Dyab Abou Jahjah is net in land en begint de moslims te bombarderen met leugens. Hij
geeft zelf toe dat hij geen gelovige is vervolgens beweerd hij dat de
salafisten hem aanvallen omdat hij een kafier is volgens hen, terwijl hij het zelf toegeeft. Elke
praktiserende moslim zal deze fasiq proberen te linken aan Al-Qaeda om
twijfel te zaaien. Dit om zijn strijd tegen de islam (ah soennah) te rechtvaardigen,
zijn steun aan hisbollaat ongestoord verder zetten en gelijk de
moslims overtuigen om hem te steunen in de politiek.
EEN WOLF IN SCHAAPSKLEREN.
Volgens PVDA-voorzitter Peter Mertens zijn de winkels in Borgerhout
waar de AEL vroeger sterk stond, vandaag in handen van Sharia4Belgium.
Abou Jahjah: Absoluut, honderd procent. Ik ben er zelf al geweest en
heb gezien hoe jonge gasten met bewondering naar video's van Al-Qaeda
zaten te kijken. Ik ben daar onmiddellijk tegenin gegaan. Ik laat mij
niet intimideren en sommigen onder hen ken ik nog van vroeger.
Was Fouad Belkacem lid van de AEL?
Abou Jahjah: Aspirant-lid. Volwaardig lid is hij nooit geworden. Hij
begon ook vrij snel de radicaal religieuze richting uit te gaan. Ik heb
nog een tijdje gedacht dat hij een infiltrant was van de
Staatsveiligheid.
Bent u zelf eigenlijk gelovig?
Abou
Jahjah: Nee. Ik ben een culturele moslim. Ik heb een fase in mijn leven
gehad dat ik twijfelde. En ik heb ook iets aan dat geloof. Ik sta niet
zo ver van de waarden van die religie.
Drinkt u alcohol?
Abou Jahjah: Niet veel, maar af en toe wel, ja.
Draagt uw vrouw een hoofddoek?
Abou Jahjah: Nee, en ze heeft dat ook nooit gedaan. Ik ben daar
allemaal vrij open over. Dat is trouwens een van de redenen waarom de
salafisten mij aanvallen. Omdat ik volgens hen een kafir ben, een vijand
van het geloof. Ik krijg ook al bedreigingen uit die hoek. Ik denk dat
de tegenstand binnen de allochtone gemeenschap deze keer sterker zal
zijn dan die van daarbuiten.
Hoe ziet u de toekomst van deze multiculturele maatschappij?
Abou Jahjah: Vandaag zit de verzuring aan alle kanten. Bij de rechtse
kiezers, maar ook bij heel wat allochtonen. Daar moeten we aan werken.
Anders stevenen we af op problemen. De derde generatie is meer
geassimileerd dan de eerste generatie, om dat woord toch maar eens te
gebruiken. Maar dat betekent dat ze zich harder zal verzetten tegen de
ongelijkheid en de onrechtvaardigheid. Dat hebben de Vlamingen zelf ook
lang moeten doen. (JDC/WP)