Vandaag, 25 oktober, was het helaas mijn laatste dag bij Mape. Zoals dagelijkse gewoonte begonnen mevrouw Meerman en ik onze dag met het overlopen van de binnengekomen mails. Daarna zijn we direct aan de slag gegaan met het opmaken van de werkbonnen voor volgende week. Inmiddels kon ik deze helemaal zelf opmaken. Rond 10 uur zat ons werk er in principe al op. Dit omdat het een rustige periode is voor Mape en omdat we natuurlijk ook snel werken... Omdat we niks anders te doen hadden besloot mijn mentor mij een uitgebreide rondleiding in de toonzaal te geven. Tijdens de rondleiding vertelde ze over haar eigen keuken en hoe die eruit zag. Omdat we nog 40 minuten hadden vooraleer we pauze hadden besloten we nogmaals een rondleiding in het magazijn te maken en alle machines te bestuderen. Na de pauze ben ik naar de boukhoudafdeling gegaan waar ik informatie vroeg omtrent aandelen en vennoten. Tijdens de overige tijd die mij nog restte in Mape heb ik gecheckt of ik alle GIP-informatie had die ik nodig heb. Mijn tijdelijke collega's hebben mij zeer goed geholpen en vroegen steeds of ik effectief alles had. Voor we naar huis gingen heb ik aan mevrouw Meerman, Cayman en Buggenhout een kleine attentie gegeven. Ook kreeg ik van enkele collega's succes toegewenst. Tot zover mijn werkplekleerperiode bij het familiebedrijf Mape te Erpe-Mere.
Zoals gewoonlijk begonnen mevrouw Meerman en ik onze dag met het checken van de mails. Terwijl we dit aan het doen waren kreeg ik van mevrouw Cayman een stapeltje aankoopfacturen en creditnota's die ik mocht klasseren volgens het unieke nummer dat Mape aan haar documenten geeft. De mappen waarin deze documenten zitten hebben een label met daarop een nummergroep bv: 2000-2200. Alle documenten die in deze categorie vallen horen bijgevolg in die map. De documenten zitten van groot naar klein en aankoopfacturen en creditnota's mogen samen in dezelfde map. Toen alle documenten geklasseerd waren mocht ik de werkbonnen beginnen opmaken en afdrukken. Nadat mevrouw Meerman deze gecontroleerd had heeft zij mij laten zien hoe je via hun boekhoudpakket 'Proteus' de afleveringsnota's afdrukt. Hierna mocht ik er zelf enkele afdrukken. Na de pauze zijn Mevrouw Meerman en ik begonnen met de dossiers van de klanten voor de leveringen en plaatsingen van volgende week uit het klassement te halen. (Deze dossiers zijn geklasseerd op groepnummer bv groep 35). Om de dag af te sluiten heb ik mijn interview met mevrouw Van Buggenhout afgenomen i.v.m. de voorraad en aankopen. Als laatste taak heb ik enkele vragen gesteld aan de personeelsverantwoordelijke.
Vandaag was het mijn derde dag bij mape. Ik begon mijn dag, zoals ik de twee dagen ervoor begonnen was, met het doornemen en filteren van de binnengekomen mails samen met Mevrouw Meerman. Hierna vroeg mevrouw Meerman mij om de werkbonnen van morgen op te maken terwijl zijzelf ondertussen een andere taak uitoefende. Nadat ik alle WB had opgemaakt heeft mevrouw Meerman ze één voor één nagekeken en deze waren bijna (op schoonheidsfoutjes na) volledig juist. Toen merkte Mevrouw Meerman op dat de 'stock' van kantoorbenodigdheden redelijk laag was en daarom zijn we samen in het magazijn nieuwe kladblokken, enveloppen etc gaan halen. Hierna hebben we samen de afleveringsnota opgemaakt. Terwijl we deze aan het maken waren kwam de postbode langs en toen de afleveringsnota klaar was heb ik de post opengesneden en aan Mevrouw Cayman bezorgd. Zij wees me erop dat mijn foto van YOUCA in de pano stond... Als laatste hebben Mevrouw Meerman en ik de orders die rond waren op 'te factureren' gezet. Nog twee dagen te gaan, wat vliegt de week voorbij!
Vandaag was mijn tweede dag bij Mape. Zoals gewoonlijk begonnen Mevrouw Meerman en ik onze dag met het overlopen van de binnengekomen mails. De dag ervoor was er een mail binnengekomen van een klant die afdekplaatjes bij zijn bestelling ontbrak. Mevrouw Meerman en ik zijn deze afdekplaatjes gaan halen in het magazijn en we hebben deze met de post opgestuurd. Toen de postbode langs geweest was heb ik de post weer mogen opensnijden. Hierna zijn Mevrouw Meerman en ik verder gegaan met het verwerken van de werkbonnen, toen deze verwerkt waren heb ik deze gekopieerd en de originelen aan de boukhoudafdeling bezorgd. Terwijl ik dit aan het doen was kreeg ik ook van mevrouw Cayman, die op het bureau naast dat van Mevrouw Meerman en mij zit, enkele aankoopfacturen die ik vervolgens mocht klasseren op het door Mape gebruikte factuurnummer. De rest van de voormiddag en de gehele namiddag hebben mevrouw Meerman en ik samen etiketten van de plaatsingen en badmeubelleveranciers gemaakt en de bijbehorende dossieren in een map met het juiste etiket gestoken.
Vandaag, 21 oktober, ging ik voor het eerst naar mijn werkplekleerbedrijf genaamd Mape. Bij aankomst werd ik direct warm onthaald door mijn mentor mevrouw Meerman. Ik begon mijn dag door de mails die mevrouw Meerman het weekend ervoor ontvangen had samen met haar te overlopen, zij wist direct welke mails belangrijk waren ( en moesten blijven staan) en welke er weg mochten. Ik mocht van haar één van haar mails beantwoorden (in het Frans). Daarna liet mevrouw Meerman mij zien hoe je een brief kon frankeren waarna ik zelf ook een aantal brieven heb mogen frankeren en klaarleggen voor de postbode. Eenmaal de postbode de post bracht heb ik deze mogen opensnijden en aan mevrouw Van Buggenhout bezorgd. Verder liet mevrouw Meerman mij ook zien hoe het kopieerapparaat werkt en heb ik zelf enkele documenten mogen kopiëren en werkbonnen mogen opmaken in excel. Hierna hebben Mevrouw Meerman en ik samen de werkbonnen en nazorgen gecontroleerd. Na de middag zijn we verder gegaan met werkbonnen opmaken en de benodigde documenten voor de leveringen van morgen in orde te maken. Ook heb ik orderbevestigingen mogen doormailen naar klanten. Tot slot kreeg ik een rondleiding doorheen het hele magazijn door een collega van op het bureel. Zij legde mij uit waarvoor de machines dienden.