Pascal Gielen
Deze foto's mogen enkel gebruikt worden mits toestemming van de fotograaf Pascal Gielen
06-08-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe soort aan de fotohut
Gisteren nog eens enkele uurtjes in de fotohut gezeten. Het begon goed met een jonge grote bonte specht die even kwam drinken. Iets later verscheen er een eekhoorn aan de drinkvijver. Deze soort had ik zeker nooit verwacht aan de hut omdat ze bijna volledig omgeven ligt tussen de maïsvelden en laagstam fruitbomen. Er zitten wel eekhoorn is de buurt, maar deze zal toch wel redelijk ver hebben moeten uitwijken. Natuurlijk ben ik wel heel blij met mijn nieuwe soort en hopelijk blijft hij rond de hut zodat er nog meer foto's kunnen volgen.

Ook toon ik nog graag een foto van een nachtzwaluw, deze kon ik in juli fotograferen. Een mooie en mysterieuze vogel.






06-08-2015 om 13:41 geschreven door Pascal Gielen  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (3 Stemmen)
>> Reageer (0)
26-07-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ijsvogels à volonté
Vandaag was ik te gast bij Koen Cuppens, een expert in het fotograferen van ijsvogels. Ik mocht plaatsnemen in zijn schuilhut om de ijsvogels te fotograferen. De ijsvogels kwamen goed door en op bepaald moment zaten er zelfs twee op de tak. Een prachtige ervaring!







26-07-2015 om 19:02 geschreven door Pascal Gielen  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (4 Stemmen)
>> Reageer (0)
23-07-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Enkele foto's van de maand juli
Tijdens de maand juli was het uitzonderlijk droog, dat betekend dat de vogels ook regelmatig komen drinken aan het poeltje. Ik ben regelmatig eens gaan postvatten om enkele dorstige vogels op de gevoelige plaat vast te leggen.
Hieronder enkele plaatjes van een grote bonte specht, gaai en de sperwer die een bad nemen.






23-07-2015 om 14:07 geschreven door Pascal Gielen  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
>> Reageer (0)
08-05-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vos voor de lens
Het was een unieke kans om deze vos uitgebreid te kunnen fotograferen. Het prachtig beest gaf even een show en verdween daarna weer even snel dan dat hij gekomen was. Enkele goede foto's waren bijna niet uit te sluiten.





08-05-2015 om 23:05 geschreven door Pascal Gielen  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (8 Stemmen)
>> Reageer (0)
27-04-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Update Calera y chozas
Nog enkele beelden van onze fotoreis. De hop was een van mijn doelsoorten, gelukkig kon ik enkele goede beelden schieten van de hop familie. Ook nog foto's van de grote trap, kleine zwartkop en de kleine torenvalk.









27-04-2015 om 22:24 geschreven door Pascal Gielen  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
>> Reageer (2)
18-04-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nog enkele beelden van Callera y Chozas
Voorbije dagen ben ik nog verder aan het bewerken geweest. Tijdens een trip naar Nationaal park Monfragüe konden we een blauwe rotslijster spotten. Spijtig genoeg wat ver voor goede foto's, maar ik heb nu getracht om de vogel te tonen zoals je hem in de natuur kan zien. De dag erna gingen we zwarte wouwen, vale gieren en monniksgieren fotograferen. Wat een prachtige dag was dit, we kregen geen 5 minuten rust want de rovers kwamen continue aangevlogen! Dan plaats ik ook nog een foto van één van mijn favorieten: de hop. Eén van de vogels die Callera een beetje typeert is de kuifkoekoek. Nu gingen we op een avond met de jeep een ritje maken met onze gids doorheen de velden. We kwamen er meerdere tegen, maar ze gingen er meestal ook heel snel terug vandoor. Deze wilde wel heel goed meewerken! Toen er een vrouwtje aankwam vliegen liet hij nog even zien waar zijn naam vandaan komt. Onze laatste hut was voor de kleine torenvalken. Deze broeden onder een dak van een oude schuur. Nu heb ik getracht om een deel van het dak in de foto te kunnen meenemen, niet alleen kleine torenvalken broeden er, maar ook een koppeltje zwarte spreeuwen. Deze wilde ook absoluut op foto!

Wordt vervolgd!


















18-04-2015 om 22:14 geschreven door Pascal Gielen  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
>> Reageer (0)
16-04-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fotoreis naar Calera y Chozas
Samen met Kris Hermans zijn we enkele dagen naar Spanje getrokken om vogels te fotograferen. We konden ons goed vermaken en vele mooie foto's maken. Ik heb dan ook nog een lange lijst te bewerken, maar toch wil ik al enkele beelden tonen.
Nu toon ik al enkele beelden van onder andere de grote trap, een van de weinige plaatsen waar deze zeldzame vogel nog voorkomt. Maar ook de parel van Extremadura de grijze wouw konden we beide mooi op foto zetten. Voor mij ook nog een doelsoort was de hop en we sloten onze reis af met rode patrijzen te fotograferen.

Meer foto's van nog andere soorten volgen nog!








16-04-2015 om 22:03 geschreven door Pascal Gielen  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
>> Reageer (2)
15-12-2014
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Soms gaat het snel
Zondagochtend besloot ik een rondje door de velden te gaan rijden voor blauwe kiekendieven te fotograferen. Na een uurtje rondgereden te hebben en niks gevonden te hebben besloot ik snel nog maar eens in mijn hut te gaan zitten. Het zou een blitsbezoek worden omdat ik nog maar een halfuurtje tijd had. Na 10min. verscheen deze schitterende sperwer! Enkele maanden geleden kocht ik een nieuwe lens voor grotere vogels aan de vijver volledig in beeld te krijgen. Deze had ik natuurlijk niet bij, dus moest ik mij tevreden stellen met enkele portretjes. 

Een foto van voorbije zomer waar ik een bijeneter in Frankrijk kon fotograferen. Tijdens de donkere dagen heb ik deze nog eens onder handen genomen, omdat ik hem toch de moeite vond om te plaatsen.






15-12-2014 om 12:08 geschreven door Pascal Gielen  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
>> Reageer (0)
31-10-2014
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ijsvogel!
Vandaag ben ik mijn nieuwe schuiltent eens gaan proberen. Sinds eind augustus heb ik een eigen ijsvogelplekje. Maar om de ijsvogel te fotograferen, dat is wel iets anders, althans zonder camouflagetent. Daarom koos ik dan ook voor deze plaats en het was een goede keuze.
Na een uurtje kwam de ijsvogel luidkeels aan gevolgen en kon ik enkele plaatsjes van hem schieten. Hopelijk volgt er in de toekomst nog meer beeldmateriaal van deze plek.

Een vergeten serie boomkikkers van augustus heb ik vandaag ook nog bewerkt. Ik vond ze te mooi om niet te tonen.








31-10-2014 om 18:34 geschreven door Pascal Gielen  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
>> Reageer (0)
03-10-2014
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een eigen ijsvogel plek.
Klik op de afbeelding om de link te volgen Ik was al even opzoek naar een eigen ijsvogel plek. Het was dan ook niet makkelijk om een te vinden die rustig gelegen was en waar ik genoeg mogelijkheden had tot fotograferen. Eind augustus ontdekte ik een plaats waar er soms twee te zien waren. Een stukje verder plaatste ik een tak in de kant die dan zou dienen als visplaats. 

Enkele weken geleden nam ik voor de eerste keer al eens plaats achter het camouflagenet, maar jammer genoeg moest ik na 4 uur wachten met lege handen naar huis. Vandaag had ik een voormiddag vrij, dus waagde ik mijn kans nogmaals. Na een kwartier verscheen de ijsvogel al op het toneel!

03-10-2014 om 20:07 geschreven door Pascal Gielen  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (5 Stemmen)
>> Reageer (1)
27-07-2014
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zomertortel voor de hut
Al een tijdje hoor ik een zomertortel roepen rond mijn hut. Jammer genoeg had ik hem nog geen enkele keer kunnen waarnemen. Vandaag kwamen er drie aan de vijver drinken. Twee vlogen vrijwel onmiddellijk op, maar nummer drie ging even mooi poseren in een pruimenboom. Ik was dan ook blij met mijn eerste zomertortelfoto's.





27-07-2014 om 13:08 geschreven door Pascal Gielen  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (5 Stemmen)
>> Reageer (1)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bijeneters en dassen
Op vakantie in Zuid-Frankrijk vond ik een bijeneter kolonie. Ik ben een paar keer gaan postvatten en kon dan ook enkele vliegbeelden maken van de bijeneters. Jammer genoeg waren ze heel schuw en kon ik niet dichtbij komen.

Woensdag ben ik samen met Kris Hermans richting de Baraque de Fraiture gereden om dassen te fotograferen. Jammer genoeg kwamen ze redelijk laat uit, maar enkele sfeerbeelden wisten we wel vast te leggen.












27-07-2014 om 13:02 geschreven door Pascal Gielen  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (2 Stemmen)
>> Reageer (0)
06-07-2014
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Reptielen
De laatste tijd ben ik redelijk veel bezig met reptielen, vorige week enkele fotogenieke boomkikkers voor de lens gehad. Vandaag opzoek geweest naar ringslangen, we vonden er maar liefst drie. Enkele leuke foto's konden dus niet uitblijven!









06-07-2014 om 19:46 geschreven door Pascal Gielen  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (5 Stemmen)
>> Reageer (1)
27-06-2014
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Steenuil voor de lens
Gisteren had ik het geluk om nog eens een steenuil te kunnen fotograferen. Hij wilde wel even poseren, al moest dat niet te lang duren, gelukkige had ik wel enkele foto's waar ik tevreden mee kon zijn. Ik krijg maar geen genoeg van deze uiltjes, hopelijk kan ik binnenkort eens een steenuil in een oude knotwilg fotograferen. Dat plaatje staat al lang hoog op mijn verlanglijstje!



27-06-2014 om 15:19 geschreven door Pascal Gielen  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (3 Stemmen)
>> Reageer (0)
25-06-2014
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's van de voorbije dagen
Een jong zwartkopje zat in de tuin, dit gaf mij de kans om enkele foto's te maken. Op bepaald moment zat hij op het terras, het tegenlicht geeft een mooi effect op de lichte tegels. Maandagochtend vroeg uit de veren, want er zou dauw zijn. Om half 6 richting 't Vinne en we konden een oeverlibel vinden met dauw. Een prachtig beeld zo een libel van kristal!








25-06-2014 om 12:22 geschreven door Pascal Gielen  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (3 Stemmen)
>> Reageer (0)
27-04-2014
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's van het weekend
Van een bevriend natuurfotograaf (Kris Hermans) kreeg ik een tip waar ik enkele staartmeesjes mooi kon fotograferen. Zondagochtend daar een uurtje postgevat. De meesjes kwam mooi voor de lens. Zondagnamiddag kreeg ik telefoon van mijn broer Axel. Hij had tijdens het fotograferen een hazelworm gevonden. Snel snel de auto ingesprongen met de camera en maar hopen dat hij niet weggekropen was. Gelukkig zat het mij mee en kon ik ook nog enkele leuke foto's van de hazelworm maken.















27-04-2014 om 22:49 geschreven door Pascal Gielen  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
12-04-2014
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Geoorde futen
Enkele foto's van een paar dagen geleden. In Hollogne-sur-Geer zitten jaarlijks meerdere geoorde futen. Jammer genoeg kan je maar zelden een laag standpunt innemen, wat voor mij toch wel noodzakelijk is.
Gelukkig zaten ze dit jaar op een plas waar die mogelijkheid wel was. Sommige hadden het zo druk met jagen dat ze soms vlak voor de lens terug naar de oppervlakte kwamen.








12-04-2014 om 13:45 geschreven door Pascal Gielen  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
>> Reageer (0)
06-04-2014
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sperwer komt nog maar eens langs!
Vanmorgen in de hut gezeten. Het was heel rustig, gelukkig kwam er kortstondig een sperwer even drinken. Al drinkend had ik nog geen foto's kunnen nemen vorige keer. 



06-04-2014 om 21:22 geschreven door Pascal Gielen  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (2 Stemmen)
>> Reageer (0)
31-03-2014
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rustige ochtend aan het vijvertje
Enkele foto's van het weekend! De vogels zijn alweer begonnen met het bouwen van hun nesten. Dat kon ik mooi observeren vanuit mijn hut. Een zanglijster kwam mijn heel mos halen voor zijn nestje. Om de 4 minuten zat hij terug voor de vijver, enkele foto's met nestmateriaal konden dus niet uitblijven.










31-03-2014 om 22:49 geschreven door Pascal Gielen  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
>> Reageer (2)
14-03-2014
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sperwer voor de hut!!!
Vandaag na het afleggen van mijn examen even in de hut gaan zitten. Met het droge weer kon het wel zijn dat het drukker ging worden aan de vijver. Het eerste uur was redelijk rustig, ik moest het dan ook doen met enkele gaaien die te schuw waren om te fotograferen. Maar toen plotseling alle vogels rondom de hut begonnen te alarmeren wist ik dat ik mij klaar moest houden. Enkele seconden later landde een schitterende sperwer voor mijn hut neer. Mevrouw bleef dan ook nog eens 3 kwartier zich vermaken, met drinken en baden!

Het mooie aan deze fotoshoot is dat mijn hut net verbouwd is. Ik heb de hut verbouwd om beweging van de lens zoveel mogelijk te vermijden om schuwere vogelsoorten te kunnen fotograferen. De eerste keer dat ik in mijn nieuwe hut ging zitten was het onmiddellijk raak!

Tegen de avond ben ik nog even padden gaan fotograferen waarmee ik ook nog enkele sfeerbeelden kon combineren.
















14-03-2014 om 20:31 geschreven door Pascal Gielen  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (8 Stemmen)
>> Reageer (1)


Hoofdpunten blog axelgielen
  • Ochtendgloren
  • fotoshoot

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Zoeken in blog



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs