Net zoals gisteren kwam ik vandaag toe om 9u30, ik zette me neer aan mijn bureau en kreeg meteen de taak verder te doen met de boekhouding van gisteren. Wat houd dit in vraag je? Ik moest ze eerst boeken op de computer waarna ik ze moest classeren in een map. Dit duurde ongeveer tot 10u
Wanneer ik daar klaar mee was kreeg ik mijn tweede taak, mijn mentor vroeg of ik met excel kon werken en ik zei natuurlijk 'ja'. Ze toonde me de soorten lijsten die zij gemaakt had in excel en vond zelf dat ze niet overzichtelijk genoeg waren dus vroeg ze mij of ik aan nieuwe lijsten kon werken. Ik heb dus voor de rest van de dag aan nieuwe lijsten gewerkt, een prijslijst, register voor zakgoed, stocklijst, meststoffen lijst en een bloem en granen lijst. Ze vond de lijsten goed dus heeft ze er meteen vele laten afprinten voor te gebruiken in komende jaren. Ik voel me dus een beetje een ontwerper.
Tussenin mijn taken kwamen er ook vaak klanten die we bediend hebben en afgehandeld hebben.
Dat was het alweer voor vandaag liefste bloggertjes.
De eerste dag begon voor mij om 9u30. Ik kwam er toe en werd openlijk ontvangen, ik kreeg mijn eigen bureautje voor de week.
Vanaf 10u tot 10u30 legde ze mij de boekhouding uit en hun boekhoudpakket MEVO daarna hebben we wat facturen gekopieerd die ik nodig zou hebben voor mijn
GIP-opdrachten. We hebben alle aankoopfacturen, de twee creditnota's, de twee verkoopfacturen en een kasdocument afgeprint.
Rond 11u heeft ze een rondleiding in het bedrijf en uitleg over wat het bedrijf allemaal doet gegeven daarna hebben we tot 12u facturen geboekt en geclasseerd.
Om 12u was het dan pauze en hebben we rustig ons middagmaal gegeten.
We zijn weer begonnen met facturen boeken en classeren rond 13u enhebben dat zowat tot 15u30 gedaan maar ondertussen kwamen er ook bestellingen binnen die we dan op zijn beurt hebben opgenomen en uitgevoerd.
Bij het classeren van facturen moesten we natuurlijk de juiste map kiezen en uit de tientallen mappen die er staan de juiste nemen was me wel een uitdaging.
Zo heb je mappen voor verkoop- en aankoopfacturen, creditnota's, etc. Wanneer ik de juiste map had moest ik de factuur ook op de juiste plaats steken, aangezien we meerdere facturen tegelijk boekten konden deze wel eens door elkaar zitten maar het viel al bij al mee.
Om 15u30 vertrok ik dan naar huis.
Dit was het voor mijn eerste dag op naar de volgende dag, tot morgen liefste bloggers! x