RuneScape
Inhoud blog
  • Quest Witch's potion
  • Quest vampire slayer
  • Quest Shield of arrav
  • QUEST Sheep shearer
  • Quest rune mysteries
    Foto
    06-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Quest Witch's potion

    Als je met Hetty gaat praten, vraagt ze je wat je van een oude vrouw als haar wilt. Zeg dat je op zoek bent naar een quest. Ze weet misschien wel wat voor je en ze vraagt of je wat meer van de duistere kunsten wilt weten. Kies "What, you mean improve my magic?" Ze kijkt je treurig aan, omdat je bewoording niet zo mooi is. Zeg "Show me the mysteries of the dark arts..." Nu vindt Hetty het wel goed. Ze gaat een drankje voor je maken. Daar heeft ze een paar ingrediënten voor nodig, namelijk burnt meat, een eye of newt, een ui en een staart van een rat.

    Ga naar het huisje met de rangedwinkel in het zuiden van Rimmington. Hier lopen een paar ratten rond. Dood er een. Je zult een rat's tail krijgen. Loop nu naar het noorden en pluk een ui van het veld dat je tegenkomt.

    Vanuit het veld met de uien zie je een gebouw in het noordwesten liggen. Dit is de Crafting Guild. Om in het veldje te komen, heb je geen level nodig. Loop er naar toe. Naast de guild staan een paar koeien, dood er een en pak het vlees. Je kunt het al vast koken, zodat het verbrand. Je moet nu ook nog naar Port Sarim, waar een fornuis is. Daar kun je je vlees ook koken. In Rimmington is ook nog een fornuis. Als het vlees niet verbrandt, moet je het gekookte vlees nog een keer koken.

    De eye of newt kun je in Port Sarim kopen. In het noordwesten is een magiewinkel. Koop hier je oog voor 3 gp. Kook eventueel je vlees nog op het fornuis in het huisje ten zuiden van de juwelenwinkel, die weer ten zuiden van de magiewinkel is.

    Breng alle dingen naar Hetty. Ze vraagt of je alles hebt, je zegt dat dat zo is. Je geeft alle dingen, waarna Hetty het drankje maakt. Zij vertelt dan dat je uit de ketel moet drinken. Als je dat doet, wordt je beter in magic en heb je de quest voltooid.


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    06-06-2009, 15:51 geschreven door Lander  
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Quest vampire slayer

    Morgan vertelt het verhaal van de quest: de vampier Count Draynor teistert Draynor Village.

    Morgan

    Als Morgan klaar is met zijn verhaaltje, moet je ladder van zijn huisje op gaan. Daar ligt garlic in een cupboard. Pak die. Morgan heeft je ook verteld over een man die vampierenjager was. De man waar hij het over had, staat te zuipen in de Blue Moon Inn. De Blue Moon Inn ligt ten zuiden van de General Shop in Varrock. Ga er heen en zoek de dronken Dr. Harlow.

    Dr Harlow

    Praat het hem en vraag hoe je vampieren moet doden. Hij wil een biertje, koop en geef hem die. Hij geeft je nu een wooden stake. Hij vertelt ook dat je een hamer en garlic nodig hebt bij het doden van vampieren. Hamers zijn te vinden in General Shops en garlic heb je als het goed is al uit het kastje bovenin het huis van Morgan gepakt.

    Ga terug naar Draynor en haal je armour, wapens, voedsel (als je dat nodig hebt), hamer, garlic en wooden stake van de bank. In het noorden van Draynor Village staat een groot spookhuis, Draynor Manor genaamd. Ga dat huis binnen. De deur klapt meteen dicht en je kunt niet meer naar buiten. Loop naar het oosten van het kasteel en ga de grote ladder af. Hier ligt de vampier in de kist. Open de kist en dood de vampier. Je kunt het kasteel weer uitkomen door de uitgang in het oostelijke kamertje.


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (3 Stemmen)
    06-06-2009, 15:49 geschreven door Lander  
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Quest Shield of arrav
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Reldo vertelt je dat hij misschien wel een interessante quest voor je heeft. Een paar eeuwen geleden was er een grote held Arrav. Bij zijn dood heeft Arrav zijn schild achtergelaten. Dit schild werd in de bibliotheek tentoongesteld, maar is geroofd door een criminele organisatie, genaamd Phoenix Gang. Doorzoek de middelste boekenkasten in de bieb van Varrock totdat je het boek "The Shield of Arrav" hebt gevonden. Lees het boek en vraag Reldo meer informatie over de Phoenix gang. Misschien weet de furverkoper Baraek op het marktplein er wel meer van. Ga naar hem toe en geef hem 20 gp voor de informatie die hij geeft. Beslis nu welke gang je gaat joinen: de Phoenix Gang of de Black Arm Gang. Je vriend moet de andere gang joinen. Het is handig als degene met het hoogste combatlevel de Black Arm gang gaat joinen, die moet straks iemand van level 23 doden. Je kunt geen twee gangs joinen.

    Plaatje

    Phoenix Gang: Ga naar het zuiden en ga een ladder in een klein huisje af (zie uitroepteken op het kaartje) en praat met Straven. Om lid te worden moet je Johnny the Beard in Blue Moon Inn (het café in het midden van Varrock) doden. Hij dropt een briefje, geef die aan Straven. Straven geeft je een sleutel, houd die bij je. Ga door de deur en loop naar achteren. Daar is een kist met de helft van het schild erin.

    Black Arm Gang: Praat met de Tramp (de bedelaar) ten zuiden van de zwaardenwinkel en vraag hem wat er in dat steegje (alleyway) is. Hij vertelt je dat daar de Black Arm Gang zit, de grootste rivaal van de Phoenix Gang. Wandel het steegje binnen en breng een bezoekje aan Katrine in het grote huis. Vertel haar dat je de Black Arm gang wil joinen. Zij vertelt dat het niet gebruikelijk is dat mensen vragen of ze lid mogen worden. Ze maakt toch een uitzondering, maar je moet wel eerst een testje doen om te bewijzen dat je betrouwbaar bent. Je moet twee Phoenix crossbows zien te bemachtigen. Hiervoor heb je een sleutel nodig. Als het goed is heeft je vriend die van Straven gekregen, dus vraag je vriend om die sleutel. Met de sleutel open je de deur van het zelfde huis waar de Phoenix gang zit. Het is alleen bij een trap naar boven, niet naar beneden. Beklim dus de ladder, dood de bewaker en pak de twee crossbows en breng ze naar Katrine. Nu ben je bij de club =). Je mag nu naar binnen, dus doe dat maar. Beklim de ladder en pak de helft van het schild uit de kast.

    Geef je helft nu aan de Curator in het museum van Varrock. Dat museum is ten oosten van het kasteel. Je krijgt nu twee halve briefjes, ruil één helft met je vriend. Als het goed is heb je nu twee verschillende helften. Zet ze aan elkaar, dan krijg je een certificaat. Ga naar de koning in Varrock Palace, laat je certificaat zien en eis de beloning op.


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    06-06-2009, 15:48 geschreven door Lander  
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.QUEST Sheep shearer

    Fred wil 20 balletjes wol van je. Je kunt ze op de Grand Exchange kopen, maar je kunt ze ook zelf maken. Pak de schaar van de tafel bij Fred the Farmer . Ga nu de schapen scheren in het weiland naast zijn huis. Let erop dat je geen rammen of "The Thing", zoals Fred het noemt, scheert, want die geven geen wol. Scheer net zolang schapen totdat je 20 wol hebt.

    Nu moet je de wol spinnen. Er is een spinnewiel op de eerste verdieping van Lumbridge Castle. Gebruik de wol met het spinnewiel en breng de balletjes naar Fred. Als niet alles in één keer in je inventory past, kun je de balletjes ook in delen brengen.


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    06-06-2009, 15:47 geschreven door Lander  
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Quest rune mysteries

    Vraag aan Duke Horacio ''Have you any quests for me?'' De Duke vertelt iets over een vreemde Air talisman die hij heeft ontdekt. Hij vraagt je om deze Air talisman naar Sedridor te brengen. Sedridor is het hoofd van de Wizards' Tower. Kies de optie ''Sure, no problem'' en je krijgt de Air talisman.

    De Wizards' Tower ligt ten zuiden van Draynor Village. Eenmaal aangekomen in de Wizards' Tower ga je de ladder af naar de kelder. Sedridor (de man in het blauwe pak) bevindt zich in de oostelijke kamer.

    Locatie Wizards' Tower Sedridor

    Sedridor vraagt je om hem te Air talisman te geven. Met de optie "Ok, here you are" doe je dat. Hij vertelt je dat de Air talisman misschien het laatste stukje van de puzzel is om het land terug bij hun voorouders te brengen. Sedridor wilt graag dat je een pakketje aan Aubury geeft. Kies de optie ''Yes, certainly''.

    Locatie

    Aubury is de man van de runeswinkel in Varrock. De runeswinkel is ten zuiden van de oostelijke bank in Varrock, herkenbaar aan het vlammetje op de kaart. Praat met hem en kies de optie ''I have been sent here with a package for you''. Hij neemt het pakje aan en zegt dat je later terug moet komen, als hij het heeft onderzocht. Het gesprek wordt beëindigd. Praat nog eens met Aubury. Je krijgt nu een papiertje. Hij vertelt dat Sedridor met dit papiertje jou de kunst van het maken van runes kan leren.

    Ga terug naar Sedridor. Praat met hem. Hij vertelt dat hij bewondert dat jij eerlijk tegen hem bent. Hij wil je graag leren hoe je runes moet maken. Sedridor vertelt je het verhaal over zijn onderzoek samen met Aubury. Als je de geschikte talismans vindt, kun je alle runes maken die in de wereld beschikbaar zijn.

    Hij vraagt je om het papiertje en dan zal hij beginnen vele dingen over de runecraftkunst uit te leggen. Hij vertelt dat de geheimen verloren waren toen de Wizards' Tower afgebrand was. Hij vertelt iets over het teleporteren naar een plaats waar je rune essence kunt hakken.


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    06-06-2009, 15:46 geschreven door Lander  
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Quest Romeo+juliet

    Praat met Juliet op het balkon van haar huis. Ze woont buiten de stadsmuren van de stad, in dit geval westelijk van Varrock. Let er wel op dat je het balkon niet ziet in Low Detail. Juliet is verliefd op Romeo, maar haar vader verhindert hun huwelijk. Juliet vraagt aan je of je een briefje aan Romeo wilt geven. Ga akkoord.

    Ga naar Romeo. Hij staat op het marktplein van Varrock, de man met de bos bloemen in zijn handen. Geef het briefje aan Romeo. Romeo begint een heel verhaal over dat ze zo zielig zijn en hij nooit met haar kan trouwen. Hij laat iets over Father Lawrence los. Father Lawrence houdt diensten in de kerk ten noordoosten van Varrock marktplein. Ga naar hem toe om raad te vragen.

    Romeo

    Father Lawrence is net bezig met een dienst te leiden en wil je niet helpen. Je merkt op dat zijn publiek in slaap is gevallen en dus wel even tijd heeft je te helpen. Father Lawrence ziet dit in en verzint een plan: je moet een soort vergif maken, zodat het lijkt alsof Juliet dood is. Dat is ze dan natuurlijk niet, maar zo kan ze uit het huis van haar vader ontsnappen om bij Romeo te zijn.

    Apotheek

    Het drankje moet worden gemaakt bij de apotheek van Varrock. De apotheek is in het zuidwesten van Varrock. De man heeft cadava berries nodig. Deze berries groeien zuidoostelijk van Varrock, bij de plek waar je copper, iron en tin kunt hakken. Breng de cadava berries naar de man van de apotheek. Hij geeft je een potje vergif. Dit moet je naar Juliet brengen. Ze bedankt je hiervoor en drinkt het op. Haar nicht speelt mee in het complot, zij roept Juliet's vader. Juliet wordt hierna naar de tombe gebracht, waar Romeo de nicht van Juliet ontmoet. Romeo wordt plotseling verliefd op haar, waardoor hij niet meer naar Juliet omkijkt en haar in de tombe laat liggen.

    Praat weer met Romeo op het marktplein. Hij denkt dat Juliet dood is, daarom is hij nu op haar nicht verliefd. Juliet is natuurlijk niet dood, dat was onderdeel van het plan!


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    06-06-2009, 15:45 geschreven door Lander  
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Quest restless ghost

    Zeg tegen de priester dat je op zoek bent naar een quest. Dat komt goed uit, Father Aereck heeft een probleem. Zeg dat je wel wilt helpen. Er is een geest op het kerkhof van Lumbridge. De priester wil hem graag weg hebben. Je moet naar zijn vriend, Father Urhney, om raad te vragen. Hij woont in een hutje in het zuidwesten van de moerassen van Lumbridge.

    Kaart

    Father Urhney woont helemaal in het zuidwesten van het moeras onder Lumbridge. De rode route op het kaartje hierboven is het veiligst. Je kunt ook door de moerassen lopen, maar dat is door de giant rats van level 6 gevaarlijker.

    Father Urhney is aan het rusten en wordt boos op je. Als je zegt dat Father Aereck je stuurde, wil hij praten. Hij vraagt wat er aan de hand is, vertel hem het verhaal over de geesten. Hij vindt Father Aereck maar een lastig persoon en hij zegt dat hij niet terug kan gaan naar Father Aereck. Het enige wat hij kan doen is je een Amulet of Ghostspeak geven, waardoor je met de geest kunt praten. Hij vertelt dat veel geesten alleen nog op de aarde zijn om een taak te doen. Misschien kun je er achter komen wat de taak van de geest is.

    Father Urhney

    Loop terug naar Lumbridge en doe je amulet om. Ga het schuurtje van het kerkhof binnen en open de grafkist. De geest verschijnt. Praat met hem. Hij zal verbaasd zijn dat je hem verstaat. Zeg "Yep, now tell me what the problem is". Hij vertelt dat een tovenaar zijn hoofd heeft gestolen. Het hoofd ligt nu in de Wizards' Tower.

    Loop naar de toren en ga de kelder in. Wandel vervolgens door de gang en loop naar het altaar. Doorzoek het altaar, dan zal je het doodshoofd krijgen. Een skelet van level 13 zal je aanvallen, negeer dat skelet gewoon.

    Altaar

    Ga terug naar de geest in Lumbridge, open de kist en doe via de "use"-optie het doodshoofd op het skelet in de kist. De geest zal je hartelijk bedanken en belonen.


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    06-06-2009, 15:43 geschreven door Lander  
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Quest Prince rescue

    Hassan vertelt je dat Prins Ali van Al Kharid is ontvoerd door Lady Keli. Je moet de prins bevrijden. Je moet naar Osman gaan om te vragen wat je moet doen.

    Hassan

    Osman is buiten het paleis. Hij vertelt je dat je de prins als een vrouw moet verkleden en hem zo moet laten ontsnappen. Hij vertelt je ook hoe je de sleutel moet maken om de gevangenis te kunnen openen. Daar zijn wat spullen voor nodig. Je moet naar Leela gaan.

    Leela is in het noordoosten van Draynor Village. Ze zegt dat je met een heks moet praten. Dat is Aggie, die woont in het westen van Draynor.

    Hassan

    Voor de pruik (wig) moet je drie bolletjes wol hebben. Dat kun je krijgen schapen te scheren met een schaar. In de weide ten noorden van het kasteel van Lumbridge kun je schapen vinden. Scharen kun je in de general store kopen. Spin de wol van het schaap op een spinnenwiel, bijvoorbeeld die op de eerste verdieping van het kasteel van Lumbridge. Ga dan naar Ned, de man in zeemanskleren, in het huisje ten noorden van de bank van Draynor Village en vraag hem of hij een wig en een rope voor je kan maken. Dat doet hij graag.

    Ga nu weer naar Aggie in Draynor Village. Om je pruik geel te maken heb je een yellow dye nodig. Deze maakt Aggie voor je als je 2 uien en 5 gp aan haar geeft. Doe de yellow dye op je wig, je krijgt nu een mooie blonde pruik. Laat haar ook skinpaste maken. Hiervoor wil ze as, bloem, water en de redberries. Een rok kun je kopen in Varrock in het winkeltje aan het marktplein voor 2 gp.

    KeliNu heb je de sleutel nodig om de gevangenis open te maken. Je hebt zachte klei en een bronze bar nodig. Zachte klei kun je maken door klei te hakken en het nat te maken met water uit een emmer. Ga met de spullen naar de gevangenis in het oosten van Draynor en praat met Lady Keli. Vertel haar dat ze beroemd is en vraag naar haar laatste plan. Ze vertelt je over de prins. Vraag dan of ze er zeker van is dat hij niet zal ontsnappen. Ze laat ook de sleutel zien. Vraag of je hem vast mag houden. Je maakt automatisch een afdruk in de klei.

    Breng de afdruk en bronze bar naar Osman in Al Kharid. Hij vertelt je dat je de sleutel kunt ophalen bij Leela. Ga dus terug naar Draynor Village en haal de sleutel op bij Leela.

    Nu moet je Joe de guard uitschakelen. De andere guards zijn dom, die hebben toch niks door. Joe houdt van zuipen. Dus vertel dat hij even rust moet houden en vraag wat hij koopt met de wagens. Ga terug naar Leela en vraag of het een goed idee is om Joe dronken te voeren. Dat vind ze een goed plan. Voer Joe dronken met de drie biertjes.

    Doe de rope om Lady Keli en ga de cel binnen met de sleutel. Praat met de prins en geef hem de spullen. Nu ontsnapt de prins. Ga terug naar Hassan en ontvang je beloning.


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    06-06-2009, 15:42 geschreven door Lander  
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Quest Pirates

    Redbeard FrankRedbeard Frank begroet je. Zeg "I'm in search of treasure." Frank zegt dat hij wel wat voor je weet. Het heeft echter wel een prijs: hij wil een fles rum hebben. Dat mag geen normale rum zijn, het moet Karamja rum zijn! Vertel hem dat je hem rum zult brengen. Frank vertelt dat het lastig zal zijn om de rum van Karamja af te krijgen. De douane verbiedt het om sterke drank uit te voeren. Frank ziet natuurlijk (hoe kan het ook anders) dat je een slimme jongeling bent: het zal je dus vast wel lukken om een manier te vinden om de rum te krijgen.

    Vaar naar Karamja door met de zeemannen even verderop in de haven te praten. Het kost je 30 gp. Ga in het eerste noordelijke huisje dat je tegenkomt. Dit is het huis van Luthas, de eigenaar van de bananenkwekerij. Vraag "Could you offer me employment on your plantation?". Luthas zegt dat hij zeker nog hulp zoekt op de plantage. Je kunt daarom altijd een krat bananen vullen. De krat staat buiten zijn huisje. Je krijgt per kist 30 gp. Praat nog een keer met hem en zeg "That customs officer is annoying isn't she?" Luthas vertelt dat ze dat voor hem niet meer is. Ze kent hem en controleert hem niet meer, omdat ze weet dat er alleen maar bananen in zitten. Je vraagt waar de bananen heen gaan, waarna Luthas vertelt dat een klein winkeltje in Port Sarim alle kisten koopt. De winkel wordt gerund door Wydin.

    Ga nu rum kopen. Dat doe je in het café. Het kost 30 gp. Deze rum ga je in een kist met bananen stoppen. Daarna haal je de rum er in Port Sarim weer uit. De kist moet wel eerst gevuld worden, ga daarom wat bananen plukken van de bomen die ten zuiden van het café staan. Je hebt er 10 nodig.

    Loop terug naar Luthas en ga naar de kist die buiten zijn huisje staat. Doe hier de tien bananen en de rum in. Praat daarna met Luthas, dan zal hij de kist naar Port Sarim sturen. Je krijgt nu 30 gp van hem.

    Vaar terug naar Port Sarim en pak een apron van het rekje in de viswinkel als je nog geen apron bij je hebt. Het rek is in de noordoostelijke hoek van de winkel. Loop nu naar de voedselwinkel. Trek je white apron aan en probeer door de deur naar de voorraadkamer te gaan. Je wordt tegengehouden door de eigenaar van de winkel, Wydin. Hij zegt dat alleen werknemers in die kamer mogen komen. Vraag hem of je een baantje kunt krijgen. Die krijg je. Hij vraagt of je een eigen white apron hebt. Die heb je natuurlijk. Je bent aangenomen. Het eerste klusje is het opruimen van die kamer. Dat komt mooi uit. Daar staat namelijk de kist met de bananen in.

    Doorzoek de kist en pak de rum. Ga terug naar Redbeard Frank en geef hem de rum. Frank vertelt dat hij onder een piraat heeft gevaren die One-Eyed Hector heette. Deze man is erg rijk geworden. Een jaar geleden zijn ze echter gepakt door de customs and excise officer, iemand van de douane en de accijnzen. Hector is hierdoor dood gegaan, maar Redbeard Frank kon met een paar andere piraten ontsnappen. Hij heeft een sleutel voor je. Deze sleutel opent een kist in het café de Blue Moon Inn in Varrock.

    Kist

    De Blue Moon Inn is ten zuiden van de General Store in Varrock. Ga er heen en ga naar de bovenste verdieping. In het meest zuidwestelijke kamertje staat een kist. Deze kist kun je openen met je sleutel. Je krijgt nu een briefje:

    Briefje

    "Bezoek de stad van de White Knight's. In het park wijst Saradomin naar de X die de plek markeert" Dat is in Falador. Daar staat een standbeeld van Saradomin, die naar een bloemperk in de vorm van een X wijst. Graaf hier. Er zal wel een boze gardener van level 4 komen, maar die kun je gemakkelijk doden. Je kunt ook wegrennen, wachten totdat hij is gekalmeerd en teruglopen. Graaf nog een keer en je quest is voltooid.

    Bloemperk


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    06-06-2009, 15:41 geschreven door Lander  
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Quest Knight's sword

    SquireDe squire zegt dat hij de squire (schildknaap) van Sir Vyvin is. Vraag "And how is life as a squire?" Hij vertelt dat hij nu in de problemen zit. Hij is het zwaard van zijn meester, Sir Vyvin, kwijt geraakt! Zeg "I can make a new sword if you like..." De squire zegt dat hij verbaasd zou zijn als je dat kon... Het is een zwaard dat al vijf generaties in de familie is. Het is gemaakt door de Imcando dwarves, een dwergenstam die goed in smeden was. Zeg "So would these dwarves make another?" De squire vertelt dat de Imando dwarves waarschijnlijk zijn uitgestorven. Reldo, de bibliothecaris in Varrock, weet het misschien precies. De squire vraagt je of je misschien op onderzoek kunt gaan. Wij willen deze quest doen en hem helpen, kies dus voor "Ok, I'll give it a go".

    ReldoLoop naar het paleis van Varrock en ga naar de bibliotheek. Het paleis is ten noorden van het marktplein. De bibliotheek is weer in het noorden van het paleis. Zoek Reldo en vraag "What do you know about the Imcando dwarves?" Reldo vertelt dat deze stam honderden jaren de beste smids van RuneScape waren. Ze droegen de smithinggeheimen van generatie op generatie over. Helaas is de stam ongeveer een eeuw geleden verjaagd door barbaarse overheersing. Je vraagt of er dus geen Imcando dwarves meer over zijn. Een paar overleefden de invasie, maar omdat er niet zo veel meer over zijn, worden het er steeds minder. Hij meent dat er nog een paar op een schiereiland onder Asgarnia, het koninkrijk waar Falador tot behoort, leven. Ze zijn alleen erg op zichzelf. Ze willen niet vertellen dat ze van de Imcando dwarves zijn, omdat de meeste mensen denken dat ze zijn uitgestorven. Je kunt ze misschien overhalen met redberry pie. Daar houden ze erg veel van.

    Je hebt dus een redberry pie nodig. Die kun je proberen te kopen op de Grand Exchange, maar je kunt hem ook zelf maken. Je hebt er 10 cooking voor nodig. De ingrediënten zijn als volgt: een pot of flour, een hele emmer water en redberries. Je hebt ook een pie dish nodig.

    • We zijn al bij een pie dish in de buurt: die ligt op de tafel in de keuken van het kasteel van Varrock.
    • Redberries moet je van de bosjes bij de mijn ten zuidoosten van Varrock plukken.
    • Je kunt de pot of flour nu op twee manieren halen: je kunt hem zelf gaan halen, maar je kunt hem ook onderweg in de voedselwinkel van Port Sarim kopen voor 10 gp. Kopen scheelt veel tijd. Een pot of flour kun je ook maken door wat graan te plukken van een graanveld, bijvoorbeeld die in het noordwesten van Lumbridge. Gooi het in hopper in de bovenkant van de molen bij het graanveld van Lumbridge. Kies dan "Operate" bij de hendels die bovenin de molen zijn en stop de bloem uit de bak die beneden in de molen is in een lege pot.

    Maak je flour zacht met water uit je emmer, doe het op een pie dish en stop de redberries er bij. Bak het resultaat op een range, bijvoorbeeld de range in Port Sarim, die op de route ligt.

    Nu gaan we naar de Imcando dwarf. Hij leeft in een klein huisje op het schiereiland onder Port Sarim. Loop er heen. Kies voor over "Something else" te praten en vraag "Hello, are you a Imcando dwarf?" Hij wordt boos. Geef hem de redberry pie, dan zie je zijn ogen twinkelen. Nu is hij blij. Hij vindt ze namelijk erg lekker en eet hem meteen op. Thurgo vindt je meteen aardig en wil wat voor je terug doen. Praat nog eens met hem en vraag of hij een zwaard voor je kan maken. Dat wil hij wel doen voor iemand die zulke taarten geeft. Je vertelt het hele verhaal over de ridder uit Falador en zijn zwaard. Thurgo wil precies weten hoe het zwaard er uit ziet, zodat hij er eentje na kan maken. Hij heeft een plaatje nodig.

    Kaartje Thurgo

    CupboardLoop terug naar Falador en vraag de squire om een plaatje. De squire weet maar één plaatje: een plaatje met de vader van Sir Vyvin er op. Het zit in een cupboard (kastje) in de kamer van Sir Vyvin. De squire wijst je er nog eens op dat Sir Vyvin niets mag merken. Ga het kasteel via de oostelijke kant in en beklim de ladder één keer. Ga dan naar het westen. Je ziet hier weer twee trappen op je kaartje. Neem de zuidelijke, de grote trap omhoog. Hier loopt Sir Vyvin rond. Zorg er voor dat hij niet in het kamertje met de cupboard is. Praat anders even met hem en vraag hem of je hem af kunt leiden (distract). Hij vindt je dan zo raar dat hij hard weg loopt.

    Je moet zo langs allemaal monsters gaan rennen in de grot bij Thurgo's huis. Neem dus alvast je vriend, armour en voedsel mee. Vergeet vooral je pickaxe en iron bars niet. Als je een extra zwaard voor je zelf wil hebben, moet je extra iron bars mee nemen.

    Nu je je plaatje hebt, moet je weer terug naar Thurgo. Laat het zien. Thurgo vertelt nu dat hij daar wat materialen voor nodig hebt. Eerst heeft hij twee iron bars nodig. Hij heeft ook een ore nodig dat blurite heet. Dat is een materiaal dat voor normale wapens onbruikbaar is, met uitzondering van crossbows. Hij heeft het nodig voor de decoraties op de greep. Je kunt blurite maar op één plaats krijgen, dat is onderin de grot bij zijn huis. Het wordt alleen bewaakt door een sterke ice giant. In deze grot zijn veel stenen waar niets in zit, maar er zijn er ook een paar met blurite. Je hebt 10 Mining nodig om het te hakken.

    BluriteJe kunt de ingang van de grot, zoals bij elke grot, herkennen aan een rood uitroepteken op de kaart. Loop er heen en ga de grot in. Je komt nu in een ruimte met wat stenen. Als je verder loopt, kom je muggers tegen. Daarna zie je piraten. Ook daar moet je niet zijn. Ga de grot verder in. Daar zijn hobgoblins. Bij de ruimte met ijs moeten wij wezen. Ren zo snel als je kan langs de ice warriors en ice giants. Let op je kaartje, daar kun je zien wanneer je bij een plaats komt waar blurite is. Loop naar een plaats waar een pickaxe op je kaartje bij staat. Hak hier wat blurite met je pickaxe. Hak zoveel blurite als je wil. Voor één zwaard heb je één blurite ore en twee iron bars nodig.

    Ga snel terug naar het daglicht als je klaar bent. Geef Thurgo zijn spullen, dan kan hij het zwaard voor je maken. Als je zelf ook zo'n zwaard wilt, moet je het zwaard dat hij je geeft even droppen. Vraag dan om een nieuwe, geef de spullen en pak het zwaard dat je gedropt hebt weer op. Je hebt dan twee zwaarden.

    Geef het zwaard aan de squire in Falador. De quest is nu voltooid.


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    06-06-2009, 15:39 geschreven door Lander  
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Quest Imp

    Mizgog vertelt je over een collega-tovenaar die duizenden imps heeft laten verschijnen. Deze kleine pestkoppen hebben al veel van Mizgog gestolen, waaronder een paar beads. Die wil hij terug hebben. Je kunt ze krijgen door imps te doden of door ze op de Grand Exchange te kopen. Er zijn vier kleuren: black, yellow, red en white. Als je ze niet op de Grand Exchange wilt kopen, kun je het beste imps doden op de vulkaan van Karamja.

    Mizgog

    Geef Mizgog de kralen en je quest is voltooid.


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    06-06-2009, 15:38 geschreven door Lander  
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Quest Goblins

    Als je binnen komt, ruziën de twee goblin generals. De twee goblin generals kunnen maar niet besluiten wat de nieuwe kleur van hun armour zal worden. De ene generaal noemt de andere dik, hij wil jou mening horen. Kies een van de twee opties, welke maakt niet uit. Ze zullen zeggen dat het niet uit maakt wat je zegt. Vraag of jij misschien een kleur voor ze uit moet zoeken. Ze beginnen weer met ruziën. Stel voor dat er een andere kleur moet komen dan die zij in gedachten hebben. Ze willen de nieuwe kleur wel eerst zien voordat ze beslissen. Nu moet jij ze wat prototypes voorleggen. Ze willen eerst oranje armour.

    Generaals

    Ga naar de heks Aggie in Draynor Village en vraag of ze rode, gele en blauwe dyes kan maken. Met de spullen die hierboven staan, kun je ze maken. Gebruik de rode dye met de gele, dan krijg je oranje. Kleur één goblin mail oranje en één blauw. De blauwe goblin mail zullen ze na de oranje vragen, daarom hebben we die alvast gemaakt.

    Aggie

    Ga terug naar Goblin Village, ten noorden van Falador. Praat met de generaals achterin. Ze zullen weer gaan ruziën. Geef ze het oranje prototype. Ze zullen een proefpersoon oproepen, Grubfoot. Hij moet het armour gaan dragen. De generaals zijn het er over eens dat dit niet mooi staat.

    De generaals willen nu iets blauws. Gelukkig heb je dat, als het goed is, al meegenomen. Geef het, als je daar de tijd voor vindt tussen al dat ruziën door. Nu willen ze bruin, de normale keur. Geef ze dan de mail van een normale (bruine) goblin. Deze mails kun je in de kratten rond Goblin Village vinden. De bruine kleur vinden ze wel mooi. Je krijgt een gold bar als beloning voor je werk.


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    06-06-2009, 15:37 geschreven door Lander  
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Quest Ernest
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Veronica vraagt of je haar kunt helpen. Ze zit in de problemen. Kies voor "Aha, sounds like a quest. I'll help". Veronica vertelt dat zij en haar vriend Ernest naar dit huis gingen. Ze waren een beetje verdwaald, daarom ging Ernest op pad om de weg te vragen. Dat was een uur geleden. Ze is te bang om dat huis binnen te gaan, omdat het er spookachtig uit ziet. Jij moet gaan kijken.

    Ga het huis binnen. Als je binnen bent, zullen de deuren meteen sluiten. Gelukkig is er nog een uitgang aan de zijkant. Je zit dus niet voor eeuwig opgesloten.

    Klim de trap op. In het westen is weer een trap. Ga daar ook omhoog. Je komt nu bij Professor Oddenstein. Ga met hem praten en zeg dat je op zoek bent naar Ernest. De professor vertelt je dat Ernest hem aan het helpen is met een experiment. Hij is nu die kip verderop. Zeg "Change him back this instant!" Dat gaat moeilijk volgens de professor. De machine is kapot en een aantal geesten is er vandoor gegaan met belangrijke onderdelen. De professor vertelt dat ze wel ergens rond of in het huis zwerven. Hij mist een pressure gauge (drukmeter), een rubberen buis en zijn oliekan. Je moet dus op zoek naar drie onderdelen.

    Professor

    Pak de spade uit de oostelijke kamer op de begane grond. In deze kamer is ook een achterdeur, waardoor je het huis uit kan. Loop naar de composthoop in het westen van de tuin. Graaf in de prut, je zult nu een sleutel vinden. Deze sleutel heb je nodig.

    Graven

    Ga nu weer via de voordeur het huis in. Maak de gevangenis, waar het skelet in is, open en pak de rubber tube. Dit is het eerste onderdeel dat je nodig hebt voor de machine van de professor.

    Nu moet je een oil can vinden om de machine te smeren. Doorzoek de boekenkast in het westelijke kamer van van het huis. Je komt nu in een verborgen kamer. Ga hier de ladder af.

    KelderJe komt nu in de kelder van het huis. Hier moet je een paar hendels overhalen, zodat de kamer opengaat waar de kan met olie in is verborgen. De hendels zitten op verschillende plaatsen in de muur. Haal ze in de volgende volgorde over:

    • Hendel A naar beneden
    • Hendel B naar beneden
    • Ga door de noordoostelijke deur (1)
    • Hendel D naar beneden
    • Ga door de zuidwestelijke deur (2)
    • Ga door de zuidelijke deur (3)
    • Hendel A omhoog
    • Hendel B omhoog
    • Ga door de noordwestelijke deur (3)
    • Ga door de westelijke deur (4)
    • Ga door de noordelijke deur (5)
    • Hendel E naar beneden
    • Hendel F naar beneden
    • Ga door de oostelijke deur (6)
    • Ga door de oostelijke deur (7)
    • Hendel C naar beneden
    • Ga door de noordwestelijke deur (7)
    • Ga door de westelijke deur (6)
    • Hendel E omhoog
    • Ga door de oostelijke deur (6)
    • Ga door de zuidelijke deur (8)
    • Ga door de zuidelijke deur (3)
    • Ga door de westelijke deur (9)
    • Pak de oil can

    Ga de ladder weer op en haal de hendel bij de muur met de boekenkasten over. Je komt nu weer in de kamer met de boekenkasten. We gaan nu op zoek naar de pressure gauge.

    Pak het vissenvoer van de eerste verdieping. Vergiftig dit voer met de poison uit de keuken. De keuken is bij de heks in het noordwesten van de begane grond. Ga via de uitgang in het oostelijke kamertje naar buiten en zoek naar de fontein. De fontein staat in het zuidwesten van de "tuin". Voer de vissen met het vergiftigde voedsel. Die gaan nu dood. Doorzoek de fontein. Je zult de pressuge gauge vinden.

    Vissenvoer

    Breng deze spullen allemaal naar de professor. Hij maakt Ernest nu weer normaal. Ernest is je diep dankbaar, omdat het niet zo leuk is om een kip te zijn. Hij geeft je 300 gp.


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    06-06-2009, 15:34 geschreven door Lander  
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Quest Dragon slayer

    Ga de Champions Guild binnen. Dat kun je als je 33 quest points of meer hebt. Je wordt meteen begroet door de Guildmaster. Ga met hem praten en vraag "Can I have a quest?". De Guildmaster is meteen enthousiast. Er is een grootse en levensgevaarlijke quest die alleen geschikt is voor de beste champions! Als je die met succes weet te volbrengen, krijg je het recht om de legendarische Rune Platebody te dragen. Om de quest te beginnen moet je met Oziach gaan praten, een maker van rune armour. Hij zet de quest uit die de kampioenen moeten voltooien om het armour te dragen. Oziach leeft in een hut bij Edgeville. De Guildmaster vertelt dat hij soms een beetje raar kan doen.

    Loop naar Edgeville, het dorp ten noorden van Barbarian Village en zoek naar het huis van Oziach. Het is in het noordwesten van Edgeville.

    Locatie van Oziach

    Vraag Oziach of hij je een Rune Platebody kan verkopen. Hij vraagt zich af hoe jij weet dat hij die verkoopt. Zeg dat de Guildmaster van de Champions' Guild je dat heeft verteld. Oziach vertelt dat hij dat wel had kunnen raden, die guildmaster stuurt altijd "helden" op hem af met het verhaal dat hij een quest voor ze heeft. Oziach laat zijn rune platebody alleen door echte helden dragen. Je moet dus maar weggaan. Zeg "I tought you were going to give me a quest". Oziach zucht en vertelt je dat je de platebody mag dragen als je de draak van Crandor verslaat. Vertel hem dat je dat leuk lijkt. Hij denkt dat je zo'n typische roekeloze avonturier bent. Je moet de draak doden. Je vraagt hoe je dat moet doen. Je moet naar de Guildmaster in de Champions' Guild gaan om daar meer informatie over te krijgen. Oziach helpt geen avonturiers meer.

    Ga terug naar de Guildmaster van de Champions' Guild en vertel dat je naar Oziach bent geweest. Je vertelt dat je de draak van Crandor moet verslaan. Dat is geen gemakkelijke taak, zo laat de Guildmaster weten. "Dertig jaar geleden was Crandor een welvarend eiland met veel goede magiërs en avonturiers. Veel avonturiers zaten zelfs bij de Champions' Guild! Eén van de avonturiers ging echter te ver: hij ging de vulkaan van Karamja binnen. Hierdoor ontwaakte de draak Elvarg. De avonturier moet zich dapper verweerd hebben, omdat de draak tot op de dag van vandaag nog een litteken in haar zij heeft. De draak heeft het gevecht helaas gewonnen. De draak kwam naar boven en brandde heel Crandor plat met haar adem. Sommige vluchtelingen konden ontkomen en zetten een kamp op bij Rimmington, maar die is ook platgebrand door de draak. Er waren slechts drie overlevenden: Thalzar, Lozar en Melzar. Als je echt naar Crandor wil gaan, moet je eerst op Crandor zien te komen. Het eiland is omgeven door gevaarlijke riffen. Je hebt dus een goed schip en een kaart nodig om er te komen. Als je op Crandor bent, moet je ook goede bescherming tegen de draak hebben." Vraag de Guildmaster alles wat je kan. Anders moet je steeds terug!

    De guildmaster zal je vertellen dat er maar één kaart bestaat die Crandor beschrijft. Deze kaart is tussen de drie overgebleven magiërs verdeeld. Melzars deel is in een kasteel dat hij heeft gebouwd bij Rimmington. Dit kasteel is een soort doolhof, gevuld met ondode monsters. Misschien kun je er door heen komen om dat deel van de kaart te krijgen. De Guildmaster geeft je een sleutel van het kasteel, dat ook wel Melzar's Maze wordt genoemd. Thalzars deel is verdwenen. Hij heeft het verstopt en heeft het geheim waar het ligt meegenomen in zijn graf. Je zult er niet op de normale manier achter kunnen komen waar het is. Het orakel op de Ice Mountain kan je misschien helpen. Als je een paar weken geleden langs was gekomen, zou de Guildmaster hebben gezegd dat je met Lozar zelf moest gaan praten, in haar huis bij de rivier bij Lumbridge. Helaas is ze door goblins overmant, die alles hebben gestolen. Misschien heeft één van de goblins in Goblin Village de kaart. Het schip wordt lastig. Alleen een oud schip dat gemaakt is voor Crandor kan er heen varen. Er bestaat er nog maar één. Het schip ligt in Port Sarim. Je moet natuurlijk ook nog een kapitein zoeken die je er heen kan brengen. Dat wordt lastig. Je beschermen tegen de adem van de draak zal niet moeilijk zijn. De Duke van Lumbridge heeft er een speciaal schild voor.

    We gaan eerst de kaart verzamelen. Het maakt niet uit welk deel je eerst doet.

    Melzars deel

    Melzars deel is het moeilijkste te krijgen. Je moet er een Lesser Demon voor kunnen verslaan. Dat is natuurlijk een makkie in vergelijking met de draak, die lesser demon is dus geen probleem voor jou. Neem armour, de sleutel van de Guildmaster en voedsel mee. Als je de sleutel kwijt bent, moet je de Guildmaster in de Champions' Guild even om een nieuwe vragen.

    Loop naar Rimmington, het stadje dat ten westen van Port Sarim ligt. In het noorden zie je een soort kasteel. Ga hier in. Je kunt er alleen in als je de sleutel van de Guildmaster bij je hebt.

    Plattegrond

    Als je binnen bent, zie je zombie ratten. Maak ze dood, totdat je een rode sleutel krijgt. Open met deze sleutel de deur in het noordwesten. Je komt nu in een speciale kamer. Ga bij de ladder omhoog. Je komt nu op een verdieping met geesten. Dood weer geesten, totdat je een oranje sleutel krijgt. Ga hiermee de tweede deur vanaf het noorden gezien in en klim weer bij de ladder omhoog. Dood op deze verdieping skeletten, totdat je een gele sleutel hebt. Open hiermee de meest westelijke deur.

    Je komt nu in een soort gangkamer. Aan het einde is een ladder. Ga die af. Je komt nu weer in een kamertje. Ga alle ladders af totdat je in een kelder met twee zombies komt. Dood ook deze monsters weer voor de sleutel. Je hebt een blauwe sleutel nodig. Open daarna de noordelijke deur. Je komt nu Melzar the Mad tegen. Hij roept allemaal vreemde dingen, dood hem maar gewoon. Hij is level 43. Als je hem dood hebt, krijg je een paarse sleutel. Hiermee kun je naar de lesser demon. De lesser demon is level 82. Maak hem dood, zodat je de sleutel voor de groene deur krijgt. Achter deze deur is de kist met het deel van de kaart. Ga naar de kist en open hem.

    Thalzars deel

    OracleHiervoor heb je de wizard's mind bomb, lobster pot, silk en unfired bowl nodig. Ga naar de Monastery en loop richting de dwarven mine. Ga de berg op die je ziet en loop naar het noorden. Je komt nu bij een tentje. Hier staat het Oracle bij. Zeg "I seek a piece of the map to the island of Crandor" tegen haar. Ze vertelt je het volgende:

    The map's behind a door below,
    but entering is rather tough.
    This is what you need to know:
    You must use the following stuff.
    First, drink used by a mage.
    Next, some worn string, changed to sheet.
    Then, a small crustacean cage.
    Last, a bowl that's not seen heat.

    De spullen heb jij allemaal: het drankje dat door tovenaars wordt gedronken is een wizards' mind bomb. Het koord dat gedragen en omgezet is in een laken is silk, zijde. Dat is namelijk al gedragen door de zijderups. Een lobster, kreeft, is een schaaldier. Een lobster pot is dus een kleine kooi voor schaaldieren (crustaceans). De unfired bowl heeft geen hitte gezien, omdat hij nog niet gebakken is. De deur van het raadsel beneden is in de dwarven mine. Misschien weet je dat hier een gang naar een vreemd kamertje is. Hier zit een deur voor.

    Ga de dwarven mine in via de ingang bij de Ice Mountain, de berg waar je nu bent. Loop een klein stukje naar het zuiden en ga dan naar het oosten. Je komt nu bij de gang naar het kamertje. Ga naar de deur toe en doe je spullen er één voor één op. De deur zal nu openen.

    Deur

    Loop naar de kist toe die je ziet en open hem. Je zult zien dat er een inscriptie op staat. Er staat op dat deze kist de kaart van het geliefde thuis op staat. De vinder moet het laten liggen. De eer van de persoon verbood het om het te vernietigen, maar hij heeft er wel veel moeite voor gedaan om het onvindbaar te maken. De kaart leidt naar de grot waar het beest leeft dat zijn thuis, familie en alles waar hij van hield heeft vernietigd. Wraak is niet nodig, dat zou er alleen maar toe leiden dat een ander land zal worden aangevallen. De persoon van de kist kan je niet tegenhouden, maar vertelt wel dat je een grote held bent dan iedereen van Crandor als je de draak kan verslaan. Doorzoek de kist en pak de kaart.

    Lozars deel

    WormbrainAls je 33 magic hebt, moet je een law rune, een air runes en materiaal om een goblin vanaf afstand te doden meenemen. Je kunt de goblin niet met melee doden. Dat moet met Ranged of Magic. Als je nog geen 33 magic hebt, hoef je alleen 10.000 gp mee te nemen. Je hoeft dan ook geen goblin te doden.

    Ga naar de gevangenis van Port Sarim. De gevangenis is helemaal in het zuiden. Zoek in de gevangenis naar de goblin Wormbrain. Hij vraagt wat je moet. Zeg dat je hebt gehoord dat hij een deel van een kaart heeft die jij nodig hebt. Wormbrain vraagt zich af waarom hij je die kaart zou geven. Je kunt de goblin nu doden met Ranged of Magic en de kaart pakken met Telekinetic grab. Als je die spreuk nog niet kunt, moet je hem geld betalen. Zeg dan dat je er misschien wel voor wilt betalen. Je biedt 500 gp. Wormbrain wil op zijn minst 10.000 van je. Je moet hiermee akkoord gaan, anders zul je de telekineticmanier moeten gebruiken om de kaart te bemachtigen.

    Het schild

    Het schild om je te beschermen tegen de draak is in het bezit van de Duke van Lumbridge. Dit schild heb je echt nodig, omdat je anders dood zult gaan. Teleporteer naar Lumbridge en ga naar de duke. Hij is op de eerste verdieping van het kasteel. Ga dus de ladder op.

    Vertel de duke dat je op zoek bent naar een schild om draken te doden. Hij vraagt welke draak. Zeg natuurlijk dat het om Elvarg gaat. Hij vraagt of je er zeker van bent, dat ben je. De duke herhaalt nog eens dat het een gevaarlijke draak is. Crandor was vroeger net zo'n stad als Falador en Varrock. Op een dag was de handel ineens stilgelegd. De vader van de duke was erg bang en plaatste wachters op de torens om te kijken of de draak er al aan kwam. Zeg dat zelfs dat je niet afschrikt. Je krijgt nu het schild.

    De boot

    Neem voor je boot 90 nails, 3 planken, 2.000 gp en een hamer mee. De boot ligt in Port Sarim. Ga er heen en loop helemaal naar het zuiden van de haven. Ga vervolgens naar het oosten. Hier staat Klarense op de pier. Hij vraagt of je een schip wil kopen. Hij vertelt er wel bij dat het schip momenteel niet echt in een goede staat is, maar dat dat goed op te knappen is. Koop het schip voor 2.000 gp en ga er op. Ga dan het ruim in en repareer het schip met 90 nails en 3 planken. Je boot is nu zeewaardig.

    De zeeman

    NedDoe de drie stukken kaart aan elkaar. Je hebt nu de complete kaart. Nu moeten we op zoek naar een zeeman. Misschien kun je Ned, die goede oude kapitein in Draynor Village, strikken om je naar Crandor te varen. Ga met hem praten en vraag of hij een zeeman is en hij je naar Crandor kan brengen. Hij zegt dat hij te oud is. Hij vraagt nog eens waar je heen wil. Dat is dus Crandor. Ned vertelt dat het erg moeilijk is om daar nog te komen, maar dat hij het graag wil als dit een kans is om nog eens te varen. Het is alleen wel zo dat geen kapitein het in zijn hoofd haalt om daar heen te gaan... Maar je leeft maar één keer! Hij doet het. Je vertelt dat je boot de Lady Lumbridge is. Hij weet dat dat niet zo'n goed schip was, maar je vertelt dat je het schip hebt gerepareerd. Je geeft Ned de kaart en spreekt af dat jullie elkaar op het schip ontmoeten.

    Het gevecht

    Maak je klaar voor het gevecht. De draak kan goed tegen magic, dus gebruik dat niet. Doe je armour aan, neem je voedsel mee en doe het anti-dragon shield aan. Zonder anti-dragon shield zul je in een pijnlijke dood sterven!

    Praat met Ned op je schip in Port Sarim. Hij vraagt of je er klaar voor bent. Zeg dat je dat bent, dan gaan jullie op reis. Je ziet een filmpje waarin Ned blij is dat hij weer zeilt. Jullie komen in een storm te recht. Jawel, het regent in RuneScape! Heb je dat ooit meegemaakt? Elvarg komt ook even langs vliegen. Niemand ziet het, behalve jij. Opeens gaat het schip in de brand. Het is de draak! Cabin boy Jenkins wordt vermoord. Jullie zinken bijna, totdat jullie land zien. BOEM! Dat was je mooie schip. Gelukkig ben je wel op Crandor aangekomen.

    Loop naar het uitroepteken op de kaart door op je minimap te klikken. Je kunt hier naar beneden. Doe dat. Je komt nu in een grot met skeletten. Loop door, dan zie je vanzelf een muurtje waar Elvarg achter is. Maak je klaar voor het gevecht en klim over het muurtje. Dood dan Elvarg. Je zult automatisch het hoofd van haar romp afhalen als ze dood is. Dit hoofd moet je naar Oziach brengen, als bewijs dat je haar gedood hebt. Toch zal Oziach je ook geloven als je dat hoofd niet hebt.

    Dood

    Je zou nu weg kunnen teleporteren, maar nu je op Crandor bent geweest, kun je ook een geheime deur gebruiken. Loop nog even verder de grot in. Loop langs de Lesser Demons. Hier is een muur, die je weg kunt duwen. Je komt nu in de vulkaan van Karamja. Je kunt nu ook weer terug naar de Lesser Demons.

    Keer terug naar Oziach. Hij vraagt of je de draak al dood hebt. Hij is erg verbaasd als je het hoofd laat zien en biedt zijn excuses aan omdat hij je heeft onderschat. Hij wil je graag rune platebodies verkopen. Je quest is nu voltooid. Gefeliciteerd!


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    06-06-2009, 15:31 geschreven door Lander  
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Doric vraagt zich af wat een avonturier zoals jij zijn nederige smederij zoekt. Zeg "I wanted to use your anvils". Doric vertelt je dat zijn anvils al druk genoeg bezet zijn door hemzelf. Hij maakt pickaxes. Als jij hem wat materialen kunt geven, laat hij je gebruik maken van zijn anvils. Vertel hem dat het goed is door "Yes, I will get you the materials" te zeggen. Doric vertelt je nu wat hij nodig heeft: 6 clay om gietvormen te maken, 4 copper ore en 2 iron ore. Hij zal je er een beetje voor betalen. Als je "Where can I find those?" zegt, vertelt hij je waar je ze kunt krijgen: in de Dwarven mine. Deze mine is ten oosten van waar je nu bent.

    Doric

    Hak de ores of vraag of iemand anders dat voor je doet. Je kunt ze misschien ook kopen in het winkeltje in de Dwarven Mine. Deze winkel wordt gevuld door spelers die daar hun ores verkopen.

    Ga met de ores terug naar Doric. Hij vraagt of je alles bij je hebt. Als je dat hebt, zeg je dat. Doric vraagt dan of je ze wil geven en zegt dat hij er wat geld voor geeft. Je mag zijn anvils gebruiken wanneer je maar wilt.


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    06-06-2009, 15:29 geschreven door Lander  
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Quest Demon slayer

    De gypsy vraagt je om wat geld. Geef haar 1 gp. Haar glazen bol gaat bewegen en ze gaat je een voorspelling doen. Ze ziet je een imponerend zwaard vasthouden. Dat zwaard herkent ze. Daarna wordt alles zwart. Ze vertelt dan een verhaal over de slechte demon Delrith die opnieuw is verschenen om Varrock te verwoesten, net als 150 jaar geleden. Het monster werd toen verslagen met een speciaal zwaard door de held Wally. Nu moet de demon opnieuw worden verslagen en jij bent de uitverkorene. Zeg dat Wally niet zo'n heldennaam is en vraag daarna hoe Wally de demon versloeg. Je krijgt nu een filmpje te zien. Onthoud de spreuk die in het filmpje wordt verteld. Dat kun je doen door de spreuk op te schrijven of een printscreen te maken door op de printscreenknop (rechtsboven backspace) van je toetsenbord te drukken en het plaatje in Paint te plakken. Vraag daarna waar je Silverlight, Wally's zwaard, kunt vinden om het opnieuw te gebruiken.

    Ga naar het paleis van Varrock, dat ten noorden van de tent is. Praat hier met Sir Prysin. Hij heeft het speciale zwaard Silverlight om de demon te doden. Hij heeft eerst de drie sleutels nodig om de kist waarin het zwaard ligt open te maken.

    Eerste sleutel

    Ga naar het noordwesten van het kasteel en klim de ladder op. Ga nog een ladder op en praat met Captain Rovin. Zeg dat er een demon de stad gaat verwoesten en het belangrijk is. Vertel ook dat je van Sir Prysin naar hem moest gaan en vraag waarom hij de sleutels aan hem heeft gegeven. Hij geeft je de sleutel.

    Tweede sleutel

    Hier heb je een emmer of een jug voor nodig. Ga naar de keuken van het kasteel. De keuken is in het noordoosten van het kasteel. Beklim, als je nog geen emmer hebt, de ladder en pak de bucket uit het kamertje dat je ziet. Vul hem bij de sink van de keuken en ga via de keuken het kasteel uit. Daar is een drain. Gebruik je jug of emmer met de drain, de sleutel spoelt nu naar beneden. Verlaat het kasteel langs de rechteruitgang. Hier is een manhole (staat met een ! op de kaart). Klik er op en ga naar het noordwesten van de kerker. Daar ligt de sleutel.

    Locatie sleutel

    Derde sleutel

    Hier heb je 25 normale botjes voor nodig. Notes mogen niet. De derde sleutel is in het bezit van Traiborn, een tovenaar in de Wizards' Tower ten zuiden van Draynor Village. Ga de ladder op en zoek Traiborn. Geef hem 25 botjes voor zijn ritueel en hij zal je de sleutel geven.

    Locatie Wizards' Tower

    Ga met de sleutels naar het paleis van Varrock en praat weer met Sir Prysin. Hij opent de kist en geeft je Silverlight. Ga als je de spreuk bent vergeten nog even langs Gypsy om haar te vragen wat de spreuk was. Onthoud hem nu wel.

    Loop nu naar de demon Delrith ten zuidoosten van Varrock, bij de dark wizards. Je zult een filmpje te zien krijgen waarin Delrith wordt opgeroepen. Je zult worden aangevallen door Dark Wizards. Dood ze en probeer Delrith te doden. Gebruik de spreuk met de woorden Aber, Camerinthum, Carlem, Gabindo, en Purchai in dezelfde volgorde als Wally in het filmpje van de heks deed en dood de demon. Ga nog eens langs Gypsy als je de spreuk niet meer weet. De spreuk is voor iedereen anders. Wij kunnen je jouw spreuk niet vertellen.

    Gevecht


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    06-06-2009, 15:27 geschreven door Lander  
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Quest Cook's assistant

    De kok heeft je hulp nodig. De Duke van het kasteel is bijna jarig en nu moet hij een taart bakken. Hij heeft geen ingrediënten meer op voorraad, dus nu zoekt hij een aardige avonturier om hem te helpen. Pak een pot van de tafel. Doe ook het luik in de vloer van de keuken open en ga naar beneden. Pak daar een emmer van de grond.

    • Bucket of milk: Hang een emmer met een dairy cow met de "Use"-optie van de emmer. Dairy cows staan in een veld met koeien, zoals noordelijk van de kippenboerderij in het noordwesten van Lumbridge of in de wei ten oosten van de boerderij in het noordoosten van Lumbridge
    • Egg: Ga naar de boerderij in het noordoosten van Lumbridge en pak er een.
    • Pot of flour: Ga naar het noordwesten van Lumbridge en pluk een graanhalm van het veld bij de molen. Doe die in de bak bovenin de molen en verzet de hendels. Doe dan een pot in de de bak onderin de molen.

    Breng de ingrediënten naar de kok. Hij zal je belonen voor de moeite.


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    06-06-2009, 15:25 geschreven door Lander  
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Quest Black Knights

    Eisen: Je hebt 13 Quest Points nodig. Je moet langs Black Knights van level 33 kunnen rennen.

    Benodigde spullen: Een cabbage die niet van Draynor Manor komt (tijdens de quest te halen), een iron chainbody winkels of Grand Exchange) en een bronze med helm te koop in Barbarian Village, Grand Exchange of gratis af te halen in Draynor Manor).

     

    Ga naar het White Knight's Castle in Falador. Dat is dat grote witte kasteel ten zuiden van het plein. Loop vanaf de binnenplaats naar het westelijke gedeelte van het kasteel en klim de trap op. Ga nog een trap op en zoek Sir Amik Varze. Sir Amik Varze vertelt dat ze in de problemen zitten: ze worden gedwongen grote bergen geld aan de Black Knights te geven. Als ze dit niet doen, zal de stad Falador worden aangevallen. Normaal is het niet zo'n probleem om iets aan de Black Knights te doen, maar nu zeggen de Black Knights dat ze een verschrikkelijk wapen hebben gevonden. Jij moet nu het plan van de Black Knights saboteren, omdat alle White Knights van Falador al bekend zijn bij de Black Knights.

    Loop naar de Monastery die noordwestelijk van Barbarian Village ligt. Als je niet weet hoe je daar heen moet lopen, kun je hieronder op het kaartje kijken. Pluk een paar cabbages van het veld ten noorden van de Monastery als je nog geen cabbages hebt hebt. Neem er voor de zekerheid nog maar een paar extra mee, je kunt ze natuurlijk per ongeluk (of expres, als voedsel) opeten. Loop nu naar het westen, richting de Ice Mountain. Ga vlak voor het pad die naar de top van de berg gaat, naar het noorden. Je zult de vesting van de Black Knights vinden. Doe je iron chainbody en bronze med helm aan, zodat je er net als hun uitziet. Ga door de deur naar binnen.

    Route Plattegrond

    GrillZoek de valse muur in het noorden, open hem en ga er door heen. Ga nu twee ladders op. Loop richting het zuiden en ga de eerstvolgende ladder af. Loop hier door de deur. Ga hier ook weer de ladder op en de andere ladder die je ziet af. Je bent nu in een kamer met een altaar. Ga hier ook uit en loop naar het balkon. Ga hier snel de ladder af. Loop door de geheime gang en luister het gesprek bij de grill in de muur af door de rechtermuisknopoptie bij de grill in de muur te gebruiken. Als je het gesprek niet af kunt luisteren, moet je even checken of je wel bij Sir Amik Varze bent geweest en de quest in je quest journal een gele kleur heeft. De mensen achter de grill moeten cabbage van Draynor Manor hebben, maar omdat jij hun plan gaat saboteren geef jij ze een cabbage die juist niet uit Draynor komt.

    Ga helemaal terug naar de ingang van het kasteel. Als je erg beschadigd bent, is het handig om de monks bij de Monastery even op te zoeken. Zij zullen je gratis weer beter maken.

    Ga, als je er klaar voor bent, de eetkamer met de drie Black Knights binnen. Ze vallen je aan, dus ga snel de ladder op. Loop verder en duw de muur opzij. Je ziet nu een gat, gooi daar je cabbage in. Je zult een lach horen. Je plan is geslaagd. Loop terug naar Sir Amik Varze om hem het goede nieuws te melden. Hij zal je rijkelijk belonen.


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    06-06-2009, 15:23 geschreven door Lander  
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.quest guide The Hunt for Red Raktuber

     

    Larry zit vast in zijn trui en roept dat de pinguïns hun snode plannen gaan uitvoeren. Hij vertelt dat de andere medewerkers van de dierentuin hem in de trui hebben gestopt om hem tegen zichzelf te beschermen. Zeg dat je hem zult helpen. Hij vertelt dat hij op vakantie in Witchaven een reusachtige pinguïn heeft gezien toen hij aan het vissen was.

    Begin

    Ga naar het zuidwesten van Witchaven. Je ziet hier enorme voetsporen in het zand. Nu geloof je Larry. Vertel hem dit blijde nieuws. Larry denkt dat het een pinguïnonderzeeër is. Nu komt de directeur van de dierentuin, die Larry weer in de apenkooi wil opsluiten. De directeur gelooft jou ook niet als je zegt dat hij even in Witchaven moet gaan kijken. Uiteindelijk doet hij dat toch. Hij laat Larry vrij. Larry gaat uit zijn trui en zegt dat je weer naar de ijsberg moet om informatie te verzamelen.

    Ga met je pinguïnnenpak naar de boot bij de rock crabs ten oosten van Rellekka. De dichtbijzijnde fairy ring is DKS. Vaar vervolgens naar de ijsberg. Hier is Larry. Hij wil dat je er achter komt hoe je op de duikboot moet komen, hoe je hem opspoort en hoe je hem vernietigt. Ga in je pinguïnnenpak en glijd naar het noordwesten. Doorzoek de lawine om naar binnen te gaan.

    Praat met de KGP interrogator in het westelijke kamertje. Hij gaat je de kunst van het ondervragen leren en wil je meteen op de proef stellen van wat je eerder hebt geleerd. Zeg dat je mee doet. Hij vertelt dat je een pinguïn van de duikboot moet ondervragen, waar ze contact mee hebben verloren. Deze pinguïn stond ineens op de stoep en kwam met een rare boodschap. Elke keer dat ze contact proberen te maken met de onderzeeër, verdwijnt de onderzeeër. Ze denken dat er een code is om op de onderzeeër te komen. Jij moet achter die code komen.

    Ondervraging

    De pinguïn zegt dat hij een bericht aan de Pescaling moest geven. Hij zegt dat de kapitein niet meer aan de Pescaling gehoorzaamd. Hij wil eenheid in de zeewezens brengen door de mensen te verwoesten. Jij moet de pinguïn zo ver zien te krijgen dat hij alles vertelt. Dat doe je door hem van jouw gelijk te overtuigen.

    • My captain trusted me above all other shipmates, to deliver his message to the Pescaling
      Your captain must trust you a great deal
    • My captain found a greater leader
      What leader could possibly be greater than the Pescaling?
      The sea may control you Captain, but he controls your life
    • He will bring unity by destroying the humans
      Why not unite all penguins to The Sea, first?
      He is only demonstrating his impatience
    • Nothing can stop him
      If he comes to rescue you, he'll be captured
    • Our sacrifice will be remembered
      'Our sacrifice'? Only you appear to be making the sacrifice

    De pinguïn is er nu van overtuigd dat de kapitein de verkeerde keuzes heeft gemaakt. De pinguïn vertelt dat je de duikboot met de hoorn van de zee moet roepen. Daarna moet je de dans van de zee uitvoeren. Schrijf op wat hij zegt, dit heb je later nodig! Bij iedereen is het anders. Nu weet je hoe je op de duikboot moet komen. De KGP interrogator laat doorschemeren dat de hoorn van de zee op de kist naast hem ligt. Pak de spullen van de kist. Kijk welk hoedje de pinguïn op heeft en zet dat hoedje op. Dat hoedje moet je later namelijk ophebben.

    Praat nu met muzikanten Ping en Pong in het noordoostelijke kamertje. Ze vertellen dat de pinguïns met kleine mensen uit warme plaatsen hebben gepraat, waarna de duikboot is gekomen. Je moet naar de War Room voor meer informatie. De bewaker buiten het kamertje bewaakt daar de deur voor. Je moet een slaapliedje voor de bewaker zingen, zodat je er langs kunt.

    Ga een praatje maken met de bewaker. Na een gesprekje kom je achter waar hij van houdt. Praat nu weer met Ping en Pong. Je moet hun liedje invullen. Een van de mogelijke combinatie van goede woorden is:

    Rockhopper peeenguin, on the ice drop, when the ice breaks, your body will drop, chicklings will come circling, watching your fall, and down will come penguin, squirrels and all. Rockhopper peenguin, in the blue sea, bears are approaching, they want you for tea. You can defeat these terrible foes, with your secret weapon: a kiss on the nose. Rockhopper penguin, king of the sea, you are a way cooler than claws ever could be.

    De bewaker valt nu diep in slaap. Open de deuren met de hendel. Praat nu met de dwergen in het oostelijke kamertje. Ze willen dat je bewijst dat je een spion bent. Ga je pak uit en praat weer met de dwergen. Ze vertellen dat ze gevangen zijn en voor de pinguïns moeten werken. Ze vertellen dat ze een onderzeeër moesten bouwen. Je zegt dat de onderzeeër de havens van RuneScape verwoest en je vraagt hoe je de onderzeeër stop kunt zetten. De dwergen zouden niet weten waarom ze dat zouden doen. Als je voor elke dwerg zo'n mooi pak maakt, willen ze het wel doen.

    Ga de kamer uit. Je wordt nu uit de ijsberg gegooid en komt weer bij Larry uit. Vraag hem of hij de spreuk om je kleiner te maken ook van veraf kan uitspreken. Dat kan hij niet, maar misschien passen de dwergen wel in een groter pak en werkt dat ook. Je hebt 8 silk, vier planken en naald en draad nodig. Als je die hebt, moet je weer in je pak gaan.

    Waggel en glijd terug naar de dwergen. Ga weer uit je pak en geef ze de spullen. Nu geeft de dwerg je een gereedschapskist met gereedschap dat je nodig hebt om de onderzeeër te saboteren. De onderzeeër zal hierdoor in de dichtbijzijndste haven weer omhoog komen. De dwerg legt je uit hoe je de onderzeeër moet saboteren. Doe het na op het bord in het midden van de kamer.

    1. Haal de wire box cover (deksel) er met de wrench (moersleutel) af
    2. Knip de groene en rode draadjes met de kniptang door
    3. Leid het reservedraadje van groen naar rood
    4. Tape de draadjes vast
    5. Pomp lucht in de pijp totdat het metertje in het rode staat.
    6. Draai aan het wiel totdat het in metertje in het groene staat, recht omhoog
    7. Haal de hendel over

    Ga terug naar Larry. Hij zegt dat je nu uit moet zien te vissen waar de onderzeeër is. Je moet met Noodle gaan praten, de pinguïn die op de zwarte markt actief is en je het neppaspoort in Cold War gaf. Hij staat nog steeds ten zuidoosten van de lawine. Hij wil je woord dat zijn broeder op je kan rekenen wanneer dat nodig is. Zeg ja. Hij vertelt dat de locatie rechtsachter in de kamer vol kubussen en pinguïns is verborgen.

    Betreed de ijsberg weer en laat je ID aan de bewaker bij het kamertje met de kubussen zien. Je moet nu rechtsachterin zien te komen zonder dat de bewakers je zien. Gelukkig zijn de bewakers redelijk blind. Ga via het noorden naar het helemaal oosten en ga een paar stappen naar het zuiden. Ga dan de eerstvolgende gang westelijk en verder naar het zuiden. Doorzoek de tafel in het zuidoostelijke kamertje om een telegram te krijgen. Ga via dezelfde route weer ongezien naar buiten. Als dat niet lukt, raak je je telegram kwijt en moet je het opnieuw proberen.

    Telegram

    Laat het telegram aan Larry zien. Hij zegt dat je naar de kust van Yanille moet gaan. Doe dat. Neem je pak weer mee en zorg er voor dat je hetzelfde hoedje draagt als de pinguïn die je hebt ondervraagd. Larry staat ten oosten van de muur, tegenover de zuidelijke punt. Blaas dan voor de duikboot. De duikboot zal omhoog komen. Doe de groeten die de pinguïn je heeft verteld. Nu verschijnt de onderzeeër. Als dat niet zo is, moet je kijken of je het goede hoedje op hebt en de goede groeten hebt uitgebracht.

    Larry

    Ga in de onderzeeër de ladder op en loop naar het oosten van de onderzeeër. Praat hier met de kapitein. Hij zegt dat je bent gekomen om iedereen te redden. Je bent gezonden door de pinguïns op de ijsberg. Lieg of vertel de waarheid. Na een hoop gezaag beland je in het gevang. Ze hebben je gereedschapskist afgepakt. Doorzoek de kapstok in het westen om een aantal vervangende spullen te krijgen.

    Open de celdeur met de zwaardvis die je hebt gevonden. Ga nu naar het paneel.

    1. Haal de wire box cover (deksel) er met de krabbenklauw af
    2. Snijd de groene en rode draadjes met de haaientand door
    3. Leid de elektrische aal van groen naar rood
    4. Bind de draadjes vast met het zeewier
    5. Pomp met de pufferfish lucht in de pijp totdat het metertje in het rode staat
    6. Draai met de octopus aan het wiel totdat het in metertje in het groene staat, recht omhoog
    7. Stop de zwaardvis in het gat van de hendel en haal hem over

    De onderzeeër gaat nu naar een tropisch eilandje. Je komt hier een paar kwaadaardige pinguïns tegen, die Larry gevangen hebben genomen. Je komt er achter dat je eigenlijk voor de pinguïns hebt gewerkt en de onderzeeër gewoon hebt teruggebracht nadat die door de gestoorde kapitein was gejat. De dwergen zaten ook in het complot. Zij zijn van de Red Axe, waar je in dwergenquests ook al van hebt gehoord. De pinguïns nemen Larry mee om hem te ondervragen en laten jou lekker op het eilandje zitten.

    Gelukkig zie je een als boom verklede ijsbeer. Hij heet Chuck. Praat met hem. Hij zegt dat hij zich heeft verkleed om van jouw en Larry's vorderingen op de hoogte te blijven. Hij is van de PBJ, die met Larry samenwerkt om de pinguïns tegen te houden. Chuck vertelt dat ze Larry nu mee hebben genomen maar het Moederland van de pinguïns, waar jij niet heen kunt. Je vaart nu op de buik van de ijsbeer terug naar de dierentuin van Ardougne. Hij vertelt dat hij nu Larry's taken overneemt totdat Larry terug is.

    IJsbeer


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    06-06-2009, 10:09 geschreven door Lander  
    01-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jagex clan cup
    de vertaalde versie van: 29 mei 2009 - De Jagex Clan Cup 2009 De laatste drie maanden hebben de clans in RuneScape gevochten om te beslissen welke clans echt de beste der besten zijn. Bloed werd vergoten, wapens verkruimeld en de aloude strijdkreet "Lol, pwned u nub" kon in gans Gielinor worden waargenomen. Toen het stof was neergedaald, staken er nog drie clans met kop en schouders boven de rest uit, als kampioenen van de Jagex Clan Cup 2009. Er waren drie bekers te vergeven: de combat cup, de skilling cup en de favoriet van all-rounders, de gecombineerde cup. Rond de 25.000 geharde spelers schreven zich voor de wedstrijd in en tijdens acht weken knockoutgevechten zagen we 100 clans worden verslagen, wat betekent dat de druk in de laatste rondes zeer hoog op liep! De finale van de combat cup ging tussen "The Titans" tegen het almachtige "Damage Incorporated". Zoals verwacht was het gevecht erg spannend en waren de tegenstanders aan elkaar gewaagd en hadden beide clans een fantastische organisatie. Uiteindelijk waren het The Titans die er met de combat cup als buit vandoor gingen, winnend met 53 mensen van de 100 tegen 100 aan het begin. Gefeliciteerd met het worden van de clan die je zeker niet in het donker tegen wilt komen! Gefeliciteerd, Titans. Jullie verdienen het! De combined cup volgde, met God Hunters en Wicked Fury die elkaar bestreden tot de dood erop volgde. Beide teams namen de strijd zeer serieus, maar het was Wicked Fury die als winnaar overbleef door Stealing Creation met 28.215 tegen 16.845 te winnen. Hierdoor werd deze clan uiteindelijk als winnaar van de Combined Clan Cup van 2009 gekroond. Wicked Fury, wij saluteren voor jullie! Alsof dat nog niet genoeg is, waren wij getuige van een zeer felle strijd tussen 84 clans in totaal, die streden om strijd om de Skilling Clan Cup te beslissen. Alle clans die deelnamen skilden tot op het bot, maar het was "Divination" die de overwinning greep, met een gemiddelde van 71,146 xp in een uur met een combinatie van Fishing en Woodcutting. "The Experts" werden tweede met 67.694 xp in een uur en de "Malkavian Scourge" eindigde als derde met 66.694 xp per uur. Gefeliciteerd Divination - jullie willen het! Dus, de resultaten zijn: • Winnaars van de Jagex Cup 2009 Combat Cup: The Titans • Winnaars van de Jagex Cup 2009 Combined Cup: Wicked Fury • Winnaars van de Jagex Cup 2009 Skilling Cup: Divination We willen iedereen bedanken die aan de Jagex Clan Cup mee deed. Alles wat je hoeft te doen, is naar het forum gaan en je inschrijven bij een clan (of je eigen maken, natuurlijk!), je registreren bij het Community management team en gaan oefenen, omdat we kennelijk een onverzadigbare lust om gevechten, skills en het kijken naar clans die worden geownd, veroorzaken. Mod Timbo Gemeenschapsbeheerder van RuneScape
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (11 Stemmen)
    01-06-2009, 10:29 geschreven door Lander  
    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Blog als favoriet !

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs