Na lange brainstorm heb ik besloten om een observatie opdracht te
maken voor het vak geschiedenis. In de Brusselse context zijn er veel
taalzwakke leerlingen. Zeker nu met het M-decreet gaan er nog meer
leerlingen met taalproblemen in de klas komen. De leerkrachten moeten in
de toekomst vaker differentiëren. Daarom is het belangrijk om de
studenten in de lerarenopleiding aan te leren om differentiatie toe te
passen in hun lessen. Het is noodzakelijk dat de studenten stil staan
op differentiatie en proberen na te gaan hoe de ervaren leerkrachten
omgaan met differentiatie.
Nadat ik besloten heb om een observatie opdracht te maken, heb ik
verschillende differentiatie oefeningen onderzocht om te zien wat ik zou
kunnen doen als observatie opdracht. Om eerlijk te zijn, weet ik nog
niet goed hoe ik de opbservatie opdracht zal aanpakken. Ik zal nu verder
na denken over wat ik zou kunnen doen. Om mij te helpen bij het
denkproces zal ik nog informatie opzoeken over differentiatie.
Normaal gezien komt het wel in orde :) :D
|