Welkom op mijn blog!
Inhoud blog
  • Paasdecoratie
  • Nog een Paasdecoratie
  • Bol met gevlochten grassen
  • PRIVELESSEN vanaf 2 PERSONEN op afspraak
  • Enkele mooie filmpjes
    Zoeken in blog

    Zoeken met Google


    E-mail mij

    Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.

    Archief per dag
  • 20-03-2013
  • 24-10-2011
  • 01-07-2011
  • 28-06-2011
  • 27-06-2011
  • 26-06-2011
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    dansrustroest
    www.bloggen.be/dansrus
    RITA's BLOEMENCREATIES
    HALLO IEDEREEN. Via deze manier kan u zich inschrijven voor een workshop bij mij thuis in Meeuwen, bij u thuis of op locatie. Voor een creatie op maat kan u mij steeds vrijblijvend contacteren via ritaverkinderen@gmail.com of 0032 0498 04 11 56
    20-03-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nog een Paasdecoratie
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Tags:Pasen, paasstuk
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bol met gevlochten grassen
    Bol met gevlochten grassen








    Tags:gevlochten, grassen
    24-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.PRIVELESSEN vanaf 2 PERSONEN op afspraak

    U leert in een gezellige, losse sfeer, op uw eigen tempo exclusieve decoratieve bloemstukken te maken.

    01-07-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Enkele mooie filmpjes


    Bloeiende bloemen

    Ontluikende orchidee

    Ontluikend ammarylis

    Prachtige roos

    Jonathan Drori


    28-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Geplande workshops en lessenreeks

    Bij Rita wordt er gewerkt in een gezellige, huiselijke sfeer, met een gratis drankje op aangepaste floristentafels.

    De workshops zijn in kleine groepen, vanaf 5 personen.

    U leert per workshop een techniek of een nieuwe trend en er wordt ook gebruik gemaakt van materiaal uit de natuur. Zo maakt iedereen een uniek werkstuk.

    Reserveren en inschrijven is een must.
    ritaverkinderen@gmail.com

    Muntstraat 12 te Meeuwen,
    011-79 18 86 of 0498 04 11 56.

    Mee te brengen: Handdoek, vuilniszak, schaar, snoeischaar, mesje, ...

     


    Tags:Lesgeven, bloemschikken, bloemstuk, leren bloemschikken, Rita, workshops, creatief bloemschikken, hobby
    27-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Huwelijk
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Durf gerust eens afwijken van de gebruikelijke bloementuil of plant

    Bijlagen:
    Huwelijk 001_k.jpg (269.9 KB)   


    Tags:Huwelijk, trouwfeest, gouden bruiloft, ...
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tafel- & decostukken
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Al ooit eens aan een goed gevulde dis aangezeten?
    Lekker eten, goed gezelschap, en toch ontbrak er iets.

    Een mooi gedecoreerde ruimte en een aangepaste tafeldekking zorgen voor de gewenste sfeer.

    Bijlagen:
    Deco 002_k.jpg (682.8 KB)   
    Deco 001_k.jpg (602.6 KB)   
    Deco 003_k.jpg (679.1 KB)   
    Deco 004_k.jpg (603.7 KB)   


    Tags:tafeldecoratie, tafelversiering, bloemstuk
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rouw- grafwerk
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ook bij droevige gebeurtenissen kan een mooi bloemstuk helpen om de emoties te verwerken of de pijn te verlichten

    Bijlagen:
    Grafstuk 001_k.jpg (609 KB)   
    Grafstuk 002_k.jpg (513.6 KB)   
    Grafstuk 003_k.jpg (595.5 KB)   


    Tags:rouw, verdriet, begrafenis, grafstuk, verlies, overlijden, bloemschikken
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bloempot met de wortel van de maïsplant
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ieder jaar weer, na het oogsten van de maïs zie je ze, de velden met de wortels en een stukje steel van de gerooide maïsplant. Met deze maïsstokken kan je een mooi ogende bloempot maken om bijvoorbeeld chrysanten in te zetten.
    Vraag de eigenaar van het veld toestemming om een paar van deze stokken te gebruiken. Naargelang de grootte van de plastieken bloempot kies je stokken van een bepaalde lengte. Let wel dat je deze met de wortels en al van het veld haalt. Laat ze drogen. Als ze goed droog zijn kan je ze met het lijmpistool rond de gekozen plastieken bloempot lijmen.
     Je kan nog verder afwerken met een sierkoord, die ook het geheel beter op zijn plaats houdt. 

    Bijlagen:
    Maispot1_k.jpg (510.1 KB)   
    Maispot_k.jpg (722.3 KB)   


    Tags:bloemschikken, bloempot, creëren, maken, maïs, chrysant
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Carpe Diem
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    "Carpe Diem ", de titel van mijn vrij werkstuk in mijn eindwerk voor floriste "Kronkels van het leven".
    "Carpe Diem" of pluk de dag, een  momentopname, een visualisatie van een gevoel, de verwoording van een filosofie, een fragment belicht uit de wirwar van het bestaan.
    De kronkels van de gewrongen lianen verwijzen naar de levensweg met zijn vele obstakels en constante keuzes.
    Bloemen maken deel uit van alle facetten van ons leven.
    Zowel bij droevige gebeurtenissen als bij blije momenten zijn ze een spiegel van onze gevoelens.
    Ook bloemen ontluiken, groeien, bloeien en sterven.
    De rust wordt gecreëerd met bolmos, rosae en Dianthus barbatus.
    Het roze van de bloemen: het jij en ik, tederheid, de kracht van het licht, blijdschap, geluk en vriendelijkheid, verstrengeld in de Cipo Rosca, creëerd een gevoel van romantiek en mysterie.

    Commercieel gebruik: Opening van een zaak, blikvanger bij een evenement, ...

    Bijlagen:
    Carpe Diem 002_k.jpg (608.4 KB)   
    Examen Florist k.jpg (707.9 KB)   


    Tags:Carpe Diem, bloemschikken, creëren, bloemstuk, realisatie
    26-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Personalia
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ik ben Rita Verkinderen, geboren in het Westvlaamse Zwevezele op 17 april 1957. Van jongsaf was ik geboeid door de natuur en alles wat deze voortbrengt.
    Omwille van mijn druk bezet leven kon ik mijn expressie niet uiten zoals ik dat wilde. In 2005, na een reeks veranderingen in mijn leven, besloot ik te gaan bloemschikken. Deze keer had ik de microbe goed te pakken en ik kon niet genoeg leren en vooral experimenteren.
    In 2007 begon ik een cursus floriste, die ik in 2009 met vrucht beeindigde. Buiten het commerciële, interesseerde vooral het creatieve aspect me en dat maakte dat ik de technieken van enkele toonaangevende masterbloembinders bestudeerde. De volgende stap, namelijk deze van het doorgeven van de opgedane kennis bleek al gauw de meest uitdagende te zijn, vandaar workshops.



    Je vindt me ook op:

    www.bloemschiktechnieken.blogspot.com

    Tags:bloemschikken, workshops, creatief


    Blog als favoriet !

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    vitalski
    www.bloggen.be/vitalsk
    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • Art of ...

  • Mijn favorieten
  • ART OF ...
  • Communicatietraining
  • Assertiviteitstraining
  • Bedrijfstrainingen


  • Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs