Margreet de Vries
Inhoud blog
  • Proficiat!
  • Digitalisering; de impact van Covid-19
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Margreet de Vries
    10-11-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Digitalisering; de impact van Covid-19
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Digitalisering; de impact van Covid-19 en hoe digitaliseren bedrijven in de toekomst sterker en veerkrachtig kan maken

     

    Covid-19 heeft de wereld veroverd. De impact en gevolgen ervan hebben mensen over de hele wereld aan hun huizen gekluisterd. Het afgelopen jaar moesten mensen werk en privé letterlijk met beide handen in evenwicht houden om te overleven. We hebben manieren gevonden die handig maar onconventioneel zijn en die na de corona moeilijk los te laten zijn. Dit heeft ertoe geleid dat het bedrijfsleven zich afvraagt: hoe kunnen we meer veerkracht opbouwen met digitalisering om dergelijke calamiteiten in de toekomst het hoofd te bieden?

     

    Wat wordt de nieu we norm voor digitalisering?



    Digitalisering en automatisering
    Helaas is de bittere waarheid dat werken in een omgeving vol mensen momenteel niet veilig is en dat bedrijven zich moeten wenden tot digitalisering om niet achter te blijven. Het digitaliseren en automatiseren van de dagelijkse taken zorgt niet alleen voor sociale afstand, maar minimaliseert ook de ruimte voor menselijke fouten en verhoogt de servicekwaliteit en efficiëntie.

     

    Datamindset
    Bedrijven moeten de gegevensverzameling, gegevensopslag, gegevensanalyse en het genereren van gegevens beoordelen om deze pandemie te overleven. Bedrijven die deze behoefte begrijpen en hierop inspelen, zullen in staat zijn om realistische voorspellingen en inzichten te krijgen over tastbare opbrengsten. Het feit dat deze crisis de behoeften van de consument heeft veranderd, kan niet worden genegeerd. Hierdoor kunnen bedrijven de veranderde behoeften van consumenten evalueren en meer gepersonaliseerde producten leveren, waardoor ze de branche met succes kunnen bijhouden.

     

    Het gebruik van AI en machines
    Een ding waar kunstmatige intelligentie uitzonderlijk in is, is het vormen van patronen door middel van een enorme reeks data. Deze functie maakte het tot een sleutelbeheertool voor de calamiteit Covid-19. Het helpt experts niet alleen met de diagnose, maar helpt ook bij de ontwikkeling van vaccins en het in kaart brengen van de verspreiding ervan. AI is een belangrijk hulpmiddel in industrieën die sterk afhankelijk zijn van activa, zoals nutsbedrijven, transport, olie en gas en medische apparatuur. Om beter voorbereid te zijn op deze pandemie, gebruiken bedrijven AI om een gedetailleerde analyse te krijgen van historische en real-time gegevens die worden ontvangen door IoT-sensoren op hun hardware.


    Inkomsten genereren met gegevens
    Gegevens zijn van onschatbare waarde voor industrieën en organisaties om hun producten aan te passen en er meer inhoud aan te geven. Naast het bijhouden van de marktvraag, is het belangrijkste doel om uit te zoeken hoe de beoogde winst / baten kunnen worden behaald. Voor het genereren van bruikbare en nauwkeurige gegevens is een plan nodig om de hoogste waarde te behalen, terwijl de algehele strategie van de organisatie in het juiste perspectief wordt gehouden. Het aantal bedrijven dat hun volgers laat groeien door middel van data-analyse, neemt met de dag toe. Velen wenden zich tot het genereren van inkomsten met gegevens en vinden manieren om gegevens creatief te gebruiken om de consumenten nog meer waarde te bieden.


    AugmentedReality en Virtual Reality
    Om fysiek contact te minimaliseren en toch bedrijfsactiviteiten uit te voeren en real-time informatie uit te wisselen, hebben technologieën, d.w.z. AR (Augmentedreality) en VR (Virtual reality), bewezen een revolutionaire rol te spelen. Bedrijven die de dringende behoefte van deze technologieën hebben toegepast en hun bedrijfsmodellen hebben gewijzigd, gedijen zelfs tijdens deze crises. De acceptatie en resultaten zijn zo gunstig dat zelfs in de post-pandemische tijden de adoptie van deze technologieën zal blijven groeien en potentieel zal aanboren waarvan we niet wisten dat het er was.

     

    Toch zijn er nog steeds bedrijven die nog niet voorbereid zijn op deze crises. Om al deze nieuwe systemen op te nemen en de bedrijven voor te bereiden op al deze veranderingen, is naar een expert gaan de juiste keuze. Sixo heeft een team dat dag en nacht bezig is met het bedenken van innovatieve oplossingen voor bedrijven om deze pandemie het hoofd te bieden.

     

    Met de op maat gemaakte digitale oplossingen van Sixo kunnen bedrijven productieprocessen automatiseren, assetmanagement verbeteren, toeleveringsketens stroomlijnen en besluitvorming over bedrijfscontinuïteit verbeteren. Sixo helpt bedrijven niet alleen hun huidige obstakels op te lossen, maar levert ook programma's die hen helpen een grotere veerkracht in de toekomst te creëren.

    10-11-2020, 12:33 Geschreven door margreetdevries  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:Digitalisering
    Archief per week
  • 09/11-15/11 2020

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs