Digitalisering; de impact van
Covid-19 en hoe digitaliseren bedrijven in de toekomst sterker en veerkrachtig
kan maken
Covid-19
heeft de wereld veroverd. De impact en gevolgen ervan hebben mensen over de
hele wereld aan hun huizen gekluisterd. Het afgelopen jaar moesten mensen werk
en privé letterlijk met beide handen in evenwicht houden om te overleven. We
hebben manieren gevonden die handig maar onconventioneel zijn en die na de
corona moeilijk los te laten zijn. Dit heeft ertoe geleid dat het bedrijfsleven
zich afvraagt: hoe kunnen we meer veerkracht opbouwen met digitalisering om dergelijke calamiteiten
in de toekomst het hoofd te bieden?
Wat wordt de nieu we norm voor digitalisering?
Digitalisering
en automatisering
Helaas is de bittere waarheid dat werken in een omgeving vol mensen momenteel
niet veilig is en dat bedrijven zich moeten wenden tot digitalisering om niet
achter te blijven. Het digitaliseren en automatiseren van de dagelijkse taken
zorgt niet alleen voor sociale afstand, maar minimaliseert ook de ruimte voor
menselijke fouten en verhoogt de servicekwaliteit en efficiëntie.
Datamindset
Bedrijven moeten de gegevensverzameling, gegevensopslag, gegevensanalyse en het
genereren van gegevens beoordelen om deze pandemie te overleven. Bedrijven die
deze behoefte begrijpen en hierop inspelen, zullen in staat zijn om
realistische voorspellingen en inzichten te krijgen over tastbare opbrengsten.
Het feit dat deze crisis de behoeften van de consument heeft veranderd, kan
niet worden genegeerd. Hierdoor kunnen bedrijven de veranderde behoeften van
consumenten evalueren en meer gepersonaliseerde producten leveren, waardoor ze
de branche met succes kunnen bijhouden.
Het gebruik
van AI en machines
Een ding waar kunstmatige intelligentie uitzonderlijk in is, is het vormen van
patronen door middel van een enorme reeks data. Deze functie maakte het tot een
sleutelbeheertool voor de calamiteit Covid-19. Het helpt experts niet alleen
met de diagnose, maar helpt ook bij de ontwikkeling van vaccins en het in kaart
brengen van de verspreiding ervan. AI is een belangrijk hulpmiddel in
industrieën die sterk afhankelijk zijn van activa, zoals nutsbedrijven,
transport, olie en gas en medische apparatuur. Om beter voorbereid te zijn op
deze pandemie, gebruiken bedrijven AI om een gedetailleerde analyse te krijgen
van historische en real-time gegevens die worden ontvangen door IoT-sensoren op
hun hardware.
Inkomsten genereren met gegevens
Gegevens zijn van onschatbare waarde voor industrieën en organisaties om hun
producten aan te passen en er meer inhoud aan te geven. Naast het bijhouden van
de marktvraag, is het belangrijkste doel om uit te zoeken hoe de beoogde winst
/ baten kunnen worden behaald. Voor het genereren van bruikbare en nauwkeurige
gegevens is een plan nodig om de hoogste waarde te behalen, terwijl de algehele
strategie van de organisatie in het juiste perspectief wordt gehouden. Het
aantal bedrijven dat hun volgers laat groeien door middel van data-analyse,
neemt met de dag toe. Velen wenden zich tot het genereren van inkomsten met
gegevens en vinden manieren om gegevens creatief te gebruiken om de consumenten
nog meer waarde te bieden.
AugmentedReality en Virtual Reality
Om fysiek contact te minimaliseren en toch bedrijfsactiviteiten uit te voeren
en real-time informatie uit te wisselen, hebben technologieën, d.w.z. AR
(Augmentedreality) en VR (Virtual reality), bewezen een revolutionaire rol te
spelen. Bedrijven die de dringende behoefte van deze technologieën hebben
toegepast en hun bedrijfsmodellen hebben gewijzigd, gedijen zelfs tijdens deze
crises. De acceptatie en resultaten zijn zo gunstig dat zelfs in de
post-pandemische tijden de adoptie van deze technologieën zal blijven groeien
en potentieel zal aanboren waarvan we niet wisten dat het er was.
Toch zijn er
nog steeds bedrijven die nog niet voorbereid zijn op deze crises. Om al deze
nieuwe systemen op te nemen en de bedrijven voor te bereiden op al deze
veranderingen, is naar een expert gaan de juiste keuze. Sixo heeft een team dat
dag en nacht bezig is met het bedenken van innovatieve oplossingen voor
bedrijven om deze pandemie het hoofd te bieden.
Met de op
maat gemaakte digitale oplossingen van Sixo kunnen bedrijven productieprocessen
automatiseren, assetmanagement verbeteren, toeleveringsketens stroomlijnen en
besluitvorming over bedrijfscontinuïteit verbeteren. Sixo helpt bedrijven niet
alleen hun huidige obstakels op te lossen, maar levert ook programma's die hen
helpen een grotere veerkracht in de toekomst te creëren.
|