Peugeot Geebelen
Uw vertrouwen onze prioriteit
Inhoud blog
  • Klantentevrdenheid
  • Forfaits onderhoud
  • Peugeot 5008 : De monovolume ... nieuwe stijl
  • Peugeot 3008 : Nieuwe technologie. Nieuw weggedrag.
  • Nieuwe Peugeot 207 : De ster van zijn segment nu nog verleidelijker
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    28-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Peugeot 5008 : De monovolume ... nieuwe stijl

    Met de 5008 stelt Peugeot een nieuwe interpretatie van de compacte monovolume voor. Dit nieuwe model, dat trouw blijft aan de kernwaarden van het merk, optimaliseert alle eigenschappen die van dit segment worden verwacht, zonder compromis op vlak van weggedrag. Bovendien pakt de Peugeot 5008 uit met geavanceerde technologie in dienst van het comfort en de veiligheid. De 5008 wil, kortom, nieuwe normen stellen op de markt van de compacte monovolumes.
     

    Steeds ruimer Peugeot-aanbod in het M1-segment

    Na de 308 SW en de gloednieuwe 3008 crossover is de 4,53 m lange en 1,64 m hoge 5008 een natuurlijke aanvulling voor het Peugeot-aanbod in het M1-segment. Na de 3008 crossover vormt de Peugeot 5008 het tweede offensief van Peugeot in de categorie van de volumewagens voor het M1-segment. Deze compacte monovolume met 5/7 plaatsen is een sterk model dat de aanwezigheid van Peugeot op de markt van de gezinswagens versterkt.

     

    Strak gelijnde, aërodynamische monovolume

    Uiterlijk onderscheidt de Peugeot 5008 zich door een evenwichtige en bijzonder goed geprofileerde lijn. Zijn aërodynamische vormgeving (Cx 0,29 en Scx 0,77) werd geïnspireerd door de hogesnelheidstreinen. Zij suggereert een vloeiend karakter en uitstekende rijeigenschappen.

    De voorkant met de geprofileerde koplampen, de sterk hellende motorkap in één lijn met een grote voorruit die ter hoogte van de vooras begint, lijkt ontworpen te zijn om doeltreffend door de lucht te klieven. Die natuurlijk vloeiende uitstraling van de Peugeot 5008 wordt benadrukt door chroomdetails die het radiatorrooster versieren en de auto standing en elegantie verlenen. De evenwichtige en elegante flanken bevestigen de indruk van permanente beweging, terwijl de hoge taillelijn veiligheid suggereert.

    Het profiel wordt verder gekenmerkt door een elegante stijllijn die begint ter hoogte van de deur achteraan, die breder wordt op de vleugel om tenslotte de fraaie achterzijde van de 5008 te omsluiten. Deze nerf geeft de flanken een bijkomende dynamische toets en verleent de achterklep van de 5008 extra karakter.

    De achterlichten geven de auto een eigen identiteit door hun typische design maar ook door hun technologie met lichtgeleiders. De achterkant van de auto straalt zuiverheid, robuustheid en standing uit. Het design van de achterklep verraadt een goed toegankelijke bagageruimte, een essentiële kwaliteit voor een gezinsauto.

    Deze nieuwe stijl is gebaseerd op een onuitgegeven interpretatie van de compacte monovolume, waarbij een dynamische koetswerkstijl evenwichtig wordt gecombineerd met een groot interieurvolume.


    Een helder en heel ruim interieur

    In het verlengde van de grote voorruit (1,70 m²) ligt een enorm panoramisch glazen dak (1,69 m²), dat tot de grootste in het Peugeot-gamma behoort.

    Zo kunnen de inzittenden genieten van veel licht in de passagiersruimte en een uitzonderlijk panoramisch zicht naar buiten. Met dit glazen dak, de zijruiten, de achterzijruiten en de achterruit bedraagt het totale glasoppervlak maar liefst 5,77 m²!

    Ruimte! Een begrip dat het interieur van de Peugeot 5008 perfect typeert. Zo bedraagt de breedte op schouderhoogte 1.476 mm vooraan en 1.520 mm op de tweede rij, waar de drie zetels even breed zijn.
    Op de derde rij, die plaats biedt aan twee volwassen passagiers, bereikt die waarde nog altijd 1.341 mm! Ook de knieruimte is royaal, en door de grote hoofdruimte kunnen lange passagiers comfortabel reizen.

    Voor een optimale zithouding zijn de rugleuningen op de tweede rij in twee standen verstelbaar en kunnen de drie zetels over een lengte van 130 mm verschuiven. Dit bevordert ook de modulariteit: door de stand van de zetels aan te passen, kan de laadruimte vergroot worden of kan meer ruimte worden vrijgemaakt voor de inzittenden op de laatste rij.


    Voorbeeldige modulariteit

    Op het vlak van de modulariteit behoort de Peugeot 5008 tot de koplopers van zijn segment.

    De tweede rij bestaat uit drie even brede zetels, die in lengterichting verstelbaar zijn en een regelbare rugleuning hebben voor maximaal comfort. Zij kunnen ook afzonderlijk in de vloer worden weggeklapt om een volledig vlakke laadvloer te verkrijgen in het verlengde van de laaddrempel.

    Dankzij de buitenste zetels van het bioscooptype op de tweede rij is de derde rij makkelijk toegankelijk. Met een eenvoudige beweging wordt het zitkussen rechtgezet en komt de rugleuning naar voor om een maximale ruimte vrij te maken voor achterpassagiers die willen instappen.

    Die uitermate geslaagde modulariteit vinden we ook terug op de derde rij, waar de twee volwaardige zetels afzonderlijk in de vloer kunnen worden weggeklapt. Het interieur van de Peugeot 5008 biedt tal van inrichtingsmogelijkheden om in de behoeften van alle inzittenden te voorzien.


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    28-08-2009, 10:31 geschreven door PeugeotGeebelen  
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Peugeot 3008 : Nieuwe technologie. Nieuw weggedrag.

    Met zijn nieuwste creatie, de 3008, wil Peugeot inspelen op de toenemende vraag naar een nieuw soort wagen.

    Deze compacte en toch ruime crossover houdt het midden tussen verschillende silhouetten. Hij belichaamt een innoverend all-in-one concept dat beantwoordt aan de veelvuldige eisen van vandaag.
     

    De wagen heruitgevonden

    De wereld evolueert, de wagen ook! Daar is de Peugeot 3008 het bewijs van. Hij geeft immers een heel nieuwe kijk op de auto. Deze kruising tussen SUV, monospace en berline, geeft vorm aan een nieuw soort wagen die voldoet aan de maatschappelijke, economische en ecologische verwachtingen van deze tijd.
     

    Nieuwe architectuur

    De Peugeot 3008, een geslaagde synthese van verschillende segmenten, combineert de ruimte van een monovolume met de prestaties van een berline.

    Hij is 4,36 m lang, 1,84 m breed en 1,64 m hoog, heeft een uitgesproken stoer ogende voorzijde, een indrukwekkend profiel met sensueel gewelfde achtervleugels en staat op fraai gevormde 17’’ wielen.

    De achterzijde is voorzien van originele lichtblokken en een tweedelige kofferklep, ‘Hobby’ genoemd, met een grote ruit.


    Modulariteit troef

    De binnenruimte van de Peugeot 3008 is moduleerbaar naar wens.

    Zo kan de koffervloer door middel van een slimbedacht systeem manueel versteld worden in drie standen.
    De bestuurdersplaats, uniek qua concept, heeft veel weg van een vliegtuigcockpit. De middenconsole is ergonomisch ontworpen.

    Wat de rijpositie betreft, die biedt al het gemak van een berline, met riant zitcomfort en volop licht dat binnenvalt via het panoramische glazen dak van 1,6 m².


    Technologisch superieur

    De Peugeot 3008 is uitgerust met technologie van de laatste generatie, zoals de Head-up display. Dit systeem projecteert de essentiële rijgegevens op een transparant scherm in het gezichtsveld van de bestuurder.
    Die kan zo alle informatie aflezen zonder zijn ogen van de weg af te wenden.

    Rijplezier troef dus, ook dankzij uitrustingen als de Grip Control® die de rij- en reiskwaliteiten van de 3008 nog versterken.


    Nieuwe milieu-efficiëntie

    Voor een hoge wagen geeft de Peugeot 3008 blijk van een voortreffelijke aërodynamica.

    Zijn motorvarianten zijn voorzien van de meest geavanceerde technologie op de markt. De milieuvriendelijkste versie houdt zijn verbruik dan ook beperkt tot slechts 4,9 l per 100 km, wat overeenstemt met een CO2-uitstoot van 130 g/km.

    De Peugeot 3008 heeft dus heel wat te bieden: hij is performant en veilig, genereus en vernieuwend, intelligent en milieuvriendelijk. Een creatie die u vandaag al laat zien wat de wagen van morgen zal zijn!


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (4 Stemmen)
    28-08-2009, 10:28 geschreven door PeugeotGeebelen  
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe Peugeot 207 : De ster van zijn segment nu nog verleidelijker

    Met drie verleidelijke modellen die allemaal een grote aantrekkingskracht uitoefenen, wist de 207 zich in 2007 de positie van marktleider in het Europese segment van de kleine auto’s toe te eigenen. Die positie behield hij ook in 2008 met 423.700 verkochte exemplaren.

    Voor de zomer van 2009 krijgt de Peugeot 207 er nog enkele esthetische troeven en nieuwe voorzieningen bij om:

    • Nieuwe liefhebbers te veroveren met een opvallend elegante lijn die steeds doordrenkt blijft van karakter en dynamisme.
    • Trouwe klanten te verleiden (eind april waren er al 1.460.000 exemplaren van de 207 geproduceerd) die eerder al een of zelfs twee keer vielen voor zijn innovatieve en originele lijn die ver uitsteekt boven de grijze massa.

    Een dynamische koetswerkstijl vol elegantie en karakter

    De nieuwe 207 behoudt zijn esthetisch evenwicht dat op heel natuurlijke wijze kracht en dynamisme uitstraalt.

    In vooraanzicht onderscheidt de nieuwe 207 zich door de ‘soft-nose’ bumper met een uniek volume dat de contouren van de luchtinlaat hertekent, meer onderdelen in koetswerkkleur omvat en de cirkelvormige mistkoplampen naar twee aerodynamische zijdelingse uitsparingen verplaatst. Kortom, een geheel dat de wagen breder doet ogen en een nieuwe, erg expressieve persoonlijkheid bepaalt.

    De chroomspijlen getuigen van de wil om de status van de nieuwe 207 te verhogen en zijn standaard vanaf de versie Sporty, en dat zowel op de berline en de SW als op de CC. Deze erg populaire versies kregen in het verleden enkel zwart gelakte elementen.

    In achteraanzicht pronken de nieuwe berlines en CC met hun nieuwe, moderne rode en witte achterlichten,
    die een beroep doen op de in dit segment zelden geziene led-technologie.
     

    207 HDi 99g : Uitzonderlijk zuinig en milieuvriendelijk

    Peugeot engageert zich sterk voor het gevecht tegen de broeikasgassen en zet zijn werk voort om wagens aan te bieden die zo weinig mogelijk schadelijke gassen uitstoten. In 2008 was een op zes nieuwe auto’s met een
    CO2-uitstoot van minder dan 120 g/km een Peugeot.

    Deze nieuwe versie, die op het autosalon van Genève werd onthuld, belichaamt de wil van Peugeot en biedt een uitermate performant technisch pakket aan dat de CO2-emissies beperkt tot 99 gram, hetzij een verbruik van
    3,8 l/100 km.

    Deze versie onderscheidt zich door :

    • een HDi-dieselmotor van 66 kW (90 pk) en een koppel van 215 Nm bij 1.750 t/min, die werd geoptimaliseerd met het oog op uitzonderlijk lage verbruiks- en emissiewaarden dankzij een specifieke motorsturing en een gekoelde uitlaatgasrecirculatie.
    • een transmissie die het verbruik drukt, met een vijfversnellingsbak en aangepaste brug
    • een grondig herwerkte stroomlijn waarmee de wagen efficiënter door de lucht klieft, met een Scx-waarde die werd teruggedrongen van 0,670 m² tot 0,580 en een Cx van slechts 0,274 dankzij:
      • een 5 mm verlaagde ophanging.
      • een specifieke soepele lamel vooraan met een meer omhullende laterale terugslag.
      • de beperking van de luchtinlaat tot het strikt noodzakelijke.
      • de toevoeging van bodemplaten aan beide zijden van de uitlaatlijn en ter hoogte van de brandstoftank.
      • specifieke sierwieldoppen die een aerodynamische afdekking combineren met een dynamische stijl.
      • een tweekleurige achtervleugel: het bovenste deel, uitgevoerd in koetswerkkleur, verlengt het dak, de onderkant in glanzend zwart lijkt over te lopen in het zeefdruk-zwart van de achterklep.

    De 15”-banden van Michelin (maat 185/65 R15) met erg lage rolweerstand komen het verbruik en de milieuprestaties ten goede door de wrijving te beperken.

    Een logo met de vermelding ’99 g’ op de flanken en de kofferklep onderstreept het milieuengagement van Peugeot.


    De 207-familie bevestigt op die manier zijn fundamenten: een uitstekende primaire, secundaire en tertiaire veiligheid en een technologische en innovatieve uitrusting.

    Hij bevestigt ook zijn unieke kracht in elk van zijn verschillende modellen:

    De 207 berline met drie of vijf deuren: elegant en sympathiek, dynamisch of zelfs sportief… Hij biedt een gewaardeerde synthese van comfort en weggedrag.

    De 207 SW en SW Outdoor: een mooi esthetisch evenwicht en een opmerkelijke lichtinval en functionaliteit…
    Stuk voor stuk belangrijke troeven.

    De 207 CC: de meest verkochte CC in Europa, alle categorieën bij elkaar genomen. Zijn aantrekkelijke stijl en bijhorende prestaties vormen de basis van zijn verleidingskracht.

    De nieuwe Peugeot 207 is beschikbaar van september 2009.


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (3 Stemmen)
    28-08-2009, 10:25 geschreven door PeugeotGeebelen  
    Archief per week
  • 13/09-19/09 2010
  • 24/08-30/08 2009
    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Blog als favoriet !

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs