Archief
  • Welkom
  • Cold war
  • Mogre mini quest
  • Eagles' Peak
  • Animal Magnetism
  • An Enlightened Journey
  • My Arm's Big Adventure
  • Elemental Workshop II
  • Slug Menace
  • Zogre flesh eaters
  • Witch's house
  • Watch Tower
  • Wanted!
  • Underground Pass
  • Troll Stronghold
  • Troll Romance
  • Tribal Totem
  • Tree Gnome Village
  • The Tourist Trap
  • Throne of Miscellania
  • Tears of Guthix
  • A Tail of two Cats
  • Tai Bwo Wannai Trio
  • Swan Song
  • Spirits of the Elid
  • A Soul's Bane
  • Shilo Village
  • Sheep Herder
  • Shadow of the storm
  • Shades of Mort'ton
  • Sea Slug
  • Scorpion Catcher
  • Rum Deal
  • Royal Trouble
  • Regicide
  • Recipe for Disaster
  • Rat Catchers
  • Rag and Bone Man
  • Priest in Peril
  • Plague city
  • One Small Favour
  • Observatory Quest
  • Mourning's Ends Part II
  • Mourning's Ends Part I
  • Mountain Daughter
  • Monk's Friend
  • Monkey Madness
  • Making History
  • Lunar Diplomacy
  • The Lost Tribe
  • Lost city
  • Legends Quest
  • Jungle Potion
  • In search of the Myreque
  • In Aid of the Myreque
  • Icthlarin's Little Helper
  • Horror from the Deep
  • Holy Grail
  • Heroes Quest
  • Hazeel Cult
  • Haunted Mine
  • The Hand in the Sand
  • The Grand Tree
  • The Golem
  • The Giant Dwarf
  • Ghosts Ahoy
  • Gertrude's Cat
  • Garden of Tranquillity
  • Forgettable Tale
  • Fishing contest
  • Fight Arena
  • The Feud
  • Family Crest
  • A Fairy Tale Part II - Cure a Queen
  • The eyes of Glouphrie
  • Enakhra's Lament
  • Elemental Workshop
  • Eadgar's Ruse
  • Dwarf Cannon
  • Druidic Ritual
  • Digsite quest
  • Devious Minds
  • Desert Treasure
  • Death to the Dorgeshuun
  • Darkness of Hallowvale
  • Creature of Fenkenstrain
  • Clock Tower
  • Cabin Fever
  • Biohazard
  • Big Chompy Bird Hunting
  • Waterfall Quest
  • Temple of Ikov
  • Recruitment Drive
  • Nature Spirit
  • Murder Mystery
  • Merlin's crystal
  • The Fremennik Trials
  • A Fairy Tale Part I - Growing Pains
  • Death Plateau
  • Between a Rock
  • Witch's Potion
  • Vampire Slayer
  • Shield of Arrav
  • Sheep Shearer
  • Rune Mysteries
  • Romeo and Juliet
  • The Restless Ghost
  • Prince Ali Rescue
  • Pirate's treasure
  • The Knight's sword
  • Imp Catcher
  • Goblin diplomacy
  • Dragon Slayer
  • Doric's quest
  • Demon Slayer
  • Black Knight's Fortress
  • Ernest The Chicken
  • Cook's Assistant
    Foto
    Zoeken in blog

    Gastenboek

    Geef je mening over deze site

    Quests
    Hier vindt je alle quests
    14-09-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Haunted Mine

    Moeilijkheidsgraad: Moeilijk

    Startpunt: Praat met Zealot bij de mijnen van Morytania ten zuidwesten van Mort'ton.

    Eisen: Je hebt 15 Agility en 35 Crafting nodig. Je moet een monster van level 95 doden. Prayer 40 is aangeraden

    Benodigde spullen: Chisel en eten. Energy Restore Potions zijn aangeraden. Teleport runes zijn handig als je weg even snel weg wilt komen voor als je bijna dood gaat.



    Nadat je met Zealot hebt gepraat moet je zijn sleutel stelen, hij wil die namelijk niet geven. Zealot heeft een "pickpocket" optie, maak daar dus gebruik van. Als je de sleutel hebt loop je naar het zuiden. Klim over de mining cart die je tegen komt en volg de weg totdat je in een grot ziet. Ga er naar binnen.

    Als je eenmaal binnen bent, loop je naar het westen totdat je een andere tunnel ziet. Ga ook door deze tunnel en volg de rails totdat je weer een tunnel ziet. Klim ook hier naar binnen. Je zal nu een ladder iets ten oosten van je zien, klim daar naar beneden. Je ziet nu nog een andere ladder, ga daar ook naar beneden.

    Als je nu naar je minimap kijkt zal je een gele stip zien. Dat is een mining cart die hier heen en weer rijdt. Wees voorzichtig en zorg ervoor dat de mining cart je niet raakt. Het is nu verstandig om te rennen. Er is een "safe-spot" waar je kan staan terwijl het karretje langsrijdt. Blijf hier even staan totdat het karretje ver genoeg weg is en ren dan naar de volgende "safe spot".

    Helemaal in het zuiden zal je een ladder zien. Klim hier omlaag. Pluk een Glowing fungus en loop nu naar het noordwesten totdat je een mining cart ziet met een search-optie ziet. Gebruik je fungus op het karretje.

    Loop nu een eindje naar het noordoosten totdat wat hendels ziet. Examine ze en pull hendel A, B D en E. Nu moet je naar het noordwesten gaan, passeer het point-settings-bord en je zal de hendels F t/m K vinden. Pull nu hendel I en J.

    Ga naar het Point-Settings-board en kijk of het plaatje overeen komt met het plaatje hieronder. Als het goed is zou hij 't nu moeten doen. Klik op "start", als je een hendel verkeerd hebt gezet zal je zien dat je karretje zinkt en moet je voordat je het weer opnieuw probeert een nieuwe fungus in je kar stoppen.

    Loop nu terug naar het eerste deel van de grot en ga naar beneden via de ladder vlak voor de plaats waar je de cave uit ging. Ga naar het noord-oosten en klim bij de ladder naar beneden. Nu moet je naar het westen en dan weer via een ladder naar beneden. Je ziet nu de mining cart waar je de fungus in hebt gestopt. Search it om de fungus te vinden en ga dan terug de ladder op. GGa nu naar de ladder in het oosten, klim naar beneden en kijk uit voor de cart die hier rondrijdt. Wanneer je daar beneden bent neem je de oostelijke weg die zal eindigen bij een water valve. Wees er zeker van dat je meer dan 80% energy hebt en gebruik dan de Zealot's Key met de valve. Nadat je dit hebt gedaan ren je snel in de lift en zorg ervoor dat het naar beneden gaat.

    Je zal nu in een kamer duiken die gevuld is met water. Ga naar het oosten en dan via de trap naar beneden en bereid je voor op het gevecht. In het midden van de kamer is een crate met een "innocent looking key". Probeer deze te pakken en je zal aangevallen worden. Onthoud wel dat prayers niet helpen! Als je vecht teleport dat beest rond in de kamer en zal het ervoor zorgen dat de spullen in de kamer je ook aan gaan vallen (dit is waarom prayers niet helpen je te beschermen). Nadat Treus is gedaan moet je de sleutel pakken. Ga door de oostelijke deur, klim upstairs, loop in westelijke richting totdat je weer een trap ziet en ga naar beneden. Er is hier een grote deur in het zuiden, ga er doorheen en loop verder in zuid-oostelijke richting totdat je wat crystal outcrops vind. Slijp er een paar (met je chisel) en je hebt de quest voltooid.

    Beloning: 22.000 Strength ervaring. Een crystal om een Salve Amulet te kunnen maken (gebruik een balletje wol met de crystal). Een Salve Amulet zorgt ervoor dat je 15% betere attack en strength krijgt en het geeft een extra defence bonus van +3 bij het vechten tegen Undead

    Quest Points: 2


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.The Hand in the Sand

    Moeilijkheidsgraad: Gemakkelijk

    Startpunt: Bij het huisje van Bert in Yanille

    Eisen: Je hebt 17 Thieving en 49 Crafting nodig. De Watchtower quest is erg handig voor Watchtower teleport

    Benodigde spullen: Ongeveer 300 gp, twee vials, redberries (te vinden ten zuiden van Varrock), white berries te vinden bij de Elf Tracker van de Regicide quest of bij de Red Dragons in de wildernis), bullseye lens (zie de Crafting guide)



    Ga vanaf de bank in Yanille naar het westen tot je een bak met zand tegenkomt. Ga in het huisje ernaast, praat daar met Bert. Bert is helemaal overstuur, hij heeft een dode hand in de sand pit gevonden toen hij deze aan het bijvullen was. Zeg dat je wilt helpen, je krijgt de dode hand mee.

    Als je de hand hebt moet je gaan naar de bar ten zuiden van het huisje van Bert. Praat met de Guard Captain. De zuiplap zegt "Need more beer..." tegen je, koop een gewoon biertje en praat weer met hem.

    Loop nu naar de tovenaar bij de ingang van de Mage Guild. Als hij er niet is trek je aan de bel. Praat met hem. Als je dat gedaan hebt ga je weer naar Bert om met hem te praten.

    Vaar met de boot vanuit Ardougne naar Brimhaven om te praten met Sandy. Als je van de boot komt, ga je naar het zuiden tot bij de Food Shop waar de piraten zijn. Een klein beetje meer in het zuiden is er een klein huisje waar Sandy is. Praat met hem. Hij wilt je niets vertellen, dus doorzoek de tafel in zijn huisje en pickpocket hem. Als het goed is heb je nu 2 blaadjes papier en zand, ga die afgeven bij Bert.

    Praat weer met de wizard van de Magic Guild, hij geeft je een Magical Orb. Praat weer met hem en zeg: "Can you help me more?" Geef hem een vial en hij helpt je nog wat. De Wizard teleport je naar Port Sarim. Hij teleport je één keer, dus denk niet dat je zo vaak kunt als je wil.

    In Port Sarim moet je praten met Betty in de Mage Shop. Ze geeft je een flesje met "Bottled Water". Nu moet je pink dye maken door redberries en whiteberries in dat flesje te doen. Gebruik er dan je bullseye lens mee. Reis terug naar Betty en praat met haar. Ga in de deuropening staan en gebruik de lens op de counter (de tafel). Nu krijg je een serum. Praat met Betty. Zij maakt het drankje af met het zand voor verder gebruik.

    Ga weer naar Sandy in Brimhaven en zeg dat hij door het raam moet kijken. Gebruik dan het serum op zijn koffie en activeer de Magical Orb die je kreeg in Yanille van de wizard. Nu kan je met Sandy praten en alles vragen wat je kunt.

    Ga weer naar de Wizard bij de Mage Guild. Hij heeft 5 earth runes en een emmer met zand nodig. Als je die gegeven hebt zie je een filmpje. De tovenaar vertelt je dat je de sand pit in Entra moet controleren. Zet dus je wapens en armour op de bank, ga naar Port Sarim in de haven en praat met de monks. Ze voeren je naar Entrana. Loop naar het westen tot de Sandpit en praat hier met Mazion. Maak weer een praatje met de wizard in Yanille voor je beloning.

    Beloning: 9.000 Crafting en 1.000 Thieving ervaring. Een geheime verrassing van Bert. De verrassing is dat als je iedere dag met Bert praat je 84 buckets of sand in je bank krijgt.

    Quest Points: 1


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.The Grand Tree

    Moeilijkheidsgraad: Moeilijk

    Startpunt: Praat met King Shareen op de begane grond van de grote boom in het noorden van Gnome Stronghold.

    Eisen: Je hebt 25 Agility nodig. Je moet een demon van level 172 kunnen doden

    Benodigde spullen: 30 gp voor het schip van Brimhaven naar Ardougne of teleport runes



    King Shareen vertelt dat de boom ziek is. Als de boom dood gaat betekent dat het einde voor de gnomes in Gnome Stronghold, dus is het noodzaak dat de boom weer snel beter wordt. King Shareen stuurt je naar de wijze gnome Hazelmare, misschien weet hij wat er met de boom aan de hand is. De koning geeft je een stukje van het schors van de boom mee en een boek met de oude taal van de gnomes.

     Ga naar het oosten van Yanille (ten zuiden van Ardougne) en loop het schiereiland dat je tegen komt. Wandel over de bruggen, totdat je op het grootste eiland komt. Hier staat een huisje. Klim naar boven en zoek Hazelmare. Als je hem aanspreekt zul je hem niet verstaan: hij is nog een van de weinige gnomes die alleen nog maar de taal van de gnomes spreekt. Hij geeft je wel een briefje. Dit briefje is geschreven in de oude gnomentaal. Je kunt het met het boek dat je hebt ontcijferen, dan zul je "A man came to me with the king's seal, I gave the man Darconia Rocks, and Darconia Rocks will kill the tree" te zien krijgen. Ga terug naar Gnome Stronghold om dit te melden aan de koning

    Praat weer met King Narnode Shareen en kies de optie "None of these." Klik de zinnen aan die Hazelmere zei. De woorden staan hierboven. Je moet nu naar Glough. Hij is in een huisje ten zuidoosten van de boom. Ga de ladders op en zoek hem.

    Glough stuurt je terug naar de koning. Praat met hem en ga naar de bovenkant van de boom. Daar is Charlie in de gevangenis. Voer een gesprekje en ga terug naar Gloughs huis. Jat zijn dagboek uit het kastje en praat met Glough, hij laat je arresteren. Gelukkig redt de koning je. Na het gesprekje met de koning praat je met Charlie. Hij vertelt je over de scheepswerf op Karamja. Vlieg nu met de Gnome Pilot naar Karamja. Ga daar naar het oosten, je vindt een hek. Als je er door wilt word je tegen gehouden door een guard. Zeg hem dat Glough je gestuurd heeft. Het wachtwoord is "Ka-Lu-Min". Vind de foreman, die is op een pier. Praat met hem.

    De Foreman neemt je mee naar zijn kantoor. Beantwoord de vragen. Het maakt niet uit als je ze fout beantwoord, je kunt hem ook gewoon doden. Pak het briefje en ga terug naar de Gnome Stronghold.

    Je kunt niet meer door de poort, dat heeft Glough verboden. Er is een gnome met een kar die Femi heet, ze laat je erdoor als je op haar kar gaat. Praat dus met haar en ga dan naar de koning. Zeg dat Glough een slecht mannetje is, de koning zegt dat je het nu helemaal fout hebt. Ga weer naar Charlie bovenin de boom. Je moet nu een kist openmaken in Glough's huis. Je moet hiervan eerst een sleutel hebben. Die heeft zijn vriendin. Die woont bij het moeras, de tweede ladder west. Kijk op de kaart waar het moeras is en ga daar heen.

    Praat met Anita. Ze geeft je de sleutel. Open de kist in Glough's huis en ga terug naar de koning. Hij vertelt je dat hij zijn huis heeft laten onderzoeken, maar er zijn alleen wat takjes gevonden. Hij geeft je die.

    Maak je nu klaar voor het gevecht. Je kunt wapens en magie gebruiken op de demon. Je moet de takjes bij je hebben.

    Ga nu naar Gloug's huis en beklim de boom die aan het oosten staat (eerst zijn huis in en dan beklimmen). Dit kun je alleen als je agility 25 bent. Doe de stokjes op de Pillar's in deze volgorde:

    T = Helemaal links
    U = Tweede
    Z = Derde
    O = Helemaal rechts

    De deur opent nu. Ga naar binnen en je hebt een gesprekje met Glough. Dood zijn "kleine vriendje" van level 172. Als je tijdens het gevecht weg of dood gaat, kun je niet meer via Glough's huis naar binnen: dan moet je via een luik bij King Narnode naar binnen. Je komt dan weer in de grot. Loop naar het zuidwesten om de demon weer tegen te komen.

    Loop de grot in totdat je de koning tegen komt. Je zegt dat je de Daconia stenen hebt gevonden. Hij gaat ook kijken met zijn wachters. Er is nog één steen verborgen. Zoek in de hele grot onder de wortels, totdat je de steen vindt.

    Beloning: 18.400 Attack, 7.900 Agility en 2.150 Magic ervaring. Je kunt nu een geheime mijn betreden en Gnome Gliders en Tree spirits gebruiken om sneller door RuneScape te kunnen reizen

    Quest Points: 5


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.The Golem

    Moeilijkheidsgraad: Gemiddeld

    Startpunt: Praat met de golem bij de ruins of Uzer. Die zijn oost van de Shantay Pass, over het bruggetje. Loopna het bruggetje door naar het oosten.

    Eisen: Je hebt 25 Thieving en 20 Crafting nodig.

    Benodigde spullen: Desert robes en water skins, pestle & mortar, hamer, papyrus, empty vial, 4 tot 6 soft clay.Chisel, Twee Varrock teleports en een Ring of duelling zijn handig.



    Bij de golem in de buurt zijn vier kratten met een briefje erbij. Pak het briefje en lees het. Praat nu met de golem, hij vertelt je dat hij gebroken is. Gebruik je soft clay op hem, je hebt daar vier voor nodig. Nu vertelt de golem je dat hij op een missie is en die nog voltooid moet worden. Ga naar beneden en zoek de mushrooms in het oosten. Pak er eentje. Ga nu naar het noordenwesten van de ondergrondse kamer en zoek naar de Strange Impliment. Pak deze.

    Nu moet je naar de digsite gaan. Je kunt dus naar Varrock teleporteren. In het noordoostelijke deel (bij de leerlingen) is Elissa, de schijfster van het briefje die hebt gevonden. Ze vertelt je over haar man en haar aantekeningen. Deze liggen in het Examencentrum van de Digsite. Ga daar heen en doorzoek de boekenkasten. Je vindt nu Varmen's notes. Lees de notes, ga terug naar Elissa en vraag waar het standbeeld is gebleven. Die is in het museum van Varrock, dus ga daar naar toe.

    Praat eerst met de Curator en jat de sleutel. Maak het kastje op de eerste verdieping bij de trap open met deze sleutel. Je zult nu een beeldje krijgen dat mist in de ondergrondse kamer van de ruïnes.

    Ga dus naar de ruïnes en ga weer de trap af. Loop naar de middelste kamer en zet het beeldje terug op de standaard in de muur. Zet alle oostelijke beeldjes naar rechts en de westelijke naar links. Zo wijzen ze allemaal naar het noorden. In het noorden opent een deur, ga daar door heen. Gebruik je chisel met de troon die helemaal in het noorden staat. Je krijgt nu twee sapphires, twee emeralds en twee rubies.

    Ver in het noordwesten van de bovengrondse ruïnes is een feniks (phoenix). Pluk daarvan een veer. Gebruik je paddestoel op je pestle & mortar. De ink die uit de paddestoel komt gaat nu in de vial. Gebruik de veer van de fenix met de inkt en ga terug naar de golem. Praat met hem. Je zegt dat zijn taak compleet is, maar omdat het een robot is gelooft hij je niet. Maak dus een nieuw bevel. Schrijf met de veer met inkt "Your task is complete" op de papyrus. Gebruik de strange implent op de golem en stop het briefje in zijn hoofd.

    Beloning: 1.000 Crafting en 1.000 Thieving ervaring. Twee sapphires, emeralds en rubies als je een chisel mee neemt

    Quest Points: 1


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.The Giant Dwarf

    Moeilijkheidsgraad: Gemakkelijk

    Startpunt: Ga naar de Keldagrim in de grot ten oosten Rellekka en noord van het Mountain Camp. Volg de dwergenstandbeelden naar de ondergrondse rivier. Praat met de boatman, hij zal je voor de eerste keer naar Keldagrim brengen.

    Eisen: Je moet The Knight's sword hebben voltooid. Je hebt ook 12 Crafting, 16 Firemaking, 33 Magic en 14 Thieving nodig. Level 20 mining en smithing of hoger is aangeraden, maar het is niet nodig.

    Benodigde spullen: een log (maakt niet uit welke), een coal ore, tinderbox, 200gp, een iron bar, een redberry pie, 3 cut saphires, telegrab runes, verschillende bars en ores voor taken (bij iedereen anders). Teleporteer runes zijn handig.



    Als je in de stad vaart zal je tegen het beeld van de oude koning aanvaren. Deze valt in 1000 stukjes. Nadat de boatman je in de stad heeft gebracht moet je met Commander Veldaban praten. Hij geeft je de opdracht om voor een nieuw standbeeld te zorgen. Hiervoor moet je naar Blasidar the sculpter, die ten zuidwesten van de haven woont, ten oosten van de Crafting stall en noordwestelijk van het café. Hij wil een paar onderdelen om een nieuw standbeeld te maken. Hij wil de battleaxe van de koning, kleren en boots die gelijk zijn aan die van de koning.

    Voor de kleren heb je de coal ore, log, 200 gp en je tinderbox nodig. Praat met Vermundi bij haar stalletje in de markt die oost van de stad ligt. Ze wil een boek zodat ze de kleren kan maken, dat boek heeft de Librarian vast wel. Ga dus naar de blibiotheek in het westen van de stad en praat met hem. Hij zegt dat je de boekenkasten maar moet doorzoeken, hij denkt ook dat het op de bovenste plank staat. Klim dus wat laddertjes op. Als je te zware armour aan hebt val je naar beneden. Breng het boek naar Vermundi. Haar machine moet nu aan de praat gekregen worden en die gaat op stoom. Stop dus een log en een coal ore in de machine en steek het aan als ze dat vraagt. Hierna wil ze 200 gp voor de moeite die ze moet doen (alsof jij niks gedaan hebt...).

    Over de boots weet Saro meer. Dat is de man die armour verkoopt in het zuidwesten van de stad. Hij zegt dat hij de boots heeft verkocht aan Dromund. Die woont ten noorden van de bank. Hij wil zijn boots niet verkopen, dus dan moet het maar op een andere manier... Jat de linker boot achter zijn rug om als hij even niet kijkt en breng voor de andere telekenetic grab runes mee. Ga buiten precies achter het raam staan en gebruik de spreuk op de boots. Je hebt nu het paar, breng deze naar Blasidar.

    Santiri heeft de oude battleaxe van de koning. Hij verkoopt zwaarden in het noordwesten van de stad. Praat met hem. De axe moet gerepareerd worden, dus gebruik drie saphires op de axe. Nu moet de blade nog gerepareerd worden. Dat kan Thurgo de Imcandodwarf van de Knights Sword Quest vast wel. Pak je iron bar, redberry pie en axe en ga naar Thurgo. Hij is nog steeds in zijn huisje ten zuiden van Port Sarim bij de grot met de Blurite. Geef hem de redberry pie en de bar, hij repareert nu de axe helemaal voor je. Breng deze weer naar Blasidar. Je kunt nu ook het mijnkarretje bij Nurmof de pickaxe verkoper in de Dwarfenmine gebruiken voor 150 gp om naar Keldagrim te gaan.

    Praat hierna met Commander Veldaban, hij zegt dat je de vergadering van het Consitorium maar eens bij moet wonen. Hiervoor moet je lid zijn van een mijnbedrijf. Je kunt lid worden van de The Blue Opal, The Brown Engine, The Green Gemstone, The Purple Pewter, The Silver Cog en The White Chisel. Je kunt niet van The Red Axe lid worden. Deze bedrijven zitten in hun kamertje bovenop de markt. Ga daar dus heen. Praat met de Secretary en doe taken voor hem. Na ongeveer vijf taken kun je met de directeur praten, hiervoor moet je ook weer twee taken doen. Hierna vraagt de directeur je om in dienst te treden. Zeg hier ja op en meld dit aan Veldaban. Hij neemt je mee naar de vergadering. Je kunt kiezen voor alleen de notes of het hele filmpje te zien over de vergadering. Hierna is de quest af.

    Beloning: 2.500 Crafting, 2.500 Mining, 2.500 Smithing, 1.500 Firemaking, 1.500 Magic en 1.500 Thieving ervaring.

    Quest Points: 2


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ghosts Ahoy

    Moeilijkheidsgraad: Gemiddeld

    Startpunt: Praat met Velorina in Port Phasmatys (zie quest).

    Eisen: Je moet Priest in Peril en The Restless Ghost hebben voltooid. Je hebt ook 25 Agility, 20 Cooking en 30 Thieving nodig. Je moet een monster van level 32 doden

    Benodigde spullen: Ongeveer 200 gp, 7 pots, 7 buckets, 7 normale bones, bucket of milk, spade, silk, needle, thread, knife, bowl of water, amulet of ghostspeak, gloves, oak longbow en ongeveer 2 blauwe, rode en gele dyes.



    Pak alleen de 7 emmers, botjes, potten en je amulet van de bank (niet in notes). Draag het amulet de hele quest door, je moet een hoop met geesten praten. Ga hierna naar Port Phasmatys. Als je niet langs de vampieren wil kun je langs Dr. Fenkenstrain´s Castle, de patches, farming shop en naar de noordkant van de stad, Hier is een toren met drie geesten. Het zijn Necrovarus en 2 leerlingen.

    Op de begane grond is een ladder naar boven, ga deze dus op. Daar staat een bone grinder. Doe er een botje in, draai aan het wiel en gebruik een pot op de machine. Je krijgt nu een pot met bonemeal. Bewaar dit en maak al je 7 botjes tot bonemeal. Ga nu weer de ladder af. Er is ook een trap naar beneden. Ga de ladder af en loop naar het oosten. Hier is weer een ladder naar beneden. Ga steeds alle ladders af totdat je bij het meertje komt. Vul al je emmers met slijm uit dit meertje. Ga weer terug naar de toren en stop al je bonemeal en slime in de "fontein" met ectofunctus door op "worship" te drukken. Ga nu naar een leerling, zij of hij betaald je uit in ecto-tokens, het plaatselijke geld. Je hebt er 33 nodig.

    Nu de stad in. Ga door de poort en betaal 2 ecto-tokens. Loop naar het huisje met het quest-icoon in het westen en zoek naar Velorina. Draag wel je amulet, anders kun je haar niet verstaan. Je kunt naar het verhaal van de quest luisteren, maar je hebt ook de optie om dit niet te doen. Zeg dat je haar wil helpen met haar probleem.

    Ga terug naar de toren in het noorden en praat met Necrovarus. Hij wordt boos en wil niets toegeven. Ga terug naar Velorina

    Misschien kan een oude vriendin helpen. Zij was vroeger ook een leerling, maar is weggelopen voordat iedereen dood ging. Je moet haar vinden. Ze woont nu in een klein huisje ten oosten van de Slayer Tower. Loop dus naar Canifis en naar de Slayer Tower. Als je je gloves aanhebt kun je ten oosten van de Slayer Master nettles plukken, je hebt er namelijk straks één nodig. Ga op weg naar de Slayer Tower ook even naar de bank in Canifis of Port Phasmatys. Neem je bowl of water en een bucket of milk mee.

    De vriendin weet niets meer, maar misschien helpt nettle tea om haar herinneringen terug te brengen. Hiervoor heb je de nettles nodig die je net onderweg hebt geplukt. Doe de nettle in de bowl en verwarm dit op een vuurtje of range. Geef dit aan de vrouw. Ze is niet tevreden, het zit niet in haar eigen kopje. Ze geeft je haar kopje, dus giet de thee over. Nu is mevrouw nog niet blij, er zit geen melk in. Doe er dus wat melk bij en geef dit. Nu wil ze eindelijk helpen. Ze weet een spreuk die je op een Amulet of Ghostspeak kunt doen, waarmee je geesten kunt commanderen. Hiervoor heeft ze drie spullen nodig: het boek van Haricanto, de robes van Necrovarus en een translation manual. Bied haar ook je hulp aan, ze wil dat je een modelboot naar haar zoon brengt. Ga terug naar Canifis Bank.

    Voor het volgende deel heb je de dyes nodig, je ecto-tokens, spade, knife, oak longbow en spullen om een level 32 te doden. Maak het zeil van de modelboot met naald en draad. Gebruik hier je silk bij. Ga nu weer naar Dr. Fenkenstrain's Castle en loop naar de boerderij met halfdode koeien. Je ziet een oud schip liggen. Ga de ladder van dit schip op en nog een keer een ladder in het oosten. Je ziet een mast met een windmetertje. Het windmetertje zegt of het hard of zacht waait. Bekijk bij een zachte wind de mast en kleur het bootje in de kleuren van de mast. Doe dit totdat je hele bootje is geverfd. Je kunt met rode en gele dyes oranje maken, blauwe en rode maken paars en blauw met geel maakt groen. Geef je bootje aan de oude man op het schip.

    Nu moet je een kaart maken. De man geeft je een sleutel voor het bootje, met deze sleutel kun je de kist in het kamertje naast hem openen. Als je dit doet heb je al één deel van de kaart.

    Voor het tweede deel moet je de loopplank naar de eilandjes in het noorden vinden. Deze plank is op de eerste verdieping van het schip. Loop er over heen en spring naar alle eilandjes totdat je bij een kist komt. Open de kist voor het tweede deel van de kaart.

    Nu de laatste nog. Ga naar het ruim van het schip en doorzoek alle kisten in het oosten. Je opent een kist met een sleutel, hier komt een giant lobster van level 32 uit. Dood de lobster en doorzoek de kist. Je vindt het derde deel. Gebruik dit deel op de rest van je stukken om een hele kaart te maken.

    Ga nu met je kaart terug naar Port Phasmatys. Pak je spade, je kaart en 25 ecto-tokens van de bank en loop naar het oosten van het stadje. Je vindt hier een kleine roeiboot. Praat met de kapitein ervan en hij neemt je mee naar Dragontooth Island.

    Als je op Dragontooth Island bent, zie je een standbeeld van Saradomin. Je kaart is nu veranderd, dus kijk op je kaart en volg de stappen. Ik had 6 stappen naar het zuiden, dan 8 stappen oosten, 2 stappen naar het noorden, 4 stappen oosten en 22 stappen naar het zuiden. Als je er bent moet je graven, dan krijg je een boek. Ga terug met de roeiboot naar Port Phasmatys en pak 100 gp van de bank.

    Praat in Port Phasmatys met een mannetje uit het oosten die lijkt op een samuraivechter. Praat met hem en vraag hem naar een Translation Manual voor zijn taal. Hij zal je vragen om een Oak Longbow te laten ondertekenen door Robin. Ga naar Robin in de herberg en praat met hem. Versla hem 4 keer met het spel Runedraw, zodat hij je 100 gp schuldig is. Om zijn schuld te betalen zal hij je boog ondertekenen. Breng de boog naar de samurai voor de Translation Manual.

    Ga nu naar de baas van het café en vraag hem of hij een job voor je heeft. Hij gaat je een bedsheet geven om te geven aan Robin. Doe dat nog niet, houd de bedsheet nog even bij je.

    Ga naar het pleintje in het westen van de stad en praat met Gravingas. Hij zal je vragen om een petitie te laten onderteken. Je hebt 10 handtekeningen nodig.

    Ga nu naar de pool of slime in de toren ten noorden van de stad en steek je bedsheet erin. Je hebt je een groene bedsheet die je aan kunt trekken, zodat je op een geest lijkt. Ga weer naar in het stadje, betaal weer 2 ectotokens om binnen te komen en praat met de villagers. Probeer 10 handtekeningen te krijgen. Betalen hoeft niet, sommige geesten tekenen nog een keer als je een tijdje weg bent geweest. Als je 10 handtekeningen hebt praat je weer met Gravingas. Hij stuurt je naar Necrovarus. Hij word boos en verbrand de petitie, hij dropt ook een sleutel. Neem de sleutel en ga naar boven, daar is een deur. Open de deur. Hier staat een koffer, open en doorzoek de koffer en je krijgt de kleren.

    Neem nu je manual, boek en kleren naar de oude dame. Zij zal je Amulet of Ghostspeak enchanten met 1 charge. Je amulet word nu groen. Ga terug naar Necrovarus via Dr. Fenkenstrains Castle, de farming patches en de boerderij, zodat je geen vampieren tegen komt. Als je toch een vampier tegen komt moet je die doden, anders gaat de betovering van de amulet eraf en moet je opnieuw naar de dame. Praat met Necrovarus met je ammy aan en stel hem rustig voor de geesten vrij te laten. Ga terug in Port Phasamatys en praat met Velorina voor het einde van de quest.

    Beloning: 2.400 Prayer ervaring. Gratis toegang tot Port Phasmatys en een flesje Ectophial waarmee je kunt teleporteren. Het flesje kun je in de fontein met Ectofunctus hervullen

    Quest Points: 2


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gertrude's Cat

    Moeilijkheidsgraad: Gemakkelijk

    Startpunt: Westen van Varrock, praat met Gertrude in haar huis.

    Eisen: Geen

    Benodigde spullen: Rauw sardientje, emmer met melk en ongeveer 100gp



    Gertrude zal zeggen dat ze haar kat, Fluffs, is kwijtgeraakt. Nu moet je met Shilop of Wilough op het plein van Varrock gaan praten, misschien weten zij meer. Ze zeggen dat de kat bij hun geheime speelplaats is. Vraag waardoor ze zullen zeggen waar het is en geef de 100gp. (Stelletje bengels, beetje geld aftroggelen van ouderen)

    Ga naar de Lumber Yard ten noordoosten van Varrock en klim over de gebroken fence. In het midden vind je een ladder: klim erop. Daar vind je Fluffs. Probeer haar te pakken, ze zal je krabben. Gebruik dan je melk op haar en probeer haar weer op te pakken. Ze zal je weer krabben. Gebruik de sardine op het katje. Het zal zeggen dat het katje de sardine niet lus, dus ga terug naar Gertrude.

    Zeg tegen haar dat je haar katje hebt gevonden, maar dat ze niet mee wil. Gertrude vertelt dat Fluffs gek is op doogled sardines. Ga naar de achterkant van het huis en pak 1 doogle leaves. Gebruik ze met je sardientje.

    Ga weer terug naar Fluffs en "gebruik" de sardine op de kat. Probeer haar weer op te pakken, dat lukt weer niet. Nu zegt ie dat je haar katjes ergens hoort miauwen.

    Ga naar beneden en zoek in alle barrels en crates totdat je een katje vindt. Gebruik het katje met Fluffs en Fluffs zal naar huis rennen. Ga weer naar Gertrude en praat met haar.

    Beloning: 1.525 Cooking ervaring. Chocolade cake, stew en je eigen kleine katje

    Let op: Als je zo'n rode hellcat wilt moet je de subquest van Evil Dave van Recipe of Disaster doen.

    Quest Points: 1


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Garden of Tranquillity

    Moeilijkheidsgraad: Gemiddeld

    Startpunt: Praat met Queen Ellamaria in de tuin ten oosten van Varrock Castle.

    Eisen: Je moet Creature of Fenkenstrain hebben voltooid. Je hebt ook 25 Farming nodig.

    Benodigde spullen: Spade, seed dibber, watering can met water, 5 emmers met compost of super compost, secateurs, Ring of Charos van Creature of Fenkenstrain, rake, 2 plant cures, 1 rune essence, hammer of een chisel, plant pot, gardening trowel, 1 marigold seed, 3 onion seeds, 3 cabbage seeds, pestle & mortar, eventueel een fly fishing rod. Varrock, Falador en Ardougne teleporteer runes zijn sterk aanbevolen. Amulet of Glory en Ectophial zijn ook heel handig, dit scheelt een hoop lopen.



    Queen Ellamaria geeft je een taak om te voltooien. Ze doet nogal hooghartig, dus komt er een gesprekje. Hierna geeft ze je het advies naar de Wise Old Man in Draynor te gaan voor hulp met je taak. Je moet verschillende bomen, planten en decoraties voor de nieuwe tuin voor haar echtgenoot verzamelen. Ze geeft je een boodschappenlijstje.

    Ga dus naar draynor en haal de Ring of Charos van de Creature of Fenkenstrain quest van de bank. Als je deze niet meer hebt moet je hem stelen van Dr. Fenkenstrain in zijn kasteel. Ga hierna naar de Wise Old man in zijn huisje die noord van de bank ligt. Hij vertelt je een verhaal en test je door middel van een quiz.

    - Two goblins are fighting over the colour of their armour. What do you do?
    Show them a range of colours so they can come to a compromise

    - A drunken dwarf offers you a kebab. What do you do?
    Take his generous gift even though you have no need for it

    - Are you enjoying your experience of Farming?
    It is absolutely, unquestionably the most intresting thing I have ever done

    - A dwarf asks you to put on a silly golden helmet so that you can be fired from a cannon into a wall. What do you do?
    Put on the silly helmet and jump into the cannon

    - You meet Pkmaster0036 in the wilderness who asks who is the greatest player killer in the world. How do you answer?
    You of course Pkmaster0036, no one could ever challenge your greatness!

    - Queen Ellamaria orders you to go on a foolish quest without any offer of reward. What do you say?
    I will do whatever you ask - I just love the monarchy!

    - A Draynor bank guard asks you if you have seen any suspicious characters lately, because the bank has been robbed. What do you say?
    If I do I will let you know

    Als je alles goed beantwoord betovert de Wise Old Man je ring. Nu kun je op zaden jacht. Wat je ook doet, verwoest je zaden niet!

    Delphiniumns

    Hier heb je een marigold seed voor nodig. Je moet hem planten en laten groeien, dus neem daarvoor ook spullen mee. Ga naar de farming patch ten zuiden van Falador en vraga om Delphinium seeds aan Elstan. Charmeer hem met de opties en hij zegt dat hij ze ruilt voor marigolds. Laat deze groeien en geef ze. Je kunt ook ondertussen naar de volgende opdracht gaan.

    Pink en Yellow Orchids

    Pak 3 onion seeds en je farming spullen van de bank. Ga naar de Farming Patch in Morytania en praat met Lyra. Vraag haar naar de orchids en charmeer haar weer. Ze wil dat je uien voor haar laat groeien, dus plant die. Zeg het haar als ze groot zijn en ontvang je beloning.

    Snowdrops

    Ook hier moet je weer wat laten groeien. Teleporteer naar Ardougne en haal 3 cabbage seeds. Ga naar de farming patch in het noorden van Ardougne en zoek Kragen op. Maak een praatje en weer met de charmeer opties. Hij wil dat je cabbages voor hem laat groeien, dus doe dat ook weer. Als ze groot zijn geeft hij je de snowdrop seeds.

    Burthorpe Vines

    Neem 2 plant cures, 1 rune essence, je pestle & mortar en een hamer of een chisel mee. Wandel naar Burthorpe en praat met Bernald in het omheinde gebied dat aan de oostkant van het café ligt. Hij vertelt je over de diseased grapevines. Bied je hulp met alle charm opties en probeer één plant cure op de vines. Dat heeft geen effect, dus praat met Bernald en vraag of hij iemand kent die een sterker middeltje heeft. Misschien heeft Alain wat. Hij is bij de Tree patch in Taverley. Gebruikt NIET de charm opties, dan wordt hij boos omdat hij je door heeft. Je moet rune essence fijn maken en dit in een plant cure doen. Hak je essence in stukken met je chisel of hamer en plet dit in je pestle & mortar. Doe dit in je cure en maak de planten beter. Je krijgt nu de Burthorpe Vine seeds.

    The White Tree

    Teleporteer naar Camelot en ga naar de farming patches ten noorden van Catherby. Praat met Dantaera en charmeer ook haar. Ze vertelt je over de laatste boom. Die is dood aan het gaan op de Ice Mountain. Neem je secrateurs, plant pot en watering can mee en ga naar de Ice Mountain. De boom staat bij het Orakel van de Dragon Slayer quest. Haal wat van de boom met je secrateurs en zet hem in je plant pot. Geef het water.

    De White, Pink en Red Rosebushes

    Ga naar de Monastery en zoek Brother Althric op. Probeer de Charm optie, hij vertelt je nu dat je de ring weg moet gooien in de put of moet verwoesten. Als je de ring in de put gooit moet je hem later opvissen met een fly fishing rod, anders moet je een nieuwe halen bij Dr. Fenkenstrain. De keuze is aan jou. Gooi de ring in de put of verwoest hem met de "Destroy" optie. Vertel hierna aan de broeder dat de ring weg is. Je mag nu van zijn seeds plukken. Neem wat seeds van de white, pink en red rosebushes. Vis hierna je ring uit de put of jat een nieuwe van Dr. Fenkenstrain.

    De standbeelden

    Ga nu naar de tuin in Varrock en plant alle bloemen in de daarvoor bestemde patches. Leeg je emmers met compost in de bloempotten. De planten hoeven geen water. Als je klaar bent moet je de standbeelden halen. De koningin geeft je een trolley als je om hulp vraagt.

    Ga naar Falador en duw het standbeeld van het midden van het plein op de trolley. Je ziet nu een filmpje over twee arme bewakers. Nu kun je je trolley wegduwen naar Varrock. Zet het standbeeld in de tuin. Teut hier niet bij, anders stelen de guards je standbeeld weer.

    Nu het standbeeld uit Lumbridge. Ga naar Lumbridge en jat het standbeeld op dezelfde manier. Duw het standbeeld over de brug naar Varrock en plaats het standbeeld in de tuin. Kijk of je planten volgroeid zijn en praat met Ellamaria. Haal King Roald over je te volgen met de charm opties. Als je de ring niet gebruikt kom je in een nutteloos gesprek. Bekijk het filmpje en in de beloning.

    Beloning: 5.000 Farming ervaring. 1 Apple tree seed, 1 Acorn, 5 Guam seeds en een Super Compost Potion (4). Met de potion kun je super compost maken van een emmer of een volle compostbak. Het is niet bekend hoe je dit kunt maken, dus het is het meest handig om het op een volle compost bak te gebruiken. Dit kost evenveel drank als op een emmer. Uit een compostbak kun je 15 emmers halen, dus dat is 14 emmers meer. Je kunt ook White Tree Fruit uit de tuin plukken.

    Quest Points: 2


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Forgettable Tale

    Moeilijkheidsgraad: Gemiddeld

    Startpunt: Praat met commander Veldaban in het hoofdkwartier van de Black Guards in het westen van Keldagrim

    Eisen: Je moet Fishing contest en The Giant Dwarf hebben voltooid. Je hebt ook 22 Cooking en 17 Farming nodig.

    Benodigde spullen: 4 biertjes, een kebab, 2 emmers met water, pot, 2 barley malt (verbouw barley), ongeveer 2.000 gp


    Veldaban, de commandant uit Keldagrim, wil dat je op onderzoek uitgaat en uitzoekt wat de plannen zijn van de Red Axe. De Red Axe is een miningbedrijf dat je ookal in het vorige deel van deze serie, The Giant Dwarf, tegen kwam. Dit is een kwaad bedrijf dat de macht wil overnemen. Je krijgt een filmpje te zien, waaruit blijkt dat je met een dwerg moet praten. Je wordt hierna naar een dronken dwerg gebracht, hij schijnt er meer over te weten.

    De dronken dwerg vertelt je niets voor niets: hij wil bier. Geef hem er eentje. Meneer vindt dat bier niet goed, het moet natuurlijk wel echte Kelda Stout zijn! Dit wordt gemaakt met een speciale hop. Hij geeft je een zaadje waarmee je deze hop kunt verbouwen. Je moet nog vier van deze zaadjes hebben om een patch vol te kunnen planten, dus je moet van hem bij nog drie dwergen langs om zaadjes te halen.

    De Rowdy Dwarf die rond het café van Oost-Keldagrim loopt heeft twee zaadjes voor je. Hij wil er wel weer iets tegenover hebben. Dit is bij iedereen anders. Elke keer dat je uitlogt wil hij iets anders hebben, dus als je nu een lastig item moet halen, log je even uit en vraag je opnieuw om iets. Geef het item aan hem voor de twee zaadjes.

    Voor het volgende zaadje moet je in de bar zijn in het westen van Keldagrim. Daar loopt een dwarf die Gause heet. Drink met hem een normaal biertje (deze dwerg is daar wel tevreden mee) en hij geeft je het volgende zaadje. Als je geen bier hebt kan je er daar eentje kopen voor 1 gp.

    Het laatste zaadje is buiten Keldagrim te vinden. Ga met de mining carts vanuit Keldagrim naar de Dwarfen Pass onder de White Wolf Mountain en praat met de engineer in het deel met de tafels en de dwarfen stout. Vraag hem of je zijn zaadje mag lenen.

    Nu moet je de zaadjes planten in de hopspatch in Keldagrim, vlakbij de westbank. Het is niet nodig de grond voor te bewerken met mest omdat die al rijk genoeg is aan compost: je zaden groeien er erg snel. Tijdens het wachten zou je een boodschap kunnen overbrengen van de tuinman in Keldagrim naar de tuinman in zuid Falador. Je krijgt dan ene kleine beloning van 2 herb seeds voor de moeite. Ze verschillen van speler naar speler. Dit is alleen iets om je bezig te houden en is dus niet verplicht.

    Als na een tijdje de zaden volledig uitgegroeid zijn kan je bier gaan maken. Ga met alle benodigde items om Kelda stout te maken naar de Laughing Miner met de Rowdy dwarf in Oost Keldagrim. Ga de trap op, daar zie je een groot vat. Voordat je dit vat mag gebruiken moet je yeast van de dwerg bij het vat kopen. Voeg hierna water, barley, de Kelda hops en de yeast toe. Wacht nu ongeveer 10 minuten, dan is je bier klaar. Draai dan aan de valve (het rad aan de zijkant) en gebruik een leeg bier glas op het kraantje.

    Breng het bier naar de dronken dwerg van het begin van de quest, hij vertelt je nu over een tunnel ten zuiden van de mining karretjes waarmee je naar Keldagrim kunt kopen. Daar ga jij eens een kijkje nemen. Loop dus helemaal naar het zuiden van Oost Keldagrim en ga naar de cart conductor die het dichtst bij deze tunnel is. Hij zegt dat je toestemming nodig hebt om door de gang te gaan, dus vraag die aan de directeur van de Mining Company waarvoor je in The Giant Dwarf (klik op de quest in het spel) hebt gekozen in het Consortium om toestemming. Hij zal die uiteraard geven.

    Ga terug naar de dwerg en bekijk de tunnel die nu open is. Ga naar binnen en rijd rond met het karretje. Je vindt een puzzel. We kunnen de antwoorden wel voor gaan zeggen, maar dat is natuurlijk niet zo leuk. Zoek de juiste weg naar de blauwe streepjes op de kaart en haal daar nieuwe stukjes stenen uit de kisten. Je kunt je karretje sturen door van tevoren wegen te maken door je stenen neer te leggen op het kaartje van de machine. Als je genoeg stenen hebt om bij het kruis te komen moet je een weg naar toe maken.

    Nadat je naar het kruis bent gereden zie je een filmpje met de plannen van de Red Axe company. Ga hierna naar de volgende sporen en herhaal de puzzel.

    Doorzoek de boekenkasten in het volgende kamertje en ga naar de derde afgrond met sporen en karretjes. Deze keer zijn er geen kruisjes en balkjes die je kunnen helpen, dus hebben we voor de mensen die niet goed kunnen puzzellen een plaatje:

    Hierna krijg je weer een filmpje te zien. Je geheugen wordt leeggehaald door de boeman. Ga hierna naar Veldaban. Je wil kebab en bier hebben, dus ga naar de Laughing Miner en eet kebab en drink een biertje in het café. Kijk nu naar het filmpje en voltooi de quest.

    Beloning: 5.000 Cooking en 5.000 Farming ervaring. 2 mature Dwarven stouts. Deze drankjes geven +2 mining en smithing

    Quest Points: 2


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fishing contest

    Moeilijkheidsgraad: Gemakkelijk

    Startpunt: In het oosten of westen van White Wolf Mountain. Praat met de dwerg bij het huisje.

    Eisen: Je hebt 10 Fishing nodig.

    Benodigde spullen: 5-10 gp, garlic (je kunt die vinden in Seers' Village, in het huisje ten westen van de bank waar je Elemental Shield kunt starten), een normale fishing rod, lvl 10 fishing en een schep



    Praat tegen de dwerg. Zeg dat je de geheime ingang onder de berg wilt gebruiken en dat je vrienden wilt worden. Hij vraagt of jij de vis competitie wilt winnen. Hij geeft je een competition pass.

    Verzamel nu alle spullen die je nodig hebt (kijk hierboven). Dan ga je naar McGrubor's woods. Die zijn in het noorden van Hemenster. Je kunt naar binnen in het noorden van het bos, daar zitten een paar rails van de hekken los waar je doorheen kan. Graaf hier in het westelijke deel in de red vine naar wormen. Pak er ongeveer 3.

    Ga naar Hemenster, dat ligt ten westen van de Ranged Guild, ten noorden van Ardougne en ten zuidwesten van Seers' Village. Ga het fishing contest binnen via de poort aan de oostkant van het meer. Een man vraagt naar je pass, dus laat die maar zien. Praat als je binnen bent tegen "A sinister stranger," hij zal zeggen dat hij niet van zonlicht houdt. Zeg tegen hem dat hij een vampier is, hij zal dat ontkennen. Praat nu met Bonzo en zeg dat je wilt beginnen. Geef hem 5 coins. Hij zegt dat je vis plek bij de willow is. Stop de garlic in een van de pipes. De vampier zegt dat het hier stinkt. Bonzo zegt dat jouw visplek nu bij de pijp is. Vis daar en je zult een karper krijgen. Praat tegen Bonzo. Je hebt gewonnen en krijgt de beker.

    Praat weer met de dwerg en je krijgt je beloning.

    Beloning: 2.437 Fishing ervaring. Je kunt door de tunnel

    Quest Points: 1


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fight Arena

    Moeilijkheidsgraad: Gemiddeld

    Startpunt: Lady Servil, aan de noordwestkant van de Fight Arena ten zuiden van Ardougne.

    Eisen: Je moet monsters van level 112 en 137 verslaan.

    Benodigde spullen: 5 gp



    Lady Servil zal vertellen dat haar man en zoon gekidnapt zijn.

    Loop naar het oosten en ga in het huis in dat het meest in het noordoosten van de Fight Arena ligt. Open de kist en doorzoek hem, dan zul je een helm een een platebody krijgen. Trek de armour aan en loop naar het grote, lange gebouw even ten zuiden van het huis met het armour. Praat met de wachter in het grote kamertje in het zuidoosten van het gebouw. Hij vertelt je dat hij houdt van drinken.

    Ga nu naar het café in het stadje, dat café is in het zuidwesten van de stad. Praat met de barman om een Kheli Brew te krijgen. Breng deze naar de wachter waarmee je net over het drinken hebt gesproken. De wachter wordt dronken en hij geeft je de sleutel van de cel van Jeremy. Ga naar Jermemy's cel in het noorden van het gebouw en bevrijd hem. Hij gaat weg om zijn vader te helpen in de vechtarena.

    Ga in de vechtarena en help Jeremy en zijn vader. Je moet daar vechten tegen een Ogre.

    Als je de Ogre verslagen hebt, word je opgesloten in een cel. Spreek met Hengrad en je keert terug naar de vechtarena om te vechten tegen een Giant Scorpion.

    Versla de schorpioen. Je moet nu vechten met een Bouncer van level 137. Hierna moet je vechten met General Khazard zelf. Hij is level 112. Vermoord ook hem en ga terug naar Lady Servil. Ze geeft je je beloning.

    Beloning: 12.175 Attack en 2.175 Thieving ervaring. 1.000 gp

    Quest Points: 2


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.The Feud

    Moeilijkheidsgraad: Gemakkelijk

    Startpunt: Praat met Ali Morrisane in het noorden van Al-Kharid.

    Eisen: Je hebt 30 Thieving nodig. Je moet een guard van level 70 verslaan

    Benodigde spullen: Ongeveer 1100 gp, gloves, desert robes, water skins



    Ali Morrisane wil dat je zijn neefje zoekt. Ga nu naar de Shantey Pass in het zuiden van Al-Kharid. Koop een pasje en ga naar de oostkant van de woestijn. Loop naar het zuiden totdat je een stadje vindt.

    Ga naar het cafe en koop ongeveer 3 biertjes. Geef deze aan Drunken Ali, hij vertelt je wat over het neefje. Hij is vertrokken en vertelt je over de twee gangs in het stadje. Praat met iemand van elke gang. De Menaphites zijn in het zuiden van de stad, de Bandits in het noorden. Ze vertellen je over de oorlog om een kameel. Ga naar Ali de kamelenman en koop twee kamelen voor 500 gp each. Je krijgt een briefje, waarop staat dat je een kameel krijgt als ze binnen zijn. Geef aan elke gang een briefje, ze willen geen vrede. Je komt op het idee om een gang te joinen, dat kan alleen bij de Menaphite gang. Praat met een lid van de Menaphites, ze vertellen je dat je met Ali the Operator bij de tent in het zuidwesten van de stad moet praten.

    Je moet een test doen. Eerst moet je 3 villagers pickpocketen. Je kunt de eerste gewoon normaal pickpocketen, maar daarna is het bekend in het stadje dat je een dief bent en ze letten op. Daarom moet je ze afleiden. Praat met een Street urchan en vraag hem een villager af te leiden voor 10 gp. Pickpocket de villager die is afgeleid. Ga voor de derde weer naar Ali the Operator. Hij geeft je een oak blackjack. Draag die en sla een villager neer. Pickpocket deze en ga terug naar Ali the operator.

    Bij de tweede test moet je juwelen van de vrouw van de burgemeester stelen. Koop een baard en headpiece in de general shop en gebruik deze op elkaar. Je krijgt een nepbaard die je aan kunt doen. Ga naar het huis van de burgemeester in het midden in de stad en doe je gloves aan. Verstop je in de cactus. Je ziet nu dat de kust veilig is en dat je naar binnen kunt. Maak de deur open met je sleutels en ga naar binnen. Ga naar de eerste verdieping. Je vind een schilderij met een landschap, maar daarachter is een kluis. De volgorde is 1,1,2,3,5,8 net als bij een oude telefoon met zo'n draaiplaat. De kluis gaat open, je vindt de juwelen. Breng deze naar Ali the operator. Nu moet je iemand doden.

    Vraag aan een gang lid over de traitor en ga weer terug naar Ali the Operator. Praat dan met de barman in het café. Hij vertelt je dat het biertje op de tafel daar van de traitor is. De traitor is nu naar het toilet, dat kan lang duren, want er is nog nooit een toilet in RuneScape gezien. Ga naar de heks op de heuvel in het westen van de stad, bij de general shop in de buurt. Vraag haar om een potion. Je moet een snake en kamelenpoep naar haar brengen.

    Geef de slangenbezweerder in het zuiden van het café een paar coins. Vraag een fluit en mand van hem, die krijg je. Gebruik de fluit op een snake bij de Menaphite tent in de buurt. Deze stop je automatisch in de mand.

    Voor de poep heb je een emmer nodig. Ga hierna naar de kebab seller en vraag om zijn hete saus. Dat is een soort laxeermiddeltje. Doe deze saus in de voederbakken (trough) van de kamelen. Deze gaan poepen, vul je emmer met poep en breng de ingrediënten naar de heks. Je krijgt een potion, doe deze in het bier van de traitor door de potion op de tafel in het café te gebruiken. Ga terug naar Ali the operator. Hij vertelt je dat de Menaphite leider je wil spreken. Maak je klaar voor het gevecht.

    Praat met de leider die voor de tent staat. Dood de guard die hij naar je toe zend en praat met een villager. Hij is boos op je, omdat elke avonturier denkt dat als je een slecht persoon dood, dat dat goed is voor RuneScape. Je moet de bandits wegjagen uit de stad. Ga naar de bandit leider in het noorden van de stad. Ook hier moet je zijn mattie doden. Deze dropt een addy scimitar. Praat hierna met een villager en daarna met de burgemeester. Ga hierna terug naar Al-Kharid. Praat met Ali Morrisane, de hele quest was een verkooptruc om je een nepbaard te laten kopen. Je krijgt nu een beloning.

    Beloning: 15.000 Thieving ervaring. 500 gp, blackjack, Adamant scimitar.

    Quest Points: 1


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Family Crest

    Moeilijkheidsgraad: Moeilijk

    Startpunt: Praat met Dimintheis in een hut bij de oostbank in Varrock.

    Eisen: Je hebt 40 Crafting, 59 Magic, 40 Mining en 40 Smitting nodig. Je moet een demon van level 170 verslaan.

    Benodigde spullen: Pickaxe, cooked shrimp, cooked salmon, cooked tuna, cooked bass, cooked swordfish, necklace en ring mould, runes voor de 4 blast spells, 2 rubies en een antipoison.



    De eerste zoon is kok in Catherby. Hij vertelt je dat het familiewapen in drie stukken is gebroken. Iedere zoon heeft een stuk. Voor zijn stuk het je cooked fish nodig: een Shrimp, Salmon, Tuna, Bass en Swordfish. Nu krijg je zijn stuk. Vraag waar zijn andere broers zijn, je moet nu naar Al-Kharid.

    Praat met de gem trader in Al-Kharid. Hij vertelt je dat je met de man in de Scorpion Pit moet praten. Ga naar de mijn in het noorden en zoek de man. Hij moet wat mooie juwelen van het mooiste goud voor zijn vriendinnetje. Je moet met Boot praten, die is in de Dwarfen Mine. Hij is west van de aambeelden.

    Na het gesprek weet je de locatie van de goud mijn, het is in een grot oost van Ardougne. Er zijn daar Ogres en hellhounds. Ga naar de grot en loop verder. Dit is net als in Ernest the Chicken, je moet wat hendels verzetten. Ga naar de noordelijke muur en doe die hendel omhoog. Doe dat ook bij de zuidelijke kamer en ga terug naar de noordlijke muur. Doe deze hendel weer naar beneden. Ga in de kamer zelf en doe de hendel omhoog. Ga weer naar buiten en doe de hendel van de noordelijke muur weer omhoog. Doe dan de hendel bij de zuidelijke kamer weer naar beneden. Nu kun je bij de Hellhounds naar binnen. Mijn twee ores.

    Ga naar de furnace en maak een ruby ring en necklace, net zoals bij crafting. Ga naar de man in de Scorpion Pit en geef hem de juwelen. Hij geeft je het tweede deel van het wapen.

    Nu komt het moeilijke deel. Ga in naar de Jolly Boar Inn bij de wildernis in Varrock. Ga naar boven en praat met de broer. Geef hem wat antipotion, hij is ziek. Hij vertelt je waar het laatste deel van het familiewapen is. Die is hij verloren bij het doden van een demon. Ga naar de bank en pak je food, runes voor de 4 blast spells en armour. Ga nu in Edgeville Dungeon, loop noordelijk en ga naar het deel van de grot waar het wildernis is. Loop verder westelijk de grot in, loop langs de black demons en ga daar weer naar het zuiden. Hier zie je de juiste demon. Doe alle soorten blast spells minstens één keer op hem, anders gaat hij niet dood. De spells moeten wel schade toebrengen! Dus doe daar je melee armour even uit, anders heb je maar een kleine kans dat je hit.

    Doe de drie stukken bijelkaar en breng deze naar Dimintheis. Hij geeft je steel gauntlets en vertelt je naar één van zijn zoons te gaan. Bij de kok krijg je Cooking gauntlets, hiermee verbrand je minder food. Bij de tweede zoon in Al-Kharid krijg je Crafting Gauntlets, deze geven je meer ervaring bij crafting. Bij de derde zoon krijg je Magic Gauntlets, deze helpen je harder te hitten met magic. Als je ooit de handschoenen kwijt raakt, kun je bij Dimintheis nieuwe krijgen.

    Beloning: Steel Gauntlets

    Quest Points: 1


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.A Fairy Tale Part II - Cure a Queen

    Moeilijkheidsgraad: Gemiddeld

    Startpunt: Praat met Martin de Master Gardener op de markt van Draynor Village

    Eisen: Je moet A Fairy Tale Part I - Growing Pains hebben voltooid. Je hebt ook 40 Thieving, 57 Herblore en 49 Farming nodig. Je moet een monster van level 145 verslaan

    Benodigde spullen: Dramen staff, pestle & mortar, vial of water, wapen, armour en voedsel



    Martin de Master Gardener is blij met het nieuws dat zijn gewassen weer goed kunnen groeien. Misschien weet je nog wat er in het vorige deel was gebeurd: Martin en de leden van de G.A.G., een organisatie van Farmers, merkten dat hun gewassen het niet zo goed deden als altijd. Na een speurtocht kwam jij er achter dat kwam doordat de Fairy Queen in slaap was gevallen, nadat ze een gevecht had gehad met het Tanglefoot monster. Ondertussen, toen de Fairy Queen sliep, werden haar taken overgenomen door de Fairy Godfather. Omdat jij het Tanglefoot monster hebt verslagen en de secrateurs van de Fiary Queen aan de Godfather hebt gegeven, zou de Fiary Queen weer wakker worden en alles goed komen. Martin de Master Gardener wil eerst nog even testen of alles goed is en plant nieuwe gewassen. Wacht vijf minuten op zijn antwoord.

    Martin wordt boos op je: je zei dat je alles met de Fiary's geregeld had, maar zijn planten gaan nog steeds dood! Hij gelooft je Fiary verhaal niet. Nu moet jij weer uitzoeken wat er aan het handje is. Ga met je Dramen Staff uit de Lost City quest naar het huisje in de moerassen van Lumbridge, zodat je naar Zanaris gaat.

    Als je in Zanaris bent, moet je richting de bank lopen. Dat is dus naar het westen. Neem voor de bank een gang naar het noorden, naar de plek waar de Fiary Nuff was in het eerste deel. Je zult om je heen kijken en zien dat alles aan diggelen is geslagen. Pak de Healing Certificate van de vloer.

    Ga naar de Fairy Godfather in het deel waar de Slayer Master is en vraag hem waar de Fairy Queen is. Hij vertelt je dat ze misschien is ontvoerd met de Fiaryrings. Je moet naar de coordinator gaan om via deze ringen achter haar aan te kunnen gaan. De coordinator is ten noorden van de Godfather: ze zal niet moeilijk te vinden zijn.

    De coordinator vertelt je wat over de geschiedenis van Zanaris. Het is een oude stad en toen de Fairy's hier kwamen wonen, vonden ze veel magische dingen, zoals een portal die al eeuwen verzegeld was. Hiermee kan er naar andere demensies worden geteleporteerd. De Fairy Queen heeft deze magie overgenomen in Fairyrings. Deze zijn niet zo sterk als de orginele portal. Er zijn drie ringen in Zanaris: een in de markt, een bij de grot van de Evil Chicken en een belangrijke ring bij de portal. Iedereen die een ring activeert moet drie tekens invullen, die je naar verschillende lokaties brengen. Sommige codes werken alleen niet meer en andere codes gaan naar gevaarlijke plaatsen. Gelukkig kan niets je aanvallen als je in de ringen staat. Als mens moet je een Dramen Staff dragen om de ringen te gebruiken.

    Kijk naar de achterkant van het Healing Certificate en laat hem aan de Fairy Chef bij de range zien. De Range is ten zuiden van de bank. De Fairy Chef vertelt je dat ze zulke tekens bij het cosmic altaar heeft gezien. Loop dus naar het cosmic altar en zoek naar de vreemde steen in de zuidelijke muur. Bekijk het.

    Op dit plakaat staat "cosmic rune altar", maar dan in vreemde tekens. Dit zijn dezelfde tekens als op de achterkant van het plakaat werd gebruikt. Het eerste teken is een C, de tweede een O, de derde een S en ga zo maar door. Nu moet je dus alles handmatig vervangen op een blaadje voor je computer, met pen en papier. Daar hebben wij natuurlijk geen zin in: het is toch een standaard zin. Als je alles ontcijfert zul je dit lezen: "The godfather attacked us we have fled to safety if you are loyal to her majesty find us by using the co-ordinates air dlr djq ajs", oftwel "De godfather heeft ons aangevallen. We zijn gevlucht naar een veilige plaats. Als je trouw bent aan hare majesteit kun je ons vinden met de coordinaten air dlr djq ajs".

    De coordinaten die je hebt gevonden op het plakaat worden gebruikt met de Fairy Ring. De hoofd-Fairyring ben je al tegengekomen toen je naar het cosmic altar ging: net boven de gang. Ga er in staan en zet de code op air. Druk op Teleport to this location. Je zult nu op een verlaten eilandje komen, maar dat is normaal en hoort bij de code. Ga weer terug met de fairyring. Doe dit ook met de codes dlr en djq. Nu het belangrijkste en de laatste code: vul ajs in en druk weer op Teleport to this location. Je zult nu in een ruimte komen die erg op Zanaris lijkt. Loop verder en vind de Fairy Nuff. Ze is blij je te zien en is blij dat je de code hebt gevonden.

    De Fairy Nuff heeft de secrateurs die je in het vorige deel aan de Godfather hebt gegeven, nog steeds niet gekregen. Nu is de Fairy Queen nog steeds diep in slaap. Ze heeft die secrateurs echt nodig, dus moet jij die even stelen van de Godfather. Ga terug naar Zanaris via de Fairyring en loop naar de Godfather. Ga achter hem staan en pickpocket hem. Nu heb je de secrateurs. Ga weer naar de Fairyring en gebruik weer de air, dlr, djq en ajs codes. Geef de secrateurs aan de Fairy Nuff.

    De Fairy Queen wordt nog steeds niet wakker en daarom moet er een speciale potion worden gemaakt. Je hebt een Starflower, een vial of water en een Gorak claw nodig. Deze ingrediënten moet je dus eerst halen.

    Stap uit de Fairyring en bereid je voor op het gevecht met de level 145. Neem ook een vial of water en een pestle & mortar mee. Protecton Prayers helpen niet, maar dat is ook niet nodig als je in de fairyring blijft staan: jij kunt de beesten dan (zelfs met melee) aanvallen, maar zij jou niet. Armour is wel verstandig, omdat je even buiten de ring moet staan om zijn drops te pakken.

    Ga naar de Fairyring en vul "DIR" in. Dood een Gorak, pak zijn claw en maal het fijn. Ga nu naar terug naar Zanaris met de Fairy Ring. De Sunflowers moet je ook met de Fairyrings halen: vul "CKP" als code in en pluk zo'n bloem.

    Maak de potion op de normale manier: een vial of water, een herb (in dit geval de Star Flower) en de ground Gorak Claw. Ga terug naar de Fairy queen via de reeds bekende methode en dien het drankje aan haar toe. Nu wordt ze wel wakker.

    De Fairy Queen herinnert zich dat ze de Tanglefoot bevocht, met "hulp" van de Godfather. Ze heeft alleen niet veel van het gevecht meegemaakt: toen ze de grot binnenkwam werd alles zwart. Dat kwam doordat de Godfather haar wilde vermoorden, zodat hij de troon over kon nemen. Nu is ze eindelijk weer wakker. De Fairy Queen wil nu zo snel mogelijk terug naar Zanaris, maar jij en Fairy Very Wise houden haar tegen. Het is te gevaarlijk met al die orcs in Zanaris. De Fairy Very Wise en de Fairy Queen gaan nu een plan verzinnen om de Godfather aan te pakken. Dit gaat in deel drie van deze questserie gebeuren.

    Beloning: 2.500 Thieving, 3.500 Herblore en een keer 2.500 ervaring in een skill naar keuze. De XP kun je kiezen met een lamp. Je kunt voortaan ook met de Fairyrings teleporteren.

    Quest Points: 2


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.The eyes of Glouphrie

    Moeilijkheidsgraad: Gemiddeld

    Startpunt: Praat met Brimstail in zijn grotje in het westen van Gnome Stronghold

    Eisen: Je moet The Grand Tree hebben voltooid. Je hebt ook 5 Construction en 46 Magic nodig. Level 13 Runecrafting en 46 Woodcutting kunnen handig zijn, maar je kunt ook een maple log en een mud rune kopen van een andere speler

    Benodigde spullen: 1 maple log, 1 oak log, bucket, knife, pestle & mortar, 1 mud rune, hamer, zaag. Teleporteerrunes naar de Watchtower (Watchtower quest nodig) zijn handig.



    Ga de grot in de berg binnen en vraag aan Brimstail wat al die witte beestjes die overal rondlopen te betekenen hebben. Hij zegt dat het zijn huisdier is en dat hij Izzie heet. Hij weet niet precies wat voor beest het is, maar hij is lief. Brimstail is ook bezig met een magisch onderzoek. Hij vertelt onder andere dat gnomes zich niet interesseren voor magie, vanwege wat er vroeger gebeurd is. Er waren namelijk met een grote gnome magiër problemen geweest. Hij was een van de adviseurs van de koning, maar is verbannen na de Goblin Wars. Brimstail weet niet precies waarom en wat er met Glouphrie, die adviseur, is gebeurd. Geliefd was hij niet onder de gnomes, ze noemden hem zelfs De Onbetrouwbare. Hij had ook ruzie met Oaknock, een ingenieur en architect. Hij heeft veel van de Stronghold zoals die er nu is gemaakt. Hij vraagt of je nog meer interessants wil zien. Zeg natuurlijk "Ja."

    Loop verder de grot van Brimstail in en bekijk de vreemde machine en de bowl. Ga daarna weer terug naar Brimstail en zeg dat je gekeken hebt. Brimstail weet niet precies wat het allemaal is. De bowl lijkt wel van de elven af te komen en over de machine weet hij dat hij door Oaknock is gemaakt. Er is nog één gnome in leven die Oaknock heeft gekend. Je bent hem al eens eerder tegengekomen: het is Hazelmere. Je hebt dit keer geen woordenboek nodig om met hem te spreken: Hazelmere weet vast nog wel een andere manier om te praten. Je moet aan hem vragen wat hij van de vreemde machine weet.

    Loop naar het eilandje van Hazelmere. Mocht je niet meer weten waar dat was: ten oosten van Yanille. Teleporteer dus naar de watchtower of loop vanaf Ardougne naar het zuiden. Met de Fairyrings kun je ook naast zijn huis komen. Ga de ladder op en praat met Hazelmere.

    Je kunt hem niet verstaan, maar je vertelt hem toch dat je van Brimstail komt en dat je informatie over vroeger nodig hebt. Hazelmere begrijpt dat je het over Oaknock hebt en gaat je een verhaal vertellen.

    Het verhaal van Hazelmere

    Deze tekst mag je overslaan - het wordt in de filmpjes laten zien

    Oaknock laat je een filmpje zien door je hersenen te beïnvloeden. Je kunt Hazelmere nu wel begrijpen door een speciale magie. Hazelmere vertelt dat toen Healthorg koning werd, de elven besloten naar het westen te trekken en Kandarin, het gebied rond Ardougne, te verlaten. Mensen waren er nog niet en de Gnomes en Goblins vochten om wie er de baas was in het gebied. De Goblins waren te sterk voor de gnomes, maar Glouphrie en de koning verzonnen een plan: doe alsof je een leger leidt, maar ondertussen bestaat dat leger niet. Glouphrie maakte een aantal grote nepschilpadden en de goblins sloegen op de vlucht.

    Hazelmere was bevriend met een Spirit Tree in de Stronghold, een mooie zilveren wijze spirit tree. Je ziet in een filmpje dat op een dag de bliksem in de Spirit Tree inslaat. Hazelmere haastte zich naar de Grand Tree, maar niemand had wat gemerkt en de boom leek nog levend. De Spirit Tree wilde niet meer praten. Iemand had zijn dood verborgen. Toen Oaknock dit hoorde, beschuldigde Oaknock Glouphrie meteen. Ze zagen elkaar nooit en hadden altijd al ruzie, maar Hazelmere voelde dat Oaknock deze keer gelijk had. Glouphrie verborg de dood met magie. Oaknock bouwde een anti-illusie machine met hulp van de elven. Hij riep een paar adviseurs bij een en ging naar de spirit tree. Je krijgt nu weer een filmpje te zien.

    Oaknock zet de machine aan en de spirit tree is weer gebroken. Oaknock beschuldigt Glouphrie. Glouphrie loopt een beetje weg, maar de koning roept hem een halt toe. Grouphie deed het om de gnomes te dienen, hij vindt dat sommige dingen geheim moeten blijven. De koning ontslaat hem en Glouphrie voorspelt dat het rijk uiteen zal vallen zonder zijn aanwezigheid als adviseur. Glouphrie reisde met wat vrienden naar de onbekende plaats Arposandra en er is nooit meer wat van hem gehoord. Hazelmere denkt dat hij nog steeds in leven is. De machine is dus gebouwd om Glouphrie's illusies te laten zien. Hazelmere weet niet hoe het werkt, maar hij heeft je a violet pentagram mee.

    Ga nu met het pentagram naar de grot met Brimstail en praat met hem. Je vertelt het verhaal en laat de disk zien. Op een gegeven moment hoor je een knal en zie je een geestengnome de machine in lopen. Jullie gaan kijken en de machine is gebroken. Loop naar de machine. Je zult zien dat er twee houten delen zijn gebroken. Je hebt maple en oak nodig om dit te repareren. Het was in elkaar gezet met een rare lijm die ruikt naar pine en vlekjes met grijs poeder en glinstertjes bevat.

    Praat met Brimstail, hij zegt dat je tree sap nodig hebt. Dit moet je opvangen uit een boom. Zoek dus een boom (moet een conifeer zijn, bijv. evergreen) en haal hier met je knife sap uit en stop het in de bucket. Maal daarna de mud rune fijn met je pestle & mortar en stop dit in de emmer. Repareer dan de machine.

    Praat als de machine heel is met Brimstail, hij geeft je nog meer discs. Loop weer naar de machine. Als je de machine beter bekijkt, zie je dat hij uit 3 verschillende delen bestaat: links het machine panel. Als je daar op klikt zie je een plaatje met kleuren en blokjes, in volgorde van waarde van de kleuren. In het midden is de machine. Als je hier op klikt zul je een venster met je hand, een machine met een glazen deur en een nummer zien.

    Klik op een disc in je inventory en klik op de muntgleuf. Rechts, in het venster van de machine, zullen twee pijltjes en een disc komen te staan. Als je er een disc met een grotere waarde dan het getal dat er onder staat in de machine stopt, wordt het onderste pijltje groen: je moet er een disc met een lagere waarde in doen. Als je een blokje met een te lage waarde in de machine stopt, wordt het bovenste pijltje groen. Als je het goed hebt, wordt het vierkantje groen. Je zult niet meteen de juiste blokjes met de juiste waarde hebben, daarom is er naast de machine nog een exchanger waar je de blokjes kunt wisselen. Je kunt nu van elke disc de waarde gaan uitvissen, de logica vinden en gaan rekenen, maar dat is veel werk. Daarom hier een lijst:

    Rood

    Cirkel = 1
    Triangel = 3
    Vierkant = 4
    Pentagon = 5

    Oranje

    Cirkel = 2
    Triangel = 6
    Vierkant = 8
    Pentagon = 10

    Geel

    Cirkel = 3
    Triangel = 9
    Vierkant = 12
    Pentagon = 15

    Groen

    Cirkel = 4
    Triangel = 12
    Vierkant = 16
    Pentagon = 20

    Blauw

    Cirkel = 5
    Triangel = 15
    Vierkant = 20
    Pentagon = 25

    Indigo

    Cirkel = 6
    Triangel = 18
    Vierkant = 24
    Pentagon = 30

    Violet

    Cirkel = 7
    Triangel = 21
    Vierkant = 28
    Pentagon = 35

    Het is nu precies passen en meten welke discs je moet inwisselen om een blokje te krijgen met een waarde die op de machine vermeld staat. Je kunt de discs inwisselen door op de disc in je inventory te klikken en weer op de muntgleuf te klikken. Je kunt meerdere discs tegelijk in de machine stoppen. Druk daarna op de knop. Je zult dan zien welke discs je voor de erin gestopt disc terug kunt krijgen. Je kunt nog een paar keer op deze knop drukken, dan krijg je andere mogelijkheden. Klik op het knopje met het vinkje als je er mee eens bent. Je krijgt dan blokjes terug.

    Stop als je een disc met de juiste waarde hebt deze in de machine. Maak de machine open door op het groene vierkantje te klikken. Praat weer met Brimstail, hij zal je nog meer blokjes geven en het circus begint weer opnieuw: opnieuw rekenen welke waarde de blokjes krijgen als je ze inwisselt en ze in de machine stoppen. Nu moet je soms de blokjes splitsen, zodat je bijvoorbeeld 3 blokjes moet gebruiken om de waarde die staat vermeld te krijgen. Als je alle vierkantjes weer op groen hebt staan en op zo'n vierkantje drukt, gaat de machine werken. Brimstail prijst je, maar daarna verandert zijn lieve huisdier ineens in een evil creature! Er is weer wat mis...

    Dood het beest bij Brimstail en praat weer met Brimstail. Je moet al deze beestjes gaan doden en het verhaal aan de koning vertellen. Er zijn 6 beesten in totaal.

    • Izzy, Brimstail's huisdier
    • Bij de grote hoofdpoort in het zuiden van de Gnome Stronghold
    • Bij de Spirit tree
    • Bij de Battle Tortoises in het noorden, boven de swamp
    • Bij de koning
    • Bij de Gnome Glider, de hoogste verdieping van de boom

    Let op: Als de creatures nog "cute" zijn, ben je vergeten nog een keer met Brimstail te praten. Doe dat dan.

    Keer, als je alle beesten dood hebt, terug naar de koning. Hij zegt dat hij weer een beroep op je zal doen als dat nodig is en geeft je de beloning.

    Beloning: 250 Construction, 12.000 Magic, 2.500 Woodcutting en 6.000 Runecrafting ervaring. Een crystal seed. Bij de crystal bowl in de grot van Brimstail is nu een brug verschenen, hier kun je de seed laten omzetten in een Crystal Saw. Ga met Hazelmere praten als je wil weten waar deze voor dient. De saw verhoogt je construction level met 3. De zaag is 28 te gebruiken, daarna moet je hem opnieuw opladen bij de quest. Je kunt met deze zaag alleen spullen maken van een hoger level dan dat jij bent waar een zaag voor nodig is: dus geen kamers, monsters en planten.

    Quest Points: 2


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Enakhra's Lament

    Moeilijkheidsgraad: Gemiddeld

    Startpunt: Praat met Lazim ten zuiden van het Bandit Camp in de Kharid woestijn. Loop om de berg heen die je tegen komt, daar staat Lazim

    Eisen: Je hebt 43 Prayer, 45 Firemaking, 50 Crafting en 39 Magic nodig.

    Benodigde spullen: Pickaxe, chisel, normal log, oak log, willow log, maple log, candle, tinderbox, 1 coal, fire bolt en wind bolt, brood en een bucket. Neem ook 7 air, 4 fire en 2 earth runes mee voor wind bolt, fire bolt en crumble undead.



    Lazim is een beeldhouwer, maar op de een of andere manier kan de arme kerel geen chisel meer vasthouden. Nu moet jij hem helpen om een standbeeld in de woestijn te bouwen. Dat begint met steen, dus loop naar de miningplaats ten westen van Lazim en mijn hier stenen totdat je 32 kilo aan stenen hebt. Hoe hoger je mininglevel, hoe zwaardere stenen je kunt mijnen.

    Ga terug naar Lazim en geef hem de 32 kilo stenen. Hij vraagt je nu er een basis voor het standbeeld van te maken. Hak met je chisel het begin van het standbeeld en praat weer met Lazim. Lazim zegt nu dat je het standbeeld neer moet zetten op de grond vlak naast hem. Examine de grond om hem heen on de flat ground te vinden. Gebruik het standbeeld met deze grond.

    Nu moet je nog een lichaam hebben. Breng Lazim weer 20 kilo stenen en maak hier een lijf uit. Plaats dit op het standbeeld. Lazim wordt boos, hij zegt je dat het nog wat bijgeschaafd moet worden. Hak nog wat steen van het standbeeld af met je chisel en praat weer met Lazim.

    Volgende onderdeel, het hoofd. Kies voor wat je leuk vindt. Volgens Lazim heb je nu een stuk graniet nodig. Ga weer naar de miningplaats en vind de granietstenen. Hak hier een stukje graniet. Neem ook nog een extra stukje graniet en een clay voor later mee. Breng het stuk graniet naar Lazim en maak er het hoofd van. Zet dit op het standbeeld.

    Het standbeeld valt naar beneden, met jou er bij! Je komt nu in een soort tempel terecht! Lazim staat naast je, vraag hem of hij weet wat er gebeurd is. De gluiperd van een Lazim had dit allemaal al gepland! Nu moet je hem ook nog verder helpen! Pak het sigil van de pilaar in het noorden en hak alle lichaamsdelen van je gebroken standbeeld. Ga nu naar de noordelijke deur. Je krijg nu een filmpje te zien van een lachend mevrouwtje dat een tempel heeft gemaakt voor haar meester. Loop verder en pak hier ook de sigil van de pilaar. Neem de gang naar het midden van de tempel waar een ladder in het midden staat. Plaats hier je sigil in de deur. Loop terug en ga door de andere deur. Je ziet nu weer een filmpje. Deze gaat over de mevrouw van het vorige filmpje die haar tempel verdedigt tegen wat ridders van Avarrocka, de voorloper van Varrock. Ga weer door de deur heen en pak ook de sigil hier en plaats deze ook bij de deuren in het midden. Doe dit totdat je dit vier keer gedaan hebt en ga naar de kamer in het midden. Beklim de ladder als je klaar bent.

    Je komt nu in een kamer. Loop naar de ruimte met de fontein en doe je firespell hierop. Het ijs smelt en de fontein begint weer te lopen. Vul je bucket met water en gebruik dit op de clay die je hebt gemined bij de miningplaats. Je krijgt nu soft clay. Ga vervolgens naar de ruimte met de man. Hij is een ridder uit Avarrocka en staat daar al jaren. Hij weet niet meer wie hij is, maar hij is erg hongerig. Gebruik het brood op hem en hij belooft je hulp te bieden als je die nodig hebt. Wandel vervolgens naar de furnace toe. Die zit een beetje verstopt, dus blaas hem leeg met je air spell. Die doet het nu ook weer. Nog één laatste ding: de andere ruimte. Als je hierin gaat wordt alles donker. Klik op de kandelaren die je ziet en stop de spullen erin zoals aangegeven. Als je alles hebt aangestoken heb je de soft clay nodig. Stop deze in de mould op het tafeltje bij de ladder. Je krijgt nu een camel mould (p). Maak dit met je chisel na in het extra stuk graniet dat je gemined hebt en stop dit in het tafeltje. Je kunt nu door de mysterieuze muur in het midden lopen. Doe dat en ga ook deze ladder af.

    Hier kom je een wachter van skelet tegen. Dood hem met je crumble undead en hij bedankt je vriendelijk dat je hem hebt bevrijd. Je mag zelfs zijn big bones begraven. Ga voorbij de guard en loop verder. Je komt weer een guard tegen, helaas is deze niet uit te schakelen met crumble undead. Zet dus protect from melee aan en ga een praatje met hem maken, misschien staat hij ook wel aan onze kant. Dat blijkt ook zo te zijn, maar ook deze bewaker zit tegen zijn wil in gevangen. Om hem te bevrijden moet je de muur afmaken. Pak de stenen van het hoopje naast hem, zet ze op de muur, werk de muur bij met je chisel en herhaal dit totdat de muur af is. Je krijgt nu het laatste filmpje te zien en je quest is voltooid.

    Beloning: 7.000 Crafting, 7.000 Firemaking, 7.000 Mining en 7.000 Magic ervaring. Een camulet (ja, zo heet dat ding, is niet fout geschreven) waarmee je terug naar de tempel kunt teleporteren en de taal van de kamelen kunt verstaan

    Quest Points: 2


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Elemental Workshop

    Moeilijkheidsgraad: Gemakkelijk

    Startpunt: In het huis in Seers' Village ten zuidwesten van de bank. Doorzoek de boekenkast en pak het boek.

    Eisen: Je hebt 20 Crafting, 20 Mining en 20 Smithing nodig. Als je je eigen coal wil hakken, heb je mining 30 nodig. Je kunt als je Mining 20 bent de coal ook kopen en zo de quest doen.

    Benodigde spullen: Knife (te vinden in het huisje ten zuidwesten van de queststart), pickaxe, hammer, needle, thread, soft leather (breng een cow hide naar een tanner) en 4 coal ores



    Lees het boek dat je gevonden hebt en maak het open met je knife. Je moet dit boek de hele quest houden. Ga naar het gebouw ten noorden van het huis waar je je bevindt en steek de Battered Key in de odd looking wall. Ga dan de trap af en zoek wat rond in de kratten totdat je een stone bowl vindt.

    Elementals

    Ga naar de fire elemental room in het zuiden en doe je stone bowl in de lava. Doe dan de bowl in de furnace. Ga dan naar de Air elemental room in het oosten. Repareer de bellows met je leer en draad. Ga dan naar de water elemental room die in het noorden is. Bedien eerst de rechter valve, daarna de linker en haal de hendel over. Ga terug naar de Air elemental room en bedien de hendel om lucht in de furnace te blazen. Nu moet je naar de Earth elemental room in het westen. Probeer de steen te mijnen. Dood de elemental die verschijnt en pak de ore

    Schild maken

    Doe de ore met de coal in de furnace. Gebruik de bar nu met de werkbank in de middelste kamer. Nu krijg je je schild.

    Beloning: 5.000 Crafting en 5.000 Smithing ervaring. Een Elemental Shield, dat 6 magic defence geeft.

    Quest Points: 1


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eadgar's Ruse

    Moeilijkheidsgraad: Moeilijk

    Startpunt: Praat met Sanfew in de herblore shop van Taverley.

    Eisen: Je moet Druidic Ritual en Troll Stronghold hebben voltooid. Je hebt ook 31 Herblore nodig.

    Benodigde spullen: Climbing Boots, 10 Grain, 5 Raw Chickens, Pineapple Chunks (koop een pineapple in de Grand Tree en hak het in stukjes met een knife), Vodka (of Gin, Brandy of Wisky), 2 Logs, Water Filled Vial, Ranarr Weed en een Pestle & Mortar. Teleporteerrunes voor Ardougne en een Games Necklace zijn handig.



    Sanfew heeft een speciale herb, Goutweed genaamd, nodig voor zijn ritueel. Hij weet niet precies waar het is: hij weet alleen dat het bij de trollen te vinden is. Mad Eadgar weet er misschien wat van af. Je moet met hem gaan praten praten. Als je hem hebt bevrijd uit zijn gevangenis in de Death Plateau quest, dan is hij in zijn grot in de top van de berg die Trollheim heet. Als je dit nog niet hebt gedaan, moet je dat even doen. Dat kun je doen door de Stronghold ten westen van Trollheim binnen te gaan, naar het noorden en dan de twee trappen af, waarvan één in een kamertje is. Hier moet je de sleutels van de bewaaktrollen stelen en de gevangenis naast de trollen openen. Dan zul je Eadgar bevrijden. Kijk op het plaatje hieronder voor de locatie van de grot en ga er heen.

    Van Eadgar moet je met de kok van de trollen spreken, dat is Burntmeat. Ga in de Stronghold in het westen van Trollheim en loop naar het zuiden. Wandel de trap af, nu kom je in de keuken. Praat hier met Burntmeat. Hij zegt dat ze altijd geit eten en dat dat saai wordt, hij wil een keer een lekker mens eten in ruil voor de Goutweed. Ga terug naar Eadgar en praat met hem, hij zal een plan bedenken. Eadgar laat je een pop maken. Daarvoor heb je eerst een pappegaai nodig. Waar kun je beter krijgen dan in de dierentuin?

    Ga naar Ardrougne Zoo en praat met Parroty Pete. Probeer uit te vogelen wat hij die beesten te eten geeft, dat is Pineapple Chunks. Als je die nog niet hebt, ga je naar de Grand Tree. Koop daar een Pineapple en Vodka. Dice de Pineapple, nu krijg je Chunks. Doe daar Vodka op, nu met je alcho-chucks. Voer die aan de papagaaien door ze in de hatch aan de zijkant van de kooi te doen. Deze pappegaaien worden ladderzat en je kunt ze nu oppakken.

    Breng de papagaai naar Eadgar. Eadgar zal zeggen dat hij moet nog als mensen praten. Ga naar de kerker waar je Eadgar bevrijd hebt, die is in de Stronghold, naar het noorden en dan de twee trappen af (ééntje is in een kamertje). Doe de papagaai in het torture rack. Laat hem lekker zitten en loop weg

    Nu heb je kleren nodig. Ga nu naar Taverley en praat met de Druid die kleren in het meer aan het wassen is. Vraag naar vieze kleren, hij zal ze niet geven. Zeg dat het van Sanfew moet. Nu geeft hij ze wel. Neem nu het graan, de kippen en de logs mee naar Eadgar. Het is ook handig om alvast de vial met het Ranarr weed en een Pestle & Mortar mee te nemen. Geef Eadgar de kleren en de spullen voor de pop. Nu moet je een potion hebben zodat de trollen gaan praten, dan kunnen ze de geheime schuilplaats van het Goutweed vertellen. Pluk wat Thistle van de berg of bij de ingang van de Stronghold. Droog die op een vuur, er zijn er zat in de buurt. Maak het dan fijn met je Pestle & Mortar en doe het in de potion. Nu heb je Troll Potion, geef die aan Eadgar.

    Het is nu tijd om de papegaai op te halen, die heeft wel genoeg kreten geleerd. Ga naar het rack en luister naar de papegaai. Neem hem weer mee naar Eadgar. Hij stopt de papegaai in de pop. Breng de pop naar Burntmeat. Nu krijg je alvast een deel van de beloning, het eerste wat Burntmeat ooit heeft gekookt. Je raadt het nooit, het is Burnt Meat! Hij vertelt je ook waar de sleutel voor de deur naar de opslagruimte van het Goutweed is. Die is in de geheime bodem van de keukenla. Doorzoek die, ze staan bij de geiten in de buurt. Vind de sleutel.

    Ga nu naar beneden naar de opslagruimte. Ren langs de trollen, als ze je zien wordt alles zwart en ben je weer buiten de kamer. Ook is er wat van je hitpoints af. De kunst is om op het goede moment beginnen te rennen en je tussendoor tussen de kratten te verstoppen. Pak snel het Goutweed en je komt weer buiten de kamer. Ga nu naar Sanfew en je krijgt je beloning.

    Beloning: 11.000 Herblore ervaring. Burnt Meat en je kunt naar Trollheim teleporteren als je Magic 61 bent

    Quest Points: 1


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dwarf Cannon

    Moeilijkheidsgraad: Gemakkelijk

    Startpunt: Ten noorden van de Fishing Guild, bij de coal trucks. Praat met de Dwarf Commander

    Eisen: Geen

    Benodigde spullen: Geen



    Praat met de Dwarf Commander. Hij geeft je 6 stukken rail, dat zijn onderdelen van een hekken. Je moet de rail naast het huisje inspecteren. Onderzoek het hek en repareer alle kapotte stukken met de hamer uit het huisje, ga net zo lang door tot dat je geen rail stukken meer hebt. Praat dan weer met de Dwarf Commander.

    Je moet naar een wachttoren van de goblins. Als je naar het zuiden door de gate gaat kom je er vanzelf. Zoek hier de dwarf remains. Laat deze zien aan de Dwarf Commander en praat weer met hem.

    Nu moet je een jongetje zoeken dat is ontvoerd door de goblins. Ga naar de Fishing Guild ten noorden van Ardougne. Aan de oostkant, tegen Hemenster, vind je een cave. Ga daarin. Ga helemaal naar het noordwesten van de cave en doorzoek alle kratten tot je een jongetje vindt. Praat met hem. Als je met hem hebt gepraat gaat hij weg naar huis. Ga terug naar de Dwarf Commander en praat weer met hem.

    Je moet nu het Dwarfenkanon repareren in het huisje. Je moet hem eerst inspecteren. Daarna kan je hem pas herstellen. Je moet alleen de eerste vier doen. De laatste dus niet. Als het kanon weer heel is praat je weer met de Dwarfencommander.

    Nu moet je naar de Dwarfenmine vlak bij Barbarian Village. Ga naar de ingang van de mijn bij de Ice Mountain en praat in het linker huisje met Nulodion. Hij geeft je een Ammo Mould en een note. Ga hiermee terug naar de Dwarf Commander en praat met hem voor je beloning.

    Beloning: 750 Crafting ervaring. Je kunt een dwarfcannon kopen van Nulodion

    Quest Points: 1


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Druidic Ritual

    Moeilijkheidsgraad: Gemakkelijk

    Startpunt: Praat met Kaqemeex in de stenen cirkel met het altaar ten noorden van Taverley, wat weer ten noordwesten van Falador ligt (ga door de poort in de lange stadsmuur)

    Eisen: Geen

    Benodigde spullen: Eén stuk van elk vlees RAUW: kip, rat, koe en beer



    Praat met Kaqemeex en vraag of hij een quest voor je heeft. Hij zal je vertellen over de stenen cirkel in Varrock. Hij zegt dat vroeger de Dark Wizards een spreuk op de cirkel hebben uitgesproken, zodat ze hem hebben afgepakt van de Druïden. Hij zal je vragen hem terug te krijgen. Ga in Taverley naar de herblore shop, en praat met Sanfew die boven in de shop is.

    Sanfew zegt dat hij 4 verschillende stukken vlees nodig heeft voor zijn drankje. Als je de 4 stukken vlees hebt, ga dan een beetje naar het zuiden van Taverley naar de "!". Ga de trap omlaag en ga de eerste kamer naar het oosten binnen. Daar is een "Cauldron Of Thunder." Gebruik de 4 stukken vlees erop. Alle stukken vlees zullen nu een blauwe kleur hebben.

    Ga naar Sanfew en praat met hem. Nadat je met hem gepraat hebt, ga je naar Kaqemeex en krijg je je beloning.

    Beloning: 250 Herblore ervaring.

    Quest Points: 4





    Hier vindt je alle quests (members en non members)
    Rondvraag / Poll
    combat lvl
    3--10
    11--20
    21--30
    31--40
    41--50
    51--60
    61--70
    71--80
    81--90
    91--100
    101--110
    111--126
    Bekijk resultaat




    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs