Even een beetje meer uitleg bij onze kalenders van ons onthaalmoment in ons klasje.
Allereerst duiden wij het nieuwe kindje van de dag aan. Dit kunnen we zien aan onze lange lijn waarop onze prentjes staan afgebeeld. Het kippetje vliegt dan naar het 'kindje van de dag'. Daarna kijken wij welke kindjes die dag aanwezig zijn in de klas. Dit doen we door ons prentje in de trein om te draaien zodat onze foto tevoorschijn komt. Op het einde van de dag draaien wij de foto's terug om. Dan kijken we welke dag het is vandaag (gekleurde flesjes) en welk weer het is vandaag - ook de weerbeer doen we de juiste kleren aan. Achteraf kijken wij op onze daglijn hoe onze dag eruit gaat zien.
Hieronder vinden jullie de foto's terug.
14-11-2013
Herfst in onze klas!
Hallo! We vonden het heel fijn dat we helikoptertjes op onze neus mochten plakken, zo lijken we op een pinguin. :) We zijn creatief geweest met plasticine en bouwde een brug van blokken. Onze afsluiter was een fantastische boswandeling maken met onze mama's en papa's. In de plassen spelen, op een berg klimmen en met bladeren gooien. Met een heerlijke picknick als afsluiter. Wat was dat fijn!!!
16-10-2013
Foto's oktober
Deze maand deden we al enkele onderzoekjes - We vroegen ons af welke voertuigen rijden op de grond en welke er vliegen in de lucht. - We gingen op zoek naar insecten en vergeleken deze. - We deden onderzoek naar alles omtrent herfst (blaadjes vallen van de bomen; welke kastanjes mag je opeten; nootjes proeven; hoe voelt een bolster van een kastanje aan...)
Ook kwamen er op werelddierendag verschillende huisdieren van de grote kindjes een bezoekje brengen in onze klas waaronder een mooi wit konijntje. In de bijlage vinden jullie ook een stappenplan hoe je kastanjes kan poffen - misschien is dit een leuk ideetje om thuis te doen ;-)
Deze maand zijn we op ontdekking gegaan in de klas. We leerden het speelgoed kennen en experimenteerden hier veel mee. Wat ontzettend leuk! We leerden ook al onze neus op een goede manier snuiten. --> Ranya toonde ons dit aan de hand van de verschillende stapjes.