In het thema 'WO I' maakten de leerlingen van 6A tekeningen van loopgraven. Na de les kregen de leerlingen ook een blaadje om de les te evalueren. Op het blaadje konden ze één vraag beantwoorden. - Wat heb ik bijgeleerd? (dit konden ze in de koffer stoppen) - Wat wil ik onthouden? (dit kon in de schatkist) - Wat viel tegen? (dit hoorde in de vuilnisemmer)
Een zwarte Piet in de schoorsteen, een baasje met zijn hond, een redder bij het zwembad, een arrestatie, een voetbalwedstrijd, zomer- en wintertaferelen, een huwelijk en een ongeval tijdens een wielerwedstrijd, ... allemaal te vinden in deze tableau vivants.
De leerlingen verkleedden zich allemaal in matroos. Ze moesten uitbeelden wat de matroos aan het doen was of hoe hij is en dit moest ook met een 'm' beginnen. Enkele voorbeelden: maffende matroos, mini-matroos, mode-matroos, megamatroos, ... Achteraf konden de leerlingen zelf de foto bewerken met de computer.
Op 2 oktober 2015 hielden we met de hele school een muzische dag. Het thema van deze eerste dag was 'kleur'. Hieronder zie je wat foto's van het domein 'muziek'. De leerlingen van 4-5-6 moesten luisteren naar enkele muziekstukjes en tekenen hoe ze zich daarbij voelden. Op het einde van de activiteit kregen de kinderen een wasknijper die ze aan hun kleren moesten bevestigen. Hoe hoger de wasknijper, hoe leuker ze de activiteit vonden. Via de volgende link kan je ook een filmpje bekijken. https://www.youtube.com/watch?v=mb2jmf1KcFQ
Welkom op de blog van het 6de leerjaar. Dit is niet zomaar een blog, maar wel een muzische blog waarop we al onze muzische activiteiten en werkjes gaan tentoonstellen.