Oefeningen chemie op
Group T.
Voordat de les begon
had ik gehoord dat we waarschijnlijk niet allemaal tegelijk in de les
zouden kunnen zitten. Het was dan ook leuk om vast te stellen dat dit
niet waar was. Ik denk dat een deel van de Groep T-leerlingen de les
in een ander lokaal en bij een andere leerkracht heeft gevolgd opdat
wij allemaal zouden kunnen volgen.
Het niveau was niet te
hoog voor mij. Ik begreep heel goed waar het over ging en heb zelfs
een juist antwoord gegeven. Als ik niet alle voorgaande chemielessen
gemist had had ik waarschijnlijk gemakkelijk al die oefeningen kunnen
oplossen. Dat is in elk geval het gevoel dat ik erbij had.
Wiskunde aan de
KUL(campus Arenberg)
We waren maar met 3
leerlingen van onze school om deze les bij te wonen: Kobe, Rugen en
ik. Dat zorgde ervoor dat we niet te veel opvielen en niet teveel
speciale aandacht kregen waardoor we de les op een enigszins
natuurlijke manier konden volgen.
De les ging over
statistiek. Een van de belangrijkste begrippen kenden we niet: een
schatter. In de pauze, toen de professor even aan ons kwam vragen of
we het begrepen, heeft hij ons kort uitgelegd wat een schatter is.
Toen snapten we de les wel ongeveer.
Alle leerstof werd met
behulp van een powerpoint gegeven. Dat vond ik storend. Er zijn
volgens mij relatief weinig onderwerpen die goed duidelijk gemaakt
kunnen worden met een powerpoint en wiskunde is niet zo'n onderwerp.
Desondanks heb ik er vrij veel van begrepen. De professor heeft het
op een eenvoudige manier en zonder teveel overbodige uitleg
uitgelegd.
Een paar weken kregen
we de leerstof die we nodig gehad zouden hebben om de les volledig te
begrijpen van mevrouw Verlinden.
|