Inhoud blog
  • KOSH
  • Saftey First
  • voordelen en weerstanden
  • YES YOU CAN!
  • Beroepsbeeld van SW'er
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Lorikki's blogspot
    sitting, waiting, wishing.
    08-11-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.KOSH
    http://www.kosh.be/Bovenrij/

    08-11-2015 om 22:02 geschreven door #lorikki  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Saftey First
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    We willen proberen vorige ervaringen los te laten, want dit ging steeds om een vast aanbod waarin iedereen verplicht moest meedoen en indien dit niet zo was, werd er overgehaald om toch te participeren. Deze gedachte moeten we loslaten, omdat het de veiligheid en vrijheid belemmert. Verder willen we deze veiligheid en vrijheid garanderen door hen mee inspraak te geven in het programma en erg in te spelen op de moment zelf.

    08-11-2015 om 21:49 geschreven door #lorikki  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.voordelen en weerstanden

    Vooroordelen en weerstanden

    -Nemen ze ons wel serieus? We zijn zelf studenten QuestionExclamation

    -Zullen ze arrogant zijn en zichzelf willen bewijzen?

    https://www.youtube.com/watch?v=gASeWAwQ96A

    08-11-2015 om 21:48 geschreven door #lorikki  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.YES YOU CAN!

    Beiden willen we vertrekken vanuit een fundamenteel geloof in jongeren.Exclamation Het geloof in hun eigen kunnen. Uit ervaring is gebleken dat wanneer het geloof in de doelgroep groot is, deze sneller gaan participeren aan een activiteit en eventuele weerstand verkleint.

    08-11-2015 om 21:48 geschreven door #lorikki  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beroepsbeeld van SW'er
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    We streven naar…

    “Een duurzame, democratische vreedzame en rechtvaardige samenleving gekenmerkt door vrije meningsuiting, respect voor de menselijke waardigheid en ontplooiingskansen zonder discriminatie (Cockx, De Blende, Gehre,... Et al., 2011).”

    Tijdens onze activiteit willen we de studenten benaderen als levenskrachtige en expressieve explorator. We willen de nadruk leggen op de expressie van de studenten en hun waarnemingen, maar zeker ook op plezier.

    08-11-2015 om 21:47 geschreven door #lorikki  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mensbeeld
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    In het algemeen kijken we naar de maatschappij, mensen en onze doelgroep door een roze bril. In het algemeen hebben we beide een erg positief mensbeeld. We vertrekken vanuit de idee dat mensen van nature goed zijn, maar door hun omgeving en context waarin ze leven beïnvloed en veranderd kunnen worden. Met welke doelgroep je ook werkt, vinden we het belangrijk om de nadruk te leggen op de gemeenschappelijkheid.

    Wat de activiteit en de doelgroep betreft, willen we binnen de culturele functie ons focussen op ‘cultuurproductie realiseren’. We vinden het belangrijk om veranderingsgericht te werken en de studenten zelf cultuur te late maken.                                                                                                                                                          Voor ons is het belangrijk dat we cultuur benaderen in een brede zin. We willen ons zeker niet beperken tot een enge benadering  van cultuur wat beter gekend is als Cultuur met een grote C.

    08-11-2015 om 21:46 geschreven door #lorikki  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.proces 2
    Klik op de afbeelding om de link te volgen 'Hey Nikki, gaan we een 2daagse blok doen? Dan kunnen we kei veel taken maken!'

    Enough said Embarassed

     

     


    08-11-2015 om 21:42 geschreven door #lorikki  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Onze interesses
    Oké, to be honest, we zijn nog steeds studenten en wat doen we graag? Inderdaad, we gaan graag uit, we chillen,...
    Dit is niet anders voor onze doelgroep! ( https://www.youtube.com/watch?v=qs35t2xFqdU )

    Uit een gesprek met meerdere leerkrachten blijkt wel dat beroepssecundaire studenten meer toekomstgericht denken. Zoals denken aan geld verdienen, op eigen benen willen staan,... etc. De meningen zijn wel erg verschillend over de interesse. Het voornaamste dat naar voor komt zijn: make-up, auto's en smartphones.

    Alle leerkrachten zijn het wel eens dat deze doelgroep vaak kiest voor het BSO om meteen na hun studies te gaan werken.



    08-11-2015 om 21:37 geschreven door #lorikki  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Waarden
    Klik op de afbeelding om de link te volgen No words needed part 2 Idea

    08-11-2015 om 21:27 geschreven door #lorikki  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Visie
    Klik op de afbeelding om de link te volgen No words needed, toch?

    08-11-2015 om 21:25 geschreven door #lorikki  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Onderwijsvormen, heuuh?!

    Vlaanderen kent heel wat onderwijsvormen en studierichtingen. Middenscholen hebben alleen een eerste graad. Andere secundaire scholen bieden dan weer twee of meer graden aan. En zo kent het onderwijs vier onderwijsvormen: het ASO (algemeen secundair onderwijs), TSO (technisch secundair onderwijs), KSO (kunst secundair onderwijs) en tot slot het BSO (beroeps secundair onderwijs).

    De doelgroep dat wij hebben gekozen plaatst zich in het beroeps secundair onderwijs (BSO).

    Het BSO is vooral een praktische onderwijsvorm, waarin stages en praktijk tot meer dan de helft van het lessenrooster omvatten. De theoretische vakken zoals (Nederlands, wiskunde, aarderijkskunde,...) worden niet meer afzonderlijk aangeboden, maar in een projectgerichte benadering (PAV).

    08-11-2015 om 19:00 geschreven door #lorikki  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Proces
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Zoals altijd, zeer gemotiveerd! Wink

    08-11-2015 om 18:51 geschreven door #lorikki  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Student zijn.
    Student, studeren, taken maken, nog meer taken maken en uiteraard nog eens taken.
    'Student zijn is de beste tijd van je leven! Geniet ervan!'... Uhu, right. De druk ligt hoog om ervan te genieten Shocked

    Maar ik stel me steeds de vraag (als student dan), wat zijn we nu eigenlijk?
    Volgens Van Dale (2015) wordt het gedefinieerd als:

    “stu·dent (de; m,v; meervoud: studenten) 1iem. die studeert, m.n. aan een universiteit of hogeschool”

    Personen die deelnemen aan het secundair onderwijs noemt men scholieren of leerlingen... Onze doelgroep zijn dus scholieren en geen studenten. Maar uit gemakkelijkheid halve zullen we de term 'studenten' gebruiken.

    08-11-2015 om 18:48 geschreven door #lorikki  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    07-11-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ups and downs, toch?
    "In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes. We learn to walk by falling down. If we never fell down,we would never walk."

    - Robert T. Kiyosaki

    07-11-2015 om 13:34 geschreven door #lorikki  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:#school #methoden #blog


    Archief per week
  • 02/11-08/11 2015

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs