gehaald. Shame on you !

    10 u 00: K.FC Lichtervelde - VP Gits: 1 - 3
    Met een 4 op 4 waren wij de favoriet. We moesten duidelijk nog bekomen van de pandoering tegen Menen. We speelden veel te veel opeengeplakt waardoor combineren zo goed als onmogelijk was. Na de wedstrijd was ik enorm ontgoocheld met deze nederlaag.

    11 u 00: K.FC Lichtervelde - KSK Vlamertinge: 8 - 1
    Wat in de vorige wedstrijden niet lukte, ging nu automatisch. Reeds vanaf de eerste baltoets was het bingo. Uiteindelijk kon ik de Vlamertingse keeper 4 keer te grazen nemen. Onze ploeg had zich duidelijk herpakt. Hopelijk kunnen wij volgende week een leuk vervolg aan deze wedstrijd breien.

    Totaal aantal doelpunten: 4

    Wedstrijden 15 augustus:
      9 u 00: SC Zonnebeke - K.FC Lichtervelde: 1 - 5
    Al bij al een gemakkelijke zege, maar de manier waarop doet mij heel wat vragen stellen.

    10 u 00: K.FC Lichtervelde - SW Harelbeke: 0 - 3
    Het enige wat ik over deze wedstrijd kwijt wil is dat Iben een goede wedstrijd keepte.

    11 u 00: SK Staden - K.FC Lichtervelde: 0 - 4
    Het  doelpunt van Lars was een beauty, maar mijn mooiste moment was toen ik een assist kon uitdelen. 
    Bij mijn eerste doelpoging stond de paal in de weg, maar daarna trof ik wel 2 keer raak.  

    Totaal aantal doelpunten: 6

    12-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Trainingen
    De trainingen vinden plaats op maandag- en woensdagavond onder de deskundige leiding van Nicky Berghman (ex DVK Egem), bijgestaan door Serge Van Belleghem (ex Club Brugge). Vermits we met 13 spelers zijn én er een beurtrolsysteem zal worden toegepast, zullen alle veldspelers om de zoveel weken verplichte rust worden opgelegd.

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tegenstanders seizoen 2009 - 2010
    De tegenstanders voor de 2de jaars preminiemen U11 voor het seizoen 2009 - 2010 zijn gekend:

    K.SV Koekelare
    FC Veldegem
    K.SC Beernem
    K. FC Sint-Joris Sp.
    K. VC Wingene
    GL Ruiselede
    VC Ichtegem
    S.V.D. Kortemark
    K. SKV Zwevezele
    SKD Hertsberge
    HO Oedelem
    SK Torhout (de ploeg waar ik de voetbalmicrobe te pakken kreeg)






    27-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Cristiano Ronaldo: kassa kassa, ring ring
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Mijn Portugese idool Cristiano Ronaldo heeft een contract voor zes jaar getekend bij het Spaanse Real Madrid. Real neemt de 24-jarige spits voor 94 miljoen euro over van Manchester United.

    Daarmee heeft de transfermarkt opnieuw haar grenzen verlegd. Ronaldo zal maar liefst 13 miljoen euro per jaar verdienen. Meer dan alle spelers uit de Belgische competitie samen ? 

    Hiermee verdient hij meer dan voldoende om alle vrouwen van de wereld rond zijn vinger te winden !

    14-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Oefenen maar ...
    Klik op de bijlage hieronder. Opgelet ! Het kan 1 à 2 minuutjes duren vooraleer het filmpje is gedownload. Vandaar dat we het filmpje ook een beetje hebben moeten inkorten.

    Bijlagen:
    P1010518.MOV (8 MB)   


    01-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Afscheidsmatch seizoen 2008 - 2009
    1ste jaars preminiemen KFC Lichtervelde - 2de jaars preminiemen KFC Lichtervelde: 2 - 4
    Zoals gevreesd werd het eenrichtingsvoetbal. We kwamen 0 - 4 achter, maar  de 2de jaars verkwanselden veel te veel kansen. Thomas kon nog milderen tot 2 - 4. Met deze uitslag mogen wij dan ook heel tevreden zijn.

    16-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.KM Torhout opnieuw naar derde !

    Na een jaar verblijf in 4de nationale, is KM Torhout er totaal onverwacht in geslaagd promotie af te dwingen naar 3de nationale. Het was in en tegen Bertrix nagelbijten tot de laatste seconde. Na de verlengingen was het 1 - 1. Strafschoppen dus. KM slaagde er uiteindelijk in om via de strafschoppen opnieuw zijn plaats in 3de nationale in te nemen. Proficiat !


    15-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Corrida Torhout
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Op vrijdag 15 mei 2009 heb ik deelgenomen aan de Corrida te Torhout. Ik eindigde er als 51ste op 3.060 deelnemers van het lager onderwijs. De 7 kilometer heb ik gelopen in 32 minuten 21 seconden.

    Deze wedstrijd was belangrijk om mij op conditioneel vlak te testen. Ik was anderhalve minuut sneller dan vorig jaar. Met de conditie gaat het dus goed.

    De komende weken zal ik mij vooral toespitsen op jongleren, zodat ik kan leren volledig de baas te zijn over de bal.

    Hebt u een gouden raad voor mij, laat dan niet na een mailtje te sturen ( 'e-mail-mij !' (rechterkolom)). Alvast bedankt voor de goeie tips.




    Foto

    Gastenboek
  • Leuk blogje Simon
  • groetjes
  • coole blog
  • WAUW
  • gewonnen tegn zwevezele

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Startpagina !

    Blog als favoriet !

    INTERESSANTE LINKS
  • Afgelasting voetbalwedstrijden
  • Voetbaluitslagen diverse competities
  • K.FC Lichtervelde
  • U11 K.FC Lichtervelde
  • Provinciaal voetbal

  • E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    NIET-WEST-VLAAMSE VOETBALCLUBS:
  • Standaard
  • Anderlecht
  • Germinal Beerschot
  • AA Gent
  • Charleroi
  • Westerlo
  • Genk
  • Moeskroen
  • Lokeren
  • KV Mechelen

    BUITENLANDSE VOETBALCLUBS:
  • Real Madrid
  • FC Barcelona
  • Manchester United
  • Manchester City
  • PSV
  • Ajax
  • AC Milaan
  • Inter Milaan


  • Categorieën


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs