We hebben met de klas de ochtend doorgebracht in het magisch laboratorium. We werden in groepen verdeeld om enkele proeven te gaan testen. Voordat we aan de slag mochten, maakte professor Testkees enkele afspraken met ons. Als we stil moesten zijn liet professor Testkees ons een explosie horen. Niet alle proeven lukte even goed, maar we hebben wel veel plezier gemaakt. We hebben zelf ook enkele explosieve experimenten gedaan en ik werd zelfs gehypnotiseerd. Het was al een fijne voormiddag. In de namiddag staan ons nog enkele magische lessen te wachten.
Robbe
Een super toffe magische dag
Het was een super toffe magische dag. We kwamen vanmorgen binnen in de klas. Daar was alles omgetoverd in een magisch laboratorium. Er stonden overal op de tafels gekleurde potjes met kleurstof in. Het leek wel gif. We maakten kennis met professor Testkees. Na haar uitleg mochten alle leerlingen van onze klas zelf enkele proefjes uitproberen. Iedereen was in groepjes verdeeld. Ik zat met 4 toffe leerlingen in de groep waarmee ik de proefjes kon uitvoeren.
Halima
De eerste magische dag !
Het was ochtend. Ik maakte men boekentas klaar, ik kleedde me aan en deed men haar. Ik was kei nieuwsgierig naar het project: magie op school. Ik was dus gehaast. Ik wou echt niet te laat komen op de eerste magische dag. Dat zou een ramp zijn. Toen ik aankwam was de bel juist gegaan. "Oef"dacht ik. Ik was nog op tijd. We gingen de klas binnen en het was echt fantastisch. De banken waren verschoven en onze klas was een laboratorium geworden. Ook juf Dorien was omgetoverd. Zij was "professor Testkees" geworden. Op het bord stond ook een Labo - reglement dat we moesten naleven. De professor liet ons eerst enkele experimenten zien en gaf ons er uitleg over. Daarna mochten we zelf aan de slag. Iedereen in de groep kreeg een taak die hij of zij moest uitvoeren.
Mijn naam is professor Testkees. Ik ben deze week door de meesters van de laboratoriummagie uitgezonden naar Scheppers Mechelen om de leerlingen van 5A hun verborgen krachten te doen ontdekken. Om dit te kunnen bereiken heb ik hun klas even omgetoverd in een magisch laboratorium. Gedurende deze week ga ik samen met hen hen proeven uitvoeren die grenzen aan het onwerkelijke. Dit met als doel dat de leerlingen op het einde van deze week volleerde laboratoriummagiƫrs zijn.
Hier kan u dus heel de week de belevenissen, onderzoeken en nog veel meer van de activiteiten van 5A op de voet volgen. Elke dag zullen de leerlingen een verslag posten waarin ze u vertellen wat ze geleerd hebben, wat ze gedaan hebben, enzovoort. Deze verslagen zullen aangevuld worden met sprekende foto's van de kinderen in actie.