Medialand dankt volgende bronnen voor het medianieuws dat je op deze blog kan lezen:
Allemaal Digitaal.be De Morgen De Standaard De Redactie.be Gazet Van Antwerpen Het Laatste Nieuws Het Nieuwsblad Radiovisie.be Showbizzsite.be Zangtalent.be De Telegraaf Algemeen Dagblad VTM VT4 Eén 2BE RTL Nu.nl MSN Entertainment Metro Nieuws Vandaag.be Clint.be Bruno.nl Scarlet Gossip Nieuws.be Tv Facts.nl The top of music Showbizznieuws
Medialand
Medialand:Al het medianieuws op één website! tv,radio,film,muziek,showbizz,fashion en lifestylenieuws én Dance4U.be!
21-12-2007
Mike Verdrengh terug op VTM
In het voorjaar pakt VTM uit met De Grote Volksquiz, een quiz waarbij de kandidaten de tienduizenden vragen en antwoorden op voorhand kennen.
Daarvoor haalt de commerciële zender Mike Verdrengh, de vroegere VTM-programmadirecteur van stal. Hij wordt één van de zogenaamde 'quizgoden'.
Vanaf half januari 2008 verdwijnen de VTM-omroepsters van het scherm. De zender pakt dan uit met een nieuwe look en een nieuw imago. En binnen dat concept is geen plaats meer voor omroepsters.
De huidige omroepsters Tess Goossens (foto), Erika Van Tielen en Elke Vanelderen blijven wel voor VTM werken en zullen nog tot eind februari buiten beeld de programma's aankondigen. "De zender was absoluut tevreden over hun prestaties", zegt woordvoerder Mark Vanlombeek in Het Laatste Nieuws. "Er is echter beslist om VTM een compleet nieuwe look aan te meten."
De omroepsters waren verrast toen ze het nieuws te horen kregen, maar begrijpen de beslissing. "We waren stilaan het enige land in Europa dat nog met omroepsters werkte", aldus Goossens.
Het is weer zover. VT4 brengt vrijdag en zaterdagavond de meest besproken lingerieshow van het jaar die begin december plaatsvond in het Kodak Theatre in Hollywood. Exclusief beeldmateriaal van Victoria's Secret 2007, hét mode-evenement van het jaar, waarbij topmodellen als Adriana Lima, Heidi Klum, Alessandra Ambrosia, Miranda Kerr, Selita Banks, Marisa Miller en Karolina Kurkova zich in de meest frappante kledij hijsen en zich van hun beste kant laten zien op de catwalk. Laat u verbazen door de pracht en praal van deze glamoureuze show en de bloedmooie topmodellen.
Beyoncé en Jay-Z zijn tijdens een intieme ceremonie in Parijs in het geheim met elkaar getrouwd. 'Ze wilden de bruiloft klein houden, zonder alle aandacht van paparazzi. Het was heel mooi en ze zijn beiden intens gelukkig', aldus een bron.
Het koppel heeft tatoeages laten zetten op de ringvinger in de vorm van een persoonlijke boodschap.
Beyoncé en Jay-Z hebben sinds 2002 een relatie met elkaar. Die begon na hun duet '03 Bonnie And Clyde.
Über-mafketel Michael Jackson is nog eens in het openbaar opgedoken. In Las Vegas dan nog, waar hij samen met zijn kinderen Prince (10), Paris (9) en Blanket (5) 'incognito' aan het shoppen was. Wacko Jacko's gezicht was zowat dichtgeplakt met pleisters, wat meteen de geruchten voedde dat de zanger opnieuw verbouwingswerken aan zijn buitenaardse smoel heeft laten uitvoeren. "Hij zag er heel erg vreemd uit, alsof hij zich overal had gesneden tijdens het scheren. De enige plastische chirurgie die de aanwezigheid van zo veel pleisters enigszins zou kunnen verklaren, is een laserbehandeling om rimpels rond de mond te verwijderen, maar dat is een ingreep die normaal gezien alleen bij 55+'ers gebeurt", verklaart plastisch chirug Alex Karidis aan The Sun. Wij vinden het sowieso al raar om de woorden "normaal" en "Jackson" in dezelfde zin te gebruiken... Wordt ongetwijfeld vervolgd.
Er wordt wel eens gespot met de vele weblogs in breezer- en/of sms-taal, maar hoe dan ook: tieners vormen een grote bloggende doelgroep. Een Amerikaans onderzoek laat zien dat tieners in grote mate bloggen, namelijk maar liefst 28% van alle 'online tieners', een percentage dat in 2004 slechts 19 was. De tienermeisjes staan op dit gebied aan de top: 35% van de meisjes blogt, tegenover 20% van de tienerjongens. Waar jongens bijvoorbeeld graag video's plaatsen, worden weblogs ook gebruikt om zelfgemaakte 'digitale kunst' te etaleren. Verder blijkt dat tieners uit de armere gezinnen sneller gaan bloggen, en dat actieve 'online tieners' ook in de offline wereld actief blijven.
Ruzie tussen Jennifer Lopez en Andy Hillfiger! De zangeres heeft het jongere broertje van Tommy aangeklaagd nadat haar kledinglijn in 2006 flopte..Andy Hillfiger had de kledinglijn ontworpen maar trok zich terug nadat het Sweetface-label compleet flopte tijdens de New York Fashion Week. En nu is de zwangere Jennifer boos, meldt Female First. Er wordt gefluisterd dat het vooral de bazige houding van echtgenoot Marc Anthony was waardoor Andy kapte met de kledinglijn.
VRM geeft VRT boete wegens inbreuk reclameregels in
De Vlaamse Regulator voor de Media (VRM) heeft de VRT een boete van 2.500 euro opgelegd wegens een inbreuk op de reclameregelgeving in het verslag over het BK Wielrennen in "Sportweekend". De regulator stelde vast dat tijdens een interview de VRT-journalist voor de bus van de wielerploeg Discovery Channel staat, met het woord "Discovery" duidelijk zichtbaar in beeld. Tijdens "Sportweekend" van 1 juli was er een verslag van het BK Wielrennen in Ronse. Na de verslaggeving was er een live interventie door een journalist met nabeschouwingen over de wedstrijd en een live interview met winnaar Stijn Devolder. De VRM stelde vast dat tijdens de eerste rechtstreekse interventie de journalist voor de bus van Discovery Channel stond, met het woord "Discovery" duidelijk zichtbaar in grote letters op de zijkant van de bus. De VRM stelde ook vast dat aan de rechterkant een wagen met het logo van Discovery in beeld kwam. Het mediadecreet legt volgens de VRM uitdrukkelijk op dat er een duidelijk onderscheid moet zijn tussen reclame en de programma's. Programma's mogen geen reclame, in welke vorm ook, bevatten tenzij die niet te vermijden is. De regulator ziet het belang in van een live interview voor een kwaliteitsvolle verslaggeving en erkent dat na afloop van een belangrijke wielerwedstrijd de gebeurtenissen elkaar snel opvolgen, waardoor er weinig speelruimte is wat betreft de locaties van de interviews. Toch meent de regulator dat in dit geval de bus en de wagen met het logo en de merknaam van Discovery Channel langduriger en groter in beeld worden gebracht dan voor een goed verslag van het evenement noodzakelijk is. De VRM oordeelt dat een omroep bij een interview wel degelijk invloed kan uitoefenen op het in beeld brengen van reclame. "Door het camerastandpunt te wijzigen, kon worden vermeden dat het logo op de bus en de wagen lange tijd en nadrukkelijk in beeld kwam", luidt het donderdag in een mededeling van de VRM. De controle was gericht op de nieuwsprogramma's van de drie grootste tv-omroepen, inclusief de sportberichtgeving. Enkel bij de openbare omroep werd een overtreding vastgesteld. Er is hier compleet geen sprake van reclame. Bij het in beeld brengen van interviews van sporters of van sportwedstrijden komen nu eenmaal bedrijfsnamen in beeld. Als we nog veel boetes van die aard krijgen, kunnen we niet meer ernstig werken." Dat is de scherpe reactie van de VRT donderdag op de boete opgelegd door de Vlaamse Regulator voor de Media (VRM). "Als we nog veel van dergelijke boetes krijgen, kunnen we niet meer ernstig werken", maakt Waumans zich sterk. De openbare omroep beraadt zich alleszins welke juridische stappen hij kan ondernemen. Tevens bespreekt de VRT met de andere tv-omroepen welke stappen ze samen kunnen ondernemen. De voorbije maanden legde de VRM ook SBS België (VT4 en VIJFtv) en de VMMa (VTM en KANAALTWEE) boetes op wegens inbreuken op de reclameregelgeving. De VRT kreeg in juni een boete van 17.500 euro voor het overtreden van de regels in "Witse" en "Debby's en Nancy's Happy Hour" en in een spot voor de bioscoopfilm "Happy Feet". De VMMa kreeg een boete van 17.500 euro voor het overtreden van de reclameregels in de programma's "Supernanny" en "Nieuwjaarsduik 2007". En SBS werd veroordeeld tot een boete van 25.000 euro voor ernstige inbreuken op de reclameregels in het programma "The Block Falconplein" en voor de uitzending van een boodschap van Yakult.
De beroemde blogger Perez Hilton, die op nummer 1 staat in de Forbes Web Celeb 25, is door Youtube van de populaire filmpjes site verwijderd. Hij had enkele videos geplaatst die tegen de algemene voorwaarden van de site ingaan. Omdat dat niet de eerste keer was, is zijn account nu volledig verwijderd. Op de blog - perezhilton.com - staan allerlei roddels over Amerikaanse sterren.
De blog van Perez Hilton - niet te verwarren met Paris Hilton - trekt volgens eigen zeggen miljoenen bezoekers per dag. Probleem voor hem: adverteerders hebben moeite met zijn tell-all and tell some half lies mentaliteit, waardoor hij minder verdient dan sites met vergelijkbaar bezoek. Onlangs was Hilton nog te gast bij de TV show Jensen, alwaar hij als een soort held werd binnengehaald. Zijn vermogen wordt geschat op 15 miljoen dollar. Met roddels kan dus wel degelijk veel geld verdiend worden
Voor geinteresseerden: zijn laatste scoop gaat over het zwanger zijn van Jamie Lynn Spears, het kleine 16-jarige zusje van Britney Spears.
Het Vaticaan heeft gisteren de fantasyfilm "The golden compass", met Nicole Kidman en Daniel Craig in de hoofdrollen, sterk bekritiseerd. "De film promoot een koude wereld zonder hoop en zonder God". In een lang hoofdartikel in de krant L' Osservatore Romano, wordt ook de schrijver van de boeken Philip Pullman niet gespaard. In de boeken is de kerk betrokken bij vreemde experimenten op kinderen. Alle verwijzingen naar de kerk zijn door regisseur Chris Weisz al uit de film geschrapt. Toch vindt de krant het "de grootste anti-Kerstmisfilm" en is ze "blij dat het niet meteen een kassucces is". "The golden compass" staat wel hoog in de box office-lijst. In de VS heeft de Catholic League, een conservatieve groep, ook al opgeroepen tot een boycot. "Uithalen naar het christendom en het promoten van het atheïsme" is volgens hen het doel van de film. "The golden compass" is het eerste deel van een fantasy-trilogie. Het is van de veroordeling van "The Da Vinci code" geleden dat het Vaticaan zich nog zo fel kantte tegen een auteur en een film.
Taalliefhebbers hebben "bokitoproof" verkozen tot het woord van het jaar 2007. Het woord behaalde met 19 procent de meeste stemmen. Daarna volgden de woorden comadrinken, klimaatneutraal, slurptaks, lokhomo, wilfen, formatiemoeheid, zelfbedieningskapitalisme, reltoerist en opacriminaliteit. Bokitoproof betekent bestand tegen (de gevolgen van) vernielzuchtig gedrag, van dieren, en vandalisme, van mensen. "Het woord hebben we te danken aan het incident waarbij de zilverruggorilla Bokito op 18 mei 2007 uit zijn dierenverblijf in Blijdorp ontsnapte en een vrouw ernstig verwondde", luidt het. Van 10 tot en met 18 december konden taalliefhebbers hun stem uitbrengen op hun woord van het jaar. Ruim 10.000 mensen brachten hun stem uit op een van de tien kandidaat-woorden. Bron:vrtnieuws.net
'Kriebels id buik, lfde id vingers... xieje graag.' Voor wie het moeilijk vindt de boodschap te ontcijferen, bestaat er nu het 'Smszkwrdnbk', een zakwoordenboekje met een lijst sms-woorden en leuke sms-weetjes. Liefst 97 percent van de jongeren heeft een gsm en ze sturen daarmee gemiddeld elf berichtjes per dag. Dat bleek uit een onderzoek aan de KU Leuven dit jaar. De taal die in deze sms'jes (short message service) gebruikt wordt, is erg specifiek. Het komt erop aan zo veel mogelijk te zeggen in zo weinig mogelijk tekens, want de ruimte is beperkt. Daarom worden veel woorden en zinnetjes afgekort of vervormd. JIM Mobile, het gsm-abonnement van de tv-zender JIM en uitgeverij Van Halewyck publiceerden samen een zakwoordenboekje om wijs te worden uit die vreemde sms-woorden. Rik Boey, afgestudeerd als journalist, schreef de tekst. 'Tijdens mijn vakantiejob op de redactie van Q-Music leerde ik de baas van JIM kennen', vertelt hij. 'Die had op mijn blog gelezen dat ik veel met taal en nieuwe woorden bezig ben. Zo kwamen ze bij mij terecht voor het sms-woordenboek.' Op de cover pronkt de stoere Joeri, een bekend figuur op JIM, maar het is Boey die de tekst opstelde. 'Je kan het een soort co-auteurschap noemen. Iedereen kent Joeri's gezicht. Hij is de ideale man om het boekje te promoten.' Samen met de uitgeverij mailden ze jongeren vanaf twaalf jaar om te weten te komen welke woorden ze gebruiken in sms'jes en hoe ze die inkorten. 'Na twee maanden konden we een alfabetische lijst maken van typische sms-woorden.' Die lijst bevat vooral afkortingen van zinnen, waarbij alleen nog de eerste letters van de woorden blijven staan, 'whjgv?' staat zo voor 'wat heb je gedaan vandaag?'. Er staan ook leuke neologismen bij als 'znuffel' (zoen en knuffel) en 'batbnaplat' (batterij bijna plat) of fonetisch geschreven uitspraken als 'xiudaar' (ik zie je daar). Het zakwoordenboekje bevat ook leuke weetjes. Wist je bijvoorbeeld waarom een 'x' voor een kus staat? Of wie de wereldrecordhouder blind sms'en is? Ook wie met een berichtje iemand wil verleiden, kan handig gebruik maken van het Smszkwrdnbk. Er staan versier-sms'jes in als 'khad n leuke sms, mr kom m liever vorleze... Ng wkkr?' maar voor de subtielere verleiders staan er bekroonde liefdesgedichten in van sms-poëziewedstrijden. Het woordenboekje zelf is niet zo praktisch, want de woordenlijst is nogal kort en voor sommige afkortingen bestaan meerdere verklaringen ('kkn' kan bijvoorbeeld zowel 'kieken' als 'kakken', 'keuken' of 'koken' betekenen), maar het amuseert de lezer wel van A tot Z.
De Zweedse kledingketen H&M werkt samen met Rihanna aan de strijd tegen aids. De zangeres uit Barbados is niet de enige beroemde artiest die meedoet aan het initiatief om via een kledingcollectie jongeren bewust te maken van hiv en aids. Ook Timbaland, Scissor Sisters, Ziggy Marley en Rufus Wainwright verbinden hun naam aan de campagne. De collectie 'Fashion Against Aids' bestaat uit T-shirts, singlets en capuchontruien. Een kwart van de opbrengst gaat naar aidspreventieprojecten. De spullen zijn vanaf februari verkrijgbaar.
Netgeeneurosong.be wil eerherstel voor gebuisde Eurosongkandidaten
Met amper 20 geselecteerde Eurosongkandidaten dreigt zowat 90% van iedereen die een bijdrage voor de Vlaamse voorronde heeft ingezonden in het vergeetboek te geraken. De website netgeeneurosong.be roept de gebuisde Eurosongers op om hun bijdrage in te sturen zodat Vlaanderen kan kennis maken met de liedjes die door Eén over het hoofd werden gezien. Meteen maakt de site een statement tegen de selectieprocedure van Eén: 'Die is onvoldoende transparant', zegt één van de initiatiefnemers Pascal Lacroix. 'De selectie is onvoldoende transparant' 'Met ons initiatief willen we geen openlijke kritiek op de openbare omroep geven', benadrukt Lacroix. De Oost-Vlaming startte met een zestal andere personen de website www.netgeeneurosong.be op. Daarop wil hij zoveel mogelijk nummers verzamelen die de selectieprocedure voor Eurosong niet hebben overleefd. Vooral het selectieprocédé steekt de initiatiefnemers de ogen uit: 'Het systeem is niet transparant', zegt Lacroix. 'We hebben niets tegen de selectie op zich en nog minder tegen de mensen die geselecteerd zijn, maar we hebben grote twijfels of alle 449 inzendingen met evenveel aandacht beluisterd zijn. Iedereen krijgt de kans om zich in te schrijven, maar waarom krijgt niet iedereen de garantie om neutraal beoordeeld te worden?' Nochtans beweert Eén dat er 'blind' geluisterd is naar de nummers. Daarvan zijn die van www.netgeeneurosong.be niet overtuigd.
'Waarom moeten niet-geselecteerden dat via websites vernemen?' Wat de initiatiefnemers ook tegen de borst stoot is het feit dat de niet-geselecteerden via websites moeten vernemen dat ze niet bij de twintig gelukkigen zijn. 'Mensen hebben recht op informatie vanwege een staatszender', dixit Lacroix. De man kan ook niet veel begrip opbrengen voor de beslissing van Eén om het aantal kandidaten te beperken tot twintig: 'Uiteindelijk zijn er meer inzendingen dan ooit ingestuurd en uitgerekend nu beperkt men het aantal kandidaten van 28 tot twintig. Dat geeft aan artiesten de indruk dat hun liedjes niet goed genoeg waren. Mij maak je niet wijs dat je uit 449 inzendingen geen 28 goede liedjes kan selecteren. 'Waarom enkel op gehoor selecteren?' Een ander punt van kritiek is dat er louter op het gehoor wordt geselecteerd. 'Het Songfestival is meer dan ooit een visueel gegeven. Eén luistert alleen naar liedjes, maar vraagt aan artiesten niet om een show voor te stellen, terwijl dat van zeer groot belang is. Slotsom: Eén is te veel bezig met de kijkcijfers van Eurosong. Het resultaat op het Songfestival is van ondergeschikt belang. Lacroix wil begrip opbrengen voor dit opzet 'maar dan mogen de artiesten daar niet voor gebruikt worden. Eén moet beseffen dat heel wat artiesten zeer ernstig en langdurig bezig zijn met hun Eurosongkandidatuur. Geen aanval op Eén, maar nevenplatform Moraal van het verhaal: meer transparantie in de selectieprocedure. De Vlaming heeft het recht te weten hoe de selectie verloopt en wie die doorvoert. Bovendien moeten er meer dan acht mensen bij betrokken worden. Vandaar het initiatief van www.netgeeneurosong.be. 'Als we via onze website de liedjes een forum kunnen geven die de selectieprocedure van Eurosong niet doorstaan hebben, kan het brede publiek er zelf een oordeel over vormen. Wie weet krijgen artiesten dan alsnog een kans. Zelfs als we er maar één artiest kunnen mee helpen is ons initiatief nog geslaagd', besluit Lacroix. 'Vandaar dat we met ons initiatief geen aanval op Eén willen lanceren, maar integendeel een nevenplatform willen bieden aan de artiesten die gisteren uit de boot zijn gevallen.' Oproep aan artiesten om lied in te sturen Tot slot doet Pascal Lacroix een oproep aan alle artiesten die niet-geselecteerd zijn voor Eurosong 08 om hun lied voor te stellen via www.netgeeneurosong.be. Hem contacteren kan via deze link
Antwerpen kleurt rood dankzij de Q-Santa-Run (+fotoâs)
Het was (g)een zicht: een paar duizend kerstmannen én -vrouwen van alle leeftijden die elk vijf kilometer in de Antwerpse binnenstad probeerden te overbruggen. Toch zorgde dit ludieke initiatief van Q-dj Wim Oosterlinck voor hilarische taferelen.lees verder..(klik op de foto)
'Eén dezer dagen zal ik Jill de vraag stellen die ik maar één keer in mijn leven zal stellen.' Zo verklapt 'Sterren op de dansvloer'-winnaar Pieter Loridon in TV Familie dat hij eerstdaags zijn Deense vriendin Jill Andersen ten huwelijk zal vragen. 'Mijn aanzoek zal heel speciaal zijn. Ik heb alles al geregeld. Ik wil laten zien dat ik voor altijd bij haar wil horen' Jills reactie? 'Als hij me vraagt, zal mijn 'ja' tot in Denemarken te horen zijn.'
Hoeveel Playboy precies over had voor een naakte Ann Van Elsen, mag de ex-Miss België niet zeggen, maar feit is dat de fotoshoot die vorige week plaatsvond in Namibië voorlopig 30.000 euro oplevert voor Music for Life.
Voorlópig, want toen Van Elsen woensdag tekst en uitleg kwam geven in het Glazen Huis, besloot ze één van de fotos - op posterformaat én gehandtekend - te veilen. Gisterenavond rond 19u stond de teller al op 1.720 euro. Namibië is, na Mongolië, het dunstbevolkte land ter wereld. Er wonen amper twee miljoen mensen, vertelt Van Elsen, en daardoor wordt het vaak vergeten als het om ontwikkelingslanden gaat. Omdat het zo weinig inwoners heeft, bengelt het qua absolute cijfers altijd onderaan de lijstjes, maar de percentages liegen niet: onder andere het percentage van aidsbesmetting in Namibië is enorm.
Van Elsen wilde dat de shoot in Namibië zou plaatsvinden omdat ze op die manier het waterprobleem aan den lijve zou kunnen ondervinden. En dat is dan ook gebeurd, zegt ze. We zijn in een dorpje geweest waar er één kraantje stond. Terwijl we hier bijna in elke ruimte van onze huizen aansluitingen hebben, hebben die vijftig mensen één kraan waar ze water uit moeten halen om te drinken, zich te wassen, eten klaar te maken... En dan nog beschouwen ze dat ene kraantje als een geschenk uit de hemel.
Dat besef heeft Van Elsen gesterkt, want naakt gaan was niet bepaald een makkie voor de ex-miss. Het is niet zo dat ik het toch al van plan was en dat ik nu twee vliegen in één klap heb geslagen. Nee, ik heb dit gedaan omdát ik dat geld kon afstaan. Het nemen van die eerste naaktfoto, dat zal wel het moeilijkst zijn, dacht ik op voorhand. Daarna speelt het geen rol meer, want dan heeft iedereen van de crew me toch al naakt gezien. Niet dus. In de praktijk moest ik iedere keer opnieuw op mijn tanden bijten. Ik heb daar geen enkele keer fluitend in mijn blootje rondgelopen.
Het levert Music for Life toch maar mooi 30.000 euro op. Concreet: 20.000 euro van Van Elsen zélf, 5.000 euro van weekblad Story - waar ze n dagboek voor pende - en 5.000 euro van discotheek Carré in Willebroek, waar midden januari de persconferentie naar aanleiding van het verschijnen van de bewuste Playboy zal plaatsvinden. Hoeveel Playboy preciés over had voor Van Elsen en of het blootblad - zoals beloofd - het bedrag nog wat zal aandikken óf al aangedikt heeft, daar kon het VT4-gezicht woensdag niks over kwijt. Mijn contract verbiedt me dat, zei ze. maar dat geeft niet, want ik wil het middel ook niet boven het doel plaatsen.
Tussen al het naaktgeweld door liet Vlaams minister Geert Bourgeois gisteren ook nog weten dat de Vlaamse regering 150.000 euro schenkt aan Music for Life. Gelukkig zonder naaktfoto's.
Na haar pijnlijke scheiding van Sander Vahle is de Nederlandse celebrity Linda de Mol op zoek naar een nieuwe liefde. Alleen is de roddelpers er nog niet uit wie de nieuwe lover van de Mol wordt. Er worden in ieder geval twee namen genoemd, waarvan een niet de minste is: acteur George Clooney. De andere is Jeroen Rietbergen, de ex van de Nederlandse actrice Lieke van Lexmond. George Clooney zou volgens ingewijden alvast een 'goeie vriend' zijn van de dochter van mediatycoon John de Mol. De steracteur zou deze week in Nederland zijn om samen met Linda opnames bij te wonen van het Tros Kerstcircus, maar uiteindelijk had hij andere verplichtingen. Kennissen hadden al voorspeld dat de acteur met Linda de kerst zou doorbrengen. Andere bronnen tippen dan weer Jeroen Rietbergen als nieuw lief van de presentatrice. "Linda en Jeroen zullen voorlopig niet als paar naar buiten treden. Daar is het allemaal nog veel te pril voor. Ze zitten nu nog in de fase van elkaar beter leren kennen. Maar er is wel een klein vonkje overgesprongen", luidt het.
Linda de Mol begon ooit als VJ bij Sky Channel, waarin ze samen met een handpop de DJ Kat Show presenteerde. Inmiddels is ze al jaren een van de grootste tv-sterren van Nederland. Ze presenteerde kijkcijferkanonnen als Love Letters en Miljoenenjacht.
Maar De Mol wilde meer dan presenteren alleen en dus waagde ze zich ook aan acteerwerk. Dat ging haar lang niet slecht af, gezien het succes van de tv-series Spangen en Gooische vrouwen en de bioscoopknaller Ellis in Glamourland. Haar ster ging nog helderder stralen toen ze als eerste Nederlander haar eigen glossy kreeg. Op nederland 2 in Profiel komen showbizzkenners en showbizzkennissen van Linda aan het woord. Ze geven antwoord op de vraag: Wie is De Mol?
De krant Het Nieuwsblad/De Gentenaar brengt vanaf januari 2008 op zaterdag wekelijks een nieuw glossy magazine: "NB Magazine". In eerste instantie wil de krant daarmee een vrouwelijk publiek aanspreken.
NB magazine kadert in de vernieuwingsstrategie van Het Nieuwsblad, zo meldt de krant woensdag. Als voornaamste doel wil de krant meer vrouwelijke lezers aantrekken. NB Magazine zal daarom vooral, naast een aantal vaste rubrieken over mode, gezondheid en bewegen, relaties en seks, en huishoudelijke thema's, praktische tips en info brengen.
"We willen in eerste instantie vrouwen aanspreken, maar ook de rest van het gezin komt aan bod", zegt Inge van Aerschot, communication manager van Corelio Connect. "Catchy", de maandelijkse lifestylebijlage bij Het Nieuwsblad, verdwijnt vanaf januari 2008.