De les is niet door gegaan door het kabaal die ze maakten in onze straat ,er waren werken bezig en het verstoorde onze lessen.
we hebben dan besloten om iets anders te doen dan de geplande lessen.
Mario en ik hebben dan samen de vraag gekregen van de school van zijn zusje om gips 17 gezichtjes te gieten voor gans de klas.
we zijn dan gestart om de 17 gezichtjes te gieten voor de klas van zijn zus.
Zo leren we samen werken en omgaan met gipsvormpjes & gips die je moet maken.
Je leerd ook hoeveel werken met de maatbeker hoeveel 200ml water is die je nodig hebt voor één gezichtje te maken ook leert men omgaan met een weegschaal en leer je hoeveel 400 gr gips is die je nodig hebt om het geheel te maken van je gips.
Na het begieten en drogen van de vormpjes,haal je de gezichtjes uit de vorm en leer je terwijl ook handvaardigheid :je neemt dan een stukje schuurpapier en schuur je verzichtig de randjes af zodanig dat het mooi glad is.
Zo nu zijn ze klaar op te schilderen naar eigen keuze .
Wij zijn gestart met lezen: avi 6 Hekesenherrie:Deel 11 De verschrikkelijke onweerbij.Het lezen gaat beetje per beetje beter om te lezen.Dan zijn we begonnen aan W.O: Stratenplan:kleur de straten in de volgende kleuren:behaalde punten zijn 22/24. Wo: Onze tanden :behaalde punten zijn 5,5/6 - 2/2 Taal: Woordzoeker:Herfst:behaalde punten zijn Kort verhaal foutloos overschrijven
Wij zijn gestart met Rekenen oefeningen :Springen per honderd -Vul in de lege vakjes in:behaalde punten:15/15 - 8/9 - 3/3 - 12/12;dan hebben de deeltafels van 2-5en 10:behaalde punten:8/10 - 10/10,Schrijfvaardigheid hebben we ook gedaan en dat is goed gelukt bravo Mario doe zovoort.Dan hebben we een bezoekje gebracht naar de school waar Mario gezeten heeft voordat hij thuisonderwijs kreeg,zo Mario heeft uit zichzelf besloten om toch eens de stap te zetten om hen een bezoekje te brengen.Ik moet zeggen toen we er aan kwamen zeiden ze allemaal dag Mario dag mevrouw en wij hallo met een glimlach en mario toch zo goed ontspannen ,we hebben dan de klasjes gaan bezoeken waar hij gezeten heeft en al de juffen verschoten toen ze Mario zagen amaai je bent zo gegroeid en je bent veel rustiger en ik ja hoor hij doet zijn beste,toen vroegen ze aan mario is het leuk thuis les krijgen en mario ja hoor dat is leuk met een glimlach.Daarna begon ze vragen te stellen rond de lessen en de inspectie en zo ik heb er maar een klein stukje van verteld en ooooooojaaaaaaaaaaaaaaa hoor ze stonden met hun mond open wat ze hoorden ze zeiden amaai proficiat voor jullie dat jij je zoon zo ver gekregen hebt en proficiat Mario dat je goed je best doet.En mario dankuwel .En dan bij de directrice ze zei ik heb anders een voorstel maar niet verplichtend jullie staan vrij van keuze dat je het doet of niet ,wel ze zei als je wil kan je hier in onze school mario laten meedoen met de testen samen met de andere kinderen in maart dan bellen wij u op om te horen dat het lukt of niet voor jullie ,toen zei ze ook als we die testen gedaan hebben kunnen we jullie ook zeggen waar je nog aan zou kunnen werken of niet en ik zei erop wij geven lessen die hij aan kan bv als hij bij het rekenen zijn vingers nodig heeft mag hij dat doen, en als hij een blaadje nodig heeft dan mag hij dat doen van mij ,hij mag iedere hulpmiddel gebruiken die hij kan en mag hij gebruiken voor zijn lessen.Maar ze verschoten dat we het zo goed stelden en ik zei zie je wel he dat ik gelijk heb en ze konden dat niet tegen spreken en, wij met een grote glimlach stapten we naar buiten en zo fier op ons zelf dat we al die posetieve dingen hoorden van hen .En ja voor die testen zullen we wel zien wat we gaan doen ik laat mario de vrije keus als hij het niet zie zitten dan doen we het niet ,en als hij het wel zie zitten dan zullen we het eerst goed bespreken samen .
De lessen zijn goed verlopen mario heeft flink zijn best gedaan ,we hebben deze week rustig aan begonnen maar vanaf volgende week beginnen we aan het serieuze werk .
Nieuw begin van thuisonderwijs jaar 1 september 2009-2010
Hallo,
Wij starten op 1 september 2009-2010 met het nieuwe thuisonderwijs jaar ,dit is nu het 2de jaar thuisonderwijs die ik geef aan mijn zoon van 12jaar oud hij heeft ADHD en een lichte vorm van autisme.Mijn zoon is een al een eind gevorderd met zijn leerstof sinds hij gestart is in 2008 met thuisonderwijs.Ze konden hem helaas niet meet verder helpen zeiden ze in de school waar hij ging ze gingen hem nog 2 jaar op het zelfde niveau houden en dat was tussen het 2de &3de leerjaar dat ze hem verder gingen laten werken kwa leerstof.Dus heb ik besloten om thuisonderwijste geven aan mijn zoon,sinds mijn zoon thuisonderwijs krijgt heb ik hem op een niveau van 3de & 4de leerjaar gekregen,tuurlijk van sommige lessen zit hij nog niet op dit niveau maar alles wordt aangepast aan mijn zoon zijn normen en kunnen van zijn lessen.Mijn zoon doet flink zijn best ook al gaat het soms moeilijk maar dan herhalen we het zoveel mogelijk met wat hij moeilijk heeft van lessen en als we zien dat het dan nog niet lukt passen we de lessen terug aan.
Ik kan maar één ding zeggen ik blij ben dat ik thuisonderwijs geef aan mijn zoon .
Wij starten op dinsdag 1 september 2009-2010 met de lessen.
We hebben op woensdag 24 juni 2009 een praktijk les gedaan ,Leren het bloemen perkje te onderhouden door het verwijderen van het ontkruid die tussen de je bloemen en planten groeit .Ik en Mario hebben samen deze bloemen perkje proper gemaakt zie foto's ,Mario heeft flink zijn best gedaan samen met zijn mama
Voor crea hebben we samen een spelbord gemaakt + spelregels die we er zelf bij maken en noteren.We hebben het spelbord ook een naam gegeven het dierenspel.
Voor crea hebben we samen een spelbord gemaakt + spelregels die we er zelf bij maken en noteren.We hebben het spelbord ook een naam gegeven het dierenspel.