Deze week wel geluk gehad met het weer.Ik ben nu bezig met ritten te rijden van om en bij de 50km.Van mezelf had ik nooit gedacht dat ik ooit een rit van 50km op de fiets zou maken vermits ik nooit graag met de fiets gereden heb.Maar sinds ik mij ben gaan bezig houden met het wielrennen,denk ik daar wel heel anders over.Het is eigenlijk begonnen toen ik met mijn nieuw digitaal foto toestel eens wat foto's wou gaan maken van de cyclocross in Niel.Daar was ik zo van onder de indruk van Sven Nys,Bart Wellens en andere Niels Alberten,dat ik sinds dan geen enkele koers meer gemist heb.Vorig jaar ben ik dan eens naar de start van een rit in de Eneco-toer gaan kijken(Antwerpen)en enkele dagen later een voorbijkomst in Boom. Wat me vooral aantrok waren de koersfietsen waar deze jongens mee reden.Daarna is de lectuur gekomen in de vorm van fiets magazines en brochures uit de fietswinkels.Je begrijpt dat het van dan als maar sneller is gegaan tot op dit moment dat ik zelf een koersfiets heb en al 350km in de benen heb.Als het weer ons lief is,zal dit aantal snel stijgen. Gisteren eens een andere route gereden namelijk langs de Schelde dijk richting St.Amands.Blijkbaar ben ik niet de enige die zich met deze hobby bezighoudt.Het aantal wieler toeristen was niet te tellen.Ik denk dat de ervaren gasten de bleukes er zo uithalen want een tweetal wist van mij handig gebruik te maken als windscherm.Persoonlijk doet mij dat niets want ik hou mijn eigen tempo aan,of er nu iemand als wieltjeszuiger speelt of niet. Alléé genoeg geschreven 'tis tijd om mijn volgende toer te beginnen.tot ziens en "VIVE LE VELO"
Vandaag gestart bij een temperatuur van amper 3°C.Ik dacht het regent niet 'k zal het er toch maar op wagen.Eerst voelde ik het nog een beetje van gisteren (zitvlak) maar na enkele minuten werd het beter. Ik heb het voordeel om in een gebied te wonen dat dicht tegen het water ligt namelijk aan de ene kant de Rupel en aan de andere kant de Schelde met als gevolg kilometers dijk om op te fietsen.Zaaaalig!!Nu ben ik zo een half uurtje aan het rijden toen het plots redelijk donker werd.Mijn eerste gedacht was zou ik nu terug draaien of die enkele kilometers nog doen die ik als doel opgesteld had .Op het moment dat deze gedachte door mijn hoofd ging,begint het toch wel te sneeuwen zeker(en nog geen klein beetje).oeps!!Ik was wel gekleed tegen wind en koude maar op nattigheid was ik eigenlijk niet voorzien.Wat nu!In de verte zag ik een viaduct van de E19.Mijn redding dacht ik.Daar dan maar heen gefietst zodanig dat ik toch kon schuilen tegen de sneeuw.Blijkbaar was ik de enige wielertoerist met dat gedacht,want de anderen bleven duchtig door fietsen.Na een tijdje komt er een oude man voorbij gefietst die nog roept "'t is al over zenne".Van de moment dat hij vanonder de viaduct komt slaat hij zijn remmen dicht en maakt rechts omkeer terug mijn richting uit.Het was dus "nog niet over"(met sneeuwen).Blijkt dat de man ook al wat jaartjes met de koersfiets op pad is maar riskeerde het vandaag niet om de koersfiets van stal te halen wegens het slechte weer.Hij heeft de "mont Ventoux"gedaan zei hij en vond dat het nog te doen was.Maar alléén zou hij het niet meer doen,liever in groep.Wel vond hij dat het niet meer zo goed ging als vroeger."Ik ben ook al 78 jaar(!)vertrouwde mij nog toe.Ik had zo iets van amai als ik op die leeftijd nog dagelijks met mijn fiets kan bollen das toch teken dat het nog goed gaat. Stilaan begon ik af te koelen en kreeg ik het koud terwijl het nog altijd "niet over" was.Dan toch maar vertrokken door de sneeuw met tegenwind als toemaatje.Na enkele minuten was het dan toch "over" en scheen de zon volop.Ondertussen was het al 12.20u.Toen ik thuis kwam stond het ontvangstcomitee al klaar met een lekkere maaltijd en een warme kop koffie. Bij deze is mijn fiets(en ik ook)dus officieel GEDOOPT! PS:Ik heb mijn fiets zojuist eerst gaan afwassen zodat hij er weer als nieuw uitziet voor de volgende rit.
Vanmorgen nog een ritje gereden om de feeling van de fiets een beetje in de benen te krijgen.Het begint al goed te beteren. Het zijn nog geen grote afstanden(vandaag 17 km)maar het is best om in het begin niet te lang in deze houding te blijven als je het niet gewoon bent. Er zaten enkele bergopjes in(kort maar hevig) die ik met veel minder moeite nam als met mijn gewone fiets.Deze weegt dan ook meer dan het dubbele dan de koersfiets.Al bij al begin ik er mij al goed op te voelen,vooral minder gespannen.Van zadelpijn voorlopig nog geen last.
Vandaag mijn fietscomputer erop geplaatst en voor een beetje meer comfort een gel hoesje gaan kopen om over het zadel te spannen,want ik heb nog geen broek met zeem. Gelukkig regende het niet zodat ik een testrit kon maken.De eerste rit ging al een beetje beter dan het naar huis rijden gisteren.Het verschil met een gewone fiets is groot.Niet allen de manier van rijden en het comfort,maar ook qua snelheid.Door het lagere gewicht (van de fiets maar ondertussen ook van mij)en de andere houding gaat de snelheid er wel degelijk op vooruit.Na een zevental kilometer houd ik het voor bekeken ,want ik ben een zakdoek vergeten met alle gevolgen van dien.Ik heb de indruk dat het stuur wat aan de lage kant staat. Als ik dit na enkele ritten nog altijd vind ga ik toch eens vragen of het stuur niet wat hoger mag.Het kan zijn dat het went na een tijdje.Ook aan de hardheid van zo'n zadel moet ik nog wennen.
Gisteren bericht gekregen dat mijn fiets klaar is om af te halen.Niet langer gewacht en direct naar de fietsenhandel gereden.Nogmaals een wouw gevoel maar dan een veelvoud van vorige week.Na wat uitleg over het schakelen naar huis gereden voor de eerste keer op een koersfiets. Wat een ervaring,ik heb het gevoel dat ik terug moet leren fietsen.Door de lage houding vind ik het best akelig.Gelukkig is het niet ver rijden en zit ik tussen twee regenvlagen in.
Vorige week zaterdag naar Schoten gereden waar een nieuwe fietsenwinkel open gegaan is.Wat zien we daar?Een zwarte met rode lijntjes kortom mijn droomfiets.Een nieuw merk wel degelijk maar geen crossfiets.Zag er toch ook stevig gebouwd uit met zijn fijne bandjes .Eens in de hand gehouden ,wouw gevoel komt boven.Lijkt me toch wat,naar andere merken gaan kijken,niet mijn goesting . Terug naar die eerste,liefde groeit!!Ook verkrijgbaar bij onze plaatselijke fietshandel.(joepie) Vandaar naar pl.fietsenhandel gereden.Overtuigd en fiets besteld
Het begon allemaal met het wedstrijdshirt van "allee allee zimbabwee" te kopen.,dan nog een bijpassende vest met lange mouwen een windjack,handschoentjes , nog enkele shirts en een helm allen in de kleuren zwart en rood. Voor de kleur van de fiets was ik al snel overtuigd,het moest een zwart/rode zijn.In welke schakeringen was niet echt belangrijk. Na enkele weken wikken en wegen was ik er in eerste instantie in geslaagd om voor een "crossfiets" te kiezen.Dit omdat de dikkere banden wat steviger zijn voor op onze in niet al te beste staat verkerende fietspaden. ps:Als je op de foto klikt zie je een grotere versie!!
Neen, uw blog moet niet dagelijks worden bijgewerkt. Het is gewoon zoals je het zélf wenst. Indien je geen tijd hebt om dit dagelijks te doen, maar bvb. enkele keren per week, is dit ook goed. Het is op jouw eigen tempo, met andere woorden: vele keren per dag mag dus ook zeker en vast, 1 keer per week ook.
Er hangt geen echte verplichting aan de regelmaat. Enkel is het zo hoe regelmatiger je het blog bijwerkt, hoe meer je bezoekers zullen terugkomen en hoe meer bezoekers je krijgt uiteraard.
Het maken van een blog en het onderhouden is eenvoudig. Hier wordt uitgelegd hoe u dit dient te doen.
Als eerste dient u een blog aan te maken- dit kan sinds 2023 niet meer.
Op die pagina dient u enkele gegevens in te geven. Dit duurt nog geen minuut om dit in te geven. Druk vervolgens op "Volgende pagina".
Nu is uw blog bijna aangemaakt. Ga nu naar uw e-mail en wacht totdat u van Bloggen.be een e-mailtje heeft ontvangen. In dat e-mailtje dient u op het unieke internetadres te klikken.