Na inschrijving in Turnhout A&B opgesplitst A met 8 en 1 gastrijder weg ,al direkt een ferm tempo (achter een andere club) Volgens een getuige kwam onze Jonas alleen aan ,alles op een hoopke gereden naar't schijnt, het juiste ritverslag kan ik echter niet weergeven, als reporter van dienst lag ik al rap in de lappemand (zogezegt mijn knie die zeer deed) De gastrijder en ik reden na de 1é bevoorading met het peleton verder (voor ons was het al genoeg geweest) Wel Sjans dat onze fotograaf nog bij de kopgroep was (danke Tommeke) marc
Jef Vreys heeft laten weten dat hij ons naar Engsbergen zal gidsen. Onderweg voorziet hij 3 klimmekes van 27ste categorie De rit zal goed zijn voor 65 extra km 's op den teller.
Vandaag met 8 man de ZK pijl in A vorm gereden. Bij vertrek was er wat verwarring toen B en C strak in ons wiel bleven hangen. Na ne kleine km werd dan duidelijk dat we alleen zouden vertrekken. Dit was toch zo op de kalendervergadering afgesproken? (eigenlijk gingen we zelfs een kwartier vroeger vertrekken) Zo gezegd zo gedaan. Uit sympathie hebben we ook maar eens een pauzeke gepakt op zondagvoormiddag. Eénmaal de pijl gereden te hebben, zijn we via Bel naar Balen gereden en een deel van de kanalendriehoek gereden tot aan sas zeven. Blijkbaar was er in Dessel nen bosloop (what 's in a name als ze allemaal naast 't kanaal lopen?). Hierdoor was het best wel wat slalommen tussen de joggers. Ik moet zeggen dat dit op een uiterst veilige en gemoedelijke wijze geschiedde ( wielerterrorisme ). Het startschot was gegeven, allemaal op een lint, een Fabianneke en zo 'n goed gevoel wanneer de 4 op 't computerke komt piepen. Groter was de teleurstelling en terug met beide voeten op de grond toen we de laatste 5 km wind op kop kregen. De 4 werd enkel nog de laatste 500m terug gezien. Een vlakke rit van 84 km, die serieus aan den dinsdag doet denken. Volgende week trekken we terug naar 't hageland!!! Waar zitten al die ander 'platte dinsdagzjatten'? Tot dinsdag dan maar!
Ik stel voor om voor de dinsdagritten ook een flexibele kalender te voorzien. Zodanig verliezen we geen tijd bij 't vertrek om uit te pluizen naar waar de rit gaat. Voor dinsdag zal ik de rit: 'Geel en zijn buurlanden' gidsen. Een tochtje van 60 km. We blijven in de buurt zodat den avond ons nie kan verrassen.
Kan iedereen zich hierin vinden of rijden we gewoon naar waar de wind ons blaast?
Indien akkoord, geef me maar data en gidsen door zodat ik ze op den blog kan zetten.
Zondag ging de hele bende voor een toeristische tocht van 70 km op pad enkele moedige hardrijders (lees: niet pauzeerders) dachten daar echter anders over:
Met 5 vertrokken zij om een paar kilometertjes meer te kunnen afleggen.
De start werd gegeven in de vrieskou, maar het beloofde een schitterende dag te worden en als een goed geoliede machine draaide het 5-tal richting Overpelt.
Als snel gaf één der moedigen echter te kennen dat hij de avond voordien zelfs OVERmoedig was geweest (4e op de kwis is een prachtig resultaat Stijn, en dan nog de prijs van het meeste gezopen, een dikke proficiat).
Hij verdween naar het achtersteven en heeft de rest van de voormiddag op 4 (relatief) strakke achterkanten moeten kijken en de pijn in benen en hoofd moeten verbijten.
Na een mooie rit tussen de Limburgse velden (met als zwaarste beklimmingen de brug aan dikke Lowie, en 2 keer die over de N74) stonden we na 92 km terug aan het clublokaal voor een paar welverdiende Trappisten (en ook 1 ice tea)
In 't veloke staat per vergissing dat A B en C vertrekken om 8u aan 't clublokaal. Er was op de kalendervergadering afgesproken dat er ook een A rit zou worden voorzien. Deze zouden dan eveneens de ZK pijl rijden maar een kwartier vroeger vertrekken. Om geen misverstanden te bekomen zal de A rit ook om 8u aan het clublokaal vertrekken. Bij deze wil ik jullie informeren dat diegenen die de A rit willen rijden niet samen met B en C blijven rijden en waarschijnlijk op 't einde nog een lus extra rijden (totaal van +- 80km).
Het zonneke van vorige week liet het afweten maar niet geklaagd want de wintervest hebben we (definitief?) in de kast kunnen laten. Met 13 stonden we klaar om de 110 van den HC te gaan verkennen. Een klein detail hadden we over het hoofd gezien. Niemand van de aanwezigen kende den toer. Stefan heeft dan maar initiatief getoond en heeft ons laten zien hoe da ge op 95 km een maximum aan hoogtemeters kunt halen. Het moet gezegd, 't was de moeite. Vooral vanaf 'Vlam de cu' en 'Bevende mens' volgden de steile hellingskes elkaar snel op. Ik denk toch dat we goed verkent hebben want ik heb veel vijvekes op de grond gezien (zou Roger toch stiekem aan het verven geslagen zijn?). De benen beginnen te beteren want we zijn deze keer toch over 't stokt binnen gevlogen. De persoon (wiens naam ik niet ga vernoemen) die de sprint nipt heeft gewonnen speelde een dubbel spel van blufpoker met katers en krampen. Het zal wat anders zijn binnen een 2 weken als er nen bambino bijkomt in de keikenstraat. De volgende weken moeten we dan ook volop profiteren van het feit dat zijn enkelband op een omtrek van 15 min rond huis wordt ingesteld door zijn parool agent. Moraal van 't verhaal: Een coctail van 600 mg ibuprofen en 1000 mg paracetamol en een attestje van geveinsde rugklachten, doet wonderen (bij deze stijgt mijn pree voor het realiseren van extra ligdagen voor maag en darm ulcera).
De eerste A rit van de zondagrijders is een feit. Ik moet toegeven dat die wintervest welkom was deze morgen. Met 12 'niet pauzeerders' zijn we vertrokken richting Testelt. Na een 60 km en een kleine pispauze had den oudste door da we niks gingen drinken. Alsof hij het nodig had, nerveus zat em al de tweede plaats een achterwiel te kussen om vlotjes eerst boven te komen op den 'houteren berg'. Een dikke 90 km zonder pauze hebben we in 't zonneke kunnen genieten van een schoon toereke dat de Jef had uitgestippeld. Na toch al wat hoogtemeters was 't voor sommigen niks te vroeg om bij de Ludo binnen te vliegen. Zodanig zelfs dat we niet over 't stokt zijn binnengereden en spurten dus geen optie was . Arree we zijn terug vertrokken met 't racemachien.
De HC stuurgroep wil via deze weg een oproep doen voor helpers. Diegenen die hun naam nog niet hebben doorgegeven kunnen dit via mij (Pieter) of het bestuur (Roger Van Baelen- Ivo Caers) doen.
We hebben zeker nog enkele personen nodig vanaf 6u30 op de dag zelf, maar uiteraard is ook alle andere hulp heel erg welkom.
Graag iedereen zondag 10 april op post want die dag moeten alle pijlen verwijderd worden.
Roger Keersmaekers heeft een verdienstelijk plan opgemaakt om heel de toer op woensdag 6 april af te pijlen.
Deze morgen, belachelijk koud en dus maar besloten om direct de bossen in te vliegen in de hoop daar wa meer warmte te vinden.
We zijn nog maar net weg en den Hans H. slaagt erin om over nen hond te rijden zonder te vallen, zonder carbonschade, zonder politietussenkomst, zonder discussie met mogelijke eigenaar, ... Efkes later valt em nog is en deze keer met knieschade. Tijdens rit had em wat knagende pijn maar ondertussen lijken de problemen ernstiger en gaat em toch maar is wa 'platen' laten maken.
Nadien duik ik zelf over mijn stuur nadat mijn voorwiel besluit om in wat bevroren modder te blijven steken. Zonder schade maar toch diep teleurgesteld dat ik nu net val op een parcour waarvan ik dacht dat ik het met een vergevorderde Alzheimer dementie en looprekje nog blindelings zou afhaspelen. Een vreemde start was het vandaag. Maar desalnietemin zijn deze weersomstandigheden zalig om door de bossen te vliegen. Hopelijk blijft het nu is efkes droog.
Tot slot wil ik iedereen oproepen om bij het passeren van een viervoetige vriend niet meer op ludieke wijze: 'Geudes of Pieter' te roepen maar 'Horemans of Hans'. Deze fakkel geef ik dan ook met alle plezier door.
Terecht, viel bij sommige tettekes de naam Lesley An. We moeten dan ook toegeven; met dieje sneeuw was het nie altijd gemakkelijk om boven te geraken. In ieder geval prachtige taferelen gezien en 't parcour was beter berijdbaar dan ik verwacht had. Voor mij perfect verlopen. Maar éne keer moeten stoppen voor mijn veel te kleine blaas te ledigen en slechts 2 keer gevallen. Te vrijdag nog maar is over 't kanaal dan ?
Zoals Marc sugereerd, lijkt de tettekesrit mij een waardig alternatief!
Ik ben vrijdag na 't werk een toereke gaan doen. Na ne km of 2 ben ik uit het bos moeten komen. Het parcour was niet berijdbaar. Enkel bredere paden waar reeds een auto of zoiets heeft doorgereden kunde gebruiken. Dus ik ben eens benieuwd. In ieder geval is 't in de 'foresten' wel ongelofelijk schoon. (hint aan kwaakske om af en toe een pictureke in 't dozeke te steken).