Foto
Foto
Wielersite
Matthieu Matton
03-01-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eerste clubtraining
Vandaag stond de eerste clubtraining op het programma. Ondanks het erg koude weer namelijk -6 graden, waren we toch met een grote groep. Omdat het de eerste clubtraining was reden de juniors en nieuwelingen tesamen. We reden met de club ongeveer 2 u. 30 min., we reden aan een gemiddelde van ongeveer 30 km/u. De training verliep zeer vlot, doordat ik momenteel al veel kilometers deed in de winter aan een lage hartslag sta ik al veel verder dan vorig jaar. Ik moest toen nog beginnen opbouwen. Mijn basisconditie is al redelijk goed en de komende weken zal ik hieraan verder werken. Achter de training trainde ik nog een beetje bij omat ik vond dat ik nog te weinig kilomters had gedaan.

03-01-2009 om 00:00 geschreven door Matton  


02-01-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Koerskledij 2009 is binnen! / Overzicht jaar 2008
Vandaag heb ik de nieuwe kledij onvangen voor 2009. De kleuren zijn veranderd van blauw, geel en wit naar rood en zwart. Dit jaar rij ik dus opnieuw voor DJ-Matic Kortrijk. Dit wordt mijn 3de jaar bij de club en hopelijk heb ik dit jaar niet veel af te rekenen met pech zoals in mijn eerste jaar. In mijn eerste jaar had ik te kampen met klierkoorts en vorig jaar had ik veel pech. Ik maakte een slechte winter door en blessure aan mijn voet, maar reed toch nog een goed clubkampioenschap. Daarna viel ik wat terug en moest opnieuw beginnen opbouwen. Eind maart moest ik ontwijken voor een massavalpartij in het peleton waar ik minuten bewustloos was en afgevoerd werd naar het Ziekenhuis, maar gelukkig hield ik hier geen erge verwondingen aan over. In April werd ik eindelijk geselecteerd voor mijn eerste Interclub van het seizoen, daardoor verbeterede mijn conditie veel en volgden de Interclubs elkaar rap op. In juni waren er examens en werd ik ziek waardoor ik out was tot eind juli. Op vakantie in Oostenrijk werd ik aangereden, waardoor ik en mijn fietsje veel schade opliepen. Mijn eerste wedstrijd na mijn val in Oostenrijk viel beter mee dan verwacht en ik werd direct geselecteerd voor de Interclub in Remouchamps ( in 2009 zeker een wedstrijd waar ik opnieuw wil aan deelnemen ). De week erna volgde de Interclub in Momignies waar ik bij opnieuw in een val betrokken was maar nog tijdig kon ontwijken, we reden op dat moment 80 km/h. Het seizoen was ondertussen al bijna ten einde. De laatste koersen zat ik er wat door, wat kan wijzen op de slechte winter die ik doormaakte.

02-01-2009 om 00:00 geschreven door Matton  


01-01-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gelukkig Nieuwjaar!
Klik op de afbeelding om de link te volgen Iedereen een Gelukkig Nieuwjaar toegewenst en een goede gezondheid!

01-01-2009 om 00:00 geschreven door Matton  


19-12-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Einde examens!!!
De examens zijn gedaan en nu kan ik mij volop terug concetreren op de voorbereidingen van het nieuwe siezoen. Ik zal vooral verder werken aan mijn basisconditie. Doordat ik vorig seizoen geen goede winter doormaakte door pech, wil ik deze winter echt wel veel trainen wabt dit is de basis van een goed seizoen. Ik kan nu met een gerust gevoel trainen doordat ik op school 68% behaalde.

19-12-2008 om 00:00 geschreven door Matton  


13-10-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rust!
Klik op de afbeelding om de link te volgen Na een lang seizoen is het tijd om wat rust te nemen en de fiets eventjes aan de haak te gangen. Ik zal opnieuw beginnen opbouwen op het einde van de herfstvakantie. In december volgt een lange periode van examens en zal ik enkel in de weekends kunnen trainen.

13-10-2008 om 00:00 geschreven door Matton  


12-10-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wedstrijd te Zwevegem-Knokke
Klik op de afbeelding om de link te volgen Vandaag wedstrijd te Zwevegem-Knokke. We moetsen 84 km afleggen over een zeer lastig parcour. Er kwamen weer een aantal erg goeie renners aan de start ondermeer Lietaer, Lepla, De Marez, Vermote en Derycke de uiteindelijke winnaar. We stonden met 50 renners aan de start en van bij het begin werd er erg rap gekoerst. Er moesten al vrij vroeg veel renners lossen en zo was het peleton rap uitgedund. We reden over dit parcour meer dan 40 gemiddeld. Elliot Lietaer was al van in het begin zeer bedrijvig en reed in de tweede ronde met 2 anderen weg en achteraf kwamen nog 6 andere aansluiten. Deze negen zagen we niet meer terug en naar het einde toe brokkelde het peleton volledig uit elkaar. Ik werd uiteindelijk 27ste en was hellemaal kapot. Dit was één van de lastigste kermiskoersen van het seizoen want dit kun je niet vegelijken met een Interclub. Nu neem ik een rust periode en ga mij stilletjes aan klaar maken voor het nieuwe seizoen bij de 2de jaar juniors.

12-10-2008 om 21:08 geschreven door Matton  


04-10-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wedstrijd te Heestert
Klik op de afbeelding om de link te volgen Vandaag wedstrijd te Heestert. We moesten 82 km afleggen en we stonden met maar liefst 100 deelnemers aan de start van een kermiskoers. Er stonden weer veel bekende gezichten aan de start waaronder Breyne, Deweer, Lepla, Debrabandere, Vermote, Depraetere, De Marez, Vandenbuscche en opnieuw Elliot Lietaer. Er stond een zeer strakke wind wat de wedstrijd zeer zwaar maakte. Ik startte helemaal vooraan, maar door mijn wat tragere start zakte ik wat weg naar het achterste gedeelte van het peleton. Ik reed lange tijd vanachter in het peleton, wat het er niet makkelijker op maakte. Het peleton was zelf een hele ronde volledig verscheurd, ondertussen waar al bijna alle grote namen weg en zaten in een kopgroep van 12 man. Het peleton kwam weer samen en ik kon weer opschuiven naar het voorste gedeelde van het peleton. In de spurt om de 13de plaats was ik door mijn krachten heen en eindigde achteraan in wat nog van het peleton overbleef. Ik eindigde ergens rond de 50ste plaats.

04-10-2008 om 00:00 geschreven door Matton  


28-09-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wedstrijd te Ichtegem
Klik op de afbeelding om de link te volgen Vandaag wedstrijd te Ichtegem. We stonden met 65 deelnemers aan de start en we moesten een afstand van 90 km afleggen. Onder de renners stonden er veel bekende namen waaronder Elliot Lietaer. Ik had nog veel pijn aan mijn heup van mijn valpartij vorige week te Rollegem-Kapelle. Het was een erg lastig parcour door de vele bochten en een steil klimmetje in het parcour en de wind maakte het nog extra lastig. Ik had het erg lastig en werd uiteindelijk maar 42ste.

28-09-2008 om 00:00 geschreven door Matton  


21-09-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wedstrijd te Rollegem-Kapelle
Vandaag wedstrijd te Rollegem-Kapelle. We moesten 20 ronden van 4,5 km afleggen, een totaal van 90 km. Er stonden maar 22 renners aan de start. Ik was erg gemotiveerd voor deze wedstrijd, doordat er super veel supporters zouden zijn. Na 500 m versnelde Van Den Bossche Hendrik, doordat ik in het wiel zat ging ik mee ten aanval. We werden rap weer gegrepen. Halweg de tweede ronde ontstond de goeie vlugt met 9 man waaronder ik, maar door een renner van Wervik moest ik de buitenbocht nemen en sleerde ik weg. Zo belandde ik in de gracht en was mijn wedstrijd afgelopen. De acht renners bleven de hele wedstrijd voorop en zo was de ongoocheling nog groter.

21-09-2008 om 21:15 geschreven door Matton  


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wedstrijd te Outrijve
Vandaag wedstrijd te Outrijve. We moesten 12 ronden van 7,1 km afleggen, 85,2 km in totaal. De zon scheen en het was niet te warm om te koersen, en mooi koersweertje dus. Er stonden 70 deelnemers aan de start. Bij de start kon ik rap opschuiven naar voren en reed voordurend bij de eerste 20. We raakten dan ook na een paar ronden weg met een stuk of  20 renners, waaronder Belgisch Kampioen Arthur Vanoverberghe. Toen we weer ingelopen waren, onstond de goeie vlugt. Jammer dat ik die vugt mistte want ik voelde mij super goed. Daarna vormde zich nog een achtevolgend groepje, ik zette de achtevolging in maar het was onmogelijk om het gat op mijn eentje te dichten. Ik werd uiteindelijk maar 39ste in de peletonspurt.

21-09-2008 om 21:02 geschreven door Matton  


07-09-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Interclub te Momignies
Vandaag wedstrijd te Momignies. Toen ik 's morgens opstond was het aan het regenen en ik had er niet veel zin in. Toen we in Momignies aankwamen klaarde het wat op. Het parcour was 117 km lang over heuvelachtige wegen. Er stonden maar 110 deelnemers aan de start wat weinig is voor een Interclub. In de eerste ronde begon het al zwaar te regenen en ik was na de eerste ronde al doorweekt. Ik kon bij de klimmetjes goed opschuiven naar voren maar in de afdalling verloor ik veel terrein. In de 4de ronde vielen ze voor mij met een stuk of 15, we reden op dat moment aan bijna 80 km/u. Ik slipte tussen 2 gevallen personnen door en kon mij overeind houden. Ik kwam er met de sckrik vanaf, maar de angst was in men benen geslagen. Ik moest lossen in een afdalling doordat men benen helemaal verkrampten. Ik stopte een ronde later.

07-09-2008 om 00:00 geschreven door Matton  


06-09-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Interclub te Momignies
Selectie Momignies (04/09/08)
Mijn 5de Interclub van het seizoen. De conditie is terug aan het beter en hopelijk valt alles goed mee.

06-09-2008 om 14:25 geschreven door Matton  


31-08-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Interclub te Remouchamps

Vandaag Interclub te Remouchamps. Na lendelede men tweede koers na een lange afwezigheid, direct al een Interclub. Het was tegen de 30 garden. Ik startte op de eerste rij. We moesten 118km afleggen over 7 hellingen, La Redoute niet bijgerekend werd omdat deze helling niet meetelde voor de bergprijs. Doordat ik op de eerste rij kon startten, kon ik mij goed vooraan in het peleton houden. De eerste helling verteerde ik goed, maar op de tweede helling kreeg ik het toch knap lastig. Ik was gestart met 2 bidons sportdrank en doordat het zo warm was koelde het mijn lichaam niet goed af. Op de derde helling scheurde het peleton volledig en het waren allemaal kleine groepjes. Ik zat ook in een achtevolgend groepje maar we konden in een lange afdaling terug aansluiten bij het peleton. Op de vierde helling ging het terug te snel en doordat ik nog altijd geen water had voelde ik mijn niet zo goed. Ik zat in het eerste achtervolgende groepje met een stuk of 20-30 man. Op een goeie km van de top kon ik eindelijk een bidon water aannemen. Ik kwam er rap weer door en doordat de vierde klim een super lange klim was, was het deelnemersveld volledig verbrokkeld. Ik reed van de ene groep naar de andere maar na 85 km moetsen we de wedstrijd verlaten. Ik reed op dat ogenblik met 3 renners van Balen in mijn groep. Ik met de 3 renners van Balen reden op kop met de rest van de groep een stuk of 20 man. We moesten nog 12 km afleggen naar Remouchamps. Er reden een stuk of 40 renners de wedstrijd uit. Ik was niet echt tevreden maar het was dan ook nog maar mijn tweede wedstrijd sinds een lange afwezigheid.

31-08-2008 om 00:00 geschreven door Matton  


27-08-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Interclub te Remouchamps
Selecties (27/08/08)

Ondertussen al geselecteerd voor mijn 4de interclub van het seizoen. Een wedstrijd die meetelt voor de Beker van België. Remouchamps is een klimkoers met 7 hellingen waaronder La Redoute.

27-08-2008 om 00:00 geschreven door Matton  


26-08-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Koers te Lendelede
Vandaag wedstrijd te Lendelede. Het was ondertussen al een maand geleden dat ik nog eens deelgenomen had aan een wedstrijd. Doordat ik in Oostenrijk gevallen ben, verwachtte ik er niet veel van. Mijn hartslag lag al heel de week hoog en men zei dat dit wel eens zou kunnen te maken hebben met mijn val. We moesten 113,5 km afleggen, 25 rondjes van 4,550 km. We stonden met 57 deelnemers aan de start. Ik wachtte de eerste ronde nog een beetje af en voelde mij veel beter dan ik had verwacht. Een paar ronden later trok ik al ten aanval met o.a Jelle Touquet en nog 3 andere renners we bleven ongeveer een ronde voorop. Toen we ingelopen waren brak de wedstrijd volledig open, doordat ik een beetje te ver van achteren zat dacht ik dat ik de goeie vlugt gemist had, maar we pakten de groep na halfweg koers weer terug. Ik probeerde het nog een paar keer ondermeer met Ibe Vandendriessche, maar we raakten nooit volledig weg. De voorlaatste ronde glipte ik mee in een ontsnapping met 5 en dacht weg te zijn maar ze pakten ons terug op 1 ronde van het einde. De laatste helling naar de streep was er voor mij te veel aan, ik wilde wel nog maar mijn benen wilden niet meer mee. Ik werd 39ste en was tevreden over mijn wedstrijd. Het was een lastig parcour met veel kilomters voor een kermiskoers. Ik onbrak duidelijk nog een beetje wedstrijdritme.

26-08-2008 om 00:00 geschreven door Matton  


19-08-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ongeval te Oostenrijk
Klik op de afbeelding om de link te volgen Op woensdag 13 augustus werd ik aangereden in een afdalling. Een Duitser maakte een maneuver met zijn auto en ik kon hem niet meer ontwijken. Ik liep bij de val een paar kneuzingen en vele schaafwonden op en mijn kin moest genaaid worden.

19-08-2008 om 00:00 geschreven door Matton  


26-07-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Koers te Moorsele
Klik op de afbeelding om de link te volgen Vandaag wedstrijd te Moorsele. Terug mijn eerste wedstrijd sinds Bonheiden-Rijmenam, die doorging op 10/06. Ik ben meer dan een maand en 2 weken afwezig geweest door examens en ziekte die veel te lang aansleepte. Ik ben terug hersteld en kon de voorbij 2 weken opnieuw beginnen opbouwen. De conditie is nog helemaal niet zoals het moet zijn maar het is aan het beteren. Mijn deelname in Moorsele was dan ook om wedstrijdritme op te doen. We moesten 91,7km afleggen over 19 ronden van 4,8km. Bij de start was er onmiddellijk een aanval en niemand reageerde. Het ging voor mij veel te traag in het peleton en ik reed op mijn eentje het gat dicht. Het peleton kwam rap weer aansluiten en het viel gedurende een paar ronden niet meer stil. Doordat ik geen wedstrijdritme meer had zag ik enorm af. Ik kon stand houden tot de rust een beetje was terug gekeerd in het peleton. Ik schoof een paar keer mee in de aanval maar toen het opnieuw openbrak zat ik in het derde groepje. Doordat Kenny Pot een ploegmaat ook in het derde groepje zat konden we het ploegenspel spelen. We probeerden een paar keer samen weg te geraken maar ze kwamen telkens terug. We demareerden toen elk een paar keer maar ik kon mijn aanval niet echt doortrekken door nog een tekort aan wedstrijdritme. Ik vertelde dit aan Kenny en ik zou de groep afstoppen als hij in de aanval ging. Dit lukte en ik won de spurt voor de 15de plaats.

26-07-2008 om 00:00 geschreven door Matton  


02-07-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Geplande wedstrijd te Desselgem
Klik op de afbeelding om de link te volgen Door ziekte zal ik zaterdag 5 juli niet deelnemen aan de wedstrijd te Desselgem. Ik zal waarschijnlijk terug in compititie komen de 16 juli in St-Eloois-Winkel.

02-07-2008 om 21:11 geschreven door Matton  


24-06-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pieter Vanhuyse
Mijn goeie vriend en ploegmaat Pieter verloor dit weekend zijn papa.
Ik wens hem veel sterkte toe!!!
Mijn oprechte deelneming aan gans de familie.

24-06-2008 om 13:49 geschreven door Matton  


10-06-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Koers te Bonheiden-Rijmenam
Vandaag wedstrijd te Bonheiden-Rijmenam. Het is ondertussen al mijn derde interclub van het seizoen. Er waren 170 deelnemers aan de start en er moesten eerst 30km in lijn worden afgelegd en dan nog eens 6 ronden van 15,4km. Ik kon starten in het midden van het peleton en raakte al vlug vanvoor in het peleton, ik kon een paar keer meeschuiven in de aanval. We moesten ons in de eerste 30km vanvoor houden omdat er na 30km een kasseistrook was en om valpartijen te vermijden is het best om vanvoor te rijden. Jammer genoeg hebben we nooit over de kasseistrook gemoeten omdat de organisatie nog op het laatste beslist heeft om deze uit het parcour te schrappen. In het verdere verloop van de wedstrijd heb ik me in het peleton gehandhaafd. In de laatste ronde probeerde ik nog naar voren te schuiven maar doordat het peleton de volledige breedte van de baan innam was dit onmogelijk. Ik eindigde in de peletonspurt nog net voor de helft. Achteraf was ik niet echt tevreden en de ploegleider ook niet. We moesten na de wedstrijd nog eens samenkomen om alles nog eens te bespreken. Hopelijk verloopt de volgende wedstrijd beter voor de ploeg.

10-06-2008 om 21:36 geschreven door Matton  




Welkom op mijn blog!
Foto

Wedstrijden
09/08 Rumbeke
90 km (17 x 5,3 km)
Sint Petrus en Paulusstraat
start om 15u30

12/08 Dadizele
86,5 km (13 x 6,650 km)
Beselarestraat 10
start om 15u30


E-mail mij

Vragen of wat dan ook mail mij!



Een interessant adres?


Blog tegen de wet? Klik hier.
Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs