Foto
Foto
Wielersite
Matthieu Matton
24-05-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Interclub te Ruisbroek-Puurs
Vandaag wedstrijd in het Antwerpse te Ruisbroek-Puurs. Er moest 130km worden afgelegd en er kwamen 180 deelnemers aan de start. Er waren een paar ploegen van uit het buitenland, waaronder veel Nederlanders. Ik kon goed vooraan starten maar door een valpartij net voor mij in het begin van de wedstrijd raakte ik veel plaatsen kwijt. Na 40km had ik een slecht moment en raakte vanachter in het peleton verzijlt. Het duurde zeer lang tegen dat ik er weer doorkwam. In de plaatselijke rondes ontsnapten er zeer veel en het peleton liet begaan. Ik probeerde zelf nog eens in de laatste ronde maar voelde krampen opkomen en liet me weer bijbenen door het peleton. In de spurt zat ik ingesloten maar kon mij toch nog bij de eerste 15 rijden.

24-05-2008 om 00:00 geschreven door Matton  


21-05-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Interclub te Ruisbroek-Puurs
Selectie Ruisbroek-Puurs (21/05/08)
De volgende juniores werden geselecteerd voor deze interclub op zaterdag 24 mei 2008:

  • Callens Dieter
  • Devoldere Bram
  • Holvoet Rinus
  • Matton Matthieu
  • Vandevyver Sieben
  • Vanneste Sander
Voor de tweede maal geselecteerd voor een Interclub die doorgaat op zaterdag 24 mei. We moeten 130km afleggen over een vlak parcour.

21-05-2008 om 00:00 geschreven door Matton  


18-05-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Provenciaal Kampioenschap te Mesen
Klik op de afbeelding om de link te volgen Vandaag stond het Provenciaal Kampioenschap te Mesen op het progamma. Er stonden 181 deelnemers aan de start en er moesten 17 ronden van 6,8km worden afgelegd. Het was een mooi parcour, maar misschien iets te klein en te smal voor een Provenciaal Kampioenschap. Er zat een klimmetje in het parcour die naar mate de wedstrijd zou vorderen in de benen zal kruipen. Ik startte vanachter in het peleton en kon rap opschuiven maar raakte nooit hellemaal vanvoor in het peleton. Ik werd even opgehouden door een valpartij maar kon rap weer mijn plaats in het peleton innemen. In de vierde ronde had ik een leegloper en wachte op een nieuw wiel maar doordat er nog een hoop gelosten achterkwamen duurde het lang tegen dat de volgwagen bij mij was en was de wedstrijd afgelopen. Jammer dat dit moet gebeuren op een Provenciaal Kampioenschap.

18-05-2008 om 00:00 geschreven door Matton  


11-05-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Koers te Oostnieuwkerke
Klik op de afbeelding om de link te volgen Vandaag wedstrijd te Oostnieuwkerke. Er was geen wolkje aan de lucht en het was iets van 28 graden. Er moesten 19 ronden van 4,6km worden agflegd. In de eerste ronde waren er al verschillende aanvallen maar niemand geraakte weg. In de tweede ronde kon Arne Casier ontsnappen en een beetje later kon een Brit de aansluiting maken. Ik probeerde het wiel te houden van Jens Demonie (Bodysol). Toen ik reageerde op een aanval en terug was gegrepen door het peleton ging eventjes later Jens Demonie. Niels Godderis en Niels Beckaert gingen samen met Jens Demonie in de achtervolging op de 2 leiders. Een andere Brit probeerde ook nog het gat te dichten op de 3 achtevolgers. In het peleton viel het stil en waren het telkens de zelfde die op kop reden, met ik daarbij. Toen ik probeerde de weg te geraken uit het peleton sprongen ze telkens weer op mijn wiel en viel het weer stil. Ik liet me een beetje uitzakken in het peleton om daarna een aanval te plaatsen. In de 5de ronde plaatste ik een aanval maar ze sprongen weer in men wiel en het viel weer stil. Ik week uit naar links en doordat het peleton rechts reed en aan het recuperen was van mijn aanval trok ik direct weer in de aanval. Ik geraakt eindelijk weg uit het peleton en kon in men eentje het gat proberen toe te rijden op een duo die een tweetal ronden eerder was ontsnapt. Na een 3-tal kilometer kreeg ik het gezelschap van een Waal. We werkten goed samen en na een 3-tal kiomter konden we eindelijk aansluiting maken met het duo. Later in de wedstrijd raapten we nog de Brit op die het gat had proberen te dichten op Jens Demonie, Niels Godderis en Niels Beckaert. We kwamen op 20 seconden van het 3-tal maar we zijn nooit meer dichter gekomen, dit kwam deels doordat er een paar kapot zaten. In de laatste ronde probeerde de Waal nog weg te komen maar we gingen spurten voor de voor de 6de stek. Ik zat in 4de possitie omdat ik er van overtuigd was ze allemaal nog te kunnen passeren. Ik voelde mij de sterkste van de groep en daarom had ik niets meer ondernomen in de laatste ronde. In de laatste rechte lijn probeerde ik zo lang mogelijk te wachten, toen ik aanging kon ik geen enkele renner meer passeren en dit komt deels doordat in de laatste rechte lijn de wind in het voordeel blies. Ik maakte hier een grote fout en zal in het vervolg misschien de spurt niet meer afwachten. Ik was een beetje ontgoocheld omdat ik 6de kon eindigen en uiteindelijk 9de eindigde.

11-05-2008 om 00:00 geschreven door Matton  


03-05-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Interclub te Wortegem
Vandaag eerste deelname aan een interclub te Wortegem. Doordat ik donderdag gereden had in Gullegem was ik niet echt vermoeid, ik was goed gerecupereerd en zou afwachten hoe de wedstrijd evolueerde. Er moesten 8 ronden worden afgelegd van telkens 15,3km met daarin de Nokereberg en nog 2 andere klimmetjes, waarvan 1 de aankomstplaats was. Er stonden 200 renners aan de start en ik stond in het midden van het pak. In de eerste ronde was het tamelijk rustig en na een paar kilomter was er al een eerste valpartij. Ik kon mijn evenwicht bewaren maar moest voet aan grond zetten omdat mijn fiets vast zat aan iemand anders. Ik kon rap weer vertrekken en kon meteen weer aansluiten aan het peleton. De eerste passage op Nokereberg ging vlot en naar het einde van de eerste ronde kon ik eindelijk vooraan in het peleton postvatten. Ik liet me wat uitzakken omdat ik in de buik van het peleton minder in de wind kwam te zitten. In de 2de ronde was er weer een valpartij (ondertussen al de 3de) die zich een beetje verder bevond dan de eerste valpartij, het was op een lange brede baan. Ze vielen met een stuk of 10-15 voor mij en ik kon niets anders doen dan er zelf ook bij te gaan liggen. Ik kwam terecht op iemand anders maar stond rap weer recht. Ik moest eerst mijn stuur recht zetten voordat ik weer kon vertrekken. Ik probeerde tussen de volgwagens nog aan te sluiten maar strandde op 50-100m van het peleton. Ik reed nog 27km in de achtevolging waarna ik er de brui aan gaf. Jammer dat mijn eerste interclub zo moet aflopen maar hopelijk ben ik rap nog eens geselecteerd dat ik heel de wedstrijd kan uitrijden.

03-05-2008 om 20:08 geschreven door Matton  


01-05-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Koers te Gullegem
Klik op de afbeelding om de link te volgen Vandaag koers te Gullegem, zo goed als een thuiswedstrijd. Er moesten 11 ronden worden afgelegd van telkens 8,5km. Er kwamen 51 deelnemers aan de start. Ik had het parcour nog niet hellemaal kunnen verkennen en het was dus nog een beetje afwachten in het begin van de wedstrijd. Doordat het wegdek wat glad was namen sommigen hun bocht wel erg traag. Er zat een klimmetje in dat naar het einde toen nog tamelijk goed omhoog liep. Doordat ik zaterdag een interclub moet rijden spaarde ik me een beetje en bleef op de achtergrond. Tijdens de koers waren er enkele buien waardoor dat het wegdek telkens weer opnieuw gladdig werd. Naar het einde toen konden er meer en meer renners ontsnappen maar doordat ik mij moest sparen bleef ik me rustig houden in het peleton. In de laatste ronde viel het voor de zoveelste keer stil en besloot ik toch eens aan te vallen. Ik kon meteen een gat slaan en er konden nog 3 andere aanpikken. We draaiden goed rond maar op het klimmetje kwam het voorste gedeelte van het peleton nog akelig dicht. Ik trok er nog eens goed aan en we bleven onze voorsprong aan houden tot aan de finish. Doordat ik op het klimmetje nog eens fors doorgetrokken had kon ik niet meer spurten en werd uiteindelijk door alle drie mijn medevluchter gepasseerd. We eindigden op 50 seconden van de winnaar (Jonathan Breyne) en het peleton op 1min en 4sec. Ik werd 19de en was tevreden over mijn wedstrijd.

01-05-2008 om 00:00 geschreven door Matton  


30-04-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Koersevélo
Klik op de afbeelding om de link te volgen Mijn koersevélo is vandaag in orde gebracht nadat ik al enkele keren problemen had aan men versnellingsapparaat.

30-04-2008 om 20:43 geschreven door Matton  


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Interclub te Wortegem
Selectie Wortegem Koerse (30/04/08)
We komen zaterdag 3 mei 2008 met deze juniores aan de start:

  • Desmet Cis
  • Matton Matthieu
  • Puts Laurent
  • Vanneste Sammy
  • Vanneste Sander

Reserven:

  • Denutte Andres
  • Devoldere Bram

Ik ben voor het eerst geselecteerd voor een interclub die doorgaat op zaterdag 3 mei in Wortegem. We zullen 8 keer de Nokere berg op moeten en de afstand bedraagd 120km.

30-04-2008 om 15:03 geschreven door Matton  


27-04-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Koers te Jonkershove-Houthulst
Vandaag wedstrijd te Jonkershove-Houthulst. Het was mooi weer en tamelijk warm, tussen de 20 en 25 graden. Voor de wedstrijd begon het lichtjes te druppelen maar dit duurde niet lang. Er moesten 16 ronden van telkens 5,1km worden afgelegd. Er kwamen 44 renners aan de start. De eerste ronde werd afgelegd aan een slakkengangetje. In de tweede ronde probeerden er een paar weg te springen en doordat we met zo weinig waren sprongen ze niet alijd direct mee in het wiel en waren de vluchters gaan vliegen. Ik ging dan zelf maar in de tegen reactie maar kreeg het gat maar nie gedicht op Sammy Vanneste en Jelle Goderis. Ik liet me weer inlopen en kort daarachter kon een groepje ontsnappen. Er waren er nie al een stuk of 10 voorop. Later in de wedstrijd probeerde ik het gat met Jelle Touquet te dichten maar na een aantal ronden werden we weer bijgehaald door het sterk uitegdunde peleton. In de laatste 3 ronden probeerde ik nog een paar keer maar de renners die ik mee kreeg konden nie overnemen en zo kwam het peleton terug aansluiten. In de laatste ronde plaatste ik nog een aanval en werd terug gegrepen op 500m van de meet. Ik had niet meer voldoende kracht op nog mee te spurten en werd zo maar 31ste. Ik hou wel een super gevoel over aan deze wedstrijd om dat dit de eerste keer was dit seizoen dat ik zoveel in de aanval was. Ik ben extra gemotiveerd voor de wedstrijd in Gullegem.

27-04-2008 om 00:00 geschreven door Matton  


20-04-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Koers te St-Eloois-Vijve
Klik op de afbeelding om de link te volgen Vandaag wedstrijd te St-Eloois-Vijve. Het was mooi weer en  tamelijk warm. Er stonden 96 deelnemers aan de start en er moesten 22 ronden van 4,1km worden afgelegd. Ik stond op de eerste rij en had een goed gevoel. Het was al 3 weken geleden dak ik nog een wedstrijd reed maar in die tijd had ik al veel getraind. Ik voelde mij zeer goed vandaag en was vast beslotten van om een mooi resultaat neer te zetten. De eerste paar ronden gleed ik makkelijk mee in het peleton. Toen er nog zestien ronden moesten afgelegd worden verloor ik een drinkbus en kon ik een lange tijd geen drinkbus aannemen van mijn ouders. Op 7 ronden van het einde verbrokkelde het peleton en zat ik in het laatste peleton. Er werd niet door gereden en ik probeerde het gat te dichten maar omdat het wind op kop was lukte dit niet. Ik wachte nog een kilometer om terug te recuperen en reed op mijn eentje terug een gat dicht van meer dan 250m. Ik kwam net terug aansluiten op het stuk waar de wind op kop zat. Er werd terug stevig doorgereden. Na een tijdje viel het weer stil en ik was juist van plan om op te schuiven naar vanvoor toen er een valpartij was net voor mij. Ik kon deze niet meer ontwijken en van de val zelf weet ik niets meer. Ik kwam terug bij bewustzijn in de ziekenwagen en was alles vergeten. Ik wist niet waarom ik in de ziekenwagen lag toen ik een hevige pijn in mijn nek voelde dacht ik dat ik een ongeluk had gehad men men fiets. Of dit gebeurt was op training of in wedstrijd wist ik niet. Ik wist zelf niet meer waar ik gereden had. In het ziekenhuis deden ze een paar onderzoeken en na anderhalf uur mocht ik het ziekenhuis weer verlaten, zonder al te veel erg. Volgende week koers ik al opnieuw!

20-04-2008 om 00:00 geschreven door Matton  


31-03-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Koers te Werken-Kortemark
Vandaag wedstrijd te Werken-Kortemark. Doordat ik maandag slecht reed en de week ervoor niet veel had kunnen trainen had ik deze week zwaar getraind om mijn schade in te halen. Er kwamen 152 deelnemers aan de start wat het niet makkelijk zou maken. Er moesten 14 ronden van 5,4km worden afgelegd. Ik startte ver vanachter in het peleton en probeerde zo snel mogelijk vanvoor te geraken. Dat lukte tamelijk vlug, ik zat al vlug bij de eerste 50tig. Na een helve ronde kreeg ik problemen bij het schakelen en verloor ik veel plaatsen. Ik geraakte al vlug weer terug vanachter in het peleton en moest na een paar ronden lossen doordat ik mijn grotere verzetten niet kon gebruiken. Ik moest nog stoppen voor half koers maar uiteindelijk reden er maar 30 renners uit.

31-03-2008 om 00:00 geschreven door Matton  


24-03-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Koers te Oostrozebeke
Vandaag wedstrijd te Oostrozebeke. Het was mooi weer maar het was wel tamelijk fris. Doordat ik vorige week examens had en niet al te veel kon trainen, wist ik niet hoe ik het er vanaf zou brengen. Tijdens de opwarmen had ik niet echt last van zware benen. Er kwamen 45tig deelnemers aan de start en er moesten 11 rondjes van telkens 7,5km worden afgelegd. Er stond een strakke wind en het zou dus een zeer lastige koers worden. In de eerste ronde had ik al last van zware benen. Doordat de wind soms van schuin op kop kwam en ze op het boordje reden, kon je niet anders dan in de wind te rijden. Daardoor liet iemand het had vallen en kon ik dit niet meer dichten. Het begon dan nog eens te sneeuwen wat het nog lastiger maakte. Na een paar ronden stopte ik, ik werd 34ste.

24-03-2008 om 00:00 geschreven door Matton  


15-03-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Koers te Outrijve
Vandaag wedstijd te Outrijve. Heb lang getwijfeld of ik wel zou deelnemen doordat ik in de sportschool zit en donderdag een looptest had van 8 km die doorging in de Gavers, had ik nog altijd stramme benen. Ik besliste uiteindelijk om toch deel te nemen. Deze keer vergat ik niet te drinken, zodat ik niet opnieuw te kampen had met krampen. Er stonden 79 deelnemers aan de start en er moest een afstand van 71 km worden afgeleg, 10 ronden van 7,1 km. Ik moest ver van achteren starten maar kon mij rap vanvoor in het peleton nestellen. In de eerste ronde had iemand te maken met een klakband en verloor de controle over het stuur. Hij nam nog iemand anders mee in zijn val en ik kon hem nog net ontwijken. De eerste ronde werd tamelijk rap afgelegd en in se tweede ronde viel het wat stil. Ik bleef mij rustig houden in het peleton en had niet al te veel last van mijn benen. Ik had geen enkele moeite om het peleton te volgen tot Sander demarreerde en het peleton in twee stukken brak. Ik zat iets te ver zodat ik in het tweede stuk van het peleton zat. Het viel stil en ik probeerde met nog 4 andere het gat te dichten, maar er was geen goeie samenwerking en we werden weer bijgehaald. Bij het ingaan van de voorlaatste ronde kreeg ik opnieuw te maken met krampen, ik moest bijna uit mijn klikpedalen van de pijn. Ik moest het peleton laten riiden maar kon terug aalnsluiten. Ik probeerde stand te houden, maar kon niet meer mee spurten en zo werd ik laatste van het tweede peleton. Ik werd 48ste.

15-03-2008 om 00:00 geschreven door Matton  


08-03-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Koers te Harelbeke
Vandaag 8/03 koers te Harelbeke. Toen ik vanmorgen opstond, had ik niet echt een goed gevoel. We moesten 75km afleggen in 6 ronden van meer dan 12km. We starten om 13u20 en de officieuze start was om 13u30. De eerste ronde legden we af aan een gemiddelde snelheid van boven de 45km/u. Ik hield tot dan goed stand vanvoor in het peleton. Maar door al de opstakels op het parcour ( rondepunten, versmallingen, kegels,... ) was het moeilijk om je vanvoor te blijven handgaven. Naar het einde van de 3de ronde kreeg ik krampen maar ik probeerde in het peleton te blijven. Ik zag dat ik naar achteren het peleton gezakt was en reed zo veel meer in de wind dan vanvoor, maar door de hoge snelheid en de krampen die opkwamen kon ik moeilijk naar vanvoor. Er liet iemand een gat vallen en ik kon dit onmogelijk weer toerijden. Ik zag dat het peleton weer stilviel en ik probeerde nog naar het peleton te rijden maar het was teverheefs. Ik stopte na de derde ronde omdat het ondragelijk was geworden de krampen. Voor de wedstrijd had ik waarschijnlijk te weinig vocht opgenomen. Er kwamen 87 deelnemers aan de start en ik werd iets van de 60ste doordat ik stopte na de derde ronde.

08-03-2008 om 20:36 geschreven door Matton  


02-03-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Koers te Vlamertinge
Vandaag 02/03 koers te Vlamertinge. Er waren 8 ronden van 9,4 km die zouden moeten afgelegd worden. Er was nog veel wind, maar al veel minder dan de afgelopen dagen. Er waren 95 deelnemers aan de start en ik stond op de derde rij, belangrijk om goed van voor te rijden als er zoveel deelnemers aan de start zijn. De koers werd ophang gefloten en we kregen meteen al een strook kasseien van 500m voor de voeten geschoven. Ik reed in de eerste tien toen ik opeens in een bocht mijn achterwiel voelde wegslippen. Ik dacht meteen aan een leegloper en na 500m zat ik al met mijn velg aan de grond. De koers was al afgelopen na 1,85km. Ik had veel van deze koers verwacht omdat ik vorige week als 14de finishte op het clubkampioenschap en mij vandaag opnieuw wou bewijzen.

02-03-2008 om 20:56 geschreven door Matton  


23-02-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Clubkampioenschap
Klik op de afbeelding om de link te volgen Vandaag 23/02 clubkampioenschap te St-Katerina. Eerste wedstrijd bij de juniores, verwachte er dus niet al te veel van. Ik had 2 uur voor de wedstrijd al tamelijk veel stress en toen ik achter mijn nummer ging en het nummer 13 in ontvangst kreeg werd het nog erger. Om 13u starte de wedstrijd en na de eerste ronde had ik een goed gevoel, ik had goeie benen en dit had ik zeker niet verwacht. Ik hielt mij rustig in het peleton en ging maar een paar keer mee in de aanval. Er was veel wind en doordat ze helemaal op de kant reden kon je moeilijk uit de wint zitten. Toch waren er veel demarages en raakten er uiteindelijk een paar weg uit het peleton.  Een paar ronden voor het einde liet iemand een gat vallen en moesten we achtervolgen op het eerste peleton. Ik reed met een paar andere het gat terug toe maar had het dan knap lastig om het peleton te blijven volgen. Ik recupereerde snel en probeerde mij zo vlug mogelijk weer vooraan te positioneren. In de laatste ronde viel het stil en zag ik mij kans om aan te vallen, wat ik moet doen omdat ik geen enkele kans maak in de spurt. Ik raakte weg met Bart Hoornaerts en nog iemand van de ploeg ( waarvan ik jammer genoeg zijn naam niet ken ). In de spurt werd ik geklopt wat ook logisch was omdat ze alle twee een jaartje ouder zijn. Ik ben dus super tevreden over mijn prestatie, ik werd 14de.

23-02-2008 om 00:00 geschreven door Matton  


08-02-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Giro atmos
Klik op de afbeelding om de link te volgen Vandaag achter een nieuwe helm geweest voor het nieuwe seizoen.

08-02-2008 om 09:51 geschreven door Matton  


30-01-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Brace
Vandaag mag ik uit het gips en kan ik terug de trainingen hervatten. We staan nu nog 3 weken voor het clubkamioenschap, hopelijk kan ik mij nog voldoende voor bereiden!

30-01-2008 om 00:00 geschreven door Matton  


23-01-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Blessure
Vandaag heb ik mijn voet omgeslaan tijdens het voetballen. Ik zit nu in een half-open gips. Volgende week zou ik er al terug uit mogen en kan ik de trainingen weer hervatten. Buiten de training moet ik nog een brace dragen zodat mijn voet nog een beetje kan rusten. Hopelijk geneest mijn voet rap zodat ik goed aan het seizoen kan beginnen. 

23-01-2008 om 00:00 geschreven door Matton  


20-01-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Stage

Vandaag terug van stage. We hebben veel getraind, alleen jammer dat men rug een beetje opspeelde. Tijdens de trainingen was er veel wind, wat het niet makkelijk maakte om op een normale manier te trainen. We legden telkens een afstand van rond de 90km af in 3 uren. Nu zal ik een paar dagen rusten want ik bent vermoeid van de skistage en de stage met de ploeg. Ik zal ook eens langs gaan bij de masseur om vooral de rug te laten masseren, want die zit volledig vast. Daarna zal ik goed trainen dat ik er sta op het clubkamioenschap.

20-01-2008 om 18:17 geschreven door Matton  




Welkom op mijn blog!
Foto

Wedstrijden
09/08 Rumbeke
90 km (17 x 5,3 km)
Sint Petrus en Paulusstraat
start om 15u30

12/08 Dadizele
86,5 km (13 x 6,650 km)
Beselarestraat 10
start om 15u30


E-mail mij

Vragen of wat dan ook mail mij!



Een interessant adres?


Blog tegen de wet? Klik hier.
Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs