Ik ben christian deman
Ik ben een man en woon in BERTRIX (belgium) en mijn beroep is Security en technisch verantwoordelijke.
Ik ben geboren op 31/05/1969 en ben nu dus 55 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: Photography-Motor-Adventure.
RallY RaiD Marocco 2012
PisteS BerBèreS
31-01-2012
Wie zijn wij / Qui sommes nous
NEDERLANDS
Wie is Christian ?
Christian is iemand die steeds opzoek gaat naar het onbekende en alsdus graag het avontuur opzoekt. In 2005 maakte hij reeds een dergelijke raid met zijn BMW R 1150GS vanuit Bertrix door Frankrijk tot Gibraltar waar hij de oversteek naar marokko deed, van Ceuta tot Erfoud via Ouarzazate, Telouet, Safi, Cassablanca etc. terug naar belgië. Een trip van een 15000 km op een 13 tal dagen. In 2006 deed hij via Frankrijk en een deel van Spanje, Portugal aan een trip van een 12000km op 9 dagen. In juli 2006 ondehing hij een rug operatie aan de wervels L3-L4-L5 waardoor de verre reizen niet meer konnen. Behalve korte ritjes op een volledig ander type motor zijn Harley kwam r van reizen niks meer in huis wel koesterde hij sind 2005 het idee om samen met zijn zoon Marokko nog eens over te doen. Dit keer Vertrekt hij op een KTM 660 replica die hij volop aan het klaar maken is. De Raid zou vertrekken uit Bertrix op 26 mei en terug via Gibraltar de oversteek naar Ceuta alwaar we dan richting Marrakesh gaan en vandaar uit een roadbook van 2150 km waarvan een 1000-tal km piste zal moeten worden verwerkt. En waarna we bij aankomst in Essouira terug richting Ceuta vertrekken voor de overzet terug na Europa
Wie is Yoé ?
Tuurlijk Yoé is de zoon van de vader en zoals al eens wordt gezegd de appel valt nie ver van de boom, daar is natuurlijk veel mee gezegd ma nie alles. Yoé is nen toffe jonge gast die zo een avontuurke natuurlijk nie naast zich laat liggen, door zijn opleiding in automechanica en de veele weekends als service op auto rally's zal zijn bijdrage in geval van een klein technisch mankementje aan ons 2 brommerkes zeker van pas komen . Al heeft de jongen nog maar 0,0 moto ervaring zal hij het al snel onder de knie krijgen op de eerste kilometers tot Gibraltar. Wat het gedeelte marokko betreft is het nog koffiedik kijken en een schrammetje en een stukje verf zullen zeker ook van de partij zijn. Op 9 januari 2012 slaagde hij in één keer op het théoretisch examen voor de moto nu donderdag dus op 02 februari krijgt hij zijn eerste 2 van de 6 lesuren rijles de volgende 2 zijn voorzien op ma en dan nog eens 2 op di daarna krijgt hij een voorlopig rijbewijs afgeleverd en kan hij enkele ritjes komen maken met de voor hem voorziene 640 LC4 Adventure.
FRANCAIS
Qui est Christian?
Christian est une personne toujours a la recherhe de l inconnue, de la q il aime bien des nouveaux défis et l'avanture. En 2005 il a déjà fait un raid du même styl avec sa BMW R1150GS, en partant de Bertrix traversant la France , l' Espagne jusque Gibraltar pour prendre la le bateau vers l'Afrique du Nord. De Ceuta jusque Erfoud en remontant par Ouarzazate, Telouet, Safi , Cassablanca etc... pour a ceuta reprendre le bâteau vers l Europe.Un parcours d environ 15000km réaliser en plus ou moin 13jours. En 2006 il est parti de Bertrix en traversant la France une parti de l'Espagne pour aller faire le tour du Portugal. Après sont retour il a malheureusement du arreter des projets pareils a cause d'une opération o dos o disque L3-L4-L5. Mis a part quelques petites balades avec un tout autre styl de moto voir une Harley il n'a plus fait de grand raid pareils, mais en moint depuis sont retour du maroc il a toujours rêver de le refair avec son fils. 2012 sera donc l opportunité il prépare 2 KTM pour le Raid lui même partira avec une KTM Replica. Départ prévue le 26 mai de Bertrix pour joindre le bateau a Gibraltar, arriver a Ceuta on joindra Marrakech par les route e piste du maroc ou seulement la commence sont projet Les Pistes Berbères un roadbook de 2150km avec environ 1000 km de off road et liaison, l'arriver ce trouve a essouira ou de la retour vers Tangerou Ceuta our rejoindre l'Europe.
Qui est Yoé?
Bien sûr Yoé est le Fils de son père, on dit que la pomme tombe pas loin de l'arbre, cela en dit beaucoup mais n'explique pas tout. Yoé est un jeune garçon de 19 ans qui quand l'ocasion ce presente ne mets pas de coté une petite avanture organisé par papa. N'ayant jusque la une experiance moto de 0,0 il vient de réusir l'examin théorique de moto le 9 janvier 2012 ce jeudi donc le 02 fév il prend ces 2 premières heures de conduite a moto école les suivant sont prévue lundi prochain et mardi prochain aprèes cela il obtient un permis provisoire et il viendra rouler un peu ici avec sa KTM LC4 Adventure. l'expériance viendra assez vite sur les premiers kilomètres vers Gibraltar, pour les piste Afriquaines ce sera autres chauses mais sa devrais aller. Sa présence ne passera sûrement pas innaperçue en cas de petite panne sûr nos 2 moto avec ces études de auto mechanique et ces experiances durant des année de service sûr des weekend de rally il poura nous dépanner . Il a plus d'un tour dans son sac
Gisteren een hanse dag gesleuteld an de achterste reservoirs de linker was na ee rit hier in de streek lek onderaan, nadat ik deze eind verleden jaar had verwijderd stelde il vast dat er een gat in was van een 20 tal cm en door de trillingen de herstelling was losgekomen. Ben toen op zoek gegaan op internet naar een nieuw reservoir men zegt dat de aanhouder wint wel het wachten loonde de moeite na een 2 tal maand konden we de allerlaatste van de ktm oem fabriek op de kop tikken dees tank word dus nie meer bij gemaakt. Verleden week zijn we dan begonnen met deze in een grondlaag te zetten zoals op eerdere fotokes te zien en de lak erop dus konden we beginnen monteren. MAAR aja nu bleek dat dat gat in de andere tank opzettelijk erin werd gemaakt omdat de tank tegen de gaspomp van de vering zit en er dus nie op gaat, wel met enig l en plooi werk en wat vindingrijke oplossingen werd het euvel zonder in tank te snijden opgelost en kon uiteindelijk alles terug worden gemonteerd.
Volgende stap zou nog zijn het plaatsen van mijn 12V stekkers en de bedrading voor mijn trippy.
Deze morgen heb ik ook al wat decals erop gezet en ons brommerke krijgt vorm.
Wordt vervolgd
Mise a jour KTM Replica
Hier j'ai passer la journée a remonter les réservoirs arrière de la moto, car celui de gauche etait perforer l'ors d une balade dans la région, c'est ce que je pensais mais en démontant le réservoir j'ai aperçue un troup de 20cm ou l'enduit de la réparation avais lacher. Me suis donc mis a la recherche d un nouveau réservoir car voulais pas prendre le risque qil y aurai une fuite lors du raid. Il nous a fallu quelques mois pour enfin avoir le tout dernier et encore le bon coté de ce type de reservoir de chez KTM OEM.La semaine passer j'ai donc déjà commencer a remetre les 2 en couleurs pour pouvoir les remonter ce wekend, bein oui MAIS voila que je constate pourquoi ils avaient fait le troup dedans en faite il ne va pas desus a cause du réservoir de gas de la suspention, alors du coup avec un peu de soudure d 'adaptation de peice et de l invention tout est remonter sans devoir faire de degats o reservoir.
La prochaine etappe serai de me fixer mes prises 12V et prévoir le cablage pour mon trippy.
Alors ce matin me suis amuser a faire un peu de lettrage sur la moto e sa commence a prendre forme.
Yoé staat in de startblokken van de eerste 2 uren rijles in de rijschool in Roeselare. Heb hem eventjes gebeld iets over 20h om te vragen hoe het was geweest, nog klappertandend wist hij me te zeggen dat wat het parcours betreft het redelijk goed was gegaan behalve zoals bijna iedereen en goeie en een minder goeie kant om te draaien en dat hij tijdens het maken van de 8 de neiging heeft om een voet te zetten. Op deweg hing het ook vlotjes en met nog een 20 tal minutjes voor de boeg heeft hij gevraagd om langzaam aan terug richting rijschool te gaan daar de kou hem had overwonnen. Wordt vervolgd ...
Jeudi 2 février 1800 zulu time
Yoé ce trouve dans les starting bloc de moto école a roulers pour ces 2 premières heures sûr route et le parcours. Un peu après 20h je l'ai appeler pour lui demander comment c'était passé le cours. La voie tremblent encore du froid il savais me dire que pour le parcours la plus part des exercices c etais bien passé juste com pour beaucoup entre nous il a un bon e un moin bon coté pour tourner e que pendant le 8 il a le reflex de vouloir poser son pied. Pour la route sa a été aussi mais avec encore une 20 'aine de minutes au chrono il a demander au prof de gentilment retourner vers l'ecole car le froid l'avais vaincu. Affaire a suivre ...
De voorbereiding van de motos is begonnen aan de KTM Replica werd de cockpit reeds omgebouwd er moeten verder nog stroomvoorzieningen worden aangebracht ook nog een stuk geraakte benzine tank achter moet vervangen worden en er zou nog een trippy moeten worden op gemonteerd ietsje voor het vertrek worden beide motoren nog voor een grondig nazicht naar de KTM dealer in ST Hubert gebracht .
De Adventure is de gewone standard versie van de 640 LC4, aan deze moto wordt weinig aangepast enkele kleine herstellingen en nieuwe filters die juist voor vertrek zullen worden nagekeken er wordt wel aan een bagage oplossing gesleuteld daar we dit ker zo licht mogelijk vertrekken dus znder de alu koffers. Er wordt ook nog gekeken met welk type banden we zullen vertrekken tot Gibraltar en daar dan zoals in 2005 over gaan naar een enduro noppenband.
Français
La préparation des deux motos vient de ce metre en route, le cockpit de la 660 replica vient d'être changer il fo encore prévoire des prises de courant dans le cockpit, remplacer un réservoir trouer a l'arrière de la moto et monter un trippy. Fin avril les deux motos irrons chez le dealer de KTM a ST Hubert.
La KTM 640LC4 est plus standard il y a tres peu de changer sûr la moto il reste a faire un gros entretien et quelque petite réparation que l on fera juste avant de partir, changer les filtres etc. Il fo encore adapter le porte bagage car l on partira sans les coffres allu pour être le plus léger possible. resta a voir aussi avec quel pneus on partira de Bertrix jusque Gibraltar et faire l'échange en pneus crampon enduro une fois sûr place.
Ik ben Deman Yoé
Ik ben een man en woon in Wervik (Belgium) en mijn beroep is auto mekanieker.
Ik ben geboren op 15/08/1992 en ben nu dus 32 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: Autosport - Photography.