Ouder mogen worden heeft zo zijn repercussies.
O.a. het vergeten of niet meteen vinden van namen, ook het aanvaarden dat je niet meer alles zo vlot kunt oplossen als vroeger en zelfs dat je af en toe eens 'stommiteiten' doet.
Zoals vandaag bv. Ik zag vanmorgen dat mijn leesbril (die ik als de originele van bij de opticien beschouwde) wat verwrongen aanvoelde .Bij de kapster wrong ik hem wat rechter maar betwijfelde of die het nog lang zou houden en of het mogelijk was om de glazen in een nieuw montuur te zetten.Van de kapster komend ben ik dan bij Rutten binnengestapt met die laatste vraag. De opticien keek lang naar het brilletje en beweerde dat de bril niet van hem kwam en een vervangbril bleek te zijn (van Hema)....
Thuisgekomen ben ik gaan napluizen en vond ik het originele exemplaar in de originele brillendoos in mijn schuif. De opticien had dus gelijk en ik ben meteen naar het postkantoor gereden (werk van gisteren) , en heb bij Rutten zijn beoordeling gaan bevestigen en heb er meteen een overzetzonnebril gekocht vermits de vorige een gebroken montuur had.
Dat is mijn recentste vergissing. Een tijd geleden toen ik alle documenten van de harde schijf van mijn pc wilde verplaatsen naar mijn laptop, vond ik geen usb-kabel met een fijnere ingang voor mijn 'design' laptop. Uiteindelijk heb ik dan al mijn documenten dan maar gekopieerd naar Google Drive. Ze zijn nu te raadplegen op de 2 toestellen MAAR van mijn harde schijf zijn ze verdwenen en ik krijg ze er niet terug. (Moest ik overlaatst naar een notaris documenten aanhechten vanuit de cloud van Google, en dat werkte dan weer anders. Dus met eerst wat geknoei erbij.)
Moest ik vandaag toch even bij Dofin zijn. Ga dus volgende week met die laptop naar Johan om alles van Google drive over te brengen naar One drive Misschien laat ik René daarna mijn vaste pc ook naar daar brengen voor nazicht (dit voor een goede 250 euro. Een nieuwe all-in-one kost toch een goede 800 à 1000 euro....(Dus ...)
Nog een groter geknoei op 19 juli! Bij de online betaling van het volgende abonnement van De Lijn moest ik eerst mijn profiel inbrengen. Omdat ik niet meer wist met welk e-mailadres ik bij hen ingelogd was, heb ik er drie opgegeven. Maar dit werd niet aanvaard. Dan maar mijn g-mailadres ingegeven (zonder dit te bevestigen!). De betaling van 54,00 werd dus niet aanvaard. Dan maar pc-banking geopend om zelf een overschrijvingsformulier in te vullen - zonder de gestructureerde mededeling echter omdat ik die niet had. Bij de vrije mededeling heb ik dan wel hel nauwkeurig de 19 cijfers van mijn MOBIB-kaart ingevuld. Bij het bedrag 5 4 , 0 0 ingevuld. EN vooraleer ik op bevestigen drukte dus zeer specifiek de 19 cijfers onderaan nagekeken. Tijdens het klikken echter, merkte ik dat ik de komma onvoldoende had aangeklikt, waardoor bij het bedrag 5400,00 stond vermeld. (Dat bedrag stond op mijn rekening; dus is dat er ook meteen af gegaan) Het was wel degelijk vrijdagvoormiddag. Mijn bericht naar 'De Lijn' - ook een heel gedoe werd wel ontvangen maar niet beantwoord. Ook zaterdag en zondag en zelfs maandag niet (net na de nationale feestdag). Pas op dinsdag, 30 juli stond het foutieve bedrag van 5400,00 terug op mijn rekening, waarna ik meteen het bedrag van 54,00 online overschreef wat nu meteen lukte, vermits ik de bevestigingsmail van G-mail had aangeklikt.
Bovendien heb ik aan het postkantoor bij het nemen van mijn fiets iets voorgehad aan mijn rechterhand ;een verstuiking of wat? Ik kon in alle geval mijn fiets die te zwaar naar rechts overhelde gewoon niet meer houden, waarbij ik hem uiteindelijk heb laten vallen. Een kleine snee onderaan mijn linkerbeen, maar met een zeer pijnlijk onderste kootje van mijn middenvinger. Die doet nog erg mijn, maar ik kan nog bewegen maar moeilijk kracht zetten.....( Hopelijk is dit maar een 'verstuiking'!)
|