Na 2 weken alles en nog wat uittesten op de pc en op de smartphone om toch maar het internetverkeer met Telenet terug in orde te brengen is het euvel nu uiteindelijk toch opgelost. Alle perikelen begonnen met en draaiden om het wijzigen van wachtwoorden.
Ik had om te beginnen al niet gelezen dat het WW voor Telenet hoogstens 8 tekens mocht bevatten. Dus na het invoeren van de initialen van een goede zin met letters, cijfers en een leesteken en nog een toevoegsel erbij op mijn smartphone op 16/03/15 kwam er geen reactie van de server. En na herhaalde pogingen bleef het e-mailaccount van Telenet dienst weigeren. Ik vermoedde onterecht dat het POP3-account op mijn pc ook nog moest gewijzigd worden in een IMAP- account. Zo werden de moeilijkheden alleen nog wat groter. Zowel op mijn pc als op mijn slimme telefoon zat ik vast bij Telenet. En omdat ik 's nachts niet naar Telenet kon bellen heb ik tot 3 u. in de nacht wat zitten aanmodderen. Toen ik uiteindelijk na het weekend telefonisch contact kreeg, heb ik eerst het POP3 account terug ingesteld op mijn pc. Maar Windows Live zat dus ook vast, waarna ik die dan na veel gehinder dan maar verwijderd heb. Na veel gesukkel heb ik eerst Windows Essentials laten herstellen zonder een glimp van Windows Live mail waar te nemen. Maar na zeer veel pogingen is die dan toch terug geïnstalleerd geraakt. Maar Telenet werkte nog steeds niet. Na een nieuwe telefoon waarbij ik het nummer van mijn identiteitskaart moest geven, verstuurde men mij een nieuw WW dat werkte en dat ik meteen wijzigde tot ik afsloot zonder eerst af te melden. Bij de volgende poging tot aanmelden bracht ik het door mij ingebrachte WW in en ik kreeg de melding: ongeldig wachtwoord. Hoeveel nachten (en dagen) ik ben blijven verder knoeien weet ik zelfs niet meer; wel welke leuke dingen ik heb laten staan om dit probleem toch maar zelf te kunnen lossen. Toen ik vorige maandag Dirk Staelens wilde rapporteren over deze voor mij grote obstakels met het e-mailverkeer, toen kreeg ik daarvoor geen kans wegens inspectie met aansluitend gesprek met de inspecteur. Dus deze week nog maar eens alles en nog wat uittesten op het configuratiescherm- zonder de verwachte oplossingen.
Dan heb ik ten einde raad gisteren dan toch maar gebeld naar Telenet en gevraagd of er iemand kon langskomen voor een hogere prijs omdat het zaterdag was; maar ik wou het koste wat kost opgelost hebben. Vandaag is die man dan gekomen om alles uit te testen nadat Eugeen vooraf een nieuw WW had opgevraagd dat werkte. Toen belde de technieker aan om alles na te kijken, waarbij alles op mijn pc werkte vroeg ik hem of hij het ingewikkeld WW provisoir kon wijzigen in een eenvoudiger exemplaar, toen zag ik de cruciale stap die ik overgeslagen had nl. AFMELDEN. Daarom kon ik nooit opnieuw aanmelden met het door mij ingebrachte WW. Bij IMAP worden wijzigingen meteen in de server opgeslagen; bij POP3 moeten die eerst nog opgeslagen worden door af te melden.
Het was een wel dure les vandaag; maar het is niet in te beelden hoe goed ik me nu voel- nu ik terug normaal kan functioneren en ook veel beter slapen inclusief haken, breien e.a. Een echt OEF-gevoel!(Ik wacht toch nog even om overal hetzelfde wachtwoord in te voeren met 7 dezelfde tekens (gebruikmakende van letters, cijfers en leestekens) aangevuld met een 8ste teken dat verschillend is bij Outlook, Telenet en Gmail ).
Veel geleerd- ook al is het dan met schade en schande waarvan alleen het eerste item wat doorweegt...
|