Inhoud blog
  • GIP-opdracht dag 2
  • GIP-opdracht dag 1
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    GIP-opdracht

    26-10-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Vrijdag 26 oktober  2018

    Vandaag was het mijn laatste dag op het bedrijf Aldi NV.

    Het was een bijzondere ervaring om eens te zien hoe alles in z’n gang gaat in zo een groot bedrijf.

    Ik heb veel bijgeleerd en nieuwe mensen leren kennen. Mijn collega’s waren erg aangenaam.

    Vandaag begon mijn dag op de boekhouding waar ik opnieuw facturen moest klasseren en in mappen stoppen. Toen ik daarmee klaar was had mevr. Coenaerts, de verantwoordelijke voor inkoop mij ook gevraagd om facturen te klasseren.

    Om 11u45 had ik opnieuw middagpauze.

    Na de middag ging ik weer bij Sofie die de pancarten en facturaties doet.

    Zij ging verder met haar uitleg die ik woensdag gekregen heb.

    Nadat alle uitleg gegeven was had ik nog een uurtje over en mocht ik al aan mijn GIP-opdrachten beginnen en mijn blog schrijven.

    Dat was mijn laatste dag bij Aldi NV.

    26-10-2018 om 19:23 geschreven door Nina Daele  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    25-10-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    25 oktober 2018

     

    Mijn 4de dag op Aldi NV zit er ook al weer op.

    Mijn dag begon op de afdeling goederen ontvangst die zich in het magazijn bevindt.  Op de GO Administratie kreeg ik allerlei informatie van Jordy Strummeyer. Daar zag ik ook hoe alles in z’n werk ging en hoe men de goederen aanneemt, leverbonnen controleert van de leveranciers en naziet of het aantal van de aangeleverde goederen correct is en of er geen breuk of schade is.

    Vanaf 10u30 zat ik weer op de Boekhouding en heb ik de opdracht gekregen om de leveranciersnummers op te zoeken, ze op de facturen te noteren en ze dan ook weer van klein naar groot te sorteren.

    Om 13 u was ik klaar met de opdracht en kreeg ik een nieuwe opdracht, namelijk de geboekte facturen uit de mappen halen en ze opnieuw sorteren volgens leveranciersnummer.

    Ik was klaar met de laatste opdracht en mocht daarna naar de dienst Inkoop waar ik ook de nodige uitleg kreeg.  Daar mocht ik prijsveranderingen controleren en memo’s klasseren.  Toen zat mijn dag erop en mocht ik naar huis.

    25-10-2018 om 18:16 geschreven door Nina Daele  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    24-10-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Woensdag 24 oktober 2018

     

    Ondertussen ben ik al in de helft van het werkplek-leren en heb ik nog nieuwe dingen ontdekt. Namelijk facturatie en pancartes.

    Ook vandaag heb ik opnieuw uitleg gekregen maar deze keer van Sofie van de desbetreffende afdeling. Zij heeft mij de verschillende programma’s getoond die ze gebruikt en uitgelegd hoe alles in z’n werk gaat. Nadat ze alles had uitgelegd mocht ik haar helpen met het ingeven van nummers van de verschillende artikelen het programma SAP.

    Om 10.30 u mocht ik pancarten maken met een andere stagiaire, namelijk Ferre. Het was een hele klus maar het is ons uiteindelijk gelukt.

    Na het maken van de pancartes mocht ik die met Sofie in het magazijn op nummer leggen voor de vrachtwagenchauffeurs.

    Om 12.15 u was ik klaar met alles wat ik die dag moest doen en ging ik naar huis.

    24-10-2018 om 19:33 geschreven door Nina Daele  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    23-10-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.GIP-opdracht dag 2

    Op dinsdag 23 oktober had ik mijn 2de dag werkplek-leren.

    Het bevalt mij steeds meer en meer daar. Vandaag mocht ik van 8.00 -13.00 u facturen inboeken.

    Degene die mij de nodige uitleg gaf over het boeken van de facturen was Micheline De Greve.

     

    Het boeken ging als volgt:

    Foto 1 de factuur die moest geboekt worden. 

    Bij Foto 2 moest ik het nummer van de leverancier invullen, de factuurdatum, de BTW-sleutel, het brutobedrag, het belastingbedrag en daarna de bestelling ingeven.

    Foto 3 voorbeeld van de ingevulde boeking.

    Bij Foto 4 is de factuur geboekt en staat het saldo op 0,00.

    Foto 5 het nummer van het boekhoudingsdocument is onderaan te zien en dat moest ik dan ook zelf op de factuur schrijven.

     

    Ik vond het interessant om te zien hoe men facturen boekt in grote bedrijven en heb er ook veel uit geleerd. Ik moest verschillende facturen verwerken waar de bedragen of hoeveelheden niet altijd klopten en moest die dan ook weer rechtzetten.

    Na het boeken van alle facturen had ik opnieuw een lunchpauze van een halfuur.  Toen ik klaar was met mijn middagpauze mocht ik de geboekte facturen sorteren van klein naar groot.

    Om 13.00 u kwam mevrouw Demedts me bij Aldi opzoeken om te horen hoe alles verliep.  Ze werd ontvangen door Sabrina Van der Plas, die haar de nodige informatie gaf.

     

    Om 13.30 u kreeg ik een woordje uitleg van Silke Ghislain, die Hoofdverantwoordelijke is van de Personeelsadministratie.  Zij heeft mij uitgelegd hoe alles bij Aldi Erpe-Mere NV in z’n werk gaat.

    Om 15.30 u was het tijd om naar huis te gaan en zat ook zo mijn 2de dag erop.

    23-10-2018 om 19:29 geschreven door Nina Daele  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    22-10-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.GIP-opdracht dag 1

    Maandag 22 oktober had ik mijn eerste dag in het bedrijf Aldi NV.
    De ochtend begon met het voorstellen van mijn collega’s en mijn Mentor Sabrina Van den Plas.

    Na de begroeting kreeg ik uitleg over de verschillende diensten en functies in het bedrijf en een schema waarop stond bij wie en op welke dienst ik op welk tijdstip moest langsgaan.

    Toen mijn Mentor klaar was met haar uitleg ging ik bij Anne Rottiers zitten.  Zij is verantwoordelijk voor de boekhouding (kosten, rekeninguittreksels, kas,…)

    Om 10u was het tijd om wat meer informatie te krijgen over de correcties op de dienst Facturatie.  Die uitleg kreeg ik van Vera Deraedt.

    Correcties moeten gebeuren wanneer er goederen extra moeten zijn of moeten wegvallen zodat men een levering kan herleiden naar een volledige palet.

    Daar mocht ik mijn eerste opdracht doen.  Ik kreeg een bundeltje waar de effectief getelde goederen instonden en het aantal dat precies moest gecorrigeerd worden.  Dat moest ik dan op de computer ingeven en nadat alle bundeltjes werden ingevoerd, mocht ik kijken of ze effectief correct waren.

    Nadat ik klaar was met de correctie had ik een lunchpauze van een halfuur.

    Na mijn lunchpauze ging ik naar het Centraal Magazijn waar men alle goederen opslaat.
    Daar moest ik het Verkoopbericht voor de 64 actieve Oost-Vlaamse filialen in de vakjes leggen op de dienst Expeditie zodat dit Verkoopbericht meekon met de vroege vracht. 

    Toen ik daarmee klaar was moest ik voor de dienst Boekhouding de nummers van bedrijven opzoeken om die dan vervolgens op de facturen te schrijven.  Daarna moest ik de facturen ook nog numeriek rangschikken.

    Toen zat mijn eerste dag erop.

    22-10-2018 om 19:31 geschreven door Nina Daele  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Proficiat!
    Proficiat!

    Uw blog is correct aangemaakt en u kan nu onmiddellijk starten! 

    U kan uw blog bekijken op https://www.bloggen.be/ndaele

    We hebben om te starten ook al een reeks extra's toegevoegd aan uw blog, zodat u dit zelf niet meer hoeft te doen.  Zo is er een archief, gastenboek, zoekfunctie, enz. toegevoegd geworden. U kan ze nu op uw blog zien langs de linker en rechter kant.

    U kan dit zelf helemaal aanpassen.  Surf naar https://www.bloggen.be/ en log vervolgens daar in met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Klik vervolgens op 'personaliseer'.  Daar kan u zien welke functies reeds toegevoegd zijn, ze van volgorde wijzigen, aanpassen, ze verwijderen en nog een hele reeks andere mogelijkheden toevoegen.

    Om berichten toe te voegen, doet u dit als volgt.  Surf naar https://www.bloggen.be/  en log vervolgens in met uw gebruikersnaam en wachtwoord.  Druk vervolgens op 'Toevoegen'.  U kan nu de titel en het bericht ingeven.

    Om een bericht te verwijderen, zoals dit bericht (dit bericht hoeft hier niet op te blijven staan), klikt u in plaats van op 'Toevoegen' op 'Wijzigen'.  Vervolgens klikt u op de knop 'Verwijderen' die achter dit bericht staat (achter de titel 'Proficiat!').  Nog even bevestigen dat u dit bericht wenst te verwijderen en het bericht is verwijderd.  U kan dit op dezelfde manier in de toekomst berichten wijzigen of verwijderen.

    Er zijn nog een hele reeks extra mogelijkheden en functionaliteiten die u kan gebruiken voor uw blog. Log in op https://www.bloggen.be/ en geef uw gebruikersnaam en wachtwoord op.  Klik vervolgens op 'Instellingen'.  Daar kan u een hele reeks zaken aanpassen, extra functies toevoegen, enz.

    WAT IS CONCREET DE BEDOELING??
    De bedoeling is dat u op regelmatige basis een bericht toevoegt op uw blog. U kan hierin zetten wat u zelf wenst.
    - Bijvoorbeeld: u heeft een blog gemaakt voor gedichten. Dan kan u bvb. elke dag een gedicht toevoegen op uw blog. U geeft de titel in van het gedicht en daaronder in het bericht het gedicht zelf. Zo kunnen uw bezoekers dagelijks terugkomen om uw laatste nieuw gedicht te lezen. Indien u meerdere gedichten wenst toe te voegen op eenzelfde dag, voegt u deze toe als afzonderlijke berichten, dus niet in één bericht.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken over de actualiteit. Dan kan u bvb. dagelijks een bericht plaatsen met uw mening over iets uit de actualiteit. Bvb. over een bepaalde ramp, ongeval, uitspraak, voorval,... U geeft bvb. in de titel het onderwerp waarover u het gaat hebben en in het bericht plaatst u uw mening over dat onderwerp. Zo kan u bvb. meedelen dat de media voor de zoveelste keer het fout heeft, of waarom ze nu dat weer in de actualiteit brengen,... Of u kan ook meer diepgaande artikels plaatsen en meer informatie over een bepaald onderwerp opzoeken en dit op uw blog plaatsen. Indien u over meerdere zaken iets wil zeggen op die dag, plaatst u deze als afzonderlijke berichten, zo is dit het meest duidelijk voor uw bezoekers.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken als dagboek. Dagelijks maakt u een bericht aan met wat u er wenst in te plaatsen, zoals u anders in een dagboek zou plaatsen. Dit kan zijn over wat u vandaag hebt gedaan, wat u vandaag heeft gehoord, wat u van plan bent, enz. Maak een titel en typ het bericht. Zo kunnen bezoekers dagelijks naar uw blog komen om uw laatste nieuwe bericht te lezen en mee uw dagboek te lezen.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met plaatselijk nieuws. Met uw eigen blog kan u zo zelfs journalist zijn. U kan op uw blog het plaatselijk nieuws vertellen. Telkens u iets nieuw hebt, plaats u een bericht: u geeft een titel op en typt wat u weet over het nieuws. Dit kan zijn over een feest in de buurt, een verkeersongeval in de streek, een nieuwe baan die men gaat aanleggen, een nieuwe regeling, verkiezingen, een staking, een nieuwe winkel, enz. Afhankelijk van het nieuws plaatst u iedere keer een nieuw bericht. Indien u veel nieuws heeft, kan u zo dagelijks vele berichten plaatsen met wat u te weten bent gekomen over uw regio. Zorg ervoor dat u telkens een nieuw bericht ingeeft per onderwerp, en niet zaken samen plaatst. Indien u wat minder nieuws kan bijeen sprokkelen is uiteraard 1 bericht per dag of 2 berichten per week ook goed. Probeer op een regelmatige basis een berichtje te plaatsen, zo komen uw bezoekers telkens terug.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met een reisverslag. U kan een bericht aanmaken per dag van uw reis. Zo kan u in de titel opgeven over welke dag u het gaat hebben, en in het bericht plaatst u dan het verslag van die dag. Zo komen alle berichten onder elkaar te staan, netjes gescheiden per dag. U kan dus op éénzelfde dag meerdere berichten ingeven van uw reisverslag.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met tips op. Dan maakt u telkens u een tip heeft een nieuw bericht aan. In de titel zet u waarover uw tip zal gaan. In het bericht geeft u dan de hele tip in. Probeer zo op regelmatige basis nieuwe tips toe te voegen, zodat bezoekers telkens terug komen naar uw blog. Probeer bvb. 1 keer per dag, of 2 keer per week een nieuwe tip zo toe te voegen. Indien u heel enthousiast bent, kan u natuurlijk ook meerdere tips op een dag ingeven. Let er dan op dat het meest duidelijk is indien u pér tip een nieuw bericht aanmaakt. Zo kan u dus bvb. wel 20 berichten aanmaken op een dag indien u 20 tips heeft voor uw bezoekers.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken dat uw activiteiten weerspiegelt. U bent bvb. actief in een bedrijf, vereniging of organisatie en maakt elke dag wel eens iets mee. Dan kan je al deze belevenissen op uw blog plaatsen. Het komt dan neer op een soort van dagboek. Dan kan u dagelijks, of eventueel meerdere keren per dag, een bericht plaatsen op uw blog om uw belevenissen te vertellen. Geef een titel op dat zeer kort uw belevenis beschrijft en typ daarna alles in wat u maar wenst in het bericht. Zo kunnen bezoekers dagelijks of meermaals per dag terugkomen naar uw blog om uw laatste belevenissen te lezen.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken uw hobby. U kan dan op regelmatige basis, bvb. dagelijks, een bericht toevoegen op uw blog over uw hobby. Dit kan gaan dat u vandaag een nieuwe postzegel bij uw verzameling heeft, een nieuwe bierkaart, een grote vis heeft gevangen, enz. Vertel erover en misschien kan je er zelfs een foto bij plaatsen. Zo kunnen anderen die ook dezelfde hobby hebben dagelijks mee lezen. Als u bvb. zeer actief bent in uw hobby, kan u dagelijks uiteraard meerdere berichtjes plaatsen, met bvb. de laatste nieuwtjes. Zo trek je veel bezoekers aan.

    WAT ZIJN DIE "REACTIES"?
    Een bezoeker kan op een bericht van u een reactie plaatsen. Een bezoeker kan dus zelf géén bericht plaatsen op uw blog zelf, wel een reactie. Het verschil is dat de reactie niet komt op de beginpagina, maar enkel bij een bericht hoort. Het is dus zo dat een reactie enkel gaat over een reactie bij een bericht. Indien u bvb. een gedicht heeft geschreven, kan een reactie van een bezoeker zijn dat deze het heel mooi vond. Of bvb. indien u plaatselijk nieuws brengt, kan een reactie van een bezoeker zijn dat deze nog iets meer over de feiten weet (bvb. exacte uur van het ongeval, het juiste locatie van het evenement,...). Of bvb. indien uw blog een dagboek is, kan men reageren op het bericht van die dag, zo kan men meeleven met u, u een vraag stellen, enz. Deze functie kan u uitschakelen via "Instellingen" indien u dit niet graag heeft.

    WAT IS DE "WAARDERING"?
    Een bezoeker kan een bepaald bericht een waardering geven. Dit is om aan te geven of men dit bericht goed vindt of niet. Het kan bvb. gaan over een bericht, hoe goed men dat vond. Het kan ook gaan over een ander bericht, bvb. een tip, die men wel of niet bruikbaar vond. Deze functie kan u uitschakelen via "Instellingen" indien u dit niet graag heeft.


    Het Bloggen.be-team wenst u veel succes met uw gloednieuwe blog!

    Met vriendelijke groeten,
    Bloggen.be-team

    22-10-2018 om 19:25 geschreven door  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - ( Stemmen)
    >> Reageer (0)

    Archief per week
  • 22/10-28/10 2018

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs