Blessures

Juhasz (hamstrings)
Kompany (schouder)
Lovre (ziek)
Van Steenberghe (ziek)
Vanden Borre

Foto
Naam: Kompany
Voornaam: Vincent
Geboortedatum: 10/04/1986
Nationaliteit: Belg
Speler van: Anderlecht

Loopbaan:
2003/2004 Anderlecht
2004/2005 Anderlecht
2005/2006 Anderlecht
Beoordeel dit blog
  Zeer goed
  Goed
  Voldoende
  Nog wat bijwerken
  Nog veel werk aan
 
Foto

Naam: Vanden Borre
Voornaam: Anthony
Geboortedatum: 24/10/1987
Nationaliteit: Belg
Speler van: Anderlecht

Loopbaan:
2003/2004 Anderlecht
2004/2005 Anderlecht
2005/2006 Anderlecht

E-mail mij

Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen met vragen over RSCA of over mijn blog.

Foto
Naam: Akin
Voornaam: Serhat
Geboortedatum: 05/06/1981
Nationaliteit: Turk
Speler van: Anderlecht

Loopbaan:
2000/2001 Fenerbahçe
2001/2002 Fenerbahçe
2002/2003 Fenerbahçe
2003/2004 Fenerbahçe
2004/2005 Fenerbahçe
2005/2006 Anderlecht
Inhoud blog
  • Astridpark wil rocken
  • Vooruitblik : R.S.C. Anderlecht - K.R.C. Genk
  • Uefa gaat racisme strenger aanpakken
  • Aruna toch nog naar Africa cup
  • Geen nieuwe trainer
  • Johan Boskamp?
  • Bestuur behoudt vertrouwen in Franky Vercauteren
  • Vincent Kompany drietal weken out
  • Oproep aan de supporters !
  • Vadis Odjidja, opvolger van Kompany en Vanden Borre ?
    Foto

    Naam: Juhasz
    Voornaam: Roland
    Geboortedatum: 01/07/1983
    Nationaliteit: Hongarije
    Speler van: Anderlecht

    Loopbaan:
    1999/2000 MTK Boedapest
    2000/2001 MTK Boedapest
    2001/2002 MTK Boedapest
    2002/2003 MTK Boedapest
    2003/2004 MTK Boedapest
    2004/2005 MTK Boedapest
    2005/2006 MTK Boedapest
    2005/2006 Anderlecht

    Rondvraag / Poll
    Moet Franky Vercauteren buiten ?
    Nee, hij kan er niet aan doen dat Anderlecht slecht bezig is
    Laat hem nog een beetje trainer zijn en als het niet betert mag hij weg
    Ja, het is allemaal zijn schuld maar ik weet nog niet wie als beste hem zou vervangen
    Ja, hij moet buiten en Johan Boskamp moet in zijn plaats
    Ja, hij moet buiten en Albert Cartier moet in zijn plaats
    Geen mening
    Bekijk resultaat

    Foto

    Naam: Mitu
    Voornaam: Dan Marius
    Geboortedatum: 10/09/1976
    Nationaliteit: Roemeen
    Speler van: Anderlecht

    Loopbaan:
    1994/1995 Steaua Boekarest
    1995/1996 Steaua Boekarest
    1996/1997 Steaua Boekarest
    1996/1997 Chindia
    1997/1998 Farul Constanza
    1998/1999 Farul Constanza
    1999/2000 Rocar Boekarest
    2001/2002 RWD Molenbeek
    2002/2003 Lierse SK
    2003/2004 Lierse SK
    2004/2005 Lierse SK
    2005/2006 Anderlecht

    Startpagina !
    Foto
    Naam: Royal Sporting Club Anderlecht
    Bijnaam: Paars-Wit
    Opgericht: 29 mei 1908
    Stadion: Constant Vanden Stock Stadion
    Capaciteit: 26.361
    Hoofdsponsor: Fortis
    Voorzitter: Roger Vanden Stock
    Trainer: Franky Vercauteren
    Manager: Herman Van Holsbeeck
    Competitie: Jupiler League
    Thuiskleuren: Zwart-Wit
    Uitkleuren: Paars-Wit

    Palmares:
    Debuut in de Jupiler League in 1935

    27 keer eerste in de Jupiler League

    8 keer de beker van België gewonnen

    3 keer in de finale van de beker van België maar verloren

    6 keer winnaar van de Belgische Supercup

    6 keer in de finale van de Belgische Supercup maar verloren

    2 keer winnaar van de Europese Beker Voor Bekerwinnaars

    2 keer in de finale van de Europese Beker Voor Bekerwinnaars maar verloren

    1 keer winnaar van de UEFA-Cup

    2 keer in de finale van de UEFA-Cup maar verloren

    2 keer winnaar van de Europese Supercup

    RSCA
    Royal Sporting Club Anderlecht
    30-04-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    gtrhthrt bhgztnju§<c

    30-04-2006 om 11:39 geschreven door rscafreaker  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (4 Stemmen)
    03-02-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Astridpark wil rocken
    Anderlecht wil geld verdienen met de verhuur van haar stadion aan concertorganisatoren.
    Voetbalclub Sporting Anderlecht wil haar stadion verhuren aan concertorganisatoren. "We hebben alle infrastructuur in huis om zulke evenementen te organiseren", zegt ex-manager Michel Verschueren. "Het is natuurlijk niet de bedoeling om hier elke week popgroepen over de vloer hebben, maar buiten het voetbalseizoen denk ik dat er zeker mogelijkheden zijn".

    Tussenoplossing
    Het stadion zou, met een capaciteit van om en bij de 24.000 toeschouwers, een podium kunnen biden voor artiesten die te groot geworden zijn om in het Sportpaleis te staan, maar nog iets tekort komen om het veel grotere Boudewijnstadion te vullen.

    03-02-2006 om 08:57 geschreven door rscafreaker  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vooruitblik : R.S.C. Anderlecht - K.R.C. Genk

    RSC Anderlecht ontvangt op zaterdag 4 februari 2006 KRC Genk in het Constant Vanden Stock-stadion. Voor Genk-trainer Hugo Broos een eerste weerzien met het Astridpark na zijn ontslag vorig jaar. Genk staat momenteel op een gedeelde vierde plaats in het klassement en telt 34 punten na 20 speeldagen. Dat zijn er drie minder dan Paars-Wit, dat derde staat. Anderlecht heeft twee punten minder dan co-leiders Standard en Club Brugge.

    03-02-2006 om 07:59 geschreven door rscafreaker  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Uefa gaat racisme strenger aanpakken
    De Europese voetbalbond UEFA deed gisteren een oproep om racisme op en rond het voetbalveld strenger te bestraffen. Dat deed ze vanop een conferentie in Camp Nou.
    Uefa wil dat alle landen vanaf volgend seizoen sancties gaan vastleggen tegen racisme. Clubs waarvan de fans zich schuldig maken aan racisme kunnen dan uitgesloten worden uit de Europese competities.

    03-02-2006 om 07:58 geschreven door rscafreaker  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aruna toch nog naar Africa cup
    Ivoorkust kan weer op Aruna Dindane rekenen voor het verdere verloop van de Africa cup. De ex-spits van Anderlecht sloot in Egypte aan bij de groep uit Ivoorkust. Aruna miste de eerdere duels door het overlijden van zijn dochter.

    "Ik wil er niks meer over zeggen," zei Aruna "ik ben blij dat ik weer bij de groep hoor. De coach beslist of ik speel." Kameroen is zaterdag de opponent in de kwartfinales.

    03-02-2006 om 07:55 geschreven door rscafreaker  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    02-02-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Geen nieuwe trainer
    Anderlecht heeft beslist om geen nieuwe trainer aan te stellen. Het bestuur gelooft nog in Vercauteren en zal zeker het seizoen uitdoen.

    02-02-2006 om 20:35 geschreven door rscafreaker  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (4 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Johan Boskamp?
    Het zal waarschijnlijk niet lang meer duren tot RSCA Vercauteren ontslaat. Als Vercauteren niet wint tegen Genk staat zijn ontslag zo goed als zeker vast. Maar wie zou dan zijn opvolger zijn? Albert Cartier werd al genoemd, maar de trainer die het meeste aandacht krijgt is Johan Boskamp. Boskamp is nu trainer bij Stoke City maar zal daar zeker zijn contract niet uitdoen. Johan Boskamp was al eerder trainer van RSCA, over vijf jaar won hij drie titels. Volgens 'De Morgen' is Johan Boskamp op weg naar Anderlecht.
    Boskamp is nu trainer bij Stoke City, de club van Junior, Hoefkens en ook tot op heden de club van Martin Kolar, maar Boskamp had daar een conflict met de voorzitter en de assistent. Na dit seizoen vertrekt Boskamp 99% zeker bij Stoke.
    Zelf zegt Boskamp dat hij van de intresse van RSCA niets weet. Hij zegt ook dat hij zich het liefst zou bezig houden met de scouting. Maar Boskamp zegt zelf dat in voetbal snel de zaken kunnen veranderen. Hij sluit niet uit dat hij ooit nog trainer van Sporting word. "Ik zou in elk geval met een schone lei kunnen beginnen, de enige speler die ik daar nog ken is Pär Zetterberg," aldus Boskamp.

    02-02-2006 om 20:34 geschreven door rscafreaker  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (2 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bestuur behoudt vertrouwen in Franky Vercauteren
    De Directie van de RSC Anderlecht - gesteund door de raad van beheer - heeft beslist het vertrouwen in Frank Vercauteren als hoofdtrainer zeker tot eind dit seizoen te behouden, onafhankelijk van de resultaten van de komende wedstrijden.

    Deze beslissing heeft als doel een einde te maken aan alle speculaties over de toekomst van RSCA, een punt te zetten achter de huidige onzekerheden en om zowel onze spelers als onze supporters op de hoogte te brengen.

    In tegenstelling tot wat bepaalde media insinueren, heeft de club niet de intentie om nu een nieuwe trainer aan te trekken.

    De Directie van de club begrijpt de kritiek van pers en supporters maar doet een beroep op iedereen: leidinggevenden, spelers, trainers en natuurlijk ook de trouwe supporters van RSC Anderlecht om de club te steunen en aan te moedigen. Die steun zal ons zonder enige twijfel helpen om de moeilijke momenten die we momenteel kennen, te overwinnen.


    02-02-2006 om 20:03 geschreven door rscafreaker  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vincent Kompany drietal weken out

    Vincent Kompany onderging vandaag zoals voorzien bijkomende onderzoeken nadat hij maandag op training zijn schouder ontwrichtte. Die onderzoeken wezen uit dat de Gouden Schoen 2004 toch een drietal weken out zal zijn.

    Roland Juhasz (contractuur hamstrings) hield het vandaag bij revalidatie, morgen herneemt hij de groepstraining. Oleg Iachtchouk ondervindt nog steeds hinder van zijn enkelverstuiking en bleef deze namiddag binnen.

    Delorge, Legear, Lovre, Tioté, Traore, Van Steenberghe en Vanden Borre spelen morgenavond, vrijdag 3 februari 2006, met de reserven tegen Genk.


    02-02-2006 om 19:56 geschreven door rscafreaker  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (6 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Oproep aan de supporters !

    Zaterdag staat Sporting Anderlecht voor een zeer belangrijke opdracht thuis tegen KRC Genk. Omdat de steun van de supporters voor deze topper van cruciaal belang is, lanceren Manager Herman Van Holsbeeck en trainer Franky Vercauteren de volgende oproep aan de fans van Paars-Wit.

    Beste supporters,

    Zaterdag is zoals steeds een belangrijke dag voor Sporting! De wedstrijd tegen KRC Genk is van kapitaal belang voor onze club. Daarvoor rekenen wij op alle aanwezige supporters om als één blok achter onze club te staan.

    Vergeet al wat geschreven en gezegd werd de laatste weken en dagen en duw gedurende 90 minuten onze spelers vooruit. Bezorg onze spelers de adrenaline en steun die zij nodig hebben om zaterdag voor de overwinning te strijden.

    Zorg voor een positieve en uitbundige sfeer tijdens de wedstrijd zodat onze spelers uw volledige steun voelen. Laat het Constant Vanden Stock stadion terug bruisen en daveren als weleer.

    Jullie, supporters, zijn heel belangrijk voor onze club en laat ons er allen voor zorgen dat we zaterdag de definitieve stap zetten richting kampioenenviering, maar dit kunnen wij niet alleen, daarvoor hebben we jullie steun nodig!

    Laat ons er zaterdag een feest van maken!

    Herman Van Holsbeeck       Franky Vercauteren


    02-02-2006 om 19:55 geschreven door rscafreaker  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vadis Odjidja, opvolger van Kompany en Vanden Borre ?

    Iedereen die af en toe de tijd neemt om naar de reserven van Sporting Anderlecht te gaan kijken, weet dat er wel wat talent rondloopt bij de Anderlechtse jeugd. Vijf van hen mochten van 3 tot 9 januari 2006 zelfs mee op winterstage naar het Spaanse La Manga. Onder hen ook de 16-jarige beloftevolle verdediger Vadis Odjidja Ofoe. Een kennismaking met het jeugdproduct van Paars-Wit.

    We ontmoeten Vadis vrijdagnamiddag 27 januari 2006 in het gezelschap van zijn begeleider Peter Smeets. "Begeleider, geen manager", benadrukt Peter Smeets. "Fifa-makelaar Jos Eerdekens is de manager van Vadis. Ik begeleid voetballers met alles wat rond het voetbal hoort, zoals studies, mentale aspect, mediabegeleiding,... Met het contractuele en het sportieve hou ik me niet bezig, dat zijn zaken voor de manager en de trainer."

    Vadis begon op vijfjarige leeftijd te voetballen bij AA Gent. "Het was op aanraden van mijn vader Henry dat ik ben beginnen voetballen", vertelt Vadis. "Het is belangrijk dat je steun krijgt van thuis, zonder die steun is de kans om het allemaal op te geven veel groter. Ikzelf heb eigenlijk nooit gedacht om te stoppen met voetballen. Soms heb ik wel eens een dag of een wedstrijd dat het minder gaat, maar als ik twee dagen niet voetbal, dan mis ik het spelletje al." Op tienjarige leeftijd verliet hij Gent voor Anderlecht. "Ik ben samen met een vriend naar Anderlecht gekomen, maar die haakte een tijdje later af. Het eerste jaar dat ik bij Paars-Wit voetbalde, stopte mijn vader vroeger met werken zodat hij mij naar de training kon brengen. Het tweede jaar ben ik hier op internaat gegaan." Last van heimwee had de volgende maand 17 wordende Vadis niet echt. "Soms was het wel eens lastig, maar we zaten met veel jongeren samen op internaat en dat maakte het minder erg." Papa Henry is afkomstig uit Ghana, mama Arlette is Gentse. En Vadis is perfect drietalig. "Omdat ik geen Ghanees spreek, praat ik altijd Engels met mijn papa", aldus Vadis. "Met mijn mama praat ik Nederlands en Frans leerde ik toen ik bij Anderlecht begon te voetballen."

    De jonge verdediger wordt vaak vergeleken met Vincent Kompany. De vergelijking is niet zo verbazingwekkend. Net als Vincent combineert Vadis school en voetbal en staat hij er ook op zijn humaniora af te maken. Ze volg(d)en les in dezelfde school, zijn perfect drietalig en het zijn allebei verdedigers die overlopen van talent. Maar uiteindelijk is Vadis gewoon Vadis en niet Vincent Kompany. "Iedereen heeft zijn eigen kwaliteiten en zijn eigen gebreken", weet Vadis. Of zijn spelstijl gelijkenissen vertoont met die van de Gouden Schoen 2004 ? "Ik heb mezelf nog nooit zien voetballen, dus ik zou het eigenlijk niet weten. (lacht) Ik vind het ook moeilijk om goeie punten van mezelf op te noemen. Anderen zijn beter geplaatst om daarover te oordelen. Maar mijn kop- en positiespel zijn twee zaken die ik nog moet verbeteren." Dat Vadis liever niet vergeleken wordt met Vincent Kompany wil niet zeggen dat hij niet naar hem opkijkt. "Vincent is een voorbeeld voor mij. Ook naar Anthony Vanden Borre kijk ik op. Vincent en Anthony zijn er allebei in geslaagd door te stromen uit de jeugd van Sporting, ik hoop dat ik hun voorbeeld zal kunnen volgen."

    Vadis volgt les aan het Koninklijk Atheneum van Anderlecht, hij zit in zijn vijfde jaar. "De combinatie school-voetbal is soms heel zwaar, maar er zijn al verschillende spelers die hun opleiding tot een goed einde wisten te brengen, dus moet het bij mij ook mogelijk zijn. Ik zou graag eerst mijn studies afmaken en daarna alles op het voetbal zetten. Mocht het dan misgaan op voetbalvlak, heb ik nog altijd een diploma om op terug te vallen", gaat de speler verder. "Andere hobby's naast voetbal heb ik eigenlijk niet. Als ik binnen een paar jaar nog niet in de eerste ploeg van Anderlecht sta, dan zal dat aan mezelf liggen. Als ik hard blijf werken, zal ik er wel geraken. Ik heb vertrouwen in mezelf en nog meer dan tijd genoeg. Een datum wanneer ik zeker in de eerste ploeg wil staan, heb ik niet."

    Hij lijkt alvast op de goede weg om een plaatsje in die eerste ploeg af te dwingen. Op 16-jarige leeftijd speelt hij al wekelijks met de reserven, soms zelfs als aanvoerder. Vadis is 1m82 groot en kan zowel als centrale verdediger als verdedigende middenvelder uit de voeten. "Ik speel het liefst op het middenveld", aldus de beloftevolle verdediger. "Bij de jeugd speelde ik altijd op het middenveld, maar bij de reserven zitten ook veel spelers van de eerste ploeg waardoor het niet altijd evident is op het middenveld te kunnen spelen. Erg vind ik dat niet, want door regelmatig achteraan te spelen, word ik polyvalent. En het is altijd interessant als je op verschillende plaatsen je mannetje kan staan." In januari mocht hij mee op winterstage met Paars-Wit. "Dat was een heel leerrijke ervaring, daar kon ik met mijn eigen ogen zien hoe profs leven", aldus Vadis. "Het is een zeer vriendelijke en open groep en ik hoop er zo snel mogelijk deel van uit te maken."

    Peter Smeets, die via vooral communicatie een brug wil zijn tussen alle betrokken partijen (ouders, RSCA, school, media,...), kwam via observatie en evaluatie in het buitenland tot een concept waarbij hij sportmannen ondersteuning biedt zodat ze zich vooral kunnen concentreren op hun sport. Zo werkt hij voor iedere sporter die hij onder zijn hoede heeft een apart programma uit. Bij Vadis ging de eerste bekommernis uit naar de combinatie school-trainingen. Op dat vlak vond Peter Smeets in Mevr. Verbist - de klastitularis van Vadis en nog niet zo lang geleden de sterke leerkracht achter Vincent Kompany - een ideale partner. "Mevrouw Verbist heeft een groot aandeel in het feit dat Vadis beide zaken kan combineren", aldus Smeets. "Ze maakt samen met ons een weekschema op." Peter Smeets beseft dat hij met Vadis een ruwe diamant in handen heeft die iedere dag meer begint te blinken : "Vadis is veelzijdig en heeft enorm veel talent. Hij heeft alles in zich om een Belgische topper te worden."

    02-02-2006 om 19:54 geschreven door rscafreaker  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (20 Stemmen)


    RSCA-Weetjes

    - Kompany zou door zijn blessure aan de schouder de wedstrijd tegen KRC Genk missen.

    - Ehret gaat voor zes maanden spelen bij Aarau in de Zwitserse competitie.
     


    Foto

    Naam: Wilhelmsson
    Voornaam: Christian
    Geboortedatum: 08/12/1979
    Nationaliteit: Zweed
    Speler van: Anderlecht

    Loopbaan:
    2001 Stabæk IF
    2002 Stabæk IF
    2003 Stabæk IF
    2003/2004 Anderlecht
    2004/2005 Anderlecht
    2005/2006 Anderlecht



    Foto

    Naam: Zetterberg
    Voornaam: Pär
    Geboortedatum: 14/10/1970
    Nationaliteit: Zweed
    Speler van: Anderlecht

    Loopbaan:
    1986/1987 Anderlecht
    1986/1987 Falkenbergs FF
    1987/1988 Anderlecht
    1988/1989 Anderlecht
    1989/1990 Anderlecht
    1990/1991 Anderlecht
    1991/1992 Charleroi
    1992/1993 Charleroi
    1993/1994 Anderlecht
    1994/1995 Anderlecht
    1995/1996 Anderlecht
    1996/1997 Anderlecht
    1997/1998 Anderlecht
    1998/1999 Anderlecht
    1999/2000 Anderlecht
    2000/2001 Olympiakos Piraeus
    2002/2003 Olympiakos Piraeus
    2003/2004 Anderlecht
    2004/2005 Anderlecht
    2005/2006 Anderlecht


    RSCA Guest Book

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek met reacties over RSCA of over mijn blog


    Foto

    Naam: Frutos
    Voornaam: Nicolas
    Geboortedatum: 13/05/1981
    Nationaliteit: Argentijn
    Speler van: Anderlecht

    Loopbaan:
    2000/2001 Union de Santa Fé
    2001/2002 Union de Santa Fé
    2002/2003 San Lorenzo
    2003/2004 Nueva Chicago
    2003/2004 Las Palmas
    2004/2005 Gimnasia La Plata
    2004/2005 Independiente
    2005/2006 Anderlecht



    Foto

    Naam: Proto
    Voornaam: Silvio
    Geboortedatum: 23-05-1983
    Nationaliteit: Belg
    Speler van: Anderlecht

    Loopbaan:
    2000/2001 La Louvière
    2001/2002 La Louvière
    2002/2003 La Louvière
    2003/2004 La Louvière
    2004/2005 La Louvière
    2005/2006 Anderlecht


    Blog als favoriet !

    Foto

    Naam: Mpenza
    Voornaam: Mbo
    Geboortedatum: 04-12-1976
    Nationaliteit: Belg
    Speler van: Anderlecht

    Loopbaan:
    1996/1997 Excelsior Moeskroen
    1997/1998 Standard Luik
    1998/1999 Standard Luik
    1999/2000 Sporting Lissabon
    1999/2000 Standard Luik
    2000/2001 Sporting Lissabon
    2001/2002 Sporting Lissabon
    2001/2002 Galatasaray
    2001/2002 Excelsior Moeskroen
    2002/2003 Excelsior Moeskroen
    2003/2004 Excelsior Moeskroen
    2004/2005 Anderlecht
    2005/2006 Anderlecht

    Een interessant adres?

    Foto

    EERSTE KLASSE

    Klassement Top 6
    1 Standard 39
    2 Club Brugge 39
    3 Anderlecht 37
    4 Zulte-Waregem 34
    5 Racing Genk 34
    6 Westerlo 32


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs