Met de jassen aan zijn we gaan kijken, geen tijd om ze uit te doen .
Ja hoor, chocolade figuurtjes, chocolade centen, mandarijntjes en letter-koekjes ; en dan was het tijd om te smullen maar we hebben wel alles eerlijk verdeeld.
En dan zijn we maar zelf Sint gaan spelen met de mijter op voelen we ons al flinke Sinterklaasjes, dan nog een staf en we zijn op weg (soms moet de juf wel zeggen dat Sinterklaas niet zo vlug kan stappen"lopen")
Lynn rolde een staf van Sinterklaas, en de anderen probeerden het ook
we zetten de schoentjes nog even mooi op een rij; we zetten koffie en tassen klaar voor Sint en Zwarte Piet, de wortel en het suikerklontje voor het paard en dan is het klaar en afwachten ....
deze week zijn we gestart met thema "Sinterklaas". De juf en Sint zijn geen "boemannen.
Mijn manier om met Sint om te gaan is de kleuters bewust maken dat de Sint bij veeel kindjes moet langs gaan en dat hij niet oneindig veel speelgoed kan brengen. Sint brengt bij alle kindjes speelgoed, de brave krijgen een groot pakje, de "stoute" een klein pakje (want uiteindelijk krijgen ze wel een pakje en dan haalt al dat dreigen en straffen niet veel uit)
Op 4 december komt de Sint in de namiddag bij ons op school op bezoek; broertjes en zusjes zijn welkom om de Sint ook te groeten.
Vandaag had de juf schoenen meegebracht om haar schoentje te zetten (een grote papa-schoen, laars, turnpantoffel, kleuterschoentje,...) en wortels, suikerklontje en ... . Maar dan brengt hij alleen snoepjes voor de juf; Wat nu? We doen allemaal één schoentje uit, en hup daar werden ze al uitgedaan alleen Mila deed maar niet mee; en dus liepen we in de klas met één schoentje en een sok.
De wortel was ook niet in orde , vies, vuil; dus moest de juf de "schil"eraf doen en hem wassen.
En nu buiten spelen? Hoe moet dat zonder schoen??? De juf heeft een idee, als we allemaal een schoentje van papier knutselen is alles opgelost: we hebben een schoentje om op tafel te zetten en kunnen onze schoenen weer aandoen om buiten te spelen en naar huis te gaan. Gelukkig maar!
Op vrijdag hebben we voor de eerste keer kennis gemaakt met schrijfdansen.
Dat wil zeggen dat we op muziek getekend hebben. En wat hadden we dolle pret!
Wrijven door de scheerschuim, oh onze handjes zijn helemaal wit!
Bewegingen van de juf nadoen, zelf tonen wat je kan, tekeningen maken, onze tekening wegtoveren, een vriendje helpen, elkaars kunstwerkje bewonderen,....
Wat hadden we plezier!
Vandaag was het weer onze beurt om te turnen.
Deze keer niet ons 'hup hup Jules' liedje maar een pietengymnastiek!
En zonder echte pietenmuts zijn we toch geen echte Piet, toch?
We hebben al wat geoefend om een echt Pietje te worden:
Eerst hebben we onze turnpiet zijn houdingen na gedaan.
Dan moesten we op het dak klimmen en eraf springen, over het dak kruipen en stappen, door de schoorsteen kruipen, de pakjes in de schoorsteen werpen en over de stammen springen wat een werk!
Nadien waren we moe van dat harde werk en hebben we nog even gerust op het wiegenliedje.
Vandaag mochten we allemaal in pyama of ... naar school komen, en namen we deel aan een ontbijt waarvan de opbrengst ten voordele van
ons RODE NEUZEN PROJECT.
Het was wel een beetje raar, iedereen in pyama , zelfs de juffen en de meester;
In ons klasje was er zelfs een bed, zodat wie moe was mocht gaan slapen; het werd natuurlijk eerder spelen. Ook hielden we een pyama-feestje en werd er natuurlijk gedanst.
Morgen mag uw kleuter in zijn pyama naar school komen, dit is een deel van ons "RODE NEUZEN PROJECT", 's morgens krijgen alle leerlingen een chocomelk en chocokoek. Zo beginnen we een "gekke" dag in pyama.
De juf heeft wel verteld : pyama met schoentjes (anders worden onze pantoffels vuil) en zeker geen warme jas vergeten
pompoen waarnemen en dan in stukjes snijden; gelukkig heeft de papa van juf Ann het grootste werk al gedaan en heeft hij mooie reepjes gesneden die wij verder in stukjes snijden..... en zelfs dat valt niet mee