Archief
  • Welkom
  • Cold war
  • Mogre mini quest
  • Eagles' Peak
  • Animal Magnetism
  • An Enlightened Journey
  • My Arm's Big Adventure
  • Elemental Workshop II
  • Slug Menace
  • Zogre flesh eaters
  • Witch's house
  • Watch Tower
  • Wanted!
  • Underground Pass
  • Troll Stronghold
  • Troll Romance
  • Tribal Totem
  • Tree Gnome Village
  • The Tourist Trap
  • Throne of Miscellania
  • Tears of Guthix
  • A Tail of two Cats
  • Tai Bwo Wannai Trio
  • Swan Song
  • Spirits of the Elid
  • A Soul's Bane
  • Shilo Village
  • Sheep Herder
  • Shadow of the storm
  • Shades of Mort'ton
  • Sea Slug
  • Scorpion Catcher
  • Rum Deal
  • Royal Trouble
  • Regicide
  • Recipe for Disaster
  • Rat Catchers
  • Rag and Bone Man
  • Priest in Peril
  • Plague city
  • One Small Favour
  • Observatory Quest
  • Mourning's Ends Part II
  • Mourning's Ends Part I
  • Mountain Daughter
  • Monk's Friend
  • Monkey Madness
  • Making History
  • Lunar Diplomacy
  • The Lost Tribe
  • Lost city
  • Legends Quest
  • Jungle Potion
  • In search of the Myreque
  • In Aid of the Myreque
  • Icthlarin's Little Helper
  • Horror from the Deep
  • Holy Grail
  • Heroes Quest
  • Hazeel Cult
  • Haunted Mine
  • The Hand in the Sand
  • The Grand Tree
  • The Golem
  • The Giant Dwarf
  • Ghosts Ahoy
  • Gertrude's Cat
  • Garden of Tranquillity
  • Forgettable Tale
  • Fishing contest
  • Fight Arena
  • The Feud
  • Family Crest
  • A Fairy Tale Part II - Cure a Queen
  • The eyes of Glouphrie
  • Enakhra's Lament
  • Elemental Workshop
  • Eadgar's Ruse
  • Dwarf Cannon
  • Druidic Ritual
  • Digsite quest
  • Devious Minds
  • Desert Treasure
  • Death to the Dorgeshuun
  • Darkness of Hallowvale
  • Creature of Fenkenstrain
  • Clock Tower
  • Cabin Fever
  • Biohazard
  • Big Chompy Bird Hunting
  • Waterfall Quest
  • Temple of Ikov
  • Recruitment Drive
  • Nature Spirit
  • Murder Mystery
  • Merlin's crystal
  • The Fremennik Trials
  • A Fairy Tale Part I - Growing Pains
  • Death Plateau
  • Between a Rock
  • Witch's Potion
  • Vampire Slayer
  • Shield of Arrav
  • Sheep Shearer
  • Rune Mysteries
  • Romeo and Juliet
  • The Restless Ghost
  • Prince Ali Rescue
  • Pirate's treasure
  • The Knight's sword
  • Imp Catcher
  • Goblin diplomacy
  • Dragon Slayer
  • Doric's quest
  • Demon Slayer
  • Black Knight's Fortress
  • Ernest The Chicken
  • Cook's Assistant
    Foto
    Zoeken in blog

    Gastenboek

    Geef je mening over deze site

    Quests
    Hier vindt je alle quests
    14-09-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Waterfall Quest

    Moeilijkheidsgraad: Moeilijk

    Startpunt: Praat met Almera in het huis ten noordoosten van de Baxtorian Falls. De Baxtorian Falls is de waterval ten zuiden van het Barbarian Agility Parcours, ten westen van de Coal Trucks.

    Eisen: Geen

    Benodigde spullen: 6 air, 6 earth en 6 water runes en een rope



    Hudan: Na het praten met Almera ga je door de achterdeur naar de rivier. Daar is een raft. Ga erop. Nu ga je verder over de rivier, je landt op een klein eilandje. Praat met de jongen Hudan. Doe nu je rope om de steen op het volgende eiland. Je zwemt naar het eiland met het touw, doe daarna je rope om de dode boom. Je komt op een klein uitsteeksel in de waterval, je ziet daar een deur. Ga er niet naar binnen, dan val je naar beden en gaan er wat hitpoints van je af. Om veilig naar beneden te gaan moet je in de barrel gaan zitten.

    Tourist: Ga het huis binnen in het noorden waar je uit je barrel bent gekomen. Daar is Hadley, praat met hem. Hij zegt dat hij wat papieren voor je boven hebt liggen, ga naar boven en lees het boek dat je vindt in één van de boekenkasten. Praat daarna weer met Hadley. Nu moet je naar Tree Gnome Village. Dit is een doolhof ten zuiden van Ardougne. Probeer je door het doolhof te wurmen en probeer de grot te vinden. Die kun je vinden door (!) op de kaart te vinden. Ga de grot in en loop naar het oosten. Hier zijn kratten te vinden. Zoek daar totdat je een sleutel vindt. Neem deze sleutel mee.

    Tombe: Nu je de sleutel hebt, bevrijd je de gnome in het westen van de grot. Hij heeft een hoop troep, vraag of je de pebble mag hebben. Ga nu naar de bank en zet al je armour en wapens op de bank, maar neem de pebble mee. Zet al je wapens en armour op de bank en ga naar het huis met Hadley, diegene waarvan je het boek kreeg. Ten oosten van Hadleys huis is een grijs gedeelte op de kaart. Loop er heen, hier is een tombe met het teken van Saradomin (+). Doe de pebble op de tombe. Als er niks gebeurt, controleer dan of je je armour of wapens nog aan hebt. Zet die dan nog op de bank. Als je geen armour meer aanhebt word je geteleporteerd naar de binnenkant van de tombe. Ga naar het westen en doorzoek de kist. Daar vind je Glarial's Amulet.

    Neem nu het zuidelijke pad en doorzoek de tombe daar. Je vindt een urn. Ga nu weer naar de bank en haal je wapens, armour, de runes die je nodig hebt en een touw van de bank. Neem het amulet en de urn mee en ga de waterval binnen op de bekende manier. Draag wel je amulet, anders val je van de waterval. Binnen de waterval zijn Shadow Spiders, die halen de helft van je prayer af. Ga nu eerst naar het oosten, daar zijn kratten. Vind de sleutel en ga nu naar het westelijke pad. Wandel langs de Fire Giants van level 86 en open de twee deuren. Daar zie je een beker zweven. Doe van elke rune één op de tafeltjes aan de zijkanten. Doe het amulet af en doe het om een beeld heen. Nu komt de grond omhoog. Gebruik de urn met de beker, als je hem gewoon aanraakt loopt de kamer onder water en moet je het amulet weer opnieuw halen!

    Beloning: 13.750 Attack en 13.750 Strength ervaring. 2 gold bars, 2 cut diamonds en 40 mithril seeds. Met de Mithril seeds kun je bloemen planten.

    Je kunt voortaan ook in de watervallen, waar je tegen de Fire Giants kunt vechten. Hiervoor heb je wel een nieuw Glarial's amulet nodig. Haal dus opnieuw een pebble bij de gnome in de grot bij Tree Gnome Village, ga zonder wapens de tombe ten oosten van Hadley's huis binnen en doorzoek de kist voor het amulet. Dit amulet moet je elke keer dragen als je via de raft bij het huis van Almera de waterval binnen gaat en je met de rope naar de deur van de waterval beweegt.

    Quest Points: 1


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Temple of Ikov

    Moeilijkheidsgraad: Moeilijk

    Startpunt: Een vreemd figuur Lucien vraagt je een ding dat bekend staat als de staff van Armadyl, de goede god die een tijd geleden is uitgeschakeld door Zaros en Zamorak. Vervolgens heeft Zamorak Zaros op dezelfde manier uitgeschakeld. Met de staff kan Zaros weer sterk worden, hij leeft voort in de geest van Lucien. Praat met hem bij de Flying Horse Inn in Ardounge. Dit café ligt nog net in East Ardougne: tegen de muur van West Ardougne aan.

    Eisen: Je hebt 42 Thieving en 40 Ranged nodig. Je moet een monster van level 84 doden met ranged.

    Benodigde spullen: Een lichtbron (bijvoorbeeld een brandende kaars of bullseye lantern), wapen met slash attack (zoals een scimitar), yew of magic boog en 20 limpwurt roots. Voedsel kan handig zijn.



    Lucien geeft je een amulet. Dit amulet moet je goed bij je houden, anders kun je straks niet verder. Je moet van Lucien de Room of Fear binnen gaan voor de staff van Armadyl. Neem alle spullen voor de quest alvast mee. Deze kamer is onder een tempeltje bij Hemenster, ten noordoosten van Ardougne.

    Ga naar binnen en loop naar het westen. Je komt een trap tegen, ga die naar beneden. Je komt, als je een kaars hebt meegenomen, in een zwarte kamer. Steek je kaars aan, dan wordt alles licht. Loop naar het spinnenweb en sla het web door. Pak de Boots of Lightness. Als je deze boots aan doet, wordt je 4 kilo lichter.Ga de trap weer op, je komt nu weer in de ruimte waar je de grot inkwam. Doe je Pendant of Lucien aan en doe de poort in het noorden open. Als je het amulet niet aan hebt, kun je er niet in. Je komt nu in een kamer met skeletten. Doe je boots aan. Je moet nu minder dan 0 kilo wegen, anders lukt het niet, zul je in het lava vallen waardoor er 20 van je hitpoints af gaan en ergens bij de fishing guild uitkomen. Ga over de brug en pak de hendel uit het huisje.

    Ga weer over de brug en loop naar het noorden. Je ziet een hendel, maar dat is een val. Je moet de val blokkeren door er met je rechtermuisknop op te drukken. Nu kun je de hendel wel over halen. Ga naar het zuiden en door de poort naar de ingang van de grot. Zoek naar een Lever Bracket in de muur ten zuidwesten van de trap naar boven. Doe jouw hendel daarop en haal de hendel over. Je kunt nu door de zuidelijke poort, doe dat.

    Loop het pad af (let op de ice spiders van level 61), je ziet op een gegeven moment kisten. Doorzoek deze, je vind soms ice arrows. Pak ze allemaal. Het is misschien wat lastig, maar ga door totdat je er ongeveer 25 hebt. Loop terug naar de ingang van de grot en loop weer naar de noordelijke poort, naar de poort naar de wankele brug. Loop naar het noorden, je zult weer twee gangen tegenkomen: één verder naar het noorden en één naar het westen. Neem die naar het westen. Je komt nu bij een ondergrondse ruïne.

    Nu moet je het monster verslaan. Doe je boog en ice arrows aan. Ga door de deur en loop verder. Doe de volgende deur ook open. Nu komt er een Fire Warrior. Dood die met je ice arrows. Hij is een mage, dus protect from magic helpt goed. Nadat hij dood is kun je de deur gewoon openen zonder dat er iets gebeurt.

    Je ziet wel dat er lava is, je kunt dus niet verder. Praat met Winelda en geef haar de 20 limpwurt roots. Ze teleporteert je naar de andere kant van de lava.

    Loop helemaal verder, langs de muur met de kamer er achter en langs de Lesser Demons. Pak de Shiny Key.

    Ga een stukje terug, naar de muur met de kamer erachter. Duw ertegen, je komt nu binnen. Nu zijn er ook twee kanten hoe je de quest kunt voltooien. Er is een goede en een slechte kant. Met de goede kant help je Zaros niet meteen terug te laten keren, met de slechte kant help je Zaros zodat hij zijn krachten kan herwinnen.

    Goede kant

    Doe je Pendant of Lucien uit en praat met een guardian. Klep een beetje door en zeg dat je in je jaarlijkse bad moet. Dat doet hij. Hij vraagt je nu of je hun wilt helpen, zo ja, dan geeft hij je een Pendant of Armadyl. Hiermee kun je Lucien aanvallen (hij is level 14, dus geen probleem). Doe dat aan, ga de kamer uit en ga de ladder in het oosten op. Je komt nu in een huisje van McGrubor's Wood.

    Slechte kant

    Pak de staff, dood de guardians die je aanvallen en ga weg. Ga de kamer uit en ga de ladder in het oosten op. Je komt nu in een huisje van McGrubor's Wood.

    Lucien is nu in een huisje bij Varrock, zo kan hij de bevelen van Zaros horen. Dood Lucien of geef hem de staff.

    Beloning: 10.500 Ranged en 8.000 Fletching ervaring. Shiny key (hiermee kun je het huis bij McGrubor’s woods weer in), Pendant of Lucian en een Pendant of Armadyl. De boots of lightness van de quest zijn heel handig, ze werken ook nog buiten de quest

    Quest Points: 1


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Recruitment Drive

    Moeilijkheidsgraad: Gemakkelijk

    Startpunt: Praat met Sir Amik Varze in het kasteel in Falador.

    Eisen: Je moet Black Knight's Fortress en Druidic Ritual hebben voltooid. Je moet een vrouw zijn (als je tijdens de quest je geslacht veranderd krijg je je geld terug).

    Benodigde spullen: Geen



    Praat met Sir Amik Varze. Hij zegt dat je met met zijn vriend moet praten. Ga naar het Falador park en praat met Sir Tiffy Cashien. Als je niks bij je hebt, zul je naar een geheim gebied gaan. Dit is een tempel waar je raadsels moet oplossen, zodat je kunt bewijzen dat je een echte Initiate Knight waardig bent. De volgorde is niet altijd hetzelfde. Hieronder staat wat je moet doen als je een persoon tegen komt.

    Sir Tinley

    Praat met Sir Tinley en hij geeft je het woord “patience”. Het enige wat je bij dit raadsel hoeft te doen is wachten.

    Sir Ren Itchood

    Vraag hem om een aanwijzing. Hij geeft je een raadseltje. Neem van iedere regel de eerste letter en je krijgt een woord. Bijvoorbeeld rain of bite. Doe het woord op de deur en je kan erdoor.

    Miss Hynn Terpett

    Ze geeft je ook weer raadseltjes. Er zijn verschillende:

    • Je kan kiezen hoe je dood wil gaan na een gevecht
      - Drown in a lake of acid
      - Burned in a fire
      - Trown to wolves that have not eaten in a month
      - Trown from a castlewall that is hundred feets high

      Kies de 3e optie

    • Hoeveel vingers zitten er aan een linker hand van een wezen in Runescape?
      Je moet nu 0 als antwoord geven omdat je het niet weet
    • Een vader is 4 keer ouder dan zijn dochter. In 20 jaar is hij 2 keer zo oud. Hoe oud is zijn dochter?
      10 jaar
    • Er zijn 4 emmers. De 1e ligt op 32 degrees, de 2e op 33 degrees, de 3e op 34 degrees en de 4e op 35 degrees. Ze zijn tegelijk neergezet, welke is wordt als eerste geraakt?
      32 degrees
    • Kies een nummer
      Nummer 3
    • Hoeveel verklaringen zijn verkeerd?
      3

    Sir Kuam & Sir Leye

    Je moet nu met Sir Leye vechten. Je kan hem alleen doden als je een vrouw bent.

    Sir Spishyus

    Je moet nu de kip, de vos en de zak graan naar de overkant van de brug brengen. Alleen de kip eet het graan en de vos eet de kip. Je mag er niet meer dan 1 tegelijk meenemen. Pak eerst de kip en drop die aan de andere kant van de brug. Pak dan de vos, drop hem en pak de kip terug. Drop de kip bij het graan en pak het graan. Zet het graan bij de vos en haal de kip op. Je kan nu door de deur.

    Lady Table

    Je ziet in deze ruimte 11 beelden. Er ontbreekt er een. Je moet nu uitvissen welke. Er zijn 3 kleuren, brons, zilver en goud. Van elke kleur hoort er een beeld met een halbert, een zwaard, een mace en een grote bijl. Zoek eerst van welke kleur er maar 3 beelden zijn en kijk of er een beeld is met een zwaard, halbert, mace en bijl is. Als je bijvoorbeeld een beeld met een halbert mist, moet je die in de volgende kamer zoeken en daar moet je tegenaan duwen. Je hebt 10 seconden de tijd om te zoeken welk beeld er ontbreekt en daarna moet tegen het goede beeld duwen. Tip: neem een screenshot

    Miss Cheevers

    Je moet nu proberen door twee deuren te komen. Doorzoek alles wat je ziet een keer. Pak alle vials die in de kasten staan. Je moet eerst een hendel in de deur maken. Pak een metal spade en doe die op de andere tafel waar geen spade op ligt. Het handvat brand er nu af. Doe die spade zonder handvat in de deur. Doe dan de cupric sulfate op de deur. Use een vial met liquid en doe die ook op de deur. Je kan de deur nu openen.

    Je moet nu een key maken voor de andere deur. Doe je gypsum op de tin die je gevonden hebt. Doe dan de vial met liquid erop en nu komt er een wit goedje in de tin. Doe de tin met het goedje op de key die je aan de muur ziet. Je krijgt nu een afdruk in je tin. Doe de cuprous powder erop en dan het tin powder. Doe dit weer op de tafel naast de tafel waar de schep op ligt. Doe nu je knife op de tin en je krijgt een bronze key. Je kan nu gewoon door alle deuren.

    Beloning: 1.000 Herblore, 1.000 Agility en 1.000 Prayer ervaring. Een Initiate helm. Je kunt nu ook Sir Tiffy Cashien je plek veranderen bij als je dood gaat. Je komt dan niet meer in Lumbridge als je dood gaat, maar in Falador. Je kunt ook initiate armour kopen. Deze armour heeft een goede prayer bescherming, dus dat is handig bij het doden van metal dragons. Als je je geslacht tijdens de quest hebt veranderd krijg je ook nog 3k.

    Quest Points: 1


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nature Spirit

    Moeilijkheidsgraad: Gemakkelijk

    Startpunt: Praat met Drezel, die gast van Priest in Peril aan wie je rune essence moest geven.

    Eisen: Je moet Priest in Peril en The Restless Ghost hebben voltooid. Je hebt ook 18 Crafting nodig. Je moet drie level 30 monsters doden. Laad je prayer op voordat je met de quest begint

    Benodigde spullen: 10 gp of een Sickle mould (koop in Al-Kharid crafting store), silver bar, Amulet of ghost speak (kijk hieronder)



    Praat met Drezel in de passage tussen Varrock en Canifis. Vraag hem of er nog iets te doen valt. Hij geeft je een nieuwe quest en wat taarten om te geven aan een zekere Filliman Tarlock. Ga naar buiten en ga vervolgens naar het zuiden, tot je Ghouls ziet. Dicht bij de Ghouls zit Ulizius. Praat met hem, dan kan je door de poort. Ga door de poort en ga naar het zuiden tot je een eilandje ziet met een kapotte brug. Spring naar de overkant van de brug.

    Ga de grot binnen, je wordt tegengehouden door Filliman die komt koekeloeren wie buiten staat. Vraag hem alles wat je kan en neem de Washing Bowl van de tafel naast de grot. Daar onder ligt een spiegel die je ook moet nemen. Gebruik de spiegel op Filliman.

    Doe "Search Grotto Tree" en je vindt een boek. Geef het boek aan Filliman en vraag hem wat z’n plan is en hoe je kan helpen. Nu krijg je een Druidic Spell. Ga weer naar Drezel en vraag hem of hij je kan "blessen". Ga nu weer naar de poort bij Ulizius en ga er weer door. Dicht bij de poort liggen Rotten Logs. Sta erbij en lees de Druidic Spell voor. Nu komen er paddenstoelen op, pluk ze.

    Ga terug naar het eilandje van Filliman. Daar zie je 3 stenen liggen op de grond. Gebruik die paddenstoel (Mort Myre Fungi) op de steen die het meest west ligt.

    De steen "zuigt" hem op. Praat weer met Filliman. Vraag "Could i have another bloom scroll please?", nu krijg je een nieuwe scroll. Gebruik de scroll op de steen die het meest in het oosten ligt. De steen ‘zuigt’ nu de scroll op. Sta op de steen in het midden en praat vervolgens weer met Filliman. Zeg "I think I’ve solved the puzzle!", tegen hem. Hij roept een soort kracht op…

    Wandel nu zijn grotje binnen en doorzoek de Grotto. Nu komt Filliman weer eens kijken, praat met hem. Hij verandert in een Nature Spirit. Ga naar Al Kharid en koop een Sickle Mould in de Crafting Shop daar als je dat nog niet hebt. Ga daarna naar het Furnace. Gebruik je silver bar op het furnace en maak een silver sickle. Breng de Sickle naar Filliman, dat betekent dus weer terug gaan…

    Praat met hem en hij "blessed" je sickle. Hij geeft je ook een leeg potje die je moet vullen door. Ga buiten de grot en zoek een Rotting Log. Doe rechtermuisknop op je Sickle en klik op Cast Bloom Silver Sickle (b). Doe dit 3 keer, maar pluk elke keer de paddenstoelen. Druk nu op Fill Druid Pouch. Nu moet je 3 Ghasts verslaan. Gebruik de Druid Pouch op een Ghast en hij komt tevoorschijn. Val ze aan tot je er 3 vermoord hebt. Meld dit aan Filliman en ontvang je beloning.

    Beloning: 3.000 Crafting, 2.000 Defence en 2.000 Hitpoints ervaring.

    Quest Points: 2


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Murder Mystery

    Moeilijkheidsgraad: Gemakkelijk

    Startpunt: Praat met 1 van de Guards, Noord-West van Camelot aan het Sinclair Mansion

    Eisen: Geen

    Benodigde spullen: Pot



    1. Praat met 1 van de guards aan het Sinclair Mansion. Zij vertellen je over de moord op Lord Sinclair. De guards zijn ten einde raad en hebben geen idee wie het gedaan kan hebben.

    2. Loop wat rond en praat tegen de "servants' (knecht, bediende).

    Praat vervolgens tegen Bob. Je kan hem vinden aan de fontein en vraag hem wie volgens hem de moordenaar is. Hij vertelt je dat de "Poison Salesman' daar geweest is. Bob heeft hem richting Seers Village zien gaan.

    3. Ga dus richting Seers en praat onderweg met de Poison Salesman. Vraag aan wie hij het poison verkocht heeft. Hij zal je vertellen dat hij het verkocht heeft aan Anna, Bob, Frank, David, Carol, and Elizabeth.

    Elk familielid heeft het poison voor een speciale reden gekocht. Aan jou dus om uit te zoeken wie er liegt.

    4. Praat nu met elk familielid. Ze zullen allemaal zeggen waarvoor ze het poison gekocht hebben. Elk familielid geeft je een locatie.

    5. Ga naar elk plaats die de familieleden genoemd hebben en onderzoek ze.

    Je zal een mededeling krijgen dat er op één bepaalde plaats geen poison gebruikt werd.

    • Anna – Compost heap (Kompost hoop)
    • Bob – Beehive in garden (Bij de runderen)
    • Frank – Family Crest (Familiewapen)
    • David – Spider nest
    • Carol – Kitchen drain (Afvoerpijp v/d keuken)
    • Elizabeth – The fountain (De fontein)

    6. Als je gevonden hebt wie er liegt ga je terug naar de guard, maar hij zegt dat je nog meer bewijzen nodig hebt.

    7. Ga naar de gardener's shed (Tuinhuisje/Schuurtje – Naast het keukentje) en doorzoek de zakken tot je 7 velletjes Flypaper hebt.

    8. Ga nu naar de eerste verdieping van het huis en doorzoek de barrels (tonnen) in de familieleden hun kamers.

    • Anna's kamer - Haar "Silver necklace"
    • Bob's kamer - Zijn "Silver cup"
    • Frank's kamer - Zijn "Silver pot"
    • David's kamer - Zijn "Silver book"
    • Carol's kamer - Haar "Silver bottle"
    • Elizabeth's kamer - Haar "Silver needle"

    Tip: Je kan ook alleen de ton doorzoeken van het familielid dat volgens jou de dader is. Dat spaart je wat tijd uit.

    9. Ga weer naar beneden en ga de studeerkamer binnen. Neem de "criminals dagger' en de "pungent pot' op.

    10. Ga naar de keuken en vul je pot met bloem. Gebruik de bloem met het moordwapen en gebruik die vervolgens met een velletje flypaper. Doe dit ook met alle silveren voorwerpen die je gevonden hebt.

    11. Nadat je ze allemaal gehad hebt kan je beginnen vergelijken. Gebruik het velletje flypaper met de afdrukken van het moordwapen met alle anderen tot je 2 dezelfde hebt gevonden.

    12. Ga nu naar de guard, maar hij zegt weer dat je nog meer bewijzen nodig hebt.

    13. Ga naar het hondenhok en onderzoek het gebroken raam. Je zijn een draad vinden.

    14. Ga weer naar de guard en zeg dat je weet wie het gedaan heeft. Hij bekijkt nog eens al je bewijzen, feliciteert en beloont je.

    Beloning: 1.406 Crafting ervaring. 2000 coins

    Quest Points: 3


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Merlin's crystal

    Moeilijkheidsgraad: Gemiddeld

    Startpunt: Praat met King Arthur in het kasteel van Camelot

    Eisen: Je moet een level 39 kunnen verslaan

    Benodigde spullen: Brood, tinderbox, bat bones (dood een vleermuis in Taverley Dungeon of bij Keep le Faye ten zuidwesten van Catherby) en een emmer



    Praat met King Arthur in Camelot kasteel en vraag of je een ridder van de ronde tafel kunt worden. Dat kan, maar je moet Merlijn bevrijden uit een cristal. Ga een praatje maken met Sir Gawain en vraag hoe Merlijn in het kristal is gekomen. Vraag ook of hij ideeën heeft hoe je in Keep Le Faye Stronghold moet komen. Dat weet hij helaas niet, dus nu gaan we naar een andere ridder. Ga naar Sir Lancelot boven in het kasteel en vraag of hij weet hoe je in Keep Le Faye Stronghold moet komen. Hij vertelt dat je een boot moet gaan gebruiken

    Ga naar Catherby en haal spullen om een level 39 te doden van de bank. Loop naar de general store van Arhein en vraag of het zijn boot is. Vraag ook of je mee mag gaan, dat mag niet omdat hij op een doos kaarsen wacht. Achter de candle shop vind je een krat. Klik op de krat en kies hide-in. Je ziet dan een filmpje waarin je account wacht en wacht…. Uiteindelijk kom je aan in Keep Le Faye Stronghold

    Op de derde verdieping is Sir Mordred, praat met hem. Hij valt je aan. Als hij bijna dood is komt Morgan le Faye tevoorschijn. Ze zegt dat je haar zoons leven moet sparen. Vraag dan hoe je Merlijn moet bevrijden.

    Vraag aan de Candle maker in Catherby of hij een black candle kan maken, dat wil hij maar je moet wel een bucket met wax aan hem geven. Pak wat insect reppelent uit het huisje in het noorden van de bank. Ga naar de beehives in het westen van Catherby en pak de bucket. Loop naar een beehive en gebruik de reppelent op de beehive. De bijen gaan nu dood, dus doe de bucket op de beehive. Je vult nu de emmer met wax.

    Ga terug naar de Candle maker en geef hem de emmer. Hij maakt voor jou een black candle. Gebruik je tinderbox erop, je krijgt nu een lit black candle. Ga naar de Lady of the Lake. Die is op een schiereiland van een meerje ten oosten van Taverley. Je kunt er komen door bij de Tree patch naar het zuiden te gaan. Ze zegt dat je een test moet doen om het zwaard Excalibur te krijgen.

    Ga naar Port Sarim en ga naar de jewelry winkel. Je ziet een bedelaar. Je geeft die het brood dan komt de Lady of the Lake tevoorschijn. Ze geeft je Excalibur.

    Ga naar het altaar van de kerk in Varrock waar Zamorak geëerd wordt. Dit altaar is niet erg bekend, maar het is er wel! Het is helemaal in het zuidoosten van de stad, in de buurt van de Runeswinkel van Aubury. Check altaar met de optie. Je zult dan het volgende zien staan: Snarthon candtrick termanto.

    Haal een bat bone en ga naar Camelot Castle. Buiten in het noordoosten is een tempeltje met een cirkel. Ga daar op staan en drop de bat bone. Je ziet een geest. Zeg de spreuk en de geest zegt dat je naar Merlijn moet gaan. Klim de rechter toren van het kasteel op. Je ziet dan Merlijn in een kristal. Gebruik Excalibur op het kristal. Merlijn wordt nu bevrijd, dus praat met koning Arthur voor je beloning

    Beloning: Excalibur. Als je het zwaard kwijt raakt kun je voor 500 gp een nieuwe kopen bij Lady of the Lake op het schiereiland in het meertje ten oosten van Taverley

    Quest Points: 6


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.The Fremennik Trials

    Moeilijkheidsgraad: Gemiddeld

    Startpunt: Praat met Brundt the Chieftain in Rellekka. Rellekka ligt ten noordwesten van Seer's Village. Volg het pad ten oosten van de bank naar het noorden, loop tot Sinclair Masion en sla westelijk. Volg de twee bruggen en ga naar het noorden, totdat je een stad tegen komt. Hier ligt Rellekka.

    Eisen: Je hebt 40 Woodcutting, 40 Crafting en 25 Fletching nodig. Je moet een monster van level 69 kunnen doden. Als je een speciaal Fremennik zwaard wil halen, is combat 90 of hoger aangeraden

    Benodigde spullen: 1 Raw shark, Axe (black werkt niet!), Knife, Tinderbox en 5250 gp. Als je het Fremmenik blade (zwaard) wil halen, moet je minstens 10 prayer potions en een superset mee nemen. Je kunt de quest ook zonder het zwaard te halen doen



    Neem nu nog geen items voor de quest mee, alleen je prayer potions, de superset en food als je het zwaard wil.

    Vraag om een quest bij Brundt the Chieftain in de grote hal van de stad. Hij zegt dat je niet geïnteresseerd zal zijn, maar zeur een tijdje door. Je hebt zeven stemmen van de twaalf leden nodig om een barbaar te worden (Fremennik). Deze zeven stemmen moet je van al bestaande Fremmeniks krijgen. We gaan nu bij een aantal Fremmeniks langs om stemmen te winnen. Hieronder is een plattegrond van de stad met waar iedereen is. Je hoeft de volgorde die hieronder staat beschreven niet aan te houden: je kunt ook eerst een stem van een andere Fremmenik gaan halen.

    Thorvald the Warrior

    Ga naar het huis in het noorden buiten de lange hal, daar is een Helm Shop. Hier zijn straks, als je de quest voltooid hebt, de Berserker, Archer, Farseer en Warrior helmet te koop. Ga de winkel zonder armour en wapens binnen, eventueel met de prayer pots als je het zwaard wilt. Voedsel is altijd handig. Praat met Thorvald en vraag wat je moet doen voor zijn stem. Je moet Koschei the Deathless in drie vormen doden. De vierde vorm hoef je alleen te doden als je het zwaard wil. Ga als je klaar bent om zonder armour te vechten de ladder af en dood Koschei minstens drie keer. De eerste drie vormen zijn gemakkelijk, maar met combat 81, 10 prayer potions en food is het mij niet gelukt de vierde vorm te doden (tijd was op). Laat je bij de vierde vorm dood gaan of ga door voor het zwaard. Als je 1 hitpoint over hebt bij de vierde vorm, heb je verloren en word je verzorgt. Je krijgt toch je stem, vanwege je dappere optreden

    Swenson the Navigator

    Swenson is in het huisje ten zuiden van markt. Hij test je navigatie vermogen, je moet door het doolhof gaan. Praat met Swenson en ga de ladder af. Neem deze portalen: Zuid - West - Oost - Noord - Zuid - Oost – Noord. Hierna heb je je stem binnen.

    Peer the Seer

    Peer the Seer staat voor zijn huisje ten zuidwesten van de markt. Je mag hier geen spullen bij je hebben, maar hij kan alles voor je naar de bank toveren. Laat dit doen. Nu gaat hij aan de hand van een woordspelletje testen of je slim bent. Als je de test succesvol voltooid, krijg je de combinatie voor de deur. Hier moet je ook weer raadsels oplossen. Los zijn woordspelletje op: kijk naar de letters in de woorden en kijk welke letter wel in het ene woord zit, maar niet in het andere. De antwoorden kunnen Wind, Fire, Mind, Mage, Tree, Life, of Time zijn. Als je het goed hebt kun je naar binnen. Ga de ladder op.

    Pak uit het cupboard een emmer en drop die. Pak nog een emmer en pak de andere emmer weer op. Maak de emmer leeg in de drain naast het kastje. Doorzoek dan de kisten en kratten en pak de spullen. Pak ook twee jugs, op dezelfde manier als de emmers. Vul de jugs met de tap naast de drain en doe een jug in een emmer. Nu heb je een 3/5ths bucket. Doe dit ook met de andere jug. Deze jug past er niet helemaal in: je houdt nog 1/3 jug over. Doe deze in de andere emmer. Als het goed is heb je nu een 1/5th bucket. Vul de jug opnieuw en doe deze in de emmer. Nu heb je een 4/5th bucket. Zet deze op de kist bij de ladder waar je vandaan kwam. Nu krijg je een vaas.

    Bestudeer het hoofd van de eenhoorn en de stier aan de muur van de kamer, je krijgt nu twee disks. Doorzoek de boekenkast voor een red herring en kook die op de range. Je krijgt nu een raar rood papje. Doe deze op de disk die nog niet rood is. Ga nu de andere ladder af, je ziet een Abstract mural. Doe de disks erop en je krijgt een vase lid. Ga nu weer naar boven. Vul de vaas en plaats het lid op de vaas. Ga naar de frozen table en doe de sealed vase op de tafel. Nu heb je een frozen key. Haal het ijs eraf door het te smelten met de range. Met deze sleutel kun je de andere deur uit. Doe dat en je krijgt Peers' stem.

    Manni the Reveller

    We gaan nu een drinkwedstrijd tegemoet. Hiermee win je de stem van Manni. Hij hangt altijd wat bij Brundt in de lange hal rond. Pak een keg of beer en dat andere biertjevan de noordelijke tafel en praat weer met Manni. Je verliest dit keer, er zit teveel alcohol in . Tijd voor de volgende manier.

    Ga naar Seers Village en haal de items voor de quest (zie hierboven) van de bank. Zoek de Poison Salesman op bij zijn kar tussen de bank van Seers' Village en Camelot Castle. Hoor het eindeloze geklep van de verkoper aan en koop een een low alcohol keg van hem. Ga richting Relleka. Bij de brug die over de rivier naar het meer van Seers Village gaat, zie je een Council Workman. Praat met hem en geef hem het biertje van de tafel in Relleka in ruil voor een vreemd ding dat hij ergens heeft gevonden tijdens zijn werk. STEEK HET NIET AAN, HET IS EEN BOM!

    Loop verder richting Rellekka en ga naar de oostkant van de hal. Steek de bom aan en doe hem in de pijp. Je hebt na het aansteken van de bom ongeveer twee minuten over om dit te doen. Ga naar binnen en pak weer een vat bier. Gebruik deze met je low alcohol vat, je zult een harde knal horen. Tijdens de verwarring die er is ontstaan heb jij ondertussen het bier verwisseld met de alcoholvrije versie, dus nu kun je de wedstrijd wel winnen. Win van Manni en je hebt weer een stem.

    Olaf the Bard

    De volgende stem is van Olaf. Je moet van hem een muziekoptreden voor het volk op het podium van de Lange Hal geven, dus heb je een instrument nodig. Ga uit het stadje en neem het oostelijke modderpaadje.

    Volg die en ga langs de boom. Je vindt de trol Lalli, praat met haar. De troll vertrouwt geen mensen meer, iemand heeft haar gouden appels gestolen. Vraag de troll wie de andere mens was die de gouden appels van haar heeft geroofd. De troll zegt dat dat Askeladden is geweest. Hak in op de rare boom in het westen en je krijgt een branch. Gebruik je knife met de branch om een Unstrung Lyre te maken.

    Ga terug naar Rellekka en praat met Askeladden bij de Lange hal. Hij geeft je een pet rock, daarmee zal Lalli wel te foppen zijn. Pak ook een onion, cabbage (pluk er voor de zekerheid maar een paar, voor als je ze opeet) en potato van het veld in het oosten van de stad. Ga weer naar Lalli en probeer hem de pet rock aan te smeren. De troll wil geen tweede steen, ze heeft er al een. Je hebt nu een plan: je gaat soep maken. Doe de steen, potato, cabbage en ui in de soep. Nu heb je stenensoep.

    Praat met Lalli en je krijgt een golden fleece. Ga terug naar Seers Village, daar is een spinnenwiel in een huisje ten zuiden van de bank. Er is ook wel een spinnenwiel in Rellekka zelf, maar die is alleen voor mensen die deze quest hebben voltooid. Maak van de wol een gouden string, doe deze op je instrument en klaar! Je moet het alleen nog leren bespelen. Neem nu het westelijke modderige pad bij Rellekka. Daar vind je een beetje zuidelijk van het einde van het pad een raar ding in het water ("Altaar" op het kaartje hierboven). Leg je shark daarop. Fossegrimen verschijnt en leert je spelen. Hier kun je later ook je Lyre opladen voor teleports naar Rellekka. Ga nu naar het podium via de achterdeur van de Lange hal en speel een mooi liedje. Weer een stem!

    Sigmund the Merchant

    Die is op de markt. Hij wil een rare bloem van je. Dit wordt een hele ruilpartij. Je moet met de volgende mensen praten, in deze volgorde:

    1. De Sailor ten noordwesten van de markt wil zijn bloem wel ruilen, maar alleen voor een romantisch liedje. Olaf is daar natuurlijk specialist in
    2. Olaf the Bard die ten oosten van de lange hal is wil nieuwe boots. Op naar Yrsa van de klerenwinkel
    3. Yrsa in de klerenwinkel ten westen van de markt wil lagere belastingen voor de winkels in Rellekka. Dat moet bij Brundt gebeuren, hij is immers de baas.
    4. Brundt the Chieftain in de Lange hal wil Sigli's jaag geheim weten
    5. Sigli ten zuiden van de lange hal wil een nieuwe bow string van je
    6. Skulgrimen in zijn armour shop ten noorden van de lange hal wil een zeldzame vis van de fisherman, die op de pier van de haven is
    7. De Fisherman wil een kaart van de beste visplekken. In kaarten is Swenson de Navigator goed
    8. Swenson ten zuiden van de markt wil een weather forecast (weerbericht). Dat moet bij Peer gehaald worden
    9. Peervoor zijn huisje ten zuiden van de markt wil een bodyguard, daar is Thorvald misschien de geschikte persoon voor
    10. Thorvald van de Armour shop wil een plaats aan de tafel in de lange hal
    11. Manni die ook weer in de Lange hal is wil de een legendarische cocktail van de barvrouw
    12. De barvrouw wil dat Askeladden niet meer van haar zal stelen
    13. Askeladen die buiten de lange hal staat wil 5.000gp, zodat hij niet meer hoeft te stelen.

    Ga terug naar Thora met het briefje en geef alle spullen aan de mensen die de dingen willen. Breng dus de dingen naar Manni, Thorvald, Peer the seer, Swenson, de fisherman, Skulgrimen, Sigli the Huntsman, Brundt, Yrsa en tot slot Olaf. Ga nu naar de sailor in de haven en je krijgt de bloemen. Breng ze naar de Merchant en je hebt weer een stem.

    Sigli the Huntsman

    Hij wil dat je jaagt op de Draugen. Je krijgt je talisman, dat lijkt op runecrafting. Kijk op de talisman en probeer naar de aangewezen plek te gaan. Versla de Draugen. De geest wordt in de talisman gezet, breng deze naar Sigli. Ga terug naar Brundt en je bent eindelijk klaar!

    Als je terug naar Olaf the Bard gaat zegt hij dat je weer een offer (bijvoorbeeld een raw shark) kunt brengen aan Fossegrimen. Dan krijg je een liedje waarmee je twee keer naar Rellekka kunt teleporteren. Je kunt ook Manta Rays en Sea turtles offeren voor meer teleports. Als je r met je Ring of Charos (a) van de Garden of Tranquillity quest een bass offert, zal die tellen als shark.

    Beloning: 2.812 Agility, 2.812 Attack, 2.812 Crafting, 2.812 Defence, 2.812 Fishing, 2.812 Fletching, 2.812 Hitpoints, 2.812 Strength, 2.812 Thieving en 2.812 Woodcutting ervaring.

    Quest Points: 3


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.A Fairy Tale Part I - Growing Pains

    Moeilijkheidsgraad: Gemakkelijk

    Startpunt: Draynor seed stalls. Praat met Martin the master gardener

    Eisen: Je moet Lost city en Nature Spirit hebben voltooid. Je moet een level 111 doden, maar dat is best gemakkelijk.

    Benodigde spullen: Amulet of Ghostspeak (The Restless Ghost quest), Dramen Staff, secateurs (van farming). Teleporteermiddelen zijn aanbevolen.



    Praat met Martin the master gardener om de quest te starten. Hij vertelt je dat zijn planten steeds dood gaan door een ziekte. Hij wil dat jij met een paar gardeners van zijn "G.A.G." gaat praten.

    Nu moet je met een aantal farmers gaan praten. Welke maakt niet uit, zolang je er in ieder geval maar een paar doet. Ga bijvoorbeeld naar allotments of fruit tree patches, bush patces etc. Praat in ieder geval met de monnik die bij de bush patch staat onder Ardougne.

    Ga nu weer terug naar Martin. Hij vertelt je dat je met feeën moet praten, maar hij weet niet waar ze zijn. Hij heeft wel verhalen gehoord dat er een paar in de moerassen van Lumbridge zijn gezien. Pak je dramen staff van de bank. Als je deze niet meer hebt moet je deze opnieuw gaan halen bij de boom op Entrana. Ga met je dramen staff het schuurtje binnen in Lumbridge Swamps. Nu moet je met de Fairy Queen praten.

    Loop naar de plek waar de Fairy Queen is. Dit is bij de slayer master, ten zuidoosten van de plek waar je vandaan komt als je net in Zanaris komt. Je zult hier alleen geen Queen vinden, want iemand anders heeft haar plaats ingenomen. Praat met de godfather en vraag waar de Fairy Queen is. Hij vertelt je dat ze ziek is. Nu moet je naar de Queen gaan. Deze is boven de bank op een bedje van paddestoelen.

    Praat met de Fairy nuff. Van haar moet je een lijst met ziekteverschijnselen naar een tovenaar brengen. Deze tovenaar is in de Dark Wizard Tower ten westen van Falador en ten noorden van de Makeovermage. Ga helemaal naar boven en praat met de tovenaar. Hij stuurt je nu weer naar een andere tovenaar. Deze is noordwestelijk van Port Sarim.

    Praat met hem en vraag of hij je wilt helpen met je quest. Je moet eerst een skull voor hem halen die in Draynor Manor is. Pak uit het huis de spade op als je je spade vergeten bent. Ga naar het noorden van Draynor Manor en graaf op het graf wat je daar ziet. Je account vraagt zich af waarom hij of zij eigenlijk zoiets geks doet. Ga nu terug naar de tovenaar en geef hem zijn skull.

    Hij vertelt je nu over een "Tanglefoot". Hier heeft het elfje ook over verteld, de Tanglefoot heeft de koningin ziek gemaakt dus je moet hem doden. De tovenaar vertelt over een enchanted secateur waarmee je de Tanglefoot moet doden. Om de secateurs te laten enchanten heeft iedereen verschillende spullen nodig. Deze moeten naar de geest van de Nature Spirit quest in Mort Myre swamps gebracht worden, neem wel een Amulet of Ghostspeak als je de spullen naar de geest gaat brengen. Hier is een lijstje van spullen die je opgegeven kunt krijgen.

    • Avantoe: Normale herb
    • Baby dragon bones: Dood een Blue Dragon in Taverley dungeon
    • Blue Dragon Scale: Pak weg bij de Blue Dragons in Taverley dungeon
    • Bucket of Supercompost: Andere spelers, zelf maken met farming
    • Cave Eel: Vang in de grotten van Lumbridge
    • Charcoal: Te koop in de General shop van Shilo Village of Tai Bwo Wannai of te hakken bij de greater demons in de wildernis
    • Crushed gemstone: Probeer een paar gems uit Shilo Village te cutten en wacht totdat er eentje mislukt
    • Edible seaweed: Trawler minigame of bij de Dagannoths van Waterbirth Island
    • Fat snail: Dood een paarse slak in de Mort Myre swamps (kun je mooi op weg naar naar de geest halen)
    • Grapes: Ten zuiden van Varrock
    • Irit leaf: Normale herb
    • Jangerberries: Bij het eiland met de ogres ten westen van Yanille (Watchtower quest)
    • Jogre bones: Jogres op Karamja
    • Kingworm: Ten zuiden van de herblore winkel in Taverley
    • Lime: Koop bij de cocktail ingrediëntenverkoper in de Grand Tree
    • Mort Myre Fungi: Gebruik je silver sickle (b) van de Nature Spirit quest bij een log in de Mort Myre swamps
    • Mort Myre Pear: Gebruik je silver sickle (b) van de Nature Spirit quest bij een bosje takken in de Mort Myre swamps
    • Mort Myre Stem: Gebruik je silver sickle (b) van de Nature Spirit quest bij een takje in de Mort Myre swamps
    • Nature talisman: Van andere spelers of monsters
    • Potato cactus: Bij de Kalphite Queen
    • Proboscis: Tai Bwo Wannai minigame
    • Red spider’s eggs: Bij de spinnen in de vulkaan van Karamja of Varrock sewers
    • Red vine worm: McGrubbors wood, ga via het gat in het hek in het noorden naar binnen en graaf in het westelijke deel van het bos met je spade
    • Slimey eel: Vis in de Mort myre swamps of Taverley Dungeon
    • Snapdragon: Koop in de Agility arena van Brimhaven voor 10 tickets of verbouw met Farming
    • Snape Grass: Pak bij de Hobgoblins bij de Crafting guild of ga naar Waterbirth Island
    • Uncut diamond: Normale gem
    • Uncut ruby: Normale gem
    • Unopened oyster: Vis met een big net
    • Volencia moss: Doorzoek de lange, lege stenen bij de Mining plek ten westen van het Nature Altar van RuneCrafting
    • White berries: Bij de red dragons in de wildernis of bij de Elf Tracker in Isafdar

    Draag je amulet, ga naar de moerassen van Mort Myre en loop naar de grotto tree. Deze is helemaal in het zuiden van de moerassen, naast de ingang van het "doolhofje" naar Mort'ton. Ga in de grotto tree en praat met de nature spirit. Hij zal je secateurs echanten.

    Ga nu terug naar Zanaris en maak je klaar voor het gevecht. Als je geen armour draagt is zijn maximale hit ongeveer 11. Deze is dus niet moeilijk te doden. Loop naar het cosmic altar en je ziet een ingang met allemaal planten ervoor. Ga door de planten en je komt in een gang. Hier zie je allemaal Baby Tanglefoots. Deze doen niets, dus val ze ook niet aan. Loop door totdat je een groter stukje ziet. Hier is de Tanglefoot die je moet doden. Val hem aan. Als hij dood is zie je "Queen's secateurs" liggen. Pak deze en breng ze naar godfather. Je bent nu klaar met de quest.

    Beloning: 3.500 Farming, 2.000 Attack en 1.000 Magic ervaring. Magic Secateurs. Als je deze draagt, zul je 10% meer met Farming oogsten

    Quest Points: 2


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Death Plateau

    Moeilijkheidsgraad: Gemakkelijk

    Startpunt: Praat met Denulth in Burthorpe (emperial guard training camp ten noorden van de Heroes Guild).

    Eisen: Geen

    Benodigde spullen: 10 cooked trouts, 10 bread, 1 asgarnian ale (Bar in Burthorpe of Falador), 1 iron bar, misschien een Blurberry Special (Grand Tree), 300 tot 1000 gp



    Denulth: Denulth vertelt je over de trollen die het Death Plateau hebben ingepikt. Je moet een nieuwe veilige weg vinden naar het plateau. Je moet ook de equipment storage openen met een combinatie die een guard heeft.

    Combinatie krijgen voor de kamer: Ga naar de bovenste etage van het kasteel en praat met Eohric over de guards. Ze hebben er één, Harold. Die is in de Toad and Chicken Pub. Ga naar de bar en vind hem boven. Praat met hem als je zijn kamer binnen bent. Hij wil de combinatie niet vertellen. Ga terug naar Eohric. Hij zegt dat Harold misschien wel een biertje lust.

    Harold: Pak de asgarnian ale en probeer weer met hem te praten. Hij vertelt je dat hij de combinatie is kwijtgeraakt. Vraag hem nu of hij wil gokken (gamble) met je. Probeer te winnen totdat je een Iou krijgt. Die krijg je alleen als je met getallen tussen de 300 en 1000 gp gokt. Onderzoek de Iou, dat is de combinatie. Als hij je niet laat winnen is hij misschien niet dronken genoeg. Geef hem dan een Blurberry Special.

    Ga terug naar het kasteel en doe de 5 stenen op de tafel in deze volgorde:

    • Blauw is zuidwest
    • Geel is zuidoost
    • Rood is middenwesten
    • Paars is middenoosten
    • Groen is noordoost

    Ga naar boven in de kamer en praat met de archer. Hij bedankt je.

    De nieuwe route: Loop naar het noordwesten totdat je een grot vindt. Ga daar naar binnen en praat met Saba. Vraag naar het andere pad. Hij is knorrig. Je moet naar Sherpas' huis.

    Sherpas’ house: Ga zuidwest en praat met Tenzing. Hij is de Sherpa. Ga niet naar het noordwesten, daar ga je gegarandeerd dood als je je prayer niet aan hebt staan. Je wordt daar namelijk met stenen bekogeld door trollen. Tenzing vraagt of je wat wilt doen voor hem. Hij wil 10 brood, 10 trout en spiked boots voor zijn wintervoorraad. Hij geeft je climbing boots. Geef die boots aan Dunstan in Burthorpe, hij is de smither oost van het kasteel. Dunstan maakt die dingen alleen als zijn zoon imperial guard mag worden.

    Dunstan: Praat met Denulth (waar je de quest startte) en vertel hem het verhaal. Hij geeft je een papiertje met een toelating van Dunstans zoon. Geef die met een iron bar voor de spikes aan Dunstan.

    Tenzing en zijn voorraad: Nu heb je de boots. Geef het eten en de boots aan Tenzing. Hij geeft je een kaart met het geheime pad. Ga door de achterdeur van zijn huis naar buiten en klim over het hekje. Wandel totdat je een bericht krijgt dat het veilig is en ga terug naar Denulth.

    Beloning: 3.000 Attack ervaring. Steel Claws en de kennis om ze te kunnen maken. Je kunt ook climbing boots bij de Sherpas krijgen voor het pad naar de trollenkoning. Je hebt geen stekels nodig.

    Quest Points: 1


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Between a Rock

    Moeilijkheidsgraad: Moeilijk

    Startpunt: Praat met Dondakan (zie quest)

    Eisen: Je moet Dwarf Cannon en Fishing contest hebben voltooid. Je hebt ook 30 Defence, 40 Mining en 50 Smithing nodig. Je moet een monster van level 75 tot 125 verslaan. Het combatlevel van het monster kun je zelf bepalen door een hoeveelheid gold ores te hakken.

    Benodigde spullen: Pickaxe, geld (100 gp is zat), 4 gold bars, hammer, cannonball mould (te koop bij de Nulodion bij de ingang van de Dwarven mine op Ice Mountain voor 5gp), armour, food, eventueel teleporteermiddelen naar Rellekka of Camelot en Falador.



    Voor het eerste deel heb je alleen wat geld nodig. Buiten Rellekka in het oosten ligt een mining plaats. Daarboven is een grot, daarin is de weg naar de queststart. Dus klim de grot binnen en kijk meteen naar de rechterkant van de tunnel. Hier staan twee beelden bij een gat, klim ook door dit gat. Je komt nu in een ruimte met dwergen. Spreek tegen de Dwarven Ferryman, hij wil je naar de overkant brengen voor 2 gp. Accepteer zijn aantrekkelijke bod en steek de rivier over. Loop verder naar het oosten totdat je een wachttoren van de dwergenstad Keldagrim tegenkomt. Loop hier naar het westen, aan het eind van het pad zul je Dondakan bij zijn cannon aantreffen. Praat met hem.

    Dondakan wil door een onbreekbare steen breken, maar helaas dat lukt niet. De luie dwerg laat jou nu het werk opknappen. Ga terug met de veerman naar de overkant van de rivier en vaar naar Keldagrim. Loop naar West Keldagrim en zoek in het gebouw van het Consortium naar een anvil. Hier is een Dwarven engineer, praat met hem. Hij vertelt je over iemand die er misschien meer van weet, Rolad.

    Neem de kar of teleporteer naar Falador of Edgeville. Pak een wapen om een paar schorpioenen van level 14 een kopje kleiner te maken en wandel naar de Ice Mountain, naar het begin van de Dwarven mine. Zoek Rolad in de huisjes. Als je met hem praat hoor je dat hij een paar bladzijden uit zijn boek met informatie over de steen heeft verloren. Zoek de missende pagina's in de Dwarven mine. De eerste pagina wordt gedropt door schorpioenen. Dood er een paar totdat je de pagina krijgt. De tweede pagina ligt in een mining cart, dus doorzoek alle karretjes voor deze pagina. De laatste pagina zit in een steen verstopt. Hak wat van de stenen, totdat je ook deze pagina vindt. Breng de pagina's naar Rolad. Hij herstelt het boek en geeft het je. Lees het boek en houd het bij je of zet het op de bank, want je hebt het later nog nodig voor de quest. Koop een cannonball mould bij de andere dwerg als je deze nog niet hebt en haal een gold bar, teleporteermiddelen, geld en de mould van de bank.

    Ga nu terug naar Dondakan waar je de quest startte. Vraag wat hij allemaal al heeft geprobeerd en wat zijn boots doen. Hij laat het zien: er gebeurt niets. Nu moet jij wat verzinnen. Laat hem de gold bar zien door de bar op hem te gebruiken, hij begint te lachen. Maak hiervan een kanonbal door de gold bar op een furnace te gebruiken. Geef deze naar Dondakan.

    Hij vuurt de bal af met zijn kanon. De bal verdwijnt in de rots. Nu wil hij dat jij een kijkje achter de rots neemt. Stem hier mee in. Hij geeft je ook een schema, helaas is dat nog niet compleet. Nu moet jij de rest van de blauwdrukken verzamelen. De Dwarfen Engineer heeft het tweede deel en Rolad het derde. Hij is dat ook weer kwijt, dus doorzoek zijn boek. Pak de bladzijde achterin. Het laatste deel heeft Khorvak in de dwarven tunnel van het Fishing Contest. Pak daar een dwarven stout van de tafel en geef deze aan Khorvak door met hem te praten. Hij geeft je het laatste deel.

    Nu moet jij het schema compleet maken. Zet alle blauwdrukken op de goede plek zodat het één geheel wordt. Draai en verplaats de stukken met de pijltjes. Het is misschien even puzzelen, maar als je het door hebt is het best gemakkelijk. De oplossing is eronder te vinden (het deel van Rolad). Als je het goed doet komt er "That’s it, it all makes sense now! If you were a dwarf that is…" te staan.

    Goud gaat door de steen heen, dus moet jij een helm van goud hebben. Pak 3 golden bars en een hammer van de bank en ga naar een anvil. Kies ervoor om een gouden helm te maken en doe deze aan. Haal de rest van je armour en food van de bank voor het gevecht. Neem ook 4 gp, het schema en een pickaxe mee. Houd minimaal 6 plaatsen over voor goud.

    Ga terug naar Dondakan. Vertel hem dat je klaar bent om door de steen geschoten te worden. Je komt nu achter de steen, daar zijn goudrotsen. Hak daar je inventory vol en negeer de demon. Als je inventory vol zit ga je door de vuurmuur aan het einde. Je kunt hier niet doorheen als je geen 6 gold ores bij je hebt, als je er meer bij je hebt zal je het monster gemakkelijker kunnen doden. Praat met de vuurmuur en de avatar van de demon verschijnt. Als je het moeilijk krijgt moet je je helm afzetten, dan kom je weer bij de dwerg. Probeer het daarna nog eens. Nadat je de demon hebt verslagen kom je weer buiten. Praat met Dondakan voor je beloning.

    Beloning: 5.000 Defence, 5.000 Mining en 5.000 Smithing ervaring. Een rune pickaxe

    Quest Points: 2


    10-09-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Witch's Potion

    Moeilijkheidsgraad: Gemakkelijk

    Startpunt: Ga naar de heks Hetty in Rimmington. Rimmington ligt ten westen van Port Sarim.

    Eisen: Geen

    Benodigde spullen: 3 gp



    Hetty vraagt om wat spullen voor haar drank

    Burnt meat: Dood een rat en kook het vlees. Als het niet verbrandt, moet je je vlees nog een keer koken.
    Eye of Newt: Ga naar de Runewinkel in Port Sarim en koop hem voor 3 gp.
    Onion: In het noorden van Rimmington is een veldje, daar kun je ze plukken.
    Rat's Tail: Dood een kleine rat bij Rimmington en pak de staart.

    Breng alle dingen naar Hetty. Zij vertelt dan dat je uit de ketel moet drinken om de quest te voltooien.

    Beloning: 325 Magic ervaring.

    Quest Points: 1


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vampire Slayer

    Moeilijkheidsgraad: Gemakkelijk

    Startpunt: Praat met Morgan in Draynor Village. Hij vertelt je dat een vampier Draynor Village teistert, daar moet een einde aan komen

    Eisen: Je moet een vampier van level 34 kunnen doden

    Benodigde spullen: Een hamer en 2 gp



    Morgan vertelt het verhaal van de quest: de vampier Count Draynor teistert Draynor Village. Als Morgan klaar is met zijn verhaaltje klim je de ladder in zijn huisje op. Daar ligt garlic in een cupboard, pak die. Morgan heeft je verteld over een man die vampierenjager was, de man waar hij het over had staat te zuipen in de Blue Moon Inn. De Blue Moon Inn ligt zuidelijk van de General Shop in Varrock. Ga er heen en zoek de dronken Dr. Harlow. Praat het hem en vraag hoe je vampieren moet doden. Hij wil een biertje, koop en geef hem die. Hij geeft je nu een wooden stake. Hij vertelt ook dat je een hammer een een stuk garlic nodig hebt bij het doden van vampieren. Hammers zijn te vinden in General Shops en garlic heb je als het goed is al uit het kastje bovenin het huis van Morgan gepakt.

    Ga terug naar Draynor en haal je armour, wapens, food (als je dat nodig hebt), hamer, garlic en wooden stake van de bank. In het noorden van Draynor Village staat een groot spookhuis, Draynor Manor genaamd. Ga dat huis binnen, de deur klapt meteen dicht en je kunt niet meer naar buiten. Loop naar het oosten van het kasteel en ga de grote ladder af. Hier ligt de vampier. Open de kist en dood de vampier. Je kunt het kasteel weer uitkomen door de uitgang in het oostelijke kamertje.

    Beloning: 4.825 Attack ervaring.

    Quest Points: 3


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Shield of Arrav

    Moeilijkheidsgraad: Gemiddeld

    Startpunt: Vraag om een quest bij Reldo, de bibliothecaris van de Varrock Library in Varrock Castle.

    Eisen: Je moet iemand van level 2 of 23 kunnen doden, ligt er aan welke manier je neemt.

    Benodigde spullen: Geld (100 gp is meer dan genoeg) en een vriend die de quest nog niet heeft gedaan.



    Reldo vertelt je dat hij misschien wel een interessante quest voor je heeft. Een paar eeuwen geleden was er een grote held Arrav. Bij zijn dood heeft Arrav zijn schild achtergelaten. Dit schild werd in de bibliotheek tentoongesteld, maar is geroofd door een criminele organisatie, genaamd Phoenix Gang. Doorzoek de middelste boekenkasten in de bieb van Varrock totdat je het boek "The Shield of Arrav" hebt gevonden. Lees het boek en vraag Reldo meer informatie over de Phoenix gang. Misschien weet de furverkoper Baraek op het marktplein er wel meer van. Ga naar hem toe en geef hem 20 gp voor de informatie die hij geeft. Beslis nu welke gang je gaat joinen: de Phoenix Gang of de Black Arm Gang. Je vriend moet de andere gang joinen. Het is handig als degene met het hoogste combatlevel de Black Arm gang gaat joinen, die moet straks iemand van level 23 doden. Je kunt geen twee gangs joinen.


    Phoenix Gang:
    Ga naar het zuiden en ga een ladder in een klein huisje af (zie kaartje) en praat met Straven. Om lid te worden moet je Johnny the Beard in Blue Moon Inn (het café in het midden van Varrock) doden. Hij dropt een briefje, geef die aan Straven. Straven geeft je een sleutel, houd die bij je. Ga door de deur en loop naar achteren. Daar is een kist met de helft van het schild erin.

    Black Arm Gang: Praat met de Tramp (de bedelaar) ten zuiden van de zwaardenwinkel en vraag hem wat er in dat steegje (alleyway) is. Hij vertelt je dat daar de Black Arm Gang zit, de grootste rivaal van de Phoenix Gang. Wandel het steegje binnen en breng een bezoekje aan Katrine in het grote huis. Vertel haar dat je de Black Arm gang wil joinen. Zij vertelt dat het niet gebruikelijk is dat mensen vragen of ze lid mogen worden. Ze maakt toch een uitzondering, maar je moet wel eerst een testje doen om te bewijzen dat je betrouwbaar bent. Je moet een Phoenix Crossbow zien te bemachtigen. Hiervoor heb je een sleutel nodig. Als het goed is heeft je vriend die van Straven gekregen, dus vraag je vriend om die sleutel. Met de sleutel open je de deur van het zelfde huis waar de Phoenix gang zit. Het is alleen bij een trap naar boven, niet naar beneden. Beklim dus de ladder, dood de bewaker en pak de crossbows en breng ze naar Katrine. Nu ben je bij de club =). Je mag nu naar binnen, dus doe dat maar. Beklim de ladder en pak de helft van het schild uit de kast.

    Oke, nu moet iemand allebei de delen van het schild hebben. Zorg ervoor dat jijzelf of je vriend de twee helften heeft. Ga dan naar het museum en degene die het schild heeft praat met de man. Hij geeft je twee briefjes. Geef één zo'n briefje aan je vriend. Ga naar de koning in Varrock Palace en in de beloning. Je kunt maar een briefje inleveren, dus geef de andere aan je vriend, dan kan hij ook de beloning hebben.

    Beloning: 600gp

    Quest Points: 1


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sheep Shearer

    Moeilijkheidsgraad: Gemakkelijk

    Startpunt: Praat met Farmer Fred in het noordwesten van Lumbridge bij zijn boerderij. Zeg dat je een quest zoekt.

    Eisen: Geen

    Benodigde spullen: Shears (te koop in de General Shop)



    Fred wil 20 balen wol van je. Koop een schaar in de general shop of pak er één bij de schuren noordwest van zijn huis. Ga nu de schapen scheren in zijn weiland, je krijgt wol. Knip totdat je 20 wol hebt. Nu moet je spinnen. Er is een spinnenwiel op de eerste verdieping van Lumbridge Castle. Gebruik de wol met het spinnenwiel en breng de balen naar Fred. Als niet alles in één keer in je inventory past, kun je de balletjes ook in delen brengen.

    Beloning: 150 Crafting ervaring. 60 gp

    Quest Points: 1


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rune Mysteries

    Moeilijkheidsgraad: Gemakkelijk

    Startpunt: Praat met Duke Huracio op de eerste verdieping van Lumbridge Castle

    Eisen: Geen

    Benodigde spullen: Geen



    Nadat je de talisman hebt gekregen ga je naar de tovenaar in de kelder van de Wizards tower. Die toren is ten zuiden van Draynor Village.Na het gesprek ga je naar Aubury in de Rune Shop van zuidoost Varrock. Praat 2 keer met hem en je krijgt een briefje. Ga weer naar de tovenaar in de toren en klaar is Kees.

    Beloning: Je kunt de skill RuneCrafting doen en je krijgt een air talisman

    Quest Points: 1


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Romeo and Juliet

    Moeilijkheidsgraad: Gemakkelijk

    Startpunt: Bij Juliet in het westen van Varrock of bij Romeo op het marktplein van Varrock. Praat met één van deze twee verliefden

    Eisen: Geen



    Praat met Juliet op het balkon van haar huis. Ze woont buiten de stadsmuren van de stad, in dit geval westelijk van Varrock. Let er wel op dat je het balkon niet ziet in Low Detail. Juliet is verliefd op Romeo, maar haar vader verhindert hun huwelijk. Juliet vraagt aan je of je een briefje aan Romeo wilt geven. Ga er mee akkoord en ga naar Romeo. Hij staat op het marktplein van Varrock, de man met de bos bloemen in zijn handen. Geef het briefje aan Romeo. Romeo begint een heel verhaal over dat ze zo zielig zijn en hij nooit met haar kan trouwen. Hij laat iets over Father Lawrence los. Father Lawrence houdt diensten in de kerk ten noordoosten van Varrock marktplein. Ga naar hem toe om raad te vragen.

    Father Lawrence is net bezig met een dienst te leiden en wil je niet helpen. Je merkt op dat zijn publiek in slaap is gevallen en dus wel even tijd heeft je te helpen. Father Lawrence ziet dit in en verzint een plan: je moet een soort vergif maken, zodat het lijkt alsof Juliet dood is. Dat is ze dan natuurlijk niet, maar zo kan ze uit het huis van haar vader ontsnappen om bij Romeo te zijn.

    Het drankje moet worden gemaakt bij de apotheek van Varrock. De apotheek is in het zuidwesten van Varrock. De man heeft cadava berries nodig. Deze berries liggen zuidoostelijk van Varrock, bij de plek waar je copper, iron en tin kunt hakken. Pak de berries en breng het naar de man van de apotheek. Hij geeft je een potje vergif, breng dit vergif naar Juliet. Ze bedankt je hiervoor en drinkt het op. Haar nicht speelt mee in het complot, zij roept Juliet's vader. Juliet wordt hierna naar de tombe gebracht, waar Romeo de nicht van Juliet ontmoet. Romeo wordt plotseling verliefd op haar, waardoor hij niet meer naar Juliet omkijkt en haar in de tombe laat liggen.

    Praat weer met Romeo op het marktplein. Hij denkt dat Juliet dood is, daarom is hij nu op haar nicht verliefd. Juliet is natuurlijk niet dood, dat was onderdeel van het plan!

    Beloning: Geen

    Quest Points: 5


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.The Restless Ghost

    Moeilijkheidsgraad: Gemakkelijk

    Startpunt: Father Aereck in Lumbridge. Er is een geest op het kerkhof van Lumbridge. De priester wil hem weg hebben

    Eisen: Geen

    Benodigde spullen: Geen



    Je moet naar Father Aerecks vriend om raad te vragen, dat is Father Urhney.

    Father Urhney woont helemaal in het zuiden in het moeras van Lumbridge. Loop dus eerst naar Draynor Village en ga naar het moeras onder Lumbridge. Loop naar de coalplek in het oosten van het moeras en praat met Father Urhney. Hij is een beetje chagrijnig, maar hij geeft toch een Amulet of Ghostspeak. Ook als je hem vroeger eens kwijt bent geraakt.

    Doe het amulet om en praat met de geest op het kerkhof bij de kerk van Lumbridge. Hij wil zijn doodshoofd terug. Deze ligt in de kelder van de Wizards Tower ten zuiden van Draynor Village.

    Loop naar de toren en ga de kelder in. Wandel vervolgens door de gang, ga de kamer met het doodshoofd binnen en pak het. Je zult worden aangevallen door een skelet, maar negeer hem. Breng het doodshoofd naar de kist van de geest in Lumbridge, hij zal je hartelijk bedanken en belonen met wat Prayer ervaring.

    Beloning: 1.125 Prayer ervaring. Amulet Of Ghostspeak

    Quest Points: 1


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Prince Ali Rescue

    Moeilijkheidsgraad: Gemiddeld

    Startpunt: Hassan in het paleis in Al-Kharid.

    Eisen: Geen

    Benodigde spullen: Geld (50 tot 500 gp), 3 balls of wool (7 als je nog geen rope hebt), een rope, ash, flour, water, redberries, 2 onions, pink skirt, soft clay, bronze bar en 3 beers.



    Hassan vertelt je dat Prins Ali van Al Kharid is ontvoerd door Lady Keli. Je moet de prins bevrijden. Je moet naar Osman gaan om te vragen wat je moet doen. Osman is buiten het paleis. Hij vertelt je dat je de prins als een vrouw moet verkleden en zo moet ontsnappen. Hij vertelt je ook hoe je de sleutel moet maken, om de gevangenis te kunnen openen. Daar zijn wat spullen voor nodig, dus ga naar Leela. Leela is in het oosten van Draynor Village en staat op het plaatje hiernaast afgebeeld. Ze zegt dat je met een heks moet praten. Dat is Aggy, die woont in het westen van Draynor.

    Voor de wig (pruik) moet je wat wol hebben (knip schapen met een schaar en spin de wol op een spinnenwiel). Je hebt hiervoor 3 balen nodig. Ga dan naar Ned, de man in zeemanskleren, in zijn huisje ten noorden van de bank van Draynor Village en vraag hem of hij een wig en een rope voor je kan maken. Dat doet hij graag.

    Ga nu weer naar Aggy in Draynor Village. Om je pruik geel te maken heb je een yellow dye nodig. Deze maakt Aggy voor je als je 2 uien en 5 gp aan haar geeft. Doe de yellow dye op je wig, je krijgt nu een mooie blonde pruik. Laat haar ook skinpaste maken. Hiervoor wil ze as, bloem, water en de redberries. Een rok kun je kopen in Varrock in het winkeltje aan het marktplein voor 2 gp.

    Nu heb je de sleutel nodig om de gevangenis open te maken. Je hebt zachte klei (mijn klei en maak het nat) en een bronzen bar nodig. Ga met de spullen naar de gevangenis in het oosten van Draynor en praat met Lady Keli. Vertel haar dat ze beroemd is en vraag naar haar laatste plan. Vraag dan of ze er zeker van is dat hij niet zal ontsnappen. Ze laat ook de sleutel zien, vraag of je hem vast mag houden. Je maakt automatisch een afdruk in de klei. Breng de afdruk en bronze bar naar Osman. Hij vertelt je dat je de sleutel kunt ophalen bij Leela. Nu moet je Joe de guard uitschakelen. De andere guards zijn dom, die hebben toch niks door.

    Joe houdt van zuipen, dus vertel dat hij even moet chillen en vraag wat hij koopt met de wagens. Ga terug naar Leela en vraag of het een goed idee is om Joe dronken te voeren. Dat vind ze een goed plan. Voer Joe dronken met de drie biertjes.

    Doe de rope om Lady Keli en ga de cel binnen met de sleutel. De prins ontsnapt. Ga terug naar Hassan en ontvang je beloning.

    Beloning: Gratis toegang tot de Al-Kharid poort en 700 gp

    Quest Points: 3


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pirate's treasure

    Moeilijkheidsgraad: Gemiddeld

    Startpunt: Praat met Redbeard Frank de piraat op de noordelijke pieren van Port Sarim. Vraag hem om treasure.

    Eisen: Geen

    Benodigde spullen: Ongeveer 100 gp, white apron (te koop in de klerenwinkel ten westen van Varrock marktplein), spade (ligt bovenin de General Shop van Varrock of in Draynor Manor, het spookhuis boven Draynor Village)



    De piraat wil Karamjan rum van je, hij vindt dat de allerbeste rum. Het is alleen zo moeilijk te krijgen, omdat deze rum niet van het eiland af mag. Er wordt dan ook streng gecontroleerd als je weer van het eiland af wil. Ga naar Karamja door met een van de matrozen op de kade te praten. Ze willen je overzetten naar Karamja voor 30 gp, dus betaal dat. Ga naar het café (het eerste huis zuidelijk) en koop een fles Karamja rum voor 30 gp. Als je nu terug gaat via de boot word je rum gestolen door zo'n matroosje, dus daarom moet je dit slim aanpakken. Teleporteren werkt niet, maar gelukkig is er nog een andere manier. Pluk 10 bananen van de bomen praat met Luthas in het huisje bij de bananenplantage. Hij vertelt dat de doos bananen naar de voedselwinkel in Port Sarim gaan en dat de kratten niet meer worden gecontroleerd als ze het eiland af gaan. Dat is misschien interessant...

    Je moet een krat met bananen vullen, dus doe dat. Stop ook stiekem de rum erbij, zodat je dit later weer kunt ophalen. Praat met Luthas en je krijgt 30 gp. Ga terug naar Port Sarim met de boot, dat kost weer 30 gp.

    Ga naar de groentewinkel van Port Sarim en doe je apron aan. Als je geen white apron hebt, moet je die echt nog even in Varrock gaan kopen. Je ziet er wel een liggen in het magazijn, maar daar kun je niet komen zonder zo'n ding aan te hebben. Probeer als je je apron aan hebt door de deur naar de kratten in de winkel te gaan en zeg dat je de nieuwe werknemer bent. Doorzoek de kratten en pak de rum. Breng dit naar de piraat, hij vertelt je over de schat.

    Hij geeft je een sleutel van een kist in de Blue Moon Inn, het café in Varrock bij de General shop. Ga er heen en ga de ladder in het café op. Aan het einde van een gang zul je een kamertje vinden met een grote kist met gouden randen. Je vindt een briefje. Lees het en ga naar Falador. Wandel het park in en graaf daar met je schep in het kruis van bloemen. Je vindt nu de kist.

    Beloning: Een gouden ring, een emerald en 450gp

    Quest Points: 2


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.The Knight's sword

    Moeilijkheidsgraad: Gemiddeld

    Startpunt: Praat met de Squire op de binnenplaats van het White Knight's Castle in Falador.

    Eisen: Je hebt 10 Mining en 10 Cooking nodig. Je moet tegen monsters van level 53 en 57 kunnen en/of vrienden hebben die je beschermen.

    Benodigde spullen: Redberry pie (zie hieronder), pickaxe en 2 iron bars. Voedsel is handig



    De Squire heeft een probleempje: hij heeft het zwaard van de koning kwijt gemaakt tijdens een reis. Nu moet hij vervangen worden, want als zijn baas, Sir Vyvin, er achter komt zal hij woest zijn en de Squire ontslaan. De Squire vertelt dat er Imcando Dwarfen zijn, die goed kunnen smeden. Hij zegt dat je maar eens met Reldo, de bibliothecaris in het paleis van Varrock moet gaan praten.

    Reis dus af naar Varrock en ga naar het paleis. In het noorden van het paleis is een bibliotheek, Reldo dus ook. Reldo vertelt dat deze dwergen gek zijn op Redberry Pie. Reldo kent zo'n dwerg. Zijn naam is Thurgo en hij woont in een huisje met een anvil ver zuidwestelijk van Port Sarim. Maak een redberry pie als je dat nog niet gedaan hebt. Deze moet je als geschenk meebrengen voor de dwerg.

    Hoe maak in een Redberry pie?

    • Mix flour en water en maak een "pastry dough".
    • Gebruik de pastry dough met de pie dish. Deze kun je maken met crafting. Ze liggen ook in de keuken van het paleis in Varrock.
    • Klik op Redberry pie. Je hebt nu redberries nodig. Deze zijn ten zuiden van Varrock, bij de oostelijke Miningplaats, te vinden.
    • Bak het op een range (fornuis).

    Ga naar Port Sarim, het stadje aan de zee ten westen van Draynor Village en ten zuiden van Falador. Loop nu verder naar het zuiden, totdat je een huisje met anvils en een het uitroepteken voor een grot op de kaart tegenkomt. In het huisje is Thurgo. Hij lijkt niet echt op een dwerg, maar hij schijnt er wel een te zijn. Geef hem de redberry pie en vraag naar het zwaard.

    Thurgo wil een plaatje van het zwaard hebben, zodat hij het na kan maken. Ga dus terug naar de Squire in Falador en praat met hem. Hij zegt dat het plaatje die de dwerg moet hebben in het kastje van Sir Vyvin is. Sir Vyvin is in het kasteel. Ga via de oostelijke ingang het kasteel binnen en ga de trap op. Loop hier naar het westen. Hier kom je nog een trap tegen, nu een grotere. Loop deze op en praat met Sir Vyvin. Kies de onderste optie, met "distract". Zorg dat hij niet in het kamertje met de cupboard (het bruine kastje) is en ga naar dit kamertje. Doe de deur dicht zodat hij niet meer terug kan komen. Doorzoek de kast (cupboard) en pak het plaatje uit het kastje.

    Nu je de foto hebt ga je terug naar Thurgo. Hij wil 2 iron bars en blurite ore. Blurite ore kun je niet ruilen, maar het is in de grot dichtbij zijn huisje te vinden. In de grot lopen allemaal monsters van level 53 en 57. Neem dus veel voedsel mee. Als je klaar bent ren helemaal naar het einde van de grot, naar het gedeelte van het ijs. Zoek hier de stenen met de Blurite Ore, ze zien er uit zoals op het plaatje hiernaast. Hak 1 ore. Je kunt meer hakken, als je zelf ook wat zwaarden wil hebben. Dan heb je natuurlijk ook extra iron bars nodig. Geef de bars en ore aan de dwerg. Als je het zwaard hebt kun je er meer laten maken door steeds het zwaard te droppen en Thurgo nieuwe spullen te geven. Zo kun je je zwaarden later weer oppakken en een exemplaar voor jezelf houden. Geef één zwaard aan de Squire. Hij zal je belonen

    Beloning: 12.725 Smithing ervaring.

    Quest Points: 1





    Hier vindt je alle quests (members en non members)
    Rondvraag / Poll
    combat lvl
    3--10
    11--20
    21--30
    31--40
    41--50
    51--60
    61--70
    71--80
    81--90
    91--100
    101--110
    111--126
    Bekijk resultaat




    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs