Lagere school Plockroy
Inhoud blog
  • Kerstviering
  • Petnetdag
  • 24 oktober = bosdag
  • Pedagogische studiedag
  • schooljaar 2016 - 2017
    Zoeken in blog

    Welkom op onze blog!
    03-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Leen
    Ik ben leen.
    Mijn hobby's zijn twirling en KSA .
    En Yasmina is mijn B.F.F .
    Ik ben jarig op 5oktober .
    Ik eet graag frieten .
    Ik ben 8 jaar .
    En ik doe helemaal niet graag de afwas .



    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lotte

    Hallo ik heet Lotte
    Ik eet graag macaroni.
    En zeker geen spruiten :
    Ik heb ook hobby's:twirling,ballet.
    En groen-blauw ogen,lange wimpers,bruine haren.
    De juffen zijn leuk
    We doen leuke dingen met de klas.
    We hebben een boekenhoek .
    Ik zit in het 4de leerjaar en ben dus 9.
    Daag! Dit was het dan!



    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Veerle

    Ik  ben  veerle.
    Ik heb bruine ogen en bruin haar.
    Ik eet graag macaroni
    Ik ben 10 jaar dus in 2001 geboren 
    Mijn hobby is jazzdansen.
    Ik eet niet graag witloof 
    Ik vind het  in de klas heel heel  fijn :-
    en de juf is heel fijn.

    Ik knutsel graag en teken graag.

    En mijn broer heet Geert




    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Yasmina

    Hé  ik ben Yasmina
    Ik ben een mooie blondine
    Leen is mijn BFF
    M
    ijn lievelingseten:spaghetti!
    Mijn grootste blooper: ik deed de juf na
    En mijn babypoesje is dood gegaan.
    Dramatisch he?
                       the end




    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eline
    Hallo ik ben Eline.
    Ik hou van poesjes.
    Ik eet ook heel graag rijstschotel.
    Ik doe ook graag muziekles.



    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nienke

    Hallo ik ben Nienke .
    Ik hou van twirling, tumbeling en dansen.
    Ik verjaar op 6 mei
    Ik eet graag frietjes met kaaskroketten
    Ik eet niet graag witloof
    Ik heb ook een zus en een broer en die heten Minne en Arjen
    En twee stiefbroers en 1 stiefzus.

    groetjes Nienke




    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kobe
    Ik ben kobe
    Mijn hobby is kick-boxen
    Ik ben bijna 11 jaar
    Ik eet graag frieten
    En ik eet niet graag spruitjes
    Ik zit in het 4de leerjaar


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Laurens
    Hallo, ik ben Laurens
    Ik vind school het allerfijnste!
    Ik eet graag spaghetti
    Mijn lievelingsdier is een papegaai.
    Als ik ergens alleen iets moet doen ben ik verlegen
    Ik ben naar Kroatië geweest, lekker in de zon



    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tabitha

    Hallo ik ben Tabitha. 
    Ik ben 9 jaar. 
    Mijn hobby 's zijn tennis en muziekles.
    en mijn BFF zijn Leen, Yasmina, Britt en Veerle.
    Ik zit in het 4 de leerjaar.
    Ik woon dicht bij mijn school. 
    Ik ben blij waar ik altijd ben.
    Ik ben bijna altijd goed gezind.




    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bo
    Hallo ik ben Bo
    Ik ben binnenkort 10
    Mijn hobby' s zijn ballet en jazz
    Ik lust graag spaghetti
    Ik lust niet graag witloof
    Ik ga elk jaar naar Kroatië op vakantie.
    Leuk he?





    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wim

    Ik ben Wim
    Ik ben gek van tractors.
    Mijn lievelingsmerk is fent en ford.
    Eet jij ook graag macaroni? Ik ook.
    Thuis heb ik een tuinbouwtractor. Leuk he?




    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Joren

    Halo ik ben joren
    Ik heb bruine ogen
    En bruin haar
    Mijn hobby is ksa en zwemmen
    Ik ben bijna 10 jaar
    Ik verjaar op 9 februari
    Ik lust geen witloof
    Mijn lievelingseten is pizza
    Ik heb twee broes: sander en pieter




    02-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.wetenschapstruck
    Als echte geleerden brachten we een bezoek aan de wetenschapstruck. Bell, Edison, Newton... deden hun best om elk experiment tot een goed einde te brengen.We vonden het heel fijn om te doen!  Vooral het zelf maken van tandpasta kende succes.  Misschien schuilt er in iemand van ons wel een echte wetenschapper!






























    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.scholenveldloop
    Wij zetten weer ons beste beentje voor bij de jaarlijkse scholenveldloop. Jill behaalde een zilveren medaille. Proficiat! Ook een dikke proficiat aan al de andere leerlingen voor hun inzet!
































    01-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.startviering
    Samen met de pater zijn we het schooljaar gestart met een viering. Het thema is: Stap in. Kom bij me zitten. De boekentassen van de leerlingen van het eerste leerjaar werden gezegend. Samen maakten we er een mooie viering van!






















    16-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bezoek aan Bokrijk!
    De eerste activiteit in het thema 80 jaar Plockroy: een bezoek aan Bokrijk. Een tochtje met de huifkar door het openluchtmuseum bracht ons in een rustig tempo naar de tijd van toen. In de volkssportenschuur maakten we kennis met  spelen van vroeger.In het schooltje volgden we les bij meester de Bruyn. Jongens rechts en meisjes links! Eerst een rechte rij en de meester groeten voor we naar binnen mochten: goeiemorgen meester de Bruyn! De meisjes moesten daarbij ook nog een buiging maken.
    Voor wie niet goed zijn best deed waren er verschillende straffen: de ezelsoren, de lange tong voor wie niet kon zwijgen... of in je klompen zitten met twee bakstenen in je hand! Kobe was zo dapper om het uit te proberen. Hij bleef zo lang zitten tot de striemen in zijn knieën stonden!
    Dan nam de pastoor ons mee naar de kerk voor een preek. De boer in zijn huisje vertelde van vroeger. Het was een heel leerrijke en fijne dag! We willen zeker nog eens terug naar Bokrijk!!!











































    15-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bezoek aan Bokrijk(2)
    Foto's klas 1-2-3






























    14-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opening van het nieuwe schooljaar
    Het is dan zover! Het onderwijs op Plockroy bestaat 80 jaar. De belleman opent plechtig het nieuwe schooljaar. Hij kondigt aan dat het een feestjaar wordt met allerlei activiteiten waarbij we terug gaan in de tijd! Juf Mia heeft zich voor deze gelegenheid gekleed als een Juf uit 1932. Er waren weer veel oma's, opa's,mama's en papa's aanwezig op de opening. Zij konden bij een kopje koffie even bijpraten en smullen van lekkere boterhammen met kipkap!












    03-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Muziekinstrumenten maken
    We maakten muziekinstrumenten van waardeloos materiaal. Eerste maakten we een ontwerp. Dan maakten we per groep voor iedereen een instrument. En dan... uittesten of het werkt! We gebruiken onze instrumenten in onze de carnavalstoet: " de gloobfanfare".


















    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Schaatsen!
    Op 4 maart gingen we schaatsen in Hasselt in de schaverdijn. We kregen er schaatsles. We leerden allemaal veel bij! Het was fijn!




















    Lagere school
  • Eerste graad
  • Tweede graad
  • Derde graad
  • Kleuterschool
  • Leefgroep kleuters
  • Archief per jaar
  • 2016
  • 2014
  • 2013
  • 2012
  • 2011
  • 2010

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs