Werkplekleerbedrijf
Danckaert nv
Inhoud blog
  • Vrijdag 26 oktober
  • Donderdag 25 oktober
  • Woensdag 24 oktober
  • Dinsdag 23 oktober
  • Maandag 22 oktober 2012
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    26-10-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vrijdag 26 oktober
    Vandaag kwam ik toe met een chocoladecake en pralines om mijn mentor en collega's te bedanken.
    Om 8u begon ik met zendnota's bij facturen te klasseren. De facturen stak ik in enveloppen en werden gefrankeerd.

    Om 10u had ik de opdracht om de offertes van de firma Dama alfabetisch te klasseren in een map. Dat nam veel tijd in beslag. Om 12u zat dat werkje erop en ging ik in middagpauze. In de middag zaten de collega's samen in de refter. Ik ging met mijn chocoladecake rond en iedereen vond het zeer lekker! Na een toffe babbel met het personeel, mocht ik een nieuw werkje doen. Omdat Danckaert nv een bouwbedrijf is, komen er veel klanten over de vloer met grondplannen. Sommige klanten hebben een plan van hun huis mee (met het vooraanzicht en zijaanzicht) getekend door een architect. Dan is het de taak van meneer Luc (=bestuurder) om uit te rekenen hoeveel gevelstenen, dakpannen men nodig heeft voor de hele constructie (soms doet de architect de berekeningen niet). Ik mocht toekijken hoe meneer Luc dat deed. Dat was zeer interessant. Daarna mocht ik verder werken aan mijn GIP-taken omdat mevrouw Greet Du Bois naar de kapper was. Als ze terug was, mocht ik in Progress  facturen en rekeninguittreksels inboeken. Dan zat de dag erop. Na een leuke en interessante week mocht ik tevreden naar huis!


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    26-10-2012, 17:35 geschreven door saraken123  
    25-10-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Donderdag 25 oktober
    Om 8 uur stond ik alweer paraat. In de voormiddag had ik de opdracht om zendnota's bij facturen te klasseren en de kasboek te maken.
    Daarna deed ik enkele boekhoudkundige verrichtingen. Ik moest namelijk rekeninguittreksels boeken in Progress, wat nieuw voor me was. Om de voormiddag af te sluiten moest ik nog facturen in enveloppen steken en ze frankeren. De duplicaten werden geklasseerd in een map, zoals de zendnota's.

    Om 12u45 begon ik terug aan een taak. Eerst moest ik mijn taak van de voormiddag afwerken. Daarna begon ik met het alfabetisch klasseren van offertes van de firma Dama. Dat was een hele karwei en nam enkele uren in beslag. Tenslotte deed ik nog enkele boekhoudkundige verrichtingen in Progress. Ik mocht een twintigtal facturen inboeken. Mijn laatste taak van de dag zat erop.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    25-10-2012, 18:41 geschreven door saraken123  
    24-10-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Woensdag 24 oktober
    Toen ik aankwam op het bedrijf op het afgesproken uur, kreeg ik de taak om zendnota's en facturen te klasseren. Daarna mocht ik een saldi balans opmaken en ze ingeven op de computer. Deze 2 uren gingen snel voorbij, want ik had dit werkje al eerder gedaan.

    Om 10u mocht ik beginnen aan de facturen. De duplicaten daarvan werden in een map bewaard. De originelen mocht ik in een enveloppe steken en frankeren. De zendnota's dat bij de facturen hoorde, werden ook bewaard in een map. Deze zendnota's moest ik uit de map zoeken en bij de bijbehorende factuur leggen. Nadat het documentnummer op de zendnota werd geschreven, mocht ik de zendnota's klasseren in de ''gefactureerde zendnota's''.
    Daarna volgde een nieuw werkje. Ik kreeg verschillende aankoopfacturen en moest deze boeken zoals het hoorde. Het waren gemakkelijke facturen, waar ik juist rekening moest houden met de btw. Alles werd geboekt in een programma, op die manier kon ik een fout snel ontdekken.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    24-10-2012, 15:03 geschreven door saraken123  
    23-10-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dinsdag 23 oktober
    Vandaag begon de werkdag terug om 8u00. Al snel kreeg ik een taak voorgeschoteld, ik mocht facturen klasseren en de kasboek maken. De inkomsten en de uitgaven worden bijgehouden in het kasboek. Mijn taak was om de inkomsten op te tellen en de uitgaven er af te trekken.
    Dat waren enkele kleine taken. Daarna mocht ik me 1 uur bezighouden met het klasseren van zendnota's bij facturen, waarna ik de facturen in een enveloppe moest steken en frankeren. Dat was een gemakkelijk werkje, want ik had het gisteren al gedaan.
    Mijn laatste taak in de voormiddag was het klasseren van offertes van de particulieren.

    In de namiddag kreeg ik een rondleiding in het magazijn van de magazijnverantwoordelijke, Patrick. Ik kon meteen mijn vragen stellen over de voorraad. Ik mocht ook foto's nemen in het magazijn, buiten en in de toonzaal. Ook werd ik rondgeleid in de nieuwbouw, waar ze al even aan het werken zijn. Het nieuwe gebouw zou later dienen voor de bureaus en eventueel de stock. Daarna kreeg ik een leuke opdracht, ik mocht meerijden met de vrachtwagen! Er moest geleverd worden in Grotenberge en in Zottegem stad. Op deze manier kreeg ik een inzicht op het transport. Het was zeer leuk, ik mocht toekijken op de dakpannen dat naar boven werden gesleurd en had een gezellig namiddagje met de bestuurder, Jo. Als ik terug aankwam op het bedrijf, mocht ik van mevrouw Greet Du Bois verder werken aan mijn taken.

    Vandaag was het een zeer leerrijke dag, vele vragen dat me onbekend waren werden beantwoord!



    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    23-10-2012, 00:00 geschreven door saraken123  
    22-10-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Maandag 22 oktober 2012
    Vandaag was het men eerste werkdag bij Danckaert nv.

    Toen ik om 8u aankwam op het bedrijf, kwam ik meteen ik contact met mijn mentor, mevrouw Greet Du Bois (= verantwoordelijke voor de boekhouding, toonzaal en onthaal van het personeel). Kort daarna maakte ik kennis met haar echtgenoot, Luc Danckaert, (=gedelegeerd bestuurder). Mevrouw Greet Du Bois zette me meteen aan het werk. Het eerste uurtje moest ik offertes klasseren, waarna ik ze alfabetisch in een map moest steken. Daarna begon ik aan de zendnota's. Door middel van het juiste documentnummer, zocht ik de juiste zendnota's uit de map. (Te factureren zendnota's). Bovendien moest ik kijken of de omschrijving op de zendnota overeen kwam met de omschrijving op de factuur. Als de omschrijving klopte, mocht ik de facturen in een enveloppe steken.
    Toen dat gedaan was, moest ik de gefactureerde zendnota's alfabetisch controleren. Als er een zendnota verdwenen was (dus niet in de map zat), moest ik het documentnummer opschrijven. Met hulp van mevrouw Greet Du Bois zochten we de verloren zendnota's en namen we er een kopie van. Gelukkig vonden we de verloren zendnota's terug, dus was de boekhouding compleet.
    In de namiddag had ik de opdracht om postzegels te kleven op de enveloppen. Toen de brieven allemaal voorzien waren van een postzegel, begon ik aan de boekhouding. Ik maakte een saldi balans, waar heel wat tijd in stak. Het laatste uur heb ik de saldi balans manueel ingegeven in de computer. Via een programma was dit een gemakkelijk werkje. Het laatste kwartiertje heeft mevrouw Greet Du Bois me getoond hoe de btw-aangifte gebeurt. De aangifte gebeurde maandelijks. Ik mocht onder toeziend oog van mevrouw Greet Du Bois de elektronisch btw-aangifte doen van de maand september. Dat gebeurde via de Isabel- kaart. Na het afdrukken van het ontvangstbewijs mocht ik tevreden naar huis.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    22-10-2012, 18:47 geschreven door saraken123  
    Archief per week
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
    Foto

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs