Inhoud blog
  • Abercrombie & Fitch
  • Proficiat!
  • Mening verhaal Marie en haar vriendin
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    All about lifestyle

    19-10-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Abercrombie & Fitch

    Abercrombie & Fitch pakt nu ook Instagram aan op weg naar vernieuwing

     Print
    Abercrombie & Fitch pakt nu ook Instagram aan op weg naar vernieuwing

    (Archiefbeeld)Foto: Reporters / DPA

    Het Amerikaanse kledingmerk Abercrombie & Fitch heeft zijn Instragam-account flink opgeruimd. Honderden foto’s werden verwijderd en het merk maakte van de gelegenheid gebruik om een niet mis te verstane boodschap na te laten voor hun volgers. De actie is de zoveelste in het rijtje in het vernieuwingsproces van het geteisterde label.

    Het merk dat vijf jaar geleden nog furore maakte bij tal van jonge vrouwen en mannen, doet er alles aan om de reeks schandalen achter zich te laten en een nieuw imago op te bouwen. Het merk begon zijn pluimen te verliezen toen voormalig CEO Mike Davies de gemoederen beroerde met enkele controversiële uitspraken. De toen zeventigjarige Jeffries stak niet onder stoelen of banken dat ‘zijn’ kledij enkel en alleen bedoeld is voor jonge, magere en aantrekkelijke vrouwen en mannen en niet voor mensen met ‘een maatje 38’.

    Wasbordjes

    Maar Jeffries stelde niet alleen hoge eisen aan zijn cliënteel. Ook het personeel, waarbij het enige aanwervingscriterium het uiterlijk bleek te zijn, moest eraan geloven. Knappe jonge mannen met een afgetraind wasbordje en goeduitziende blondines moesten de kleding aanprijzen. Het Amerikaanse merk werd meer dan eens beschuldigd van discriminatie en racisme, wat een enorme weerslag had op de verkoopcijfers.

    Ondanks enkele kleine ingrepen, zoals het aankleden van zijn personeel en het weghalen van halfnaakte foto’s in de winkels, was Jeffries zijn positie onhoudbaar geworden. De CEO hield de eer aan zichzelf en verliet in 2014 het bedrijf. In een poging de geleden schade te herstellen, werd het management vernieuwd en werd een nieuwe strategie uitgetekend.

    Marketing

    Van toen af aan wilde het bedrijf zich vriendelijker opstellen. Om de buitenwereld op de hoogte te brengen van hun nieuwe koers werden seksueel gedreven marketingcampagnes stopgezet en werd het alomtegenwoordige logo aangepast. De kleur zwart maakte zijn intrede en de focus op het ‘perfecte’ lichaam werd verlegd naar de hedendaagse klant. Die lijn werd ook doorgetrokken naar het personeel. De aanwervingscriteria werden herzien en voortaan maken ook mannen en vrouwen zonder sixpack of wespentaille kans op een job in één van de vele filialen.

    De laatste horde die het bedrijf moest nemen, was misschien wel de moeilijkste. Op sociale media werd Abercrombie & Fitch meer dan eens met de grond gelijkgemaakt door populaire bloggers, stylisten en journalisten. Om ook deze groep wantrouwige internetgebruikers terug te winnen, maakt het merk schoon schip op Instagram. Alle oude foto’s werden verwijderd en maakten plaats voor een niet mis te verstane boodschap: “Iedereen heeft altijd de mond vol over ons”, staat te lezen op de foto. “Jullie denken echt te weten wie we zijn.”

    Meteen daarna werden een hele resem foto’s gepubliceerd uit hun nieuwe marketingcampagne onder de naam ‘This is Abercrombie & Fitch’. Met bijschriften als ‘a brand new day’ en ‘something more you’ wil het merk nog maar eens duidelijk maken dat het er alles aan doet om het verleden te begraven en opnieuw klanten aan te trekken. Of de klanten het merk opnieuw zal omarmen, valt af te wachten.




    Mening Manon : Ik vind persoonlijk dat dit wel een goede stap is naar een beter imago. Ze willen dit achter hun laten en een nieuwe start maken. Met alles nu weg te doen en gewoon opnieuw te beginnen, kan dit wel helpen bij de klanten. Zeker nu mannen zonder sixpack en vrouwen met wespentaille of wat rondingen, nu ook een kans krijgen op een job bij Abercrombie & Fitch, is al een heel groot begin. Zo voelen de andere hun niet 'minder waardig' tegenover vrouwen of mannen die mager gebouwd zijn. Heel veel mensen hebben zich erbij neergelegd en zijn terug fan van de kleding. Ze mogen enkel nog wat foto's plaatsen waar ook vrouwen of mannen te zien zijn met een maatje meer. Er blijven foto's komen met 'magere' vrouwen/mannen op. Dit geeft nog geen goed gevoel tegenover de mensen met een maatje meer.
    Ikzelf vind de kleding van Abercrombie helemaal te gek, ook hiervan hangen spulletjes in mijn kleerkast. Ze zijn er altijd vriendelijk, en helpen je waar nodig.
    Doe zeker zo verder zou ik zeggen, goed bezig !!

    19-10-2016 om 10:56 geschreven door ManonGianni  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Laatste uren aangebroken voor Yvette in ‘Thuis’

     Print
    Laatste uren aangebroken voor Yvette in ‘Thuis’

    het was een emotioneel afscheid van de stervende Yvette gisteren.Foto: VRT

    Emotioneel einde dinsdag in Thuis: Yvette (Chris Boni) nam afscheid van haar familie. De afgelopen dagen was al te horen dat Yvette na haar hartaanval zo verzwakt was, dat de artsen haar niet meer konden helpen.

    Omdat ze thuis wou sterven, werd een ziekenhuisbed in haar woonkamer geïnstalleerd. Opmerkelijk: zowel Simonne, Frank als Kaat verzamelden rond haar ziekenhuisbed.

    In juni maakte Eén bekend dat Chris Boni (80) uit de reeks zou worden geschreven, tot grote spijt van de actrice zelf. Boni werd in 2001 in Thuis geschreven toen wijlen Ann Petersen zwaar sukkelde met haar gezondheid. Wat eerst een tijdelijke rol bleek, groeide uit tot een vaste waarde.

    Mening Gianni: Ikzelf ben een hele grootte Thuis fan. Ik kijk al Thuis zolang ik me kan herinneren en zal zelden een aflevering gemist hebben. Ik vind Yvette een heel leuk personage in thuis en ze zit er ook al heel lang in. Yvette is een personage met leuke en grappige scenes maar ook heel serieuze scenes. Ze staat vooral bekend voor haar goede raad en haar hart van goud! Ik ga Yvette missen in Thuis en vind het op dit moment een heel emotioneel onderdeel in de serie.

    19-10-2016 om 10:53 geschreven door ManonGianni  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)

    Archief per week
  • 17/10-23/10 2016
  • 03/10-09/10 2016

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs