Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek
E-mail mij
Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.
Paris for Life
Bart Vanlerberghe
20-12-2009
ondanks de sneeuw een goede dag vandaag !
hallo allemaal,
Wat volgt is een ingekorte versie, bij het toevoegen van het oorspronkelijk bericht is dit oorspronkelijk bericht... verdwenen Deze morgen vertrokken in Vienne, volgens de eigenares van de chambre d'haute was het -13° en -16° in Beaune, het einde van de rit vandaag. Toch met de zon vertrokken en wind zij, dus een goede start van de dag. Ondertussen nog even de tijd gevonden om te telefoneren met Sophie Lemaire van StuBru in de uitzending (en net gehoord : morgen om 8u10 terug). Aankomst vandaag om 17u in Beaune, in de sneeuw, overal ondergesneeuwde wegen, laatste stuk was een hele ervaring. Geen valpartij, wel één keer uitgeschoven maar dat was nog in Lyon en geen letsels of stukken. De foto's van gisteren en vadaag : DAG 1 1) zicht op de mont ventoux 2) vertrekken op de mont ventoux 3) onderweg 4) aankomst en van vandaag DAG 2 : 5) handschudden met de eigenaar en de rest zijn sfeerbeelden van onderweg.
20-12-2009 om 21:51
geschreven door bartvanlerberghe
Vanmorgen wakker geworden in Malaucene. De eerste dag ! het weer zat niet mee : koud, sneeuw en de mistral... Na een (karig) ontbijt zijn we met de auto zo ver als mogelijk de mont ventoux opgereden : 5km ver zijn we geraakt, verder was de weg ondergesneeuwd en afdalen was te gevaarlijk voor auto en fiets. Het waaide er erg hard en de gevoelstemperatuur was +/- -15°! Vol goede moed vertrokken, het eerste stuk in de zon en de wind in de zij tot aan de Rhône. Dan begon het zwaardere werk : het begon te sneeuwen en de wind pal op kop (volgens de weervoorspelling 's morgens gezien : 60 km/u). De eerste bevoorrading op ongeveer 95 km, was nodig want m'n eerste drinkebus was leeg en de tweede drinkebus was bevrozen. Even daarvoor nog een blikje cola gekocht, had ik toch nog wat te drinken. Eten bijgevuld en terug op weg. Na de eerste tien km een eerste dipje gehad. Misschien omdat ik bij de stop enkel een boterham met choco had gegeten ? Na het verorberen van een gelleke schoot de energie terug door mijn lijf. En dan verder rijden met de wind nog steeds op kop. De tweede stop op 145 km in Tournon sur Rhône, drinkenbus vervangen, eten en terug op weg. M'n handen en voeten waren ijskoud, na ongeveer 10min waren m'n handen terug opgewarmd, m'n voeten niet... Het laatste stuk bleek toch nog iets verder dan we dachten. Om 17u40 aangekomen met 195km op de teller in onze chambre d' haute in Chessieuy (misschien anders geschreven). Eerst opwarmen, douchen en kleren wassen, dan alles klaarleggen voor morgen. We komen net terug van het avondmaal in Vienne en onze zoektocht naar een cybercafé heeft niets opgeleverd. We mochten van de eigenaars van hun computer gebruik maken. Daarom deze keer geen foto's, enkel dit verslag. Hopelijk kunnen we morgen wel in een cybercafé terecht want enkele foto's willen we jullie toch niet onthouden !
19-12-2009 om 00:00
geschreven door bartvanlerberghe
We schrijven dit bericht vanuit De Bleubery, een authentiek frans cybercafé (het stinkt hier wel een beetje). Vanmorgen liep onze wekker af om 2u30 en om 3u10 waren we vertrokken. Ontspannen rijden, bijna helemaal alleen op de baan (wie gaat nu ook op weg ??). Tot Namen... Het groot materieel was ingezet om de sneeuw te ruimen en daar moesten we achter blijven rijden, toen waren we al met meer (een kleine file zelfs). De eerste stop in Luxemburg, de auto volgetankt, wat gegeten en gedronken (ook een autolamp vervangen, de eerste stukken aan de auto ?) en dan terug op weg. In Luxemburg lag minder sneeuw dan in België, we konden vlot doorrijden. Dit was wel nodig, want we hadden al wat tijd verloren rond Namen. In Frankrijk ging het nog vlotter. Het was duidelijk dat de Fransen het gewoner zijn om sneeuw te ruimen. Zij gingen niet op weg met één strooiwagen maar met drie tegelijk (twee ruimers en één strooiwagen). Samen deden ze een aantal kilometer op de autostrade en gingen er dan terug af om hun voorraad terug aan te vullen. Aan Lyon even de zon gezien! Goede hoop voor de eerste fietsdag, tot enkele kmers later alles weer wit zag... Het laatste stuk naar Malaucene ging ook vlot, het duurde wel even voor we onze slaapplaats hadden gevonden. Alles geprepareerd voor morgen, om half acht ontbijten en om kwart na acht staan we aan de mont ventoux. De eigenares van de chambre d'haute trok grote ogen toen we vertelden van onze rit en ook dat we de mont ventoux niet opkunnen. Morgen een foto van het vertrek aan de eerste bareel ! Foto's in bijlage : 1) tanken in Luxemburg 2) Bart blijft lachen 3) aangekomen in Malaucene 4) waar ligt de mont ventoux
18-12-2009 om 17:27
geschreven door bartvanlerberghe
Vannacht om 3u vertrekken we naar Frankrijk ! We zijn helemaal klaar met onze voorbereidingen, de auto is ingeladen, de fietsen zijn volledig in orde en de catering voor onderweg ook. Wat eet je tijdens een rit van 200 km ? We hebben van velen goede tips gekregen en Bart zal al fietsend leven op franchipannekes, bananen, honingkoeken, peperkoek, energybars, gellekes en 'energydrank'. Het weer zit niet echt mee, we hebben nog wel een heleboel warme kledij extra ingepakt en niet meer naar het weerbericht gekeken, we zullen wel zien als we toekomen. Bart is net nog 45min gaan fietsen, losrijden noemt hij dat, de spieren losgooien en nog meer gewoon worden aan het koude weer. We hebben telefoon gehad van een journaliste van de Gazet Van Antwerpen (dankjewel Gerda) en Bart krijgt een plaatsje in de GoedNieuwsKrant.van maandag of dinsdag. Kopen die krant ! Nu moeten we enkel nog vroeg gaan slapen (het plan was 20u, maar het zal al 21u30 worden) om morgen uitgerust te kunnen vertrekken.
We vertrekken met 1.348,80 EUR sponsorgeld !! Op onze blog zullen we elke avond een ritverslag plaatsen zodat jullie Bart zijn tegenprestatie kunnen volgen. Wie nog wil sponsoren kan dat natuurlijk nog steeds doen door het geld overschrijven !!
Tot morgenavond voor het volgende verslag !!
groeten Annemie en Bart
17-12-2009 om 21:19
geschreven door bartvanlerberghe